sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikitah86

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:07

Arjette schreef:
Nikitah, ik weet niet wat voor test je precies gaat krijgen, maar het is handig om de werking van procenten even na te kijken, dat wist ik bij mij test namelijk niet meer Clown Of misschien een IQ test doen?

Wat moest je weten van procenten dan? Dat weet ik op zich wel erg aardig :-D
IQ testje ga ik zeker vanavond en morgenavond even doen, iemand nog tips waar ik die makkelijk kan vinden? (anders kan ik altijd googlen Knipoog).

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:23

ik ben op sollicitatie geweest.. kwam ik aan was eerst die vrouw nog weg.. ook lekker handig.. ik ben niet aangenomen omdat ze mij met iemand door de war hadden gehaalt

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:27

Dat vind ik pas echt slordig!!!! Ach gut

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:39

heb ik ook eens gehad
ergens gesolliciteerd, zou binnen 3 weken wat horen

na 5 weken nog niets dus ik bellen, moest ik maar een mailtje sturen
Kreeg ik een kribbig mailtje terug dat ze dan mijn afwijzingsbrief naar de andere (zelfde voor en achternaam) hadden gestuurt die had op dezelfde dag gesolliciteerd

weet dat ik een veel voorkomende voor én achternaam heb, maar deze smoes trap ik niet

heb dus ook vriendelijk terug gemaild dat ik inmiddels al een baan had (was ook zo) en dat ik het fijn voor haar vond dat ze in haar eigen smoesjes geloofde.

misschien niet zo netjes, maar vond het zoon rot smoes

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:21

Evelli schreef:
heb ik ook eens gehad
ergens gesolliciteerd, zou binnen 3 weken wat horen

na 5 weken nog niets dus ik bellen, moest ik maar een mailtje sturen
Kreeg ik een kribbig mailtje terug dat ze dan mijn afwijzingsbrief naar de andere (zelfde voor en achternaam) hadden gestuurt die had op dezelfde dag gesolliciteerd

weet dat ik een veel voorkomende voor én achternaam heb, maar deze smoes trap ik niet

heb dus ook vriendelijk terug gemaild dat ik inmiddels al een baan had (was ook zo) en dat ik het fijn voor haar vond dat ze in haar eigen smoesjes geloofde.

misschien niet zo netjes, maar vond het zoon rot smoes

inderdaad! ik vind het ook niet kunnen maarja. dan maar niet. werd vanmiddag al gebelt door uitzendburo of ik voor hun wou werken in de zomervakantie Haha! dus ga ik maar via die weg werken Knipoog

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:25

Nikki15 schreef:
ik ben op sollicitatie geweest.. kwam ik aan was eerst die vrouw nog weg.. ook lekker handig.. ik ben niet aangenomen omdat ze mij met iemand door de war hadden gehaalt

En hebben ze toen niet nog met jou gesprek gehad? Was toch wel het minste wat ze hadden kunnen doen! Was er zo'n groot verschil tussen jou en die andere?? Wel heel erg slordig!!

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 13:03

Nikitah86 schreef:
Nikki15 schreef:

En hebben ze toen niet nog met jou gesprek gehad? Was toch wel het minste wat ze hadden kunnen doen! Was er zo'n groot verschil tussen jou en die andere?? Wel heel erg slordig!!

ik heb wel een gesprek gehad duurde misschien 5 minuten Nors opkijken als het niet 1 minuut langer was. er was wel een verschil. dat meisje deed al opleiding verzorgende en ik ga pas volgend jaar de opleiding in.!ga dit jaar nog examen doen. ik ging solliciteren bij een verzorgings tehuis. en het rare was dat ze aan de telefoon juist heel erg enthousiast waren dat ik de opleiding in ging en dat ze nu toch zeiden dat ik door de war werd gehaalt Huilen
Knipoog

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 13:52

Dat is wel heel raar dan.. Het klinkt een beetje alsof er iemand (van hogeraf) het enthousiasme heeft ingetempert ofzo.. maar is natuurlijk maar gewoon een gevoel dat ik krijg.. Beetje jammer en dat door de war halen is dan volgens mij een smoesje.. Kijk als er na jou nog iemand heeft gereageerd die de opleiding al doet en die ze daarom liever hebben kunnen ze dat net zo goed eerlijk zeggen, is hun goed recht om daarvoor te kiezen maar wees ook eerlijk en doe niet zo vaag!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:02

Nikitah, volgens mij kun je bij bnn via de nationale iq test nog die testen doen en anders idd even googlen!
Qua procenten kreeg ik van alles door elkaar, hoeveel procent een bepaald deel was, procenten er juist vanaf halen en ga zo maar door..
Succes alvast iig!

Ik ga nu snel even aan m'n opdracht werken, morgen is het zover en ik moet het nog gaan presenteren ook! Nagelbijten / Gniffelen

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:58

Waaaah ik heb de baan!!!! Hyper! Al vrij snel nadat ik thuis was belden ze op dat ik degene was die ze graag wilden hebben! Haha! Ik is heel erg blij!!!! Haha! Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:59

AfbeeldingGefeliciteerd!!!!!!Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:00

Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd Haha!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:03

Wat goed!!! Gefeliciteerd!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:06

Gefeliciteerd.,
Echt snel ook. *LOL*

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:25

Arjette, gefeliciteerd! Ik weet hoe lang je al op zoek bent, ik vind het echt super voor je! Dit is ook nogeens een baan die echt aansluit bij wat je wilt hé? Lachen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:27

Gefeliciteerd Arjette!

Voor degenen die nog steeds zoekenden zijn en affiniteit hebben met talen en cijfertjes; er zijn bij ons weer diverse vacatures op het gebied van debiteuren beheer (ook klachten administratie), crediteuren administratie en grootboek administratie. Beheersing van de Engelse taal is wel noodzakelijk en volgens mij zijn ze momenteel ook erg blij met Frans en Duits sprekenden.

We zitten in de omgeving van Tilburg, iemand geintreseerd?

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:44

Gefeliciteerd!!
Ik heb morgen mijn testen, spannend hoor!! Maarja, ik heb gelukkig werk dus hoef me niet al te druk te maken over te betalen huur en rekeningen enzo Lachen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:46

Succes morgen dan. Vork

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:48

Ik heb vandaag sollicitatiegesprek gehad, nadat ik maandag j.l. mijn brief per email verstuurd heb.
Ging goed, fijn gesprek. Maandag en dinsdag over twee week ga ik meedraaien.
o ja, het is trouwens voor pedagogsch medewerker op kinderdagverblijf..

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:41

Thanx allemaal!!! Haha!

Nimue, ja sluit echt helemaal aan! Ik wilde graag in de muziek werkzaam zijn en dit is bij een poppodium, dus kan niet beter! Knipoog

Nikitah, succes met je testen!

Dagmar, lieten ze dat al gelijk weten dat je mee mag draaien of is dat standaard procedure? Wel leuk iig!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:21

SuperSmurf schreef:
Hey wat goed joh! Mag ik vragen wat je eigenlijk hebt?

Ik ben ook door naar het 2e gesprek Lachen Volgende week woensdag en moet dan ook meteen anderhalf uur mee draaien. ( stiekum wel beetje eng! )
Heb nog niets gehoord van de andere functies waar het wervingsbureau mijn cv zou neerleggen... Helaas.. vind dat nl een stuk leuker!

Ik heb in de laatste 5 jaar 3 hernia's gehad Boos!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:18

@ Arjette: Inderdaad, gelijk na afloop van het gesprek, zei mijn interviewer dat ze het een heel fijn gesprek vind. Ze heeft het contract al enigszins uitgelegd, en de 2 proefdagen zijn om te kijken hoe ik in het team pas.
Maar het was ook idd een heel fijn gesprek, ik bleef maar l*llen, echt kreeg zelfs een droge mond Knipoog
Maar goed, ik had sollicitatiegesprek ook geoefend van te voren met mijn vriend (is zelf ook teammanager, en houdt ook sollicitaties) en deze vrouw vroeg precies datgene wat ik met mijn vriend voorbereid heb. Toppie dus Knipoog

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:43

Ik kwam dit topic tegen en aangezien ik ook druk bezig ben, hier mijn verhaaltje:

Ik ben nu nog 1 week bezig met mijn afstudeerstage (waar ik het super naar mn zin heb, maar op t moment helaas niet kan blijven..). Daarna studeer ik echt af (d.m.v. een verdediging tegenover mensen uit t werkveld) en dan mag ik half juni mn papiertje op gaan halen!
Maar ja, wat dan? Ik heb op t moment 2 sollicitaties de deur uitgedaan, welke sluiten op 12 en 17 mei. Mijn hoop is gevestigd op die van 12 mei, dus ben benieuwd! Verder sta ik ingeschreven bij een uitzendbureau, maar daar verwacht ik verder weinig van.

En om t allemaal nog wat complexer te maken; in januari vertrek ik voor 3 maanden richting Nieuw-Zeeland. Mn eerste baan is dus maar voor een maand of 6..

Maar ja, we zullen zien! Ik hou jullie op de hoogte als ik meer weet!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:37

Arjette, gefeliciteerd! Heerlijk gevoel van rust geeft dan hè, een passende baan? Zo zie je maar weer dat de aanhouder wint!
Voor iedereen die nog zoekend is, ik stuur even positieve energie jullie kant op! OK dan! Ik heb mijn eerste werkweek op mijn nieuwe baan achter de rug, ben nu moe, maar voldaan!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:48

dat klinkt goed Soda