Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:28

Ik volg dit topic al best lang en zou het denk ik echt een heel interessant beroep vinden alleen mijn wiskunde is echt om te huilen. Doktersassistente leek me ook wel, maar ik vind het nogal lastig want het zou voor mij een carrière switch zijn. Dat zou betekenen 4 jaar een bol opleiding volgen en in eerste instantie heel veel achteruit gaan qua salaris. Dan moet ik het ook nog zien te halen anders is het allemaal voor niks geweest.

enny

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:02

Mijn wiskunde was ook om te janken hoor :D De enige momenten die ik ben tegengekomen waarop ik met cijfertjes aan de slag moest was tijdens de bvp met medisch rekenen en dat stelde echt niet veel voor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 06:49

enny schreef:
Mijn wiskunde was ook om te janken hoor :D De enige momenten die ik ben tegengekomen waarop ik met cijfertjes aan de slag moest was tijdens de bvp met medisch rekenen en dat stelde echt niet veel voor.

Maar als ik terug lees en zie dat je een 10 moet halen...

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:16

Wat ik me kan herinneren had medisch rekenen bij ons meer te maken met basisschool hoofdrekenen, staartdelingen enzo. Dus absoluut geen hogere wiskunde! Maar dat is al wel dik 10 jaar geleden en ik weet niet hoe de lessen er nu uitzien. Maar ik zou me zeker niet hierdoor tegen laten houden en gewoon gaan solliciteren als je het echt graag wilt. Dat rekenen kom je na de bvp toch nooit meer tegen.

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:14

Het medisch rekenen is inderdaad goed te doen! Ook ik ben absoluut geen reken/wiskunde wonder :+

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:43

Voor de gediplomeerden onder ons, het ropcke zweers ziekenhuis in Hardenberg is nog op zoek naar operatie assistenten. . Voor meer info ff pb..

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:12

Zo, inmiddels al weer wat tijd verstreken sinds mijn vraag over het meelopen en ik heb inmiddels gesolliciteerd bij een aantal ziekenhuizen. En niet helemaal zonder succes want mag na mijn gesprek bij een van de ziekenhuizen morgen een dagje meelopen en smiddags een assessment maken. Stapje dichterbij dus!
Nu vroeg ik me af of jullie nog tips hebben voor het meelopen? Wat is bijvoorbeeld handig qua kleding onder een operatiepak en wat zijn echte do's en don'ts?
Vind het heel erg spannend dus alle hulp bij de voorbereiding is welkom! :D :o

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:27

Wat leuk!!! En spannend ook zo'n eerste keer op ok. Ik heb zelf nooit iets onder mijn pak aan, maar er zijn collega's die wel iets van een hemdje aanhebben.
Do's zijn lekker enthousiast en geïnteresseerd overkomen. Vooral dingen vragen, we bijten niet :D
Don'ts zijn dus eigenlijk het tegenovergestelde van bovenstaande. Te bijdehand overkomen valt over het algemeen ook niet erg goed (hier in het oosten tenminste) :o
Heel veel succes en plezier!!

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:42

Ik heb er meestal ook alleen ondergoed onderaan maar als je alleen meekijkt is dat misschien een beetje fris.. een hemd er onder is dan iets warmer. Verder inderdaad geïnteresseerd over komen en niet te betweterig. .. gewoon leuk meedoen en vragen of je misschien ergens mee kan helpen doet het ook altijd goed.. succes!!

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:13

Leuk, een bokt-topic voor operatie assistenten (in opleiding).

Ikzelf mag volgende week eindelijk een keer op gesprek komen!
Hebben jullie nog tips voor mij? Vragen die ze waarschijnlijk zullen stellen, en op wat voor manier hebben jullie je voorbereid op z'on gesprek?

Alle tips en trucs zijn heel hard welkom! :D

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:23

Stressbestendigheid vinden ze meestal erg belangrijk. Probeer voorbeelden te bedenken waaruit bleek dat je stressbestendig bent. Verder heb ik me voorbereid d.m.v. een meeloopdag op de OK. Weet niet of dit overal mag. Heel veel succes!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:50

Zoo blij! Net gebeld dat ik ben aangenomen! *\o/*

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:12

Leuk!! Gefeliciteerd *\o/*

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:04

Gefeliciteerd! Ik ben ook aangenomen voor de opleiding in september. (Na 3 jaar solliciteren). De aanhouder wint! Onwijs veel zin in. :D

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:53

Jij ook gefeliciteerd! Wat zal het een opluchting zijn dat het gelukt is.

Heb nog een vraagje. Hoe haalbaar is het hebben van een paard tijdens de opleiding? Ben namelijk na het vervroegd pensioen van mijn paard in februari op zoek naar een nieuwe topper maar dat plan lag er voordat ik wist dat dit op mijn pad kwam.. Eigenlijk wil ik ook gewoon verder zoeken maar als het me echt wordt afgeraden is het natuurlijk wel iets om mee te nemen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:45

Eerlijk, niet te doen bij mij. Zeker niet bij het schrijven van mijn scriptie. Ik geb halverwege mijn tweede jaar mijn paard van de hand gedaan.

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:41

Bij mij ging het wel. Sommige periodes wat minder en sommige beter.. ligt er ook aan hoe ver je moet rijden voor dat je thuis bent en weer bij je paard. Ontspannen is ook belangrijk tijdens de opleiding.

Enne gefeliciteerd!

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 06:34

En ik ben ook aangenomen! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 07:37

Klein vraagje aan de mensen hier.
1. Als je twijfelt of het wat voor je is, zou het mogelijk zijn een keer een dag mee te lopen om zo een goed beeld van het beroep te krijgen?
2. Hebben jullie gereageerd op vacatures, of open sollicitaties gestuurd?

Alvast bedankt!!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 07:43

Gefeliciteerd fabienne_z en lotte_2!
@Wendy_Komen: vaak kun je wel een dag meelopen als je serieuze interesse hebt. Ik heb destijds een brief gestuurd op n vacature.. Die van student operatie assistent. De opleiding start 2x per jaar en er zijn volgens mij best veel ziekenhuizen die opleiden, gewoon ff goed zoeken :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 08:17

Vaak is het wel mogelijk, gewoon een brief sturen naar de praktijkopleider chirurgie van het ok-complex. Ik ben aangenomen na het schrijven van een open sollicitatie, maar ze kenden mij al na een dag meelopen. Inmiddels doe ik het werk alweer 10 jaar en ben er wel achter dat het een klein wereldje is en dat het feit dat mensen je al kennen enorme voordelen kan hebben. Beetje netwerken kan daarom geen kwaad.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:10

lotte_2 schreef:

Gefeliciteerd :D Welk ziekenhuis?

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:41

Pasamba schreef:
lotte_2 schreef:

Gefeliciteerd :D Welk ziekenhuis?

Dank je wel!

Isala Meppel, onderdeel van Isala Zwolle. Ik zal daar dan ook een gedeelte van de opleiding gaan volgen.
Maar eerst naar Utrecht. Heb der echt heel veel zin in!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:42

Nog mensen die de opleiding in Amsterdam gaan volgen? In het tweede jaar kom je mij tegen :). Ik ga je alles uitleggen over hoogcomplexe urologie.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:55

Gefeliciteerd met jullie opleidingsplaatsen!

Hebben jullie ook het programma " zij houden Nederland in leven" gezien... wat hebben we toch een mooi beroep... ( grote kans dat ik daar vannacht anders over denk als ik gebeld wordt door een gynaecoloog ;) )