Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:41

Ik zit gelukkig maar 8 minuten van de A7 vandaan op een centraal punt, (3 provincien punt) daardoor kan ik zoeken in een straal van 30km, alles tussen Groningen-Heerenveen-Assen.

Vandaag weer 3 sollicitaties de deur uit gedaan *\o/*

Astaloca

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:36

Ik heb echt dé vacature gezien en ik hoop zo dat op gesprek mag komen!

Wel weer 2 vacatures gereageerd.... en natuurlijk afwijzingen binnen. We gaan er weer voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:59

xLaus_ schreef:
Dat is inderdaad wel net ver zat [***], weet niet welke route je dan zou moeten hebben ivm evt files op het traject?.

maar zoals je zegt eventjes rustig over nadenken

A2 vanaf Utrecht naar beneden. Volgens mij is dat wel de gunstige kant op :j vacatures zijn in Tilburg en Eindhoven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:17

Denk dat je dan precies tegen de file ingaat in de ochtend. Dan zou het wel het overwegen waard zijn als het echt wat leuks is?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 08:28

A2 is altijd wel druk, waar dan ook. Maar op tijd vertrekken scheelt veel!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 08:57

Jans, is Tilburg/Eindhoven te doen vanaf Utrecht? Het lijkt mij zo ver!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:50

Je moet goed weten waar je aan begint met dat soort reistijden, ik ben nu - gedwongen - doordat mijn vestiging dicht is gegaan - elke dag onderweg van Den Haag naar Bilthoven en minimaal een uur onderweg. Dus nooit snel binnen een kwartiertje of half uurtje thuis - of bij de paarden als er wat mocht zijn. En dat heeft echt veel effect. Want soms ben je ook 2 x 1,5 uur of meer onderweg door files en ongelukken.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:01

Hier erg weinig vacatures de laatste tijd helaas..

Keek toen straks op mn bankrekening.. heb ik salaris gekregen van mijn vorige werk. Vind dat echt super slordig! Ik heb aan mn collega die tegelijk met mij uit dienst moest gevraagd of zij het ook heeft, dat antwoord wacht ik nog even af. Wat een stelletje prutsers daar zeg!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:13

Balen anneert dat er weinig vacatures zijn!

Ik wacht even dinsdag af alvorens ik weer ga solliciteren. mijn sollicitatie plicht voor komende 1,5 week heb ik al voldaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:16

Ik ben wel bereid om zover te reizen, als er ter compensatie ook thuiswerken tegenover kan staan :j

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:21

Mag ik me hier ook melden?
In 2012 afgestudeerd als Activiteitenbegeleidster & natuur en welzijn. En sindsdien druk op zoek naar een baan. Gemiddeld werk ik wel 12u op een zorgboerderij..

Inmiddels wordt ik er wel een beetje moedeloos van ;( De zorg is een moeilijk iets op dit moment.. Daarom ook maar druk op zoek naar andere dingen.

Ik wil in ieder geval iedereen hier ook veel succes wensen met zijn/haar zoektocht..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:32

moniiquee schreef:
Mag ik me hier ook melden?
In 2012 afgestudeerd als Activiteitenbegeleidster & natuur en welzijn. En sindsdien druk op zoek naar een baan. Gemiddeld werk ik wel 12u op een zorgboerderij..

Inmiddels wordt ik er wel een beetje moedeloos van ;( De zorg is een moeilijk iets op dit moment.. Daarom ook maar druk op zoek naar andere dingen.

Ik wil in ieder geval iedereen hier ook veel succes wensen met zijn/haar zoektocht..

Misschien kan je ook eens kijken naar natuurorganisaties? In Nederland weet ik niet direct iets, maar in België zoeken natuurorganisaties vaak iemand met een "sociaal profiel" om oa vrijwilligers te kunnen begeleiden.

Net een interne sollicitatie achter de rug. Was al een tijdje uit het topic weg, nu kwam er een halftijdse vacature vrij intern bij mij op het werk, die mooi aansloot bij mijn halftijdse. We zijn met 2 kandidaten. Het gesprek was heel informeel, wel eens fijn na al die gespannen stressy andere sollicitatie gesprekken := Hoor volgende week of ze één van ons kiezen of toch extern verder zoeken, ben benieuwd!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:51

@ monique,
Wil je eventueel in de woonbegeleiding werken? Daar zoeken ze vaak wel mensen.. zie genoeg vacatures voorbij komen.

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:31

Woonbegeleiding is opzich ook wel een optie, heb er toevallig net een sollicitatie naar toe gedaan :))
Ben alleen niet echt van de verzorging.. Meer het begeleiden van mensen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 21:17

Hier even een dag zonder laptop. :+

Morgenmiddag ga ik er weer eens voor zitten. Verder nog nul reacties of uitnodigingen dus ik mis niks }:0

Welkom Monique!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:20

Hoi Monique!

En Astaloca, ik hoop dat het hem wordt!

Hier ook geen vacatures. Gewoon GEEN. Hoeveel reistijd vinden jullie acceptabel? Ik had vorig jaar een uur reistijd met de auto, maar ik vond dat echt wel maximaal en mijn halve loon ging op aan benzine :(

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:24

Ik vind een uur ook wel maximale hoor.. Dan ben je qua afstand toch al best een eindje weg.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:11

Ik reis nu twee uur enkele reis, dat brak me vandaag wel even op met een dagdienst (half zes van huis) nadat ik gister om 11 uur 's ochtends thuis was uit mijn nachtdienst....

Nu net weer thuis en zo direct maar door op bed :=

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 22:23

Dat zou ik echt niet trekken hoor............word een oud wijf :o :7

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:10

Dimple schreef:
Dat zou ik echt niet trekken hoor............word een oud wijf :o :7

Dat zeer zeker (sprak de 49-jarige) _O- maar ik heb ooit eens iets gelezen dat de grens voor woon-werkeer op 45-60 minuten enkele reis ligt. Boven die tijd moet je redelijk bijzonder zijn om het STRUKTUREEL vol te houden.

Ik heb 90 minuten enkele reis, 05:00 uur op, 18:30 thuis, 1250 km woon-werk per week 18 maanden vol gehouden. Toen was ik rijp voor de sloop/een hartaanval voor mijn 40ste. Ben ik maar wat anders gaan doen, die hartaanval leek me niet zo'n strak plan..... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:43

Ik heb voor mijn afstudeerstage toen 7 maanden 5x per week van Papendrecht naar Amsterdam Zuid gereisd met OV. Zonder een stagevergoeding. Maar goed, het was best te doen.. had het zeker over voor die stageplek. Jammer enkel dat vaak de overstap op Schiphol misliep. Dus dan stond ik doelloos ook nog een half uur of langer te wachten.

Ik mocht door de lange reistijd wel later beginnen dan normaal was. En kon soms ook weer redelijk op tijd naar huis (+-4 uur). Al werd het soms ook 6-7 uur. Had dan meer te maken met nog gezellig staan kletsen haha.

Zou het nu ook wel over hebben. Maar enkel met idee dat ik na proeftijd en ik mag blijven, dan naar dichterbij wil verhuizen. Als ik een vacature verder weg zie, zoek ik op of ik daar op tijd kan zijn met OV in de ochtend. Zo ja, dan reageer ik. Zo niet, dan niet. Je kan tenslotte ook niet direct al verhuizen. Maar ik hoef dan ook met niemand rekening te houden. Enkel paardlief een fijne stalling voor te vinden.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:51

moniiquee schreef:
Woonbegeleiding is opzich ook wel een optie, heb er toevallig net een sollicitatie naar toe gedaan :))
Ben alleen niet echt van de verzorging.. Meer het begeleiden van mensen.

Ik heb een jaar lang een combi gedraaid, woonbegeleiding + dagbesteding.

Woonbegeleiding houdt niet direct en niet alleen het verzorgen van mensen in. Is afhankelijk van de doelgroep. Ik werkte met cliënten met behoorlijk wat agressie en er was maar 1 cliënt die je volledig moest helpen met de verzorging, maar was verder wel zindelijk. Dus was ook echt bezig met begeleiden, zowel in de woonsituatie als in de dagbesteding.

Welke regio zoek je?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:03

Even een globale bijleespost, ik lees nog steeds mee :)

Jans schreef:
Hier helaas een afwijzing op het gesprek waar ik geweest ben drie weken terug. Allemaal niet zo netjes gelopen vanuit de potentiele werkgever helaas. Zowel tussenpersoon als ik balen flink :x nouja, had vandaag weer een gesprek elders wat goed ging. Ben benieuwd :)

Wat jammer zeg dat het niet netjes gelopen is, kan me voorstellen dat je (en de tussenpersoon) ervan baalt!

Fangio: Al gelukt om een sollicitatiebrief te schrijven? Ik vind dat ook lastig hoor, ik ben geen persoon die zichzelf uitbundig verkoopt en het moet wel echt zijn voor mijn gevoel.

Ash_: Gefeliciteerd met je baan :D

Blingpiggy: Lastig dilemma, zo te horen is het bij beide bedrijven onzeker qua toekomst, dus dan zou ik degene kiezen die een toevoeging op je cv kan bieden en meer (nieuwe) ervaringen.

Spannend Doubtless, hopelijk word je uitgenodigd :)

Jammer weer een afwijzing Dimple :( Snap dat je daar gedemotiveerd van raakt!

Qua reistijd, jeetje ik zou echt geen 2 uur reistijd per keer volhouden :o Respect!

Ik heb gereageerd op een functie, wel in mijn vakgebied (de enige die open staat :') ) en waar mijn ervaring op aansluit, maar eigenlijk ook verder weg dan ik het liefst zou willen.
Maar ik was erg verwend met maximaal 15 minuten reistijd bij mijn vorige baan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:38

Het gesprek van afgelopen vrijdag krijgt een vervolg :) blij om :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:56

Dat is mooi nieuws Jans! De duimen draaien weer ;-)