Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:02

Mear schreef:
Welk boekhoudprogramma gebruiken jullie eigenlijk :)?

Ik gebruik ReeLeeZee. Ik ben er pas net mee gestart, dus ik weet nog niet alle in's en out's, maar het is tot nu toe echt een super fijn en mooi programma!

Paan

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:43

Ik doe alles in Excel. Heb nu even een dubbele draaien. Had een wat simpelere versie en heb er nu even een versie naast draaien waar je wat meer mee kunt. Eerst even kijken hoe dat werkt, vandaar de dubbele administratie.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:49

Ik doe ook alles in Exell, boekhouder heeft wel mooi programma maar daar betaal ik hem ook voor.

Heb het hier al een tijdje geleden gevraagd, maar nu nog eens een poging: willen jullie eens naar www.hipponet.be kijken wat er beter/handiger kan? Taalfouten? Ik heb me er echt op toegelegd de producten goed te onderbouwen qua uitleg, maar vraag me af hoe gebruiksvriendelijk een derde mijn systeem vindt

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:27

foxy80 schreef:
Ik doe ook alles in Exell, boekhouder heeft wel mooi programma maar daar betaal ik hem ook voor.

Heb het hier al een tijdje geleden gevraagd, maar nu nog eens een poging: willen jullie eens naar http://www.hipponet.be kijken wat er beter/handiger kan? Taalfouten? Ik heb me er echt op toegelegd de producten goed te onderbouwen qua uitleg, maar vraag me af hoe gebruiksvriendelijk een derde mijn systeem vindt

Je URL's kunnen een heel stuk beter. Ipv http://www.hipponet.be/index.php?item=v ... 42&lang=NL zou je hipponet.be/nl/varia ofzo moeten hebben. Verder weinig linkjes in je tekst en inhoud.

Ik had het logo links-boven een transparante achtergrond gegeven. Dat wit eromheen is nou niet echt heel erg mooi.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:38

Ik meng me weer even in het gesprek...

Wij gebruiken King als boekhoud programma. De boekhouding doen wij zelf en staat in verbinding met onze accountant. Net voor de belastingaangifte kijkt onze accountant het nog even na.
Wij dienen trouwens per maand de aangifte in, omdat per kwartaal of per jaar voor ons niet te doen is.

@foxy80: Ik weet niet of het in Belgie ook zo is, maar in NL is het verboden om de klant alleen vooruit te laten betalen. Je bent verplicht om een achter betaalmogelijkheid aan te bieden zoals bijvoorbeeld onder rembours of Klarna.

Kopers die van deze mogelijkheid gebruik willen maken, kunnen hun verklaring tot ontbinding binnen 14 werkdagen na ontvangst van het product schriftelijk, telefonisch of per mail kenbaar maken.

Dit is wettelijk 14 kalenderdagen.

Verder ziet de site er netjes uit. Lekker overzichtelijk en alles is goed te vinden.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:57

foxy80 schreef:
Heb het hier al een tijdje geleden gevraagd, maar nu nog eens een poging: willen jullie eens naar http://www.hipponet.be kijken wat er beter/handiger kan? Taalfouten? Ik heb me er echt op toegelegd de producten goed te onderbouwen qua uitleg, maar vraag me af hoe gebruiksvriendelijk een derde mijn systeem vindt

Ik vind je homepagina nogal kaal. Kan je hier niet een aantal producten op weergeven, zodat mensen meteen geprikkeld worden? Nu word ik persoonlijk niet geprikkeld om iets te kopen, dus zou ik alleen doorklikken als ik echt specifiek naar iets op zoek ben. Foto's spreken namelijk véél meer tot de verbeelding van tekst, en je moet toch je klant met iets aantrekkelijks jouw webshop inlokken. Het logo bij 'welkom' zou ik ook weghalen. Je logo staat al bovenaan de pagina, dus ik zou het daarbij laten. Desnoods kan je die wat groter maken, zodat het logo wat meer naar voren komt. Ik ga mee in een eerdere reactie over het transparant maken van het logo; het witte vlak erachter vind ik er persoonlijk wat onprofessioneel uit zien.
Verder valt me op dat de pagina 'Reacties van klanten' leeg is. Ik zou deze pagina weg laten omdat er niets in staat, en pas weergeven wanneer er ook echt reacties zijn die je erop kan zetten. Onderaan staat een pagina met foto's van Mattes artikelen. Kan je deze niet beter weergeven onder producten? Daar staat nu bij Mattes een mooie uitleg, maar afbeeldingen prikkelen veel meer. Wellicht kun je het daarmee aanvullen. Als het kan, zou ik ook de foto's door laten linken naar de producten die je verkoopt. Als ik nu een mooi Mattes product op de foto zie, moet ik vrij veel moeite doen om dat product in je webshop te achterhalen.
Als ik dan toch bezig ben met de pagina's: ik vind de volgorde van de categorieën bij producten niet helemaal lekker. Ik mis daar de logica in. Ik zou het op soort doen, bijvoorbeeld door eerst alle paard-gerelateerde categorieën op een rijtje te zetten, en daarna de dingen die voor de klant zelf zijn (Voor de ruiter, Boeken etc., Cadeaubon, Varia(?)).

Hopelijk heb je hier wat aan: ik heb vooral als potentiële klant gekeken, niet zozeer als ondernemer. Heb ook niet naar de inhoud van de teksten gekeken, alleen hoe de website als klant zijnde op mij over kwam :) Ik vind dat je leuke dingen verkoopt, ook dingen die je onderscheiden van andere shops (zoals de Mattes producten), maar ik denk dat je hier veel meer uit kan (en moet) halen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:13

Bedankt voor de zeer nuttige tips! Ik ga er zeker mee aan de slag, zie al genoeg om dit weekend stevig aan de gang te gaan.

Wat het logo betreft, zal al proberen om dat transparant te krijgen en van de welkomsttekst af te halen. En idd meer foto' s te plaatsen.

Reacties haal ik inderdaad voorlopig maar weg dan.
Doorklikken op de 'teasers' is inderdaad een heel goede tip, dat ik dat niet zelf bedacht heb.
Zal ook mijn URL' s kritisch onder de loep nemen, maar ben niet zo technisch, het was al een leuk werk om de site nu al werkend te krijgen.
Kinderziekte was bv dat hij bij bestellingen opeens de BTW eruit mieterde, dus klanten kregen 21% korting, LEKKER!

Wat de wet in België betreft: hier komt mijn info uit,http://www.gva.be/nieuws/experts/johndewit/aid914959/kamer-stemt-nieuwe-wet-op-consumentenbescherming.aspx
die zegt dat klanten moeten vooruit betalen om dan van herroepingsrecht gebruik te kunnen maken, maar zal indd om verwarring te vermijden aanpassing maken naar 14 kalenderdagen (14 werkdagen is nl nog langer dan 14 kalenderdagen)

Volgorde wordt ook herbekeken, bedankt. Maar ik kan dus Mattes als aparte categorie laten staan? Heb nl genoeg klanten die specifiek alleen daarvoor bestellen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:16

Szan schreef:
Hopelijk heb je hier wat aan: ik heb vooral als potentiële klant gekeken, niet zozeer als ondernemer. Heb ook niet naar de inhoud van de teksten gekeken, alleen hoe de website als klant zijnde op mij over kwam :) Ik vind dat je leuke dingen verkoopt, ook dingen die je onderscheiden van andere shops (zoals de Mattes producten), maar ik denk dat je hier veel meer uit kan (en moet) halen.

Bedankt voor de aanmoediging, als ik naar andere webwinkels kijk zie ik gewoon geen deftige uitleg wat Mattes is en waarom je daar zo veel geld aan zou geven. Denk dat ik daar al wat beter voor sta. Nu nog die visuele aantrekkelijkheid verhogen!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:18

foxy80 schreef:
Volgorde wordt ook herbekeken, bedankt. Maar ik kan dus Mattes als aparte categorie laten staan? Heb nl genoeg klanten die specifiek alleen daarvoor bestellen.

Het stoort mij niet dat het een aparte categorie is.
Kan je producten dubbel plaatsen in je webshop? Wat ik in mijn eigen webshop bijvoorbeeld heb gedaan, was een product in de daarvoor bestemde categorie zetten (bijvoorbeeld 'wijnglazen'). Daarnaast had ik een tijdelijke actiecategorie gemaakt, waar de aanbiedingen in stonden. Toevallig viel het betreffende glas ook daaronder - zodoende heb ik het in zowel de actiecategorie gezet, en in de oorspronkelijke categorie wijnglazen. Zoiets zou je misschien bij Mattes ook kunnen doen? Dan zou je die categorie aan kunnen houden, maar bijvoorbeeld de singels óók in de algemene categorie 'Zadeltoebehoren' kunnen zetten. Dan staat het dubbel op je website, maar heb je ook twee keer zoveel kans dat mensen er tegenaan lopen. Stel dat ik een singel zoek, dan ga ik af op 'Zadeltoebehoren'. En dan zou ik die mooie van Mattes over het hoofd zien, omdat ie alleen in een aparte categorie staat. Ik weet alleen niet in hoeverre dat technisch mogelijk is (en hoe dat bij jou zit met voorraadbeheer).

Edit: Precies, de uitleg over de producten zou ik ook zeker niet weg halen! Uitbreiden met visueel aantrekkelijke dingen, meer op elkaar afstemmen, en dan ziet het er ineens stukken mooier en aantrekkelijker uit :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:26

Dubbel plaatsen kan prima, maar dat heb ik tot nu toe niet gedaan, omwille van kinderziektes. Ik moet nl een kopie maken van het product en dat dan in een andere artikelgroep zetten, maar als ik achteraf fouten zie, moet ik alles dubbel aanpassen. Wilde hier dus mee wachten tot op het laatste moment als zowat alles erin staat. Er moeten nog veel producten in maar dat is eerder basis met gewone 1-op-1 beschrijving. Bij Mattes heb je veel basisinfo die voor meerdere producten geldt zoals bv de Fashion Line. Heeft me aardig wat hoofdbrekens gekost hoe ik dat handig bestelbaar en uitgelegd kon krijgen voor de klant. Ook niet handig is dat MWW maar max 5 keuzecategorieën toelaat per product. Als je dan maat, model, kleur wol, kleur stof, evt wasmiddel, correctie systeem, fashion line met 4 onderkeuzes en saddle-fix kan kiezen bij elk dekje, wordt dat lastig integeren. Het moet natuurlijk nog wel aangenaam winkelen blijven hé.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:30

Overzichtelijkheid moet inderdaad het uitgangspunt blijven. Vandaar dat ik ook zei dat ik niet weet of het mogelijk is, maar je zou op termijn kunnen kijken of het eventueel wat is. Zo niet, dan heb ik niets gezegd ;) Ik zit natuurlijk niet helemaal in je producten, dus of het verstandig is kan je alleen zelf zeggen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:19

Foxy: Hipponet biedt een ruim assortiment aan van kwaliteitsvolle ruitersportmerken. Ik zou hier het woord van weglaten. Ik moest dit 2x lezen.

Ik zou inderdaad de volgorde van de categorieen aanpassen. Mattes zou ik wel boven aan houden.

Ik zal vanavond (als ik tijd heb) je teksten wel even bestuderen op taalfouten.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:22

Bedankt voor de kritische blik Paan, de wederdienst volgt morgen ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:23

Nee, nu al, er staat een dt-fout in je onderschrift
vind je ipv vindt je
:') dat ging snel

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:00

@horsetopshop aah wat leuk zie net dat ik jullie actie heb gedeeld en geliked haha wist niet dat jullie ook op bokt zaten.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:35

Oh haha. Nou duimen dan maar :D
Zit op bokt, maar adverteer niet zo belachelijk veel.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:48

Nee, van adverteren hier wordt een mens niet blij. Vroeger rolden bokkers over elkaar heen om spullen te mogen overnemen, nu pingelen ze telkens af (omdat de rest natuurlijk niet meeleest in een pb).
Of wat vind je van dit: "Ja, ik bied 50% van je vp"
Vertel je dat de prijs vast is, nieuw spul, minder al dan de richtprijs in de winkel, krijg je
"Ik weet wel dat jij je inkoopprijs x 2,5 doet, zo doen alle winkels het!"
Dan moet ik toch zo op mijn handen zitten en niet antwoorden:
"Als je dan toch een glazen bol hebt, kan je vast iemand vinden die het voor 50% weg doet. De groeten!"

Doe ik trouwens nooit hoor, beleefd blijven is niet moeilijk.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:29

Ik weet precies wat je bedoeld!!! Zo irritant is dat.
Of als ik iets tweedehands aanbied, snappen ze het niet meer. "Maar je bent toch een webwinkel?" Haha

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:02

Haha, ik heb me nu dus aangemeld bij mijnwebwinkel en ben tevreden. Ik heb de huisstijl zelfgemaakt.
Alleen nu wil ik dus Ideal maar er zijn zoveel keuzes. Sisow is het goedkoopst maar voor ideal moet je dus een zakelijke rekening aanmaken? Nu las ik bij ABN dat je een starterspakket hebt en je kan ook een Ideal pakket krijgen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 17:30

Lisa, je kunt ook Ideal via de bank doen inderdaad. Vergelijk de kosten maar eens.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:31

foxy80 schreef:
Nee, van adverteren hier wordt een mens niet blij. Vroeger rolden bokkers over elkaar heen om spullen te mogen overnemen, nu pingelen ze telkens af (omdat de rest natuurlijk niet meeleest in een pb).
Of wat vind je van dit: "Ja, ik bied 50% van je vp"
Vertel je dat de prijs vast is, nieuw spul, minder al dan de richtprijs in de winkel, krijg je
"Ik weet wel dat jij je inkoopprijs x 2,5 doet, zo doen alle winkels het!"
Dan moet ik toch zo op mijn handen zitten en niet antwoorden:
"Als je dan toch een glazen bol hebt, kan je vast iemand vinden die het voor 50% weg doet. De groeten!"

Doe ik trouwens nooit hoor, beleefd blijven is niet moeilijk.

Haha, heerlijk herkenbaar! en 2,5? I wish...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:37

holly schreef:
Lisa, je kunt ook Ideal via de bank doen inderdaad. Vergelijk de kosten maar eens.

Ja, sisow is het voordeligst zie ik nu en ing met hun starterspakket.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:46

Zo hier weer terug van de webwinkelvakdagen. En ik moet zeggen het was best interessant. Heel veel standhouders uiteraard opverdeeld in diverse categorien. Er was ook een dierengroothandel (heel typisch overigens). Wel nuttige tips en dingen opgedaan en ook heel veel stands zo voorbij kunnen lopen. Met name op het gebied van 'onder rembours' betalingen wel een nuttig bedrijf gevonden. Ook heel veel logistieke bedrijven, maar niemand wist raad met een pakket van 1600 kilo :p, haha. Al met al zeker geen tijdverdrijf geweest.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:48

Ooh leuk die vakdagen zijn vandaag en morgen toch?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:57

Paan schreef:
Ik doe alles in Excel.

Ik ook :j Mijn moeder heeft daar veel ervaring mee en heeft voor mij een complete sheet gemaakt waar ik dus alleen maar hoef in te vullen. :j