Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
SdaphneS schreef:Leuk hè die leerlingen die denken dat je alles weet.
Ze worden ook echt helemaal wild als je een jaartal verkeerd hebt.
Bij geschiedenis is het soms wel lastig als je niet over alle onderwerpen diepgaande kennis hebt.
Dit jaar geef ik veel les in voor mij nieuwe onderwerpen, wat heel veel tijd kost om me in te lezen.
Meer mensen hier last van of draai je elk jaar hetzelfde programma?
miinynke schreef:SdaphneS schreef:Leuk hè die leerlingen die denken dat je alles weet.
Ze worden ook echt helemaal wild als je een jaartal verkeerd hebt.
Bij geschiedenis is het soms wel lastig als je niet over alle onderwerpen diepgaande kennis hebt.
Dit jaar geef ik veel les in voor mij nieuwe onderwerpen, wat heel veel tijd kost om me in te lezen.
Meer mensen hier last van of draai je elk jaar hetzelfde programma?
Dat heb ik ook hoor Daphne, de eerste klas onderwerpen heb ik wel eerder behandeld, maar waar ik nu met de derde klas mee bezig ben, nog niet. Dus dat is veel inlezen en nieuw materiaal maken. Mijn coach zit ook telkens van je moet meer kennis hebben... Ik lees probeer mij zoveel mogelijk in te lezen, maar kost wel veel tijd heb ik gemerkt dit jaar.
Wanneer heb jij je groenlicht gesprek? Ik moet woensdag...
miinynke schreef:Ook met henk P toch? of heb je die alleen voor je praktijkonderzoek? Ik hoop dat het niks voorstelt haha, maak me altijd enorm zenuwachtig voor dat soort dingen
Net pas prehistorie afgerond met havo brugklas?! wow ik begin morgen met tijdvak 3, middeleeuwen! Heb 2 havo 1 klassen, dus dat is makkelijk. Maar havo 3 ben ik nu in de koude oorlog, dat vind ik een lastig onderwerp om uit te leggen.
SdaphneS schreef:miinynke schreef:Ook met henk P toch? of heb je die alleen voor je praktijkonderzoek? Ik hoop dat het niks voorstelt haha, maak me altijd enorm zenuwachtig voor dat soort dingen
Net pas prehistorie afgerond met havo brugklas?! wow ik begin morgen met tijdvak 3, middeleeuwen! Heb 2 havo 1 klassen, dus dat is makkelijk. Maar havo 3 ben ik nu in de koude oorlog, dat vind ik een lastig onderwerp om uit te leggen.
Nee, ik heb Tonny van scheikunde.
Ik vind het ook altijd wel spannend hoor, maar vaak maak ik mij onnodig druk.
Geschiedenis voor de brugklassen is een halfjaar vak.
Ik heb de klas nog maar een paar week, dus vandaar dat we nog maar bij de prehistorie zijn. haha.
Koude oorlog is zo leuk! Daar ga ik het in periode vier ook over hebben, alleen dan met atheneum 3.
Is een lastig onderwerp, maar je kunt wel heel veel met beeldmateriaal uit die tijd.
SdaphneS schreef:Leuk is dat als ze niet opschieten met hun feedback.
Ik heb morgen S.O, in de vakantie al opgestuurd naar mijn vakcollega's om feedback te krijgen en op fouten te checken.
Nog steeds geen reactie gehad.
Vind het nooit zo prettig als niet iemand anders het S.O even heeft gecheckt.