't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:37

heb het prima naar mijn zin gehad tijdens mijn opleiding, maar ja...wat je er nou eigenlijk mee moet als je geen bedrijf om over te nemen hebt ??? geun idee :n
ja ik heb nog een tijdje op een slachterij gewerkt, deed ik de verdoving van de varkens ... maar dat was ook niet haalbaar kwa gezondheid, op de stallen staat de sproeier/vernevelaar steeds aand om de varkens schoon te spoelen en ze vinden het prettig, dus ontspannen varkentjes wat weer goed is voor het vlees, maar de luchtvochtigheid was voor mij killing, na een week of 6 lag ik zwaar astmathisch thuis naar adem te happen .

hier is de zorg en technisch/bouw hetgeen waar op mbo niveau nog wel wat in te vinden is, maar ja, beiden niet geschikt door oa lichamelijke belasting (ik kan echt best wat hebben, maar dit is echt te zwaar)

ik werk nu als huishoudelijke hulp in de thuiszorg, het sociale aspect maakt het leuk , mits je leuke cliénten hebt, heb je die niet, sja, dan is het verstand op nul en gaan .

heb nu nog wel een brief liggen bij een bedrijf die administratieve ondersteuning zoekt voor 8 tot 12 uur p/w om offertes uit te werken voor klanten en facturen op te maken

maar ik denk dat het voorlopig gewoon bijbaan blijft en eindelijk een studie starten en afmaken
ik heb dan ergens wel het voordeel (klinkt heel stom) dat ik een wajong uitkering heb , dus ik heb wel een vaste financiële basis zeg maar, waardoor ik met een klein bijbaantje wel de ruimte heb om te gaan studeren ... en mijn privé situatie is nu ook dermate goed en stabiel dat ik dat ook wel zou kunnen redden zeg maar

nu nog de uiteindelijke keuze maken hoe ik het doe...havo versneld via thuisstudie en doorstromen, of 21+ test...
ben namelijk al wel even klaar met leren, dus bepaalde zaken zouden best wat opfrissing kunnen gebruiken

het kan echt zo moeilijk zijn, werk vinden. Zeker met een minder gewilde opleiding :(:)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 16-08-12 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:44

Als ik jou was zou ik dan toch voor de 21+ test gaan. :j Ik zou het zelf zonde vinden om de HAVO te doen. Dat kan altijd nog als die test mislukt en dan raak je er ook niet meer tijd aan kwijt :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:02

annastasia schreef:
-O-
ruitje schreef:
Ik heb een tijdelijke baan! Jeej!! Vanuit hier weer lekker verder zoeken :)

Super!!!
Wat ga je doen?

Momenteel bezig een brief te schrijven, maar het ontbreekt me even aan inspiratie.....

Bij een instelling voor gehandicaptenzorg, heb hier helemaal geen opleiding in maar het valt mij oprecht niet tegen wat je verdient met alle ORT e.d. :) . 0 uren contract, maar ze hebben veel werk. Eventueel nog kans op een opleiding en daarmee een vaste baan maar dan moet je wel bevallen zeg maar :) .

Ondertussen kijken of ik iets anders zie, dat is dan wel weer het voordeel van een 0 uren contract, geen opzegtermijn :) .

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:15

Euh, das nie helemaal waar ruitje.. Tenzij je nu werkt op uitzendbasis?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:21

Jans schreef:
Als ik jou was zou ik dan toch voor de 21+ test gaan. :j Ik zou het zelf zonde vinden om de HAVO te doen. Dat kan altijd nog als die test mislukt en dan raak je er ook niet meer tijd aan kwijt :)

misschien wel, maar als je al een tijd uit het leren bent, is het best lastig om opeens hbo te starten...
en bij een 21+ test voor de opleiding die ik op het oog heb, komen natuur en scheikunde ook aan bod, natuurkunde was vroeger niet mijn favoriet en scheikunde heb ik in de tweede van het vmbo voor het laatst gehad

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:09

Ik zou als ik jou was ook voor de 21+ test gaan. Dat natuur-en scheikunde wat je op hbo krijgt is echt niet veel, tenzij je natuurlijk 1 van deze vakken gaat studeren ;-)
Heb je een mbo4 opleiding afgerond dan kun je zo starten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:17

ik heb een 3 jarig diploma ;) daarna nog wat certificaten van het vierde jaar maar geen diploma
ik heb geen idee hoeveel natuur en scheikunde de opleiding bevat, ben op antwoord van HU aan het wachten, heb ook wat vragen gesteld over de 21+ test wat, welke vakgebieden de test vooral beslaat
, 't gaat om de leraren opleiding Biologie
andere optie is leraren opleiding engels

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:05

Deze week 3 gesprekken gehad, volgende week 2 2e gesprekken.
En volgende week als het goed is nog voor minimaal 1 functie een eerste gesprek!
Ik ben goed op dreef!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:08

goed op gang jij zeg , hopelijk komt er iets leuks uit :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:10

Jolliegirl schreef:
Ik krijg ze NIET betaald hebben ze gezegd..........

Denk dat de verwarring is dat je ze niet uitbetaald krijg, maar wel doorbetaalde vakantiedagen.

Anders lijk me dat je behoorlijk genaai.d word.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:16

ik ben ook weer boven water na me olympisch avontuur. heb dus ook niet alles bijgelezen, maar nog niet heel veel verandering of wel? ieder geval top als het wel zo is.

ik was ook goed bezig met eerste gesprekken en brieven maar daarbij is het gebleven. het begint inmiddels best frusterend te werken om net niet geschikt te zijn of dat ze geen moeite willen doen om me een kans te geven. kom je niet ver met indrukwekkend cv.
tja ik ben geen verkoper ook niet van mezelf.....

zit dan wel werk, maar me ei kan ik er niet in kwijt ondanks dat het gezellig is. en wil zo graag vastigheid.

succes allemaal

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:48

Hier net weer een aardbeving, gisteren ook al. Deze lijkt heviger.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:53

annastasia schreef:
Hier net weer een aardbeving, gisteren ook al. Deze lijkt heviger.

gadsie waar zit jij dan?

ik kreeg vandaag te horen dat het bedrijf de vacature weer heeft ingetrokken ppff |(

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:23

Ik zit in g.arrelsweer. Ligt vlak bij appingedam/ loppersum

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:47

Dit als reactie (afwijzing op een vacature) van een uitzendbureau :P

Citaat:
Mocht ik binnen korte tijd iets binnen krijgen wat bij je past dan weet ik jou te vinden!
Dan kunne we tegen die tijd ook een gesprek inplannen.

Mocht je trouwens interesse hebben om mee te doen met het stemmentelen*, we zoeken nog mensen!

*Zangers in opleiding :o?

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 01:11

We zijn eruit hoor! :D

Over-uren maak ik niet, daar zorgen ze voor. max 38 per week.
En zo wel,worden dit idd vakantiedagen die betaald worden volgens minimunloon! :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:40

mar, balen zeg ...
Evenstar: das wel triest eigenlijk :+

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:22

ja zo zie ik net ook een advertentie ergens staat voor een secretaresse
nederlands moet uitstekend zijn
mondelinge uitdrukkingen moeten uitstekend anders nemen ze je sollicitatie niet in behandeling
en wat staat er dan tot 2x toe

secretarile werkzaamheden :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:31

OMG.... eigenlijk kan kan dat gewoon echt niet .... en word heeft zelfs spellingscontrole mensen :+

is dat ook van een UZB?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:59

Waarom duurt wachten zo lang? Heel positief 1e gesprek gehad en nu al 2 weken aan het wachten (werkgever is heerlijk op vakantie 3 weken dus ik mag nog even wachten :()

Ik zit te twijfelen (kan daar sowieso pas rond december beginnen, als ik al wordt aangenomen) of ik blijf bij mijn huidige werk, of iets tijdelijks ga zoeken...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:49

:')
Er wordt "gevochten" om mij op het werk! Krijg ik kort geleden nog te horen voor het voorbereiden: je contract loopt per 15/9 af en ik kan niet garanderen dat je contract verlengd wordt ondanks dat de vestiging voorlopig open blijft. Tja, optioneel kon ik overstappen naar bezorgen want dat wordt een vast contract. Woensdag krijg ik telefoon van de teamcoach binnen dat ik over kon stappen naar het bezorgen. Vanmorgen naar de vestiging gereden om alles door te spreken met de teamcoach buiten, wil degene die gaat over het binnenpersoneel mij dus niet kwijt :+. Die 2 gaan nu in gesprek over hoe het eea op te lossen is en ik ga daar (lekker) niet tussen zitten! Binnen geen zekerheid, buiten wel, dus ik kies voor buiten. Het weer vind ik echt een straf op dit moment (ben een wintermens) maar het bezorgen zelf vind ik heel erg leuk om te doen. Zo heb je weinig perspectief op een vast iets en zo wordt er om je gevochten wat voor werk je gaat doen _O-

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:06

Gaat over de post? Vraag me af of je buiten wel echt "veel" kan werken. Wat hier te zien is, dat ze vooral huisvrouwtjes zoeken die een paar uur per dag werken. Want als die een keer uitvallen zijn ze nog gemakkelijk te vervangen. Weet dat het hier in Eindhoven sowieso rampzalig is en dat ze mensen zelfs nachtdiensten willen gaan geven (die binnenwerken)... want alles gaat straks centraal vanuit 1 punt door machines worden gesorteerd (die zo lekker weinig fouten maken ;')) (Paps heeft een tijd teamcoach gespeeld, vandaar dat ik te veel meekreeg, heb zelf ook nog bij de post gewerkt op zaterdagen, maar als ik nu hoor hoe het er aan toe gaat met het bezuinigingen en wat ze willen van mensen... en qua tijden hoeveel tijd je nog voor een wijk krijgt... Georoutes en weet ik veel wat :p) hier is het iig niet meer leuk om te werken... (sowieso ook eigenlijk pas vanaf het punt dat onze vestiging in het dorp naar Eindhoven moest... we noemden het eerst altijd "strafkamp Eindhoven"... Gezellige sfeer :p) Maar als je in een leuk team zit en je kunt er blijven, dan zeker doen... Ga je toch de bestelling in --> kijk dan goed je uren na :p (hier scheelt het echt per teamcoach of je je uren krijgt... sommige boeken echt puur de tijd die er op papier voor staat en het staat krap....)

Ik zou mooi afwachten wat ze je bieden :) Maar kijk wel uit dat je genoeg uren op je contract hebt etc. En hoop voor je dat het daar nog even openblijft :) de kleinere vestigingen waren altijd gezelliger :p

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:15

Britt schreef:
Euh, das nie helemaal waar ruitje.. Tenzij je nu werkt op uitzendbasis?

Het is het interne uitzendbureau van die organisatie zeg maar :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:41

Serendip90 schreef:
Gaat over de post? Vraag me af of je buiten wel echt "veel" kan werken. Wat hier te zien is, dat ze vooral huisvrouwtjes zoeken die een paar uur per dag werken. Want als die een keer uitvallen zijn ze nog gemakkelijk te vervangen. Weet dat het hier in Eindhoven sowieso rampzalig is en dat ze mensen zelfs nachtdiensten willen gaan geven (die binnenwerken)... want alles gaat straks centraal vanuit 1 punt door machines worden gesorteerd (die zo lekker weinig fouten maken ;')) (Paps heeft een tijd teamcoach gespeeld, vandaar dat ik te veel meekreeg, heb zelf ook nog bij de post gewerkt op zaterdagen, maar als ik nu hoor hoe het er aan toe gaat met het bezuinigingen en wat ze willen van mensen... en qua tijden hoeveel tijd je nog voor een wijk krijgt... Georoutes en weet ik veel wat :p) hier is het iig niet meer leuk om te werken... (sowieso ook eigenlijk pas vanaf het punt dat onze vestiging in het dorp naar Eindhoven moest... we noemden het eerst altijd "strafkamp Eindhoven"... Gezellige sfeer :p) Maar als je in een leuk team zit en je kunt er blijven, dan zeker doen... Ga je toch de bestelling in --> kijk dan goed je uren na :p (hier scheelt het echt per teamcoach of je je uren krijgt... sommige boeken echt puur de tijd die er op papier voor staat en het staat krap....)

Ik zou mooi afwachten wat ze je bieden :) Maar kijk wel uit dat je genoeg uren op je contract hebt etc. En hoop voor je dat het daar nog even openblijft :) de kleinere vestigingen waren altijd gezelliger :p

Het gaat idd over de post. De vestiging zou per 15/9 dus sluiten maat blijft nu nog minimaal 6 maanden op door het stilleggen van die reorganisatie. Er zouden 11 landelijke sorteercentra komen, ik moet het allemaal nog zien :roll:. Binnenwerk wordt voornamelijk nachtwerk, ga ik zéker niet doen....
Mijn uren hou ik van het begin af aan bij. Op de vestiging waar ik zit, is het gelukkig wel gezellig (op 1 rotte appel na dan). Teamcoach voor de bezorging geeft je de uren die je werkelijk loopt, dus niet alleen je contracturen. Je bouwt dus vanzelf + of - uren op. Ik sta nu al ruim 4 uur in de plus door het binnenwerk.
Maar ik ben dus ook zo'n huisvrouw die lekker 2-4 uurtjes per dag de post wil bezorgen. Het is ook niet voor 5 dagen in de week. Dit past mij precies :j. Ik heb meer last van de warmte dan van het bezorgen. Gelukkig hebben we meer dagen dat het koeler is dan de temperaturen van dit moment. Geef mij maar zo'n winter als we de afgelopen 2 (of 3?) jaren hebben gehad.
Ik hoor ook wel van de vaste/oudere bezorgers dat het er niet beter op is geworden maar het is voor mij een leuke aanvulling op de W.G.A.-uitkering en ik ben lekker buiten aan het werk. De tijd voor "mijn" 2 wijken is zeker niet te krap berekend. Het contract wat ik vanmorgen kreeg aangeboden was 1 uur ruimer dan er officieel staat voor die 2 wijken. En hij gaat kijken of er nog een andere wijk vrijkomt voor de zaterdag (voorkeur voor fietswijk waar hij rekening mee zou houden).

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:00

patpen schreef:
Serendip90 schreef:

Het gaat idd over de post. De vestiging zou per 15/9 dus sluiten maat blijft nu nog minimaal 6 maanden op door het stilleggen van die reorganisatie. Er zouden 11 landelijke sorteercentra komen, ik moet het allemaal nog zien :roll:. Binnenwerk wordt voornamelijk nachtwerk, ga ik zéker niet doen....
Mijn uren hou ik van het begin af aan bij. Op de vestiging waar ik zit, is het gelukkig wel gezellig (op 1 rotte appel na dan). Teamcoach voor de bezorging geeft je de uren die je werkelijk loopt, dus niet alleen je contracturen. Je bouwt dus vanzelf + of - uren op. Ik sta nu al ruim 4 uur in de plus door het binnenwerk.
Maar ik ben dus ook zo'n huisvrouw die lekker 2-4 uurtjes per dag de post wil bezorgen. Het is ook niet voor 5 dagen in de week. Dit past mij precies :j. Ik heb meer last van de warmte dan van het bezorgen. Gelukkig hebben we meer dagen dat het koeler is dan de temperaturen van dit moment. Geef mij maar zo'n winter als we de afgelopen 2 (of 3?) jaren hebben gehad.
Ik hoor ook wel van de vaste/oudere bezorgers dat het er niet beter op is geworden maar het is voor mij een leuke aanvulling op de W.G.A.-uitkering en ik ben lekker buiten aan het werk. De tijd voor "mijn" 2 wijken is zeker niet te krap berekend. Het contract wat ik vanmorgen kreeg aangeboden was 1 uur ruimer dan er officieel staat voor die 2 wijken. En hij gaat kijken of er nog een andere wijk vrijkomt voor de zaterdag (voorkeur voor fietswijk waar hij rekening mee zou houden).

Dan is het wel heel fijn geregeld :) Voor een paar uur is het goed te doen en vooral als er ieamnd zit die de uren doet die het ook netjes bijhoudt en niet bij iedereen er van af snoept om zelf bij de hogere bazen te kunnen zeggen "KIJK MIJ EENS GOED ZIJN" dan is het echt super leuk werk :) Hoop voor je dat het kantoor lang openblijft en dat je het team houdt :) Merk bij mijn moeder nu, dat even iemand anders de uren deed en dat er echt een uur per week afging minimaal (n) Maar er kwamen te veel klachten dus toen kwam de "fijne" teamcoach weer terug :p

Ik ben nog ooit in de tijd begonnen dat er voor een wijk 4 uur stond en je in 3-3,5 uur klaar was en die tijd gewoon kreeg :') Geen HAH op zaterdagen, dat mocht maar hooguit 4x per jaar... "de goede oude tijd" :p