't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:45

en de LP op Duinrell?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:34

Afgelopen donderdag was de sluitingsdatum voor een hele leuke vacature waar ik op gereageerd heb. Nog geen bericht van gehad. Ik had het idee om eens naar de contactpersoon te bellen voor wat meer informatie. Jammer dan, geen telefoonnummer, kan alleen via de mail contact opnemen (staat er ook zo bij). Dan toch maar even een mailtje er aan wagen......

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:39

lifaya schreef:
Ik ben gewoon NIET uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek bij de mac donalds :? ik zou niet aan de eisen voldoen... echt wtf

ik ook niet joh :(:) Is geen troost maar gedeelde smart is misschien halve smart.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:40

Winged schreef:
Lifaya: Probeer de action eens, die zit bijna overal wel. Op hun site staan ook veel vacatures :)

Ik kreeg daar ook direct een afwijzing van ^)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:44

lifaya schreef:
Ik ben gewoon NIET uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek bij de mac donalds :? ik zou niet aan de eisen voldoen... echt wtf

Dat zijn ook dingen waar ik echt niks van snap :?

Ik heb weer 2 sollicitaties de deur uit gedaan hopen dat dit wat wordt....
en gister weer een afwijzing gekregen. :O

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:56

Urielle schreef:
Winged schreef:
Lifaya: Probeer de action eens, die zit bijna overal wel. Op hun site staan ook veel vacatures :)

Ik kreeg daar ook direct een afwijzing van ^)

Wat raar... Terwijl daar zoveel vacatures zijn :? Zullen wel alleen hele jonge mensen worden aangenomen ofzo :?

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:57

vandaag solliciatatie gehad in het Ruwaard van Putten ziekenhuis, waren wel enthousiast zeiden ze, hopen dat ik dit keer ook eens aangenomen wordt! Spannend!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:01

Action nemen ze zeer weinig mensen aan.
Ze blijven wel vacatures open houden, maar dat is meer om mensen te lokken en het naar buitenwereld laten zien dat ze steeds meer groeien (doen ze ook wel) en dat ze het eigenlijk bijna niet meer aankunnen qua mensen. Heb wel 5 keer op diverse winkels gesolliciteerd, allemaal een afwijzing dat ik niet aan het profiel voldoe, terwijl weken later nog steeds de zelfde vacature open stond. Of hij verdwijnt en komt een paar weken later weer tevoorschijn.
Er worden ook wel ouderen aangenomen, maar dat is maar heel mondjesmaat. Zelfs iemand die op het hoofdkantoor in het magazijn werkte en verleden heeft met filiaalleiderschap kon niet vanuit het magazijn naar een winkel (voor dr gezondheid). Nu is ze daar gestopt en heeft ze een veel leukere baan.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:09

gabiiy schreef:
vandaag solliciatatie gehad in het Ruwaard van Putten ziekenhuis, waren wel enthousiast zeiden ze, hopen dat ik dit keer ook eens aangenomen wordt! Spannend!

Ik mag hopen dat je dat ziekenhuis wat beter gaat maken := Ik zal voor je duimen :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:53

Heb van de MC al antwoord gekregen dat het erom ging dat ze enkel weekend kracht zochten... yeah right, zeg het dan ook bij de vacature, bespaard een hoop mensen energie

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:29

Ik heb iig een reactie terug gekregen op die leuke vacature:
Citaat:
Beste Patricia,

Ik ben alle reactie aan het inventariseren en deze week zal je wat horen.

Met gastvrije groeten,

Nou ja, ik weet iig wat meer! Heb nog geprobeerd om te kijken op werk maar surprise surprise: het ligt er weer eens uit :(
Ik begin vreselijk verkouden te worden, alles doet zeer en ik heb het :brr:........ Dit gaat zo niet mijn week worden :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:49

Werk lag er gister ook al de hele dag ook al uit. Heb gister ook lekker geruzied met de vacatures op nu.nl trouwens :+ Wilde niet helemaal zoals ik het wilde. Want ik weet zeker dat als ik Drenthe selecteer ik geen vacatures uit Amsterdam hoor te zien :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:56

Vanmorgen gesolliciteerd op mijn droombaan, medewerker dagbesteding, maar daar zullen wel heel veel kandidaten voor zijn vrees ik := . Heb net een bevestiging gekregen, dus ze hebben hem iig binnen, nu duimen!

Verder staat er echt weinig dat ik leuk vind, grrrr. Het is natuurlijk ook niet handig dat ik geen echte afgerond opleiding heb behalve de HAVO := .

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:26

PPPeet schreef:
Ik moet van mezelf elke dag een uur naar vacatures zoeken, maar ongemerkt kom ik steeds weer op Bokt & Facebook uit O:)

Ik ook, hoe zou dat komen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:41

ik ben echt een totale mislukkeling, ik word zelfs "ontslagen" bij het vrijwilligers werk dat ik 1 x in de week deed bij dierenambulance...

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:29

Zonet gebeld, weer een afwijzing (wel verwacht maar het blijft zuur)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:47

Ik ben gister voor bijstand geweest bij de gemeente. Misschien word dat wel mijn baan. Als ik nu ook nog eens moeder word val ik precies in dat geweldige kopje ' bijstands moeder' }>

Tja wederom vandaag een vruchtenloze dag bij de selectiedag van Transavia.

Wat is het leven toch geweldig :x

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:13

Zojuist een mail gekregen dat ik uitgenodigd ben voor een sollicitatiegesprek, is pas de 26e, maar jaaa, eindelijk iets positiefs aan deze poedersuiker dag. 1 afwijzing en 1 ontslag is al erg genoeg :+ Het is de Pathe (Den Haag) waar ik voor ben uitgenodigd, fantastisch! nou hopen dat het lukt! zal 3 dagen zijn en dan kan ik 1 dag evt doen bij de videoland hier in de buurt!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:25

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:34

Hahah heel apart

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:48

hahaha, dat is idd wel heeeul apart :D

Ik had een week of 2 geleden ook weer gesolliciteerd en ik kreeg uiteraard weer zo'n standaard afwijs mailtje. Dat ze een aantal kandidaten uit hadden gekozen, die beter aan het profiel voldeden. Dus voor het eerst van mn leven heb ik een mail terug gestuurd n.a.v. een afwijzing. Ik wou namelijk zou graag weten waarom ik er steeds niet doorheen kom. Ik heb precies de juiste ervaring, ik woon bij bijna alle bedrijven waar ik gesolliciteerd heb op fietsafstand en op maximaal 15 min. reizen met de auto, het zijn banen waar ik volledig voor wil gaan (dus niet solliciteren omdat het een "moetje" is) en toch mag ik niet op gesprek komen. Dus ik heb heel vriendelijk gevraagd of ze mij misschien konden helpen, door te vertellen waarom ik niet uitgekozen ben. Het antwoord: Omdat we meer dan 300 reacties hebben gehad en daar een selectie uit hebben moeten maken.

Tsja, ik kan me wel voorstellen dat je dan ook niet meer wat waarom je iemand niet hebt uitgenodigd... 300 mensen, voor 1 baan... Toen zonk de moed me wel weer even in de schoenen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:55

300 mensen? Jemig -O-

Mijn tante wees me op een vacature bij de locale krant. Zoeken ze een 'jonge hond' journalist. Dus ik bellen, krijg ik een docent van mijn oude school aan de telefoon. Kennen elkaar niet, maar is toch wel weer een kleine wereld dan. Is een uurtje rijden vanaf hier, maar ik ga er toch op schrijven. Ze willen namelijk flink gaan uitbreiden daar en daarom zijn daar dus wel weer leuke doorgroei kansen. Dan maar die kant op verhuizen...

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:08

Pff bij jullie gaat het al niet veel beter zo te lezen!

Ik heb 12dec een brief gestuurd naar een bedrijf, kreeg ik 24 dec reactie op dat er begin januari een datum voorstel zou plaatsvinden om kennis te maken. Tot nu toe nog niks gehoord :Y) Tja en weet eig niet zo goed of ik erachteraan moet bellen, vind dat nogal opdringerig overkomen.

Op andere site leuke vacatures gezien, 5 vacatures allemaal bij mij in de buurt. Is via uitzendbureau dus ik meteen een mail gestuur afgelopen vrijdag. Maandag gebelt, dinsdag gebelt, nog een keer gemaild. Maar nergens wordt op gereageerd, telefoon wordt niet opgenomen, mail niet beantwoord. Gaan jullie je dan ook geen dingen afvragen??

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:08

Ik word er vaak een beetje chagrijnig van! Maar je kan er zo weinig aan doen...

@Winged: Ja, 300 mensen... Echt niet normaal! Was bij Faber Personeelsdiensten, voor een baan als receptioniste/telefoniste/gastvrouw, blijkbaar willen veel mensen dat heeeel graag doen, haha.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:12

Ik ga vandaag langs de mediamarkt, het is een eind reizen (oegstgeest -> denhaag) maar heb het er voor over