Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:30

knip
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-25 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:33

Dan zou ik proberen om die woorden dus goed te verdelen. Zo kost het je elke dag maar een klein beetje tijd en hoef je minder veel te stampen.

Het is wel erg verleidelijk en ik denk dat het verstandig is om te doen, maar voor mijn gevoel moet ik zoveel mogelijk uren op school aanwezig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:40

knip
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-25 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:05

Iedereen is goed bezig zeg! :)

Jolien, wat vervelend dat het niet zo goed lukt :(:) vandaag is er weer een dag, niet te gefrustreerd raken!

Steef, sollicitatie is spannend, ik hoop het voor je!

Carpediem, als je thuis meer kan doen dan op school, zou ik idd nog lekker even thuisblijven. Ik ben zo iemand die ook altijd op school/uni 'moet' zijn, maar soms is het verstandiger dat niet te doen :)

Gabi, ik zou inderdaad elke dag iets proberen te leren. Herhaling maakt woordjes stampen veel makkelijker en kost uiteindelijk minder tijd :j

Gisteren een lange maar op zich productieve dag gehad :) Planning voor vandaag;
9.00 - 11.00 tutorial Condensed Matter
11.00 - 13.00 tutorial Relativity
12.00 - 13.00 year representatives lunch om onze SSLC (student-staff liaison committee) meeting morgen voor te bereiden. Ga wel gewoon eerder weg uit tutorial, die is toch te groot en lawaaiig :=
14.00 - ~17.00 Group project workshop > hopelijk eerder klaar, het zijn van die standaard saaie workshops 'hoe werk je in groepen blah blah'
18.00 - 20.00 Juggling society
En daarna of met een vriend iets doen, of tutorials voor morgen afmaken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:08

Waarom is het zo koud buiten? Echt verschrikkelijk brr.

Mijn planning voor vandaag: practicum afmaken. Vraag me af of dat überhaupt gaat lukken, laatste dag vandaag en tot nu toe is het hele practicum al in de soep gelopen. Docenten en assistenten snappen het practicum ook niet :')

Hoop dat ik een beetje op tijd thuis ben zodat ik nog gewoon kan leren.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:00

Gabi, klopt. Op school zou ik tijdens m'n tussenuur wat kunnen doen, maar thuis heb ik dus drie uur tijd voor het werk dat ik in het tussenuur zou kunnen doen. Ik ben dus ook thuis gebleven zodat ik wat extra werk kan doen.

Succes vandaag Elien. Drukke dag zo te zien!

Succes Britt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:28

Emmaa_ schreef:
Joolien dit is waarschijnlijk wat een heleboel mensen tegen je zeggen maar ik ga toch even mijn verhaaltje doen, misschien dat je er wat aan hebt.

Ik ben vorig jaar begonnen met journalistiek maar heb in het eerste jaar maar 1 vak volledig gehaald. Ik heb halverwege het jaar iets meegemaakt en ben eigenlijk de rest van het jaar bezig geweest met het verwerken van dat trauma. Daar kwam ook nog eens bovenop dat ik AD(H)D heb. In conclusie was het (zoals mijn decaan mooi zei) sowieso al erg moeilijk voor mij om een studie met vlag en wimpel te halen, en juist door wat er gebeurd is, is het eigenlijk echt onmogelijk geworden.

ADD of ADHD is niks om je achter te verschuilen. Het zijn nou eenmaal een set karaktereigenschappen die jij zo gekregen hebt en daar kan je niks aan doen. Je moet er wel het beste van zien te maken. En ik heb het idee dat heel veel mensen die ADD of ADHD hebben niet zien wat nou eigenlijk het beste is. Ik vertel mezelf al mijn hele leven onbewust dat het me toch niet gaat lukken. Ik begin aan dingen maar maak ze niet af omdat ik er van tevoren vanuit ga dat ik toch niet tevreden ga zijn met het resultaat, of nog erger.. Dat anderen dat niet gaan zijn. Mensen met ADHD of ADD krijgen gedurende hun leven zo vaak te horen 'dat kan jij niet' of 'dat gaat je toch niet lukken' dat ze zelf die mentaliteit, vaak onderbewust, gaan overnemen.

Ik ben in augustus wel het medicatie traject ingerold. Ik zat in een hele diepe put aan het einde van vorig jaar en ik wist even niet meer hoe ik daar ooit uit ging krabbelen. Ik ging niet meer naar school, en omdat ik de eerste weken van het blok niet meer ging maakte ik de tentamens ook maar niet.
Ik slik nu wel ritalin, een vrij lage dosis voor mijn lengte en gewicht, en alles gaat ineens van een leien dakje. Het is geen wondermiddel en het zal grotendeels placebo zijn, maar ik zie ineens een versie van mezelf (de versie met een opgeruimde kamer die elke dag om half 8 naast haar bed staat en 5 dagen per week braaf college volgt) die ik nooit eerder heb gezien. En dat geeft me zo veel motivatie. Als ik nu weer zou stoppen met ritalin dan zou ik zien hoe ik kán zijn met een zetje in mijn rug, en wat weerhoudt me er dan van om altijd zo te zijn?

Ik snap je huivering voor medicatie, ik heb het ook mijn hele leven gehad. Ik wil geen pilletje slikken om te kunnen functioneren in de samenleving. Maar zo zit het met de meeste mensen die ritalin slikken ook niet. Ik functioneer prima, maar ik functioneer nog een heel stuk beter als ik het wel slik.

Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik heb ook altijd het gevoel dat het me niet lukt. Dat houdt me ook tegen om uiteindeliujk wat te gaan ondernemen.
Ik wil toch nogmaals getest worden op add, en als dat positief bevonden wordt LTO3 gaan slikken. dat is een natuurlijk middel ter vervanging van ritalin.
Ik heb nu constant veel chaos in mijn hoofd, ben er wel klaar mee.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:53

Hier gaat ie echt niet lekker. Niemand snapt het practicum, maar je moet het halen anders mag je geen tentamen doen. Daarnaast zit ik al sinds half 10 in dit lokaal en na een uur krijg je hier al hoofdpijn. Echt niet grappig meer. Daarnaast heb ik dus door dat practicum vanavond bijna geen tijd om te leren en morgen moet ik van 9:00 tot 17:30 werken dus ook geen tijd. Dit wordt echt helemaal niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:11

knip
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-25 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:12

Vervelend, Gabi. Probeer het anders even weg te leggen en even te ontspannen. Misschien lukt het later vanavond wel. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:13

knip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:33

Vervelend zeg voor iedereen! :oo

Ik zit ook een beetje met een dilemma... Ben écht ontzettend moe, we hebben gepaintballd. Maar in de regen. Dus daarheen half uur door de regen en terug uurtje of zo door de regen. :+ Maar heb vrijdag een SO over 5 hoofdstukken economie. Heb wel al alles samengevat, maar weet dat ik morgen ook wel moe ga zijn. Hellup. :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:50

Zou gewoon lekker gaan slapen en morgen ernaar kijken Deetjeeuh! Of heb je morgen heel lang les?

Ik ben net thuis ook van de uni, drukke dag maar wel verder gekomen met dingen :j Morgen even echt bikkelen, eerst zo m'n verzorgpoown rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:54

Nu nog Steef? Wel leuk dat je nog even lekker kan rijden! :))

Morgen ben ik ook pas weer 5 uur thuis.... Dusja, lastig lastig.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:55

Zo, ik ben net pas klaar met eten dus ik ga nu beginnen met leren -O- Even keihard doorbikkelen, om 22:00 uiterlijk richting bed en dan om 7:30 er weer uit. Het OV rijdt morgenochtend niet in Amsterdam dus ik moet een toeristische route nemen naar mijn werk :')

Planning vandaag en morgen:
19:00 - 19:45 Leren/samenvatten
19:45 - 20:00 Pauze/ontspannen
20:00 - 20:45 Leren/samenvatten
20:45 - 21:00 Pauze/ontspannen
21:00 - 21:30 Leren en daarna rustig richting bed

7:30 Opstaan, richting werk
9:00 - 17:30 werken
18:15 Thuis en gelijk eten
19:00 Beginnen met leren

Kunnen we niet voortaan 30 uur in een dag stoppen? Dat zou me enorm veel schelen zeg.

Deetjeeuh, anders misschien vanavond maximaal een uurtje leren en dan lekker niks doen en morgen de rest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:57

knip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:58

Dan zou ik die extra uren gebruiken om te slapen gok ik! :')

Denk ook inderdaad dat ik het zo ga doen:
19:00 - 19:30 M&O maken
19:30 - 20:00 Paar opdrachten hoofdstuk 2
20:00 - 20:30 Paar opdrachten hoofdstuk 3
20:30 - 21:30 relaxen (Heb ik nodig voordat ik kan slapen)
21:30 - 7:30 slapen. :+

Dan hoef ik morgen in principe nog maar 2 hoofdstukken te leren... Dit moet ik dan nog zeker doornemen qua theorie, maar goed. :+

Gabi, wat moet je leren voor Duits? Als je woordjes moet leren gewoon even alles goed doornemen/leren (niet te lang) en morgenochtend nog een half uurtje herhalen. Een 5 is altijd beter en makkelijker op te halen dan een 1!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:00

knip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:02

Gabi, zeker niet vannacht gaan leren! Je kan beter gewoon op tijd gaan slapen en wat eerder eruit gaan om te leren. 'S avonds als je moe bent neem je toch minder op, zeker als je nu al afgeleid bent. Dan wordt het savonds echt niet beter. :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:03

Succes met alle toetsen en tentamens deze week allemaal! Geloof in jezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:07

knip
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-25 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:07

Succes allemaal! Jullie kunnen het! Ik heb m'n opdracht geupload dus ga lekker naar stal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:58

Joolien schreef:
Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik heb ook altijd het gevoel dat het me niet lukt. Dat houdt me ook tegen om uiteindeliujk wat te gaan ondernemen.
Ik wil toch nogmaals getest worden op add, en als dat positief bevonden wordt LTO3 gaan slikken. dat is een natuurlijk middel ter vervanging van ritalin.
Ik heb nu constant veel chaos in mijn hoofd, ben er wel klaar mee.

Mijn psychiater beschreef het zo toen ik daar voor het eerst kwam: je gedachten zijn een zak M&M's. Bij normale mensen liggen ze op kleur gesorteerd waardoor ze heel makkelijk alles kleur voor kleur kunnen opeten. Bij mensen met AD(H)D liggen al die M&M's door elkaar in de zak. Als jij je huiswerk wilt maken, zeg dat dat een rode M&M is, dan moet je dus door het hele zakje graven om de rode te pakken te krijgen.. En ondertussen kom je allemaal blauwe tegen, en die vind je toch ook wel lekker. Het enige wat ritalin (en LTO3 doet idd volgens mij hetzelfde) doet is al die M&M's alsnog op kleur sorteren voor je. Het verandert je persoonlijkheid niet, je wordt er gewoon wat helderder van :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:41

Succes iedereen met leren voor tentamens/toetsen.

Ik ga nu ook maar slapen, morgenochtend nog wat aan filosofie werken en Engels even doornemen voor mijn toets. Voor de rest heb ik gelukkig niet heel veel op de planning staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:22

Ik ben heel trots op jullie! :j

Hier ook goed bezig. Vandaag begonnen aan een verslagje, morgen de rest af gok ik. En dan voor dinsdag nog een.