een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:45

Ze maken er een soort oe-i van... net alsof ze de u en de i apart van elkaar uitspreken... Gelukkig is mijn voornaam wel uit te spreken, maar als ze m lezen zeggen ze Meejkie.... grapjassen! En als ze het schrijven is het Micca (vandaar mijn nickname)

Denicee_x

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:06

haha, heb je ook meteen een nickname door hun dan :=
waar ze wel niet goed voor zijn :')

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:12

Waar ik woonde speelden ze Maaike als Micah of Mykah. :D

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:03

Ik kom me melden, in januari ben ik aan de beurt om naar Amerika te gaan. 13 oktober krijg ik te horen waar precies en bij wie!

Ik vraag me wel af, hoe betalen jullie het allemaal eigenlijk? Hebben jullie zulke vrijgevige ouders? Of moeten jullie zelf ook een gedeelte betalen?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:21

Wat gaaf Desolate :D! Hoelang ga je?

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:56

MelanieB schreef:
een kleine ronde kaas, het mag wel gewoon verzonden worden hoor, maar niet mee vliegtuig in. :j

Pakketje duurt 10 dagen. :j

Ja klopt. Maar als je dus een stuk kaas opgestuurd wilt hebben kan je het vacuum laten verpakken ;) Ik zou alleen wel even voor de zekerheid checken of het nog vacuum opgestuurd mag worden.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:40

Desolate schreef:
Ik kom me melden, in januari ben ik aan de beurt om naar Amerika te gaan. 13 oktober krijg ik te horen waar precies en bij wie!

Ik vraag me wel af, hoe betalen jullie het allemaal eigenlijk? Hebben jullie zulke vrijgevige ouders? Of moeten jullie zelf ook een gedeelte betalen?

Ik moest zelf ook een deel meebetalen :) En het geld wat mijn ouders vanaf mijn geboorte voor mijn studie hebben gespaard is hier naartoe gegaan ;)

Mijn achternaam heeft trouwens een 'ij' en 'oe', wordt ook nog leuk :')

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:44

Desolate schreef:

Alvast SUPERveel plezier! :)

Ik moet 2/3e deel zelf betalen en dan krijg ik van het allimentatie(als dat goed is geschreven) van mijn vader + het kleedgeld wat ik nu krijg per maand overgemaakt, dus dat drukt dan daar de kosten. Maar hier moet ik het van mijn erfenis van mn opa en oma betalen, aangezien ik hierna ook weer 3 jaar doorga naar Australie :/

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:58

Mijn broer heeft het geld voor het jaar betaald :o

Mijn spaarrekening de rest :=

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:46

Lara_ schreef:
MelanieB schreef:
een kleine ronde kaas, het mag wel gewoon verzonden worden hoor, maar niet mee vliegtuig in. :j

Pakketje duurt 10 dagen. :j

Ja klopt. Maar als je dus een stuk kaas opgestuurd wilt hebben kan je het vacuum laten verpakken ;) Ik zou alleen wel even voor de zekerheid checken of het nog vacuum opgestuurd mag worden.

Het is gewoon aangekomen hoor ;) Alleen was niet meer goed. Foutje met inpakken.

@Desolate, mijn ouders betalen het.. :j Alleen heb er wel mn paard voor moeten verkopen, en geld daarvan hebben we ook gebruikt :j

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:44

MelanieB schreef:
Het is gewoon aangekomen hoor ;) Alleen was niet meer goed. Foutje met inpakken.

@Desolate, mijn ouders betalen het.. :j Alleen heb er wel mn paard voor moeten verkopen, en geld daarvan hebben we ook gebruikt :j

Ohh dus het was al vacuum verpakt :+ haha sorry ik dacht dat het niet vacuum verpakt was. Vandaar dat ik zei dat je dat kon proberen voor de volgende keer omdat het dan misschien wel goed blijft (en je geen hele kaas op hoeft te sturen maar dat je dan ook een stuk kan opsturen).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:48

Ik mis m'n komijnenkaas echt _O- En ik heel google afspeuren, maar ga geen 30,- verzendkosten betalen :+

Ga mn ma maar mailen :')

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:53

het is echt belachelijk duur om dingen te verzenden naar Amerika idd.. :(:) Je overleeft het hopelijk wel even zonder komijnenkaas :(:)

Gaan er hier btw nog meer mensen naar de Infodag in Eindhoven deze woensdag?! :)))

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:44

Van welke organisatie wil je naar een info-dag? :)

Ik kan daar niet bij zijn, ik ben woensdag ochtend tot 7 uur nog in Eindhoven, daarna naar Schiphol :P

Die verzendkosten schrok ik ook al van :oo !
Ik wist trouwens ook niet dat jou kaas vacüum ingepakt was, raar dat de douane hem dan heeft opengemaakt? en vooral erg jammer en zonde!
Doe jij eigenlijk op dit moment sport (Melanie) of heb ik daar finaal overheen gelezen? :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:59

Nee mn ma heeft het in zo'n luchtdicht zakje gedaan enzo, maarja, is niet goed gegaan dus volgende keer even naar kaasboer en GOED in laten pakken :))

Ik doe geen sport hier nog nee, wil wel gaan doen

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 05:19

Woeeeeeeh het is leuk hier!! Ben Aster nog tegengekomen in het vliegtuig hihi. :D
Hadden veel problemen met de reis omdat mijn visum niet helemaal goed bleek te zijn dus moest me gaan verantwoorden bij de Border Patrol :') hadden onze laatste vlucht op 5 minuten en na een aantal keer omgeroepen te zijn gehaald haha maar alles is goedgekomen! Waaa en iedereen is zo lief hier. :) Morgen naar school woehoe!
Fijn dat je eerste schooldag daar goed is verlopen Melanie :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 06:25

Morgen al naar school? Pfoe da's wel heel snel!
Of had je nog een week van te voren op zo'n reis?

Hoe is je gastgezin?

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:53

Morgen naar school is wel snel zeg :oo , mooi dat het daar leuk is! :D Veel succes&plezier morgen!

Gelukkig was het nog goed gekomen met je visum, ik zou echt zo zenuwachtig zijn := ,dadelijk mocht je het land niet in :=

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:56

Ik kom net terug van 5 weken in een gastgezin in Brazilie.
Wel natuurlijk een stukje anders dan een jaar high school! Echt super dat jullie dat avontuur aangaan!

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:58

@fleur_laura die is van de EF. Ik denk dat ik er redelijk uit ga dat ik met hun ga, ze zijn echt heel erg behulpzaam, toen ik de folders had besteld hebben ze zelfs gebelt om te vragen of ik iets niet snapte en of ik alles goed had ontvangen :=

@unfaithful aweee :) jij bent dus ook goed terechtgekomen? :)
wat was er dan mis met je visum, als ik vragen mag?
laat ons maar weten hoe je eerste schooldag was! :)

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:59

@maaike93 oh, das ook leuk!! :o
hoe was het daar dan?

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:58

miccamaaike schreef:
Ze maken er een soort oe-i van... net alsof ze de u en de i apart van elkaar uitspreken... Gelukkig is mijn voornaam wel uit te spreken, maar als ze m lezen zeggen ze Meejkie.... grapjassen! En als ze het schrijven is het Micca (vandaar mijn nickname)

Haha, in Brazilie konden ze het niet zo goed uitspreken. Ze zeiden allemaal Maaikie of Maik.
Denice: Super, echt heel leuk. Vooral omdat het heel anders is dan normala reizen.
ik ging ook mee naar school, ontmoette echt de Braziliaanse gewoontes en het eten en het volk.
En iedereen is hier super geinterresseerd in buitenlanders. Ook al spraken ze (bijna) geen Engels, toch gingen ze tegen me praten! ;)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:21

Unfaithful schreef:
Woeeeeeeh het is leuk hier!! Ben Aster nog tegengekomen in het vliegtuig hihi. :D
Hadden veel problemen met de reis omdat mijn visum niet helemaal goed bleek te zijn dus moest me gaan verantwoorden bij de Border Patrol :') hadden onze laatste vlucht op 5 minuten en na een aantal keer omgeroepen te zijn gehaald haha maar alles is goedgekomen! Waaa en iedereen is zo lief hier. :) Morgen naar school woehoe!
Fijn dat je eerste schooldag daar goed is verlopen Melanie :D

Mooi dat je goed bent aan gekomen :D!
Veel plezier met je eerste school dag :D

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:17

Thanks allemaaal :D! Ik had mijn visum wel, maar een soort wit papier, het I-20 formulier wat er bij het consulaat ingeniet was, had mijn mams eruit gehaald en er niet meer in gedaan haha.. en dat is nou net het meest belangrijke formulier.. O:) Maar ik was best gestresst inderdaad, straks mag je het land niet in of zo :\ maar ik word over een kwartiertje opgehaald voor college en volgens mij gaan ze het op mijn college verder regelen :) Is indd echt snel! Heb vandaag de Compass test en een Math placement test en dat is het wel... de echte eerste officiele schooldag is donderdag :) Ik zal jullie straks laten weten hoe het vandaag was woehoe! M'n gastgezin is trouwens echt super :j Ze zijn heel lief haha en ze zeggen steeds van 'Aww I love you, you're fabulous' :)) En veel knuffels enzo, echt wel Amerikaans dus :D Jullie allemaal nog succes met de voorbereidingen en reizen en eerste schooldagen en nog veel meer!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:20

Aaaah ik ben echt jaloersss! Ik wil ook naar Amerika <3.

Klinkt echt super leuk. Dan heb je wel geluk gehad dat je zonder dat formulier door kon :P.