Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:53

Bello, gefeliciteerd!! Super fijn!!

Agossie, mag dat wel?? :oo Jeetje wat een onzin!! Bah.. Ik zou misschien een klachtenbrief schrijven.. Dit kan echt niet...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:53

bello2005 schreef:
agossie,, wat een discriminatie..

succes er mee

Nee hoor, het is geen discriminatie. Ik ben directiesecretaresse en veel uitzendbureaus krijgen dat niveau van banen gewoon niet binnen omdat de meeste bedrijven daar liever geen uitzendkracht voor hebben. Ik ben niet letterlijk te zwaar (gewicht), maar ik ben te hoog werkniveau voor vele uitzendbureaus. Ik snap ze wel, het maakt het voor mij alleen niet gemakkelijker...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:54

Oh ik dacht dat je wel letterlijk bedoelde :')

Lastig hoor.. Ik zou gewoon stug door solliciteren op die vacatures.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:58

Gefeliciteerd Bello!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:01

_Nancy schreef:

Ik had het ook een beetje vreemd geformuleerd, alhoewel ze letterlijk zeggen dat ik "te zwaar" ben voor een functie. Ze bedoelen dan dus "te hoog niveau".

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:06

_Nancy schreef:
Bello, gefeliciteerd!! Super fijn!!

Agossie, mag dat wel?? :oo Jeetje wat een onzin!! Bah.. Ik zou misschien een klachtenbrief schrijven.. Dit kan echt niet...

Agossie schreef:
bello2005 schreef:
agossie,, wat een discriminatie..

succes er mee

Nee hoor, het is geen discriminatie. Ik ben directiesecretaresse en veel uitzendbureaus krijgen dat niveau van banen gewoon niet binnen omdat de meeste bedrijven daar liever geen uitzendkracht voor hebben. Ik ben niet letterlijk te zwaar (gewicht), maar ik ben te hoog werkniveau voor vele uitzendbureaus. Ik snap ze wel, het maakt het voor mij alleen niet gemakkelijker...

ooh ik meende inderdaad ook als nancy dat ze het qua gewicht was..
maar dan nog, dan willen ze dat je goed opgeleid bent en zo,, en zo ineens zoeken ze iemand zonder niveau :S
beetje raar tegenwoordig
in ieder geval veel succes met het vinden van iets nieuws

SplashIsLief schreef:
Gefeliciteerd Bello!

thanks

Agossie schreef:
_Nancy schreef:

Ik had het ook een beetje vreemd geformuleerd, alhoewel ze letterlijk zeggen dat ik "te zwaar" ben voor een functie. Ze bedoelen dan dus "te hoog niveau".

tegenwoordig is alles mogelijk, you never know waar ze je wel niet voor afkeuren

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:10

Nee inderdaad. Ik kreeg afwijzing met als reden dat mijn handdruk niet overtuigend genoeg was. Vreemd want met diegene heb ik geen gesprek oid gevoerd.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:10

Nancy, goed dat je naar je gevoel luisterd, ik heb ook mijn droombaan niet aangenomen en bleek de beste keuze ooit te zijn ;)

Te zwaar is een normale term toch?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:12

annastasia schreef:
Nee inderdaad. Ik kreeg afwijzing met als reden dat mijn handdruk niet overtuigend genoeg was. Vreemd want met diegene heb ik geen gesprek oid gevoerd.

>;) :?
Wat is dat nou weer voor iets raars????

Wat ik wel raar vind is dat de een te hoog is opgeleid en de ander te laag, wat willen bedrijven dan tegenwoordig?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:13

Pff tegenwoordig verzinnen ze echt van alles om je niet aan te nemen...
Ik snap ook nooit wat ze willen, want het is nooit goed.

Bij de uzb's weinig geluk. Ze schrijven bijna niemand meer in, je moet zelf kijken op de website voor vacatures.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:16

hello,

ik meld me ook even in dit topic. Ik ben sinds deze maand werkeloos. Wel al ein januari ontslagen maar in mijn overeenkomst
laten vastzetten dat ik in februari vrijgesteld werd van werk.

Ben meteen gaan zoeken en solliciteren maar het is echt heel erg moeilijk. wel al op gesprek geweest maar werd hem helaas toch
niet. Zat bij de laatse 4 toen.

Ik ben op zoek naar een adminstratieve functie.moet volgende maand examen doen voor een onderdeel van de opleiding praktijk diploma boekhouden.
die volg ik nu om meer kans te maken op een boekhoudkundige funtie.

Ik ben wel uitgenodigd door Reaal Verzekeringen voor een capaciteitentest.

Ik twijfel echt heel erg of ik heen zal gaan. het is as woensdag om 17.00 uur en duurt 2 uur.

Ik heb diverse testen op internet geoefend en ik weet ook van mezelf dat ik hier heel slecht in ben.

taalkundig niet maar wel de cijferreeksen en die reeksen met antwoorden welk vlak met bijv. stippen of blokken er zal volgen.

alle oefentesten waren dan ook dik onvoldoende. Taaltesten had ik allemaal HBO niveau maar de rest was dik onvoldoende. :o

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:17

Ladygiroc schreef:
annastasia schreef:

>;) :?
Wat is dat nou weer voor iets raars????

Wat ik wel raar vind is dat de een te hoog is opgeleid en de ander te laag, wat willen bedrijven dan tegenwoordig?

haha idd,, ik snap er ook nix van,, en ben het werken voor een werkgever ook echt beu,
ik moet zeggen daar waar ik nu zit zit ik goed :),, en als ik dan nog wat voor mezelf kan gaan doen is alleen maar beter,
dat werk ik uit, zodat ik dadelijk helemaal niet meer voor een ander hoef te gaan werken..
heb al genoeg werkervaring opgedaan om het gewoon kotsbeu te zijn om voor een ander de troep op te ruimen.
dus ben blij dat ik eindelijk voor me eigen kan beginnen, maar houdt het huidige werk wel nog aan natuurlijk

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:29

Handdruk niet overtuigend genoeg?? :') Naja zeg!
Ik zou dat geen gegronde reden vinden..

Simone, welkom in dit topic :') Hopelijk ben je er snel weer uit :=
Solliciteren is een drama deze tijd.

Ik heb net ziekenhuis gebeld waar ik mijn sollicitatie voor leerling OK-assistent heb lopen of er al wat meer bekend was.. Maar helaas.. Deze week weten ze als het goed is meer en dan krijgen wij het ook te horen.
Ben benieuwd!!
En 21 maart heb ik weer een gesprek voor een andere opleiding, als verzorgende..

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:29

Wat voor iets wil je voor jezelf gaan doen Bello?

Die capaciteiten testen vind ik ook verrot lastig. Terwijl ik van mezelf weet dat ik echt niet dom ben, als ik dan een uitslag zie heb ik zowat een minderwaardigheidscomplex...

Ik lees hier trouwens al een tijdje mee maar ben officieel nog in dienst tot eind maart, daarna helemaal echt werkloos, voor het eerst in 10 jaar...Dacht vind zo wat anders maar ze willen tegenwoordig 18 jarige met een uni opleiding en 10 jaar ervaring heb ik het idee.... wordt er nu al moedeloos van..
Heb ook totaal geen idee wat ik wil, kom uit de logistiek/magazijn sector maar wil wel iets gaan doen waar ik iets meer uitdaging in vind, laatste werkzaamheden waren verdomd saai..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:30

Ladygiroc schreef:

Een 20 jarige, die het loon van een 20 jarige wil hebben. Maar dan wel met 10 jaar werkervaring.

Ben zojuist tot het inzicht gekomen dat er ook op LinkedIn het één en ander te vinden valt (buiten connecties). Fijn :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:31

Ladygiroc schreef:
Wat voor iets wil je voor jezelf gaan doen Bello?

Die capaciteiten testen vind ik ook verrot lastig. Terwijl ik van mezelf weet dat ik echt niet dom ben, als ik dan een uitslag zie heb ik zowat een minderwaardigheidscomplex...

Ik lees hier trouwens al een tijdje mee maar ben officieel nog in dienst tot eind maart, daarna helemaal echt werkloos, voor het eerst in 10 jaar...Dacht vind zo wat anders maar ze willen tegenwoordig 18 jarige met een uni opleiding en 10 jaar ervaring heb ik het idee.... wordt er nu al moedeloos van..
Heb ook totaal geen idee wat ik wil, kom uit de logistiek/magazijn sector maar wil wel iets gaan doen waar ik iets meer uitdaging in vind, laatste werkzaamheden waren verdomd saai..

waar ze voorheen iemand vroegen met een mbo opleiding vragen ze nu iemand met hbo. ze kunnen op dit helaas zo veel eisen stellen.
zijn toch zat mensen die werk zoeken. :j

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:32

Ja maar wat voegt HBO toe aan een MBO functie?

Ik hoor hier ook regelmatig in dit topic dat zelfs de HBOers niet aan werk komen...

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:34

zo ik ben een stille meelezer ,

maar vandaag kreeg ik te horen dat me contract niet verlengd wordt en die loopt tot de 17e deze maand
dus ik zou graag tips /adviezen willen wat jullie toen deden . moet je gelijk een uitkering aanvragen etc hoe gaat dat allemaal in ze werk? hoop dat jullie me ermee kunnen helpen X

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:34

Priscilla dat is volgende week? :wow: Dat is kortdag dat ze dat meldden..

Ik heb helaas geen tips voor je wbt uitkeringen ed.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:35

en daar zeg ik al dikke 10 jaar,, wat heeft het voor zin om een vervolg opleiding te gaan volgen ?? je komt toch niet aan de bak.

ik ben blij dat ik alleen maar mijn middelbare heb afgemaakt..
wist zowiezo niet wat ik moest gaan doen,, maar zolang nog doorleren heeft ook geen effect, dus ben wel blij met mijn keuze toendertijd

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:36

Priscilla_90 schreef:
zo ik ben een stille meelezer ,

maar vandaag kreeg ik te horen dat me contract niet verlengd wordt en die loopt tot de 17e deze maand
dus ik zou graag tips /adviezen willen wat jullie toen deden . moet je gelijk een uitkering aanvragen etc hoe gaat dat allemaal in ze werk? hoop dat jullie me ermee kunnen helpen X

vanaf dat je weet dat je de ww ingaat moet je gaan solliciteren. dat is nu 1 sollicitatie activiteit per week.

ik heb mezelf meteen ingeschreven op werk.nl en ook mijn uitkering aangevraagd.

ik moest meteen naar een voorlichtingsdag en mijn sollicitatie activiteiten doorgeven.

Mijn uitkering kan nog weken op zich laten wachten volgens de afdeling die ik gebeld heb maar voor jouw taken en plichten zijn ze een stuk sneller. :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:37

Bello, inderdaad.. Het voegt maar weinig toe, maar hbo zegt toch; 'meer niveau' dan mbo..
Heb jij in de tussentijd geen cursus of opleiding gedaan oid?? :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:37

simongek schreef:
Ik ben op zoek naar een adminstratieve functie.moet volgende maand examen doen voor een onderdeel van de opleiding praktijk diploma boekhouden.

Ik twijfel echt heel erg of ik heen zal gaan. het is as woensdag om 17.00 uur en duurt 2 uur.

Ik heb diverse testen op internet geoefend en ik weet ook van mezelf dat ik hier heel slecht in ben.

taalkundig niet maar wel de cijferreeksen en die reeksen met antwoorden welk vlak met bijv. stippen of blokken er zal volgen.

alle oefentesten waren dan ook dik onvoldoende. Taaltesten had ik allemaal HBO niveau maar de rest was dik onvoldoende. :o

Ook hier bezig met basis kennis boekhouden.
Wat ga je precies doen bij re.aal, en bij hun zelf in dienst of via uzb?
Ik zou gewoon heen gaan!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:38

zouden jullie wel de assesment die ik thuis moet invullen gaan doen en dan woensdag nog
2 uur daar gaan zitten terwijl je weet dat je het toch niet haalt. (die onderdelen dan)

ik moet er 25 km en 25 km terug voor rijden.

als je de test niet haalt mag je ook niet op gesprek.

je moet daarna ook nog een rollenspel doen waar ik persoonlijk echt een bloedhekel aan heb. :o

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:38

annastasia schreef:
simongek schreef:

Ook hier bezig met basis kennis boekhouden.
Wat ga je precies doen bij re.aal, en bij hun zelf in dienst of via uzb?
Ik zou gewoon heen gaan!

bij reaal in dienst en dan op de afdeling telefonie waar de intermediairs heen bellen.