Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

! Hoelang ga je? MelanieB schreef:een kleine ronde kaas, het mag wel gewoon verzonden worden hoor, maar niet mee vliegtuig in.
Pakketje duurt 10 dagen.
Ik zou alleen wel even voor de zekerheid checken of het nog vacuum opgestuurd mag worden. Desolate schreef:Ik kom me melden, in januari ben ik aan de beurt om naar Amerika te gaan. 13 oktober krijg ik te horen waar precies en bij wie!
Ik vraag me wel af, hoe betalen jullie het allemaal eigenlijk? Hebben jullie zulke vrijgevige ouders? Of moeten jullie zelf ook een gedeelte betalen?
En het geld wat mijn ouders vanaf mijn geboorte voor mijn studie hebben gespaard is hier naartoe gegaan 
Desolate schreef:Ik kom me melden, in januari ben ik aan de beurt om naar Amerika te gaan. 13 oktober krijg ik te horen waar precies en bij wie!
Ik vraag me wel af, hoe betalen jullie het allemaal eigenlijk? Hebben jullie zulke vrijgevige ouders? Of moeten jullie zelf ook een gedeelte betalen?

Lara_ schreef:MelanieB schreef:een kleine ronde kaas, het mag wel gewoon verzonden worden hoor, maar niet mee vliegtuig in.
Pakketje duurt 10 dagen.
Ja klopt. Maar als je dus een stuk kaas opgestuurd wilt hebben kan je het vacuum laten verpakkenIk zou alleen wel even voor de zekerheid checken of het nog vacuum opgestuurd mag worden.
Alleen was niet meer goed. Foutje met inpakken.
Alleen heb er wel mn paard voor moeten verkopen, en geld daarvan hebben we ook gebruikt
MelanieB schreef:Het is gewoon aangekomen hoorAlleen was niet meer goed. Foutje met inpakken.
@Desolate, mijn ouders betalen het..Alleen heb er wel mn paard voor moeten verkopen, en geld daarvan hebben we ook gebruikt
haha sorry ik dacht dat het niet vacuum verpakt was. Vandaar dat ik zei dat je dat kon proberen voor de volgende keer omdat het dan misschien wel goed blijft (en je geen hele kaas op hoeft te sturen maar dat je dan ook een stuk kan opsturen).
En ik heel google afspeuren, maar ga geen 30,- verzendkosten betalen 
Je overleeft het hopelijk wel even zonder komijnenkaas 
) 

!

hadden onze laatste vlucht op 5 minuten en na een aantal keer omgeroepen te zijn gehaald haha maar alles is goedgekomen! Waaa en iedereen is zo lief hier.
Morgen naar school woehoe!
, mooi dat het daar leuk is!
Veel succes&plezier morgen!
,dadelijk mocht je het land niet in

jij bent dus ook goed terechtgekomen? 

miccamaaike schreef:Ze maken er een soort oe-i van... net alsof ze de u en de i apart van elkaar uitspreken... Gelukkig is mijn voornaam wel uit te spreken, maar als ze m lezen zeggen ze Meejkie.... grapjassen! En als ze het schrijven is het Micca (vandaar mijn nickname)
Unfaithful schreef:Woeeeeeeh het is leuk hier!! Ben Aster nog tegengekomen in het vliegtuig hihi.
Hadden veel problemen met de reis omdat mijn visum niet helemaal goed bleek te zijn dus moest me gaan verantwoorden bij de Border Patrolhadden onze laatste vlucht op 5 minuten en na een aantal keer omgeroepen te zijn gehaald haha maar alles is goedgekomen! Waaa en iedereen is zo lief hier.
Morgen naar school woehoe!
Fijn dat je eerste schooldag daar goed is verlopen Melanie
!
! Ik had mijn visum wel, maar een soort wit papier, het I-20 formulier wat er bij het consulaat ingeniet was, had mijn mams eruit gehaald en er niet meer in gedaan haha.. en dat is nou net het meest belangrijke formulier..
Maar ik was best gestresst inderdaad, straks mag je het land niet in of zo
maar ik word over een kwartiertje opgehaald voor college en volgens mij gaan ze het op mijn college verder regelen
Is indd echt snel! Heb vandaag de Compass test en een Math placement test en dat is het wel... de echte eerste officiele schooldag is donderdag
Ik zal jullie straks laten weten hoe het vandaag was woehoe! M'n gastgezin is trouwens echt super
Ze zijn heel lief haha en ze zeggen steeds van 'Aww I love you, you're fabulous'
En veel knuffels enzo, echt wel Amerikaans dus
Jullie allemaal nog succes met de voorbereidingen en reizen en eerste schooldagen en nog veel meer!
.
.