Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:49

Nope, er is altijd iets dat je niet weet :+ Zo moet ik eigenlijk nog een mailtje naar Dan Brown sturen }:)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:15

Leerlingen vinden het ook altijd heel gek als ik een heel bepaald woord niet weet in het Engels.... alsof ik het woordenboek uit mijn hoofd ken ofzo :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:22

Ze zijn inderdaad ook altijd verbaasd als ik mijn Nederlands-Griekse kennis niet meteen paraat heb in de raarste zinnen. 'Mevrouw, hoe zeg je in het Grieks dat we onze band nog moesten plakken?' _O-

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:17

Leuk hè die leerlingen die denken dat je alles weet.
Ze worden ook echt helemaal wild als je een jaartal verkeerd hebt.
Bij geschiedenis is het soms wel lastig als je niet over alle onderwerpen diepgaande kennis hebt.
Dit jaar geef ik veel les in voor mij nieuwe onderwerpen, wat heel veel tijd kost om me in te lezen.
Meer mensen hier last van of draai je elk jaar hetzelfde programma?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:24

Hmm valt mee. Maar ik heb na de lerarenopleiding nog een pre-Master en Master gedaan waarbij ik overlappingen heb gehad (niet altijd in dezelde context, maar bepaalde kennis staat wel aan de basis natuurlijk), daardoor heb ik redelijk veel parate kennis.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:21

SdaphneS schreef:
Bij geschiedenis is het soms wel lastig als je niet over alle onderwerpen diepgaande kennis hebt.
Dit jaar geef ik veel les in voor mij nieuwe onderwerpen, wat heel veel tijd kost om me in te lezen.

Dat heb ik ook hoor Daphne, de eerste klas onderwerpen heb ik wel eerder behandeld, maar waar ik nu met de derde klas mee bezig ben, nog niet. Dus dat is veel inlezen en nieuw materiaal maken. Mijn coach zit ook telkens van je moet meer kennis hebben... Ik lees probeer mij zoveel mogelijk in te lezen, maar kost wel veel tijd heb ik gemerkt dit jaar.

Wanneer heb jij je groenlicht gesprek? Ik moet woensdag... |o

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:55

miinynke schreef:
SdaphneS schreef:

Dat heb ik ook hoor Daphne, de eerste klas onderwerpen heb ik wel eerder behandeld, maar waar ik nu met de derde klas mee bezig ben, nog niet. Dus dat is veel inlezen en nieuw materiaal maken. Mijn coach zit ook telkens van je moet meer kennis hebben... Ik lees probeer mij zoveel mogelijk in te lezen, maar kost wel veel tijd heb ik gemerkt dit jaar.

Wanneer heb jij je groenlicht gesprek? Ik moet woensdag... |o

Ik heb hem ook woensdag.
Stelt waarschijnlijk toch niets voor. Portfolio zit stampvol met van alles.
Hopelijk gaat gesprek ook goed.

Ik geef vier klassen les en geen enkel onderwerp overlapt. Super irritant.
Havo/vwo brugklas - prehistorie net afgerond
atheneum 2 - gouden eeuw
atheneum 3 - interbellum
vmbo t2 - franse revolutie.

Lekker uiteenlopende onderwerpen. :=

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:04

Ook met henk P toch? of heb je die alleen voor je praktijkonderzoek? Ik hoop dat het niks voorstelt haha, maak me altijd enorm zenuwachtig voor dat soort dingen

Net pas prehistorie afgerond met havo brugklas?! wow ik begin morgen met tijdvak 3, middeleeuwen! Heb 2 havo 1 klassen, dus dat is makkelijk. Maar havo 3 ben ik nu in de koude oorlog, dat vind ik een lastig onderwerp om uit te leggen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:29

miinynke schreef:
Ook met henk P toch? of heb je die alleen voor je praktijkonderzoek? Ik hoop dat het niks voorstelt haha, maak me altijd enorm zenuwachtig voor dat soort dingen

Net pas prehistorie afgerond met havo brugklas?! wow ik begin morgen met tijdvak 3, middeleeuwen! Heb 2 havo 1 klassen, dus dat is makkelijk. Maar havo 3 ben ik nu in de koude oorlog, dat vind ik een lastig onderwerp om uit te leggen.

Nee, ik heb Tonny van scheikunde. :=
Ik vind het ook altijd wel spannend hoor, maar vaak maak ik mij onnodig druk.

Geschiedenis voor de brugklassen is een halfjaar vak.
Ik heb de klas nog maar een paar week, dus vandaar dat we nog maar bij de prehistorie zijn. haha.
Koude oorlog is zo leuk! Daar ga ik het in periode vier ook over hebben, alleen dan met atheneum 3.
Is een lastig onderwerp, maar je kunt wel heel veel met beeldmateriaal uit die tijd.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:40

SdaphneS schreef:
miinynke schreef:

Nee, ik heb Tonny van scheikunde. :=
Ik vind het ook altijd wel spannend hoor, maar vaak maak ik mij onnodig druk.

Geschiedenis voor de brugklassen is een halfjaar vak.
Ik heb de klas nog maar een paar week, dus vandaar dat we nog maar bij de prehistorie zijn. haha.
Koude oorlog is zo leuk! Daar ga ik het in periode vier ook over hebben, alleen dan met atheneum 3.
Is een lastig onderwerp, maar je kunt wel heel veel met beeldmateriaal uit die tijd.

Ow vandaar! Bij ons hebben ze het gewoon het hele jaar.

Maar die man ken ik niet! Ik baal alleen dat mn coach nog steeds geen feedback heeft gestuurd. Nu al 3 keer om gevraagd...

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:33

Leuk is dat als ze niet opschieten met hun feedback.
Ik heb morgen S.O, in de vakantie al opgestuurd naar mijn vakcollega's om feedback te krijgen en op fouten te checken.
Nog steeds geen reactie gehad. :\
Vind het nooit zo prettig als niet iemand anders het S.O even heeft gecheckt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:36

Blegh, ik ben vandaag een dagje thuis. Gisteren iets verkeerds gegeten ofzo, alles kwam er weer uit vanmorgen. Zag het niet zitten om voor de klas te staan de hele dag.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:43

Bah, beterschap Goof! :(:)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:55

SdaphneS schreef:
Leuk is dat als ze niet opschieten met hun feedback.
Ik heb morgen S.O, in de vakantie al opgestuurd naar mijn vakcollega's om feedback te krijgen en op fouten te checken.
Nog steeds geen reactie gehad. :\
Vind het nooit zo prettig als niet iemand anders het S.O even heeft gecheckt.

Ja vind ik ook enorm vervelend.... hou niet van wachten op anderen

Oo goof beterschap!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:48

Beterschap Goof! Ik denk dat de klas daar ook wel blij mee is, als ik jou zo hoor _O-

Vanochtend eerste lesdag gehad op mijn nieuwe school. Was leuk! Kindjes kwamen zich zelfs voorstellen :P

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:30

Mijn eerste dag zit er ook weer op! Ging wel lekker, de leerlingen kwamen lekker kletsen over de vakantie. Grappig hoe dan opvalt dat sommige kids in de gewone omgang veeeeeeeeel leuker zijn dan wanneer je iets van ze vraagt
Ben wel flink kapot nu, was gisteravond naar een concert en daarstraks weer. Morgen is gelukkig een vrij rustige dag.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:00

zoo zucht.... coach is eindelijk wakker, heeft met teamleider over mijn havo 3 gesproken. Ineens kwam hij er achter dat dit echt de moeilijkste rot klas is.. waar ook ervaring collega's van wakker liggen...

Dit probeer ik hem elke keer duidelijk te maken, dat ik gewoon nergens aan toe kom met hen :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:19

Wat doen ze dan?

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:12

Over het algemeen proberen niks te doen dat is het grootste probleem, schreeuwen, praten aan elkaar zitten en vooral niet willen luisteren. Door je heen praten tijdens uitleg naja ga zo maar door. Het klinkt op papier niet zo ernstig zo, maar collega's die al jaren in het vak zitten vertelden al dat ze zo'n klas niet vaak tegen kwamen, welk niveau dan ook....

vandaag ging eindelijk wat beter, ze waren zowel 10 minuten zacht overleggend aan het werk met een opdracht.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:51

Fijn dat er wat wordt gedaan miinynke!
Zulke klassen zijn op deze school/in deze stad helaas meer regel dan uitzondering. Vergeet wel eens dat het ook anders kan/moet :')

Lopen jullie ook al zo over van het werk zo kort na de vakantie? Lijkt al belachelijk lang geleden dat we vakantie hadden.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:27

Ja ben blij dat er nu wat gebeurt inderdaad!

Ja echt wel! Morgen ook nog mijn groenlichtgesprek, dus portfolio nog maar even doorlezen en presentatie maken :O

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:54

Mijn vakantie is juist net bezig nu, heerlijk :D ben nu bezig met de afronding van mijn scriptie en daarna nog wat bewijsmateriaal bij elkaar sprokkelen om te laten zien dat ik startbekwaam ben.. Gelukkig laat ik regelmatig een les filmen dus dat scheelt.

Intussen ook al begonnen met solliciteren, geweldig gevoel om straks volwaardig mee te kunnen draaien in het onderwijs :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:39

Succes beide!

Gos, heb een leerling waarbij het op school en thuis niet zo lekker gaat (über-puber zegmaar :+ ). Belde zijn moeder vandaag even en zei dat hij gisteren bij wiskunde goed had gewerkt en dat het in mijn les ook beter gaat. Was ze zo opgelucht om eindelijk iets goed te horen :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:04

Wat fijn Val!!

Ik zit hier weer te koken, ik moest een les geven maar mijn begeleidster had de klas beloofd een film te zullen kijken. Niet hard beloofd (haar woorden) maar mijn les liep logischerwijs helemaal in de soep. Ik heb gezegd dat ik dit geen eerlijke situatie vind en nu is zo boos. Ik denk echt dat ik hier gewoon weg moet, dit schiet niet op.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:35

Getver wat erg, die leerlingen waren natuurlijk niet te genieten na een film belofte...!
Klinkt allemaal niet erg bevorderlijk die begeleiding.

Heb zelf erg zin om aan lerarenopleiding te beginnen alleen nou hoorde ik iets over '2e studie helemaal zelf betalen'? Ik heb een WO studie af, moet ik deze HBO nou echt compleet zelf financieren? :?
Dat gaat namelijk niet financieel.
Andere vriend wil ook graag maar heeft MBO 3, wordt niet toegelaten? Hij had het over toelatingstoets 21+ en zit ook helemaal in de stress. Pfff, jammer hoor!