badeendje schreef:En dit is waarom ik vind dat cito echt een belachelijke toets heeft gemaakt. Zoveel vragen waarbij mening en interpretatie een grote rol speelt. Het is niet zozeer dat ik even op hun wil bashen hoor, echt niet, maar wat is nou het doel van zo'n examen? Je wilt toch testen of je leerlingen een bepaald niveau hebben bereikt? Nu heb je een vraag die door allerlei 6V leerlingen anders wordt geïnterpreteerd. Veel van die leerlingen komen met een keurige onderbouwing (doel bereikt, leerlingen kunnen goede argumenten geven!) maar zij hebben alsnog pech, want cito heeft een andere onderbouwing. Dat vind ik heel erg jammer.
Dit.
Morgen en overmorgen examentraining, hopen dat het wat oplevert. Frans heb ik het minst gevolgd dit jaar en had voor de leestoets een onvoldoende dus ben heel benieuwd waar dit op uit gaat lopen...
Bij ons wordt de examenmap altijd voorgelezen door een leerling, zodat wordt vastgesteld dat het het goede examen is. Doen ze daar blijkbaar niet aan, of zat die leerling te slapen?