Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:27

Ze kunnen toch ook gewoon de berichten van jou alleen volgen? Volgens mij als je op iemand klikt, zie je de laatste berichten van die persoon. En sommige mensen checken Twitter zowat de hele dag!

Op dit moment heeft Twitter me nog niets opgeleverd, al word ik wel steeds vaker gevolgd en dat lijkt me positief ;)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:24

_Michelle_ schreef:
Nee niks gehoord van Nouks... Mocht er interesse zijn kan ik misschien ook wel wat met een fotograaf regelen voor een cursus productfotografie. Vind het alleen een beetje 'banketstaaf' om daar al naar te gaan informeren zolang we niet officieel van Nouks hebben gehoord of dat van haar nog wat wordt.

Ben ik met je eens. Maar anders hou ik me wel aanbevolen voor een cursus via jou fotograaf. Misschien moeten we haar nog een pb sturen?

Heb het tijdschrift van de KvK ook gehad. Moet alles nog even goed lezen. Maar heeft iemand ook het tijdschrift Twinkle ontvangen? Ik kreeg het van de week in de bus. Gaat over e-commerce.

Ik heb Hyves en LinkedIn. Dat is voor mij voldoende om momenteel bij te houden. Het kost toch wel wat tijd al die sociale media.

joyce2

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:08

Hey, ik heb helemaal geen tijdschrift van de KVK gehad... Hebben jullie soms extra geld overgemaakt? ;)

Over Nouks, ik geloof dat Georgette haar al een pb had gestuurd!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:10

Klopt, ik heb haar al gepbt, maar krijg geen reactie.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:16

joyce2 schreef:
Ik doe alleen hyves, twitter en facebook, dat vind ik voor nu wel even genoeg! K heb ook het idee dat dit de populairste pagina's zijn. Laatst zeiden er al een paar mensen dat ik geen tijd meer in Hyves moest stoppen, omdat Facebook dat overneemt, maar daar ben ik het zelf niet mee eens.

ik heb deze drie ook :))
maar van twitter snap ik echt werkelijk nog geen bal :')

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:44

iemand hier die met dealerschap werkt?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:53

Uuuh, volgens mij niet, want het zegt me niets, haha.

@MDH: Volgen wij elkaar al op Twitter?!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:00

Kan iemand vertellen, hoe het zit...

Ik weet dat je een minimaal aantal uren moet draaien en een minimale omzet moet hebben om een 'bedrijf' te mogen zijn.
Ik weet hier niet alles van, en kan het ook niet zo snel vertellen.

Waar ik nu tegen aan loop, is dat bedrijven waarmee je wilt samenwerken, niet altijd het achterste van hun tong laten zien, omdat je nog geen bedrijf bent. Ze willen een KVK nummer zien :)
Nu vast inschrijven, maar nog niet écht een actief bedrijf zijn, is dat onverstandig, want het zou wel een stuk praktischer zijn, denk ik... :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:03

Is niet onverstandig, alleen betaal je dan alvast je inschrijfkosten :D Je kunt denk ik beter kijken hoeveel werk je misloopt als je het niet doet :j

En je hoeft niet een minimaal aantal uren te werken of een minimaal bedrag te verdienen om een bedrijf te zijn hoor. Misschien voor de omzetbelasting, maar verder niet.
Laatst bijgewerkt door XoNo op 21-02-11 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:04

even het dealerschap uitleggen.
je word dealer van een bepaald product, bv HH (is echt maar een voorbeeld ;-) ) of een merk voeding bv

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:05

timokyana schreef:
iemand hier die met dealerschap werkt?

Ja ik ben dealer van o.a. Rhythmbeads Europe :j en nog een produktenlijn.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:13

Je haalt wat door elkaar Soraya.
ALs je jezelf in schrijft bij de Kvk en de belastingdienst ben je op papier al een bedrijf begonnen.
Dat minimale aantal uren, omzet en dat soort dingetjes heeft te maken met de belastingdienst. Lees op de site van de belastingdienst eens over de kleine ondernemersregeling enzovoorts, dan wordt het je vast wel duidelijk allemaal.

Het is inderdaad zo dat bijvoorbeeld groothandels niet zomaar gegevens vrij geven aan iedereen en daarom vaak vragen naar kvk en btw nr.
Heel lastig als je je ondernemersplan aan het maken bent om te zien of het geen je wilt gaan starten, ook daadwerkelijk startbaar is.
Ben creatief en probeer bv via google te zoeken naar de dingen waar je antwoorden op zoekt.
Je kunt je namelijk wel alvast inschrijven, maar als je niet van plan bent binnen een paar weken echt van start te gaan, dan is dat dus idd meer nadelig dan dat het voordelig is.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:47

Oke, dank je wel voor de antwoorden :) het is mij duidelijk!
Dat word denk ik eens even langs de KVK ;)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:51

Holly, welke nadelen zitten er dan aan?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:20

Gewoon inschrijven Soraya! Dat heb ik ook gedaan! Je hebt de intentie om te starten, dus waarschijnlijk schrijf je je vroeg of laat toch in en mocht je er toch achterkomen dat het niets voor je is, ben je "maar" 40 euro kwijt.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:10

Het nadeel is dat je mogelijk niet aan die 1225 uur komt op jaarbasis en dan kom je niet in aanmerking voor allerlei gunstige startersregelingen bij de belastingdienst :j

Zijn er hier ook mensen die gebeld zijn door de belastingdienst voor een startgesprek? Ik werd vorige week opeens gebeld en ga er morgen naartoe. Het is een extra service die ze voor starters bieden hier :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:30

Die starters"kortingen" zijn toch 3 jaar "geldig"? En je moet je ook maar afvragen of je uberhaupt wel aan die 1225 uur gaat komen, ik denk nl dat ik dat zowieso niet ga redden komend jaar.

Ik ben overigens niet gebeld door de belastingdienst voor een startgesprek.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:49

Over ide 1225 uren, dat is per kalenderjaar. En de uren die ik nu maak in voorbereidingsfase, contact met leveranciers etc zit daar toch bij in?
Dus hoe sneller in mij inschrijf, hoe meer kans ik heb, dat ik die uren haal?

En over dat startersgesprek, is dat het zelfde als een advies gesprek van €30 euro per uur Of??

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:53

Geen idee of dat hetzelfde is eigenlijk. Ik was ook nogal verbaasd. Ze doen het steekproefsgewijs zeg maar, onder de nieuwe bedrijven nodigen ze enkelen uit voor een startgesprek.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:56

Ik ben nog door niemand gebeld...en heb ook nog geen kvk krantje gehad! haha

Wel zit ik midden in een issue met mijn oude werkgever, heeft iemand ervaring met het doen van zzp werkzaamheden, vrij kort na het laatste dienstverband, voor de oude werkgever?

Ik ben ook nog opzoek naar een beetje ecologische drukker, die het liefst online drukwerk levert, maar dat is nog niet zo makkelijk gevonden!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:01

@soraya: Je voorbereidingsuren tellen idd ook mee! Maar het telt pas vanaf het moment dat je ingeschreven staat bij de KVK (is mij verteld toen in elk geval)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:12

Dat startgesprek heb ik ook nog nooit van gehoord! Maar baat het niet, dan schaad het niet! Altijd goed om eens te gaan luisteren!
De KVK krant is bij mij ook nog niet binnen... Begin hem eigenlijk wel voort te verwachten...

@Yucca: Ahh... balen dat je nu problemen hebt met je oude opdrachtgever. Helaas kan ik je er niet mee helpen...
Maar wat betreft die drukker heb je misschien iets aan www.printcarrier.nl Ze hebben wel ecologisch achtige dingen, maar ik weet niet of het is wat je bedoeld.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:17

@ Yucca, www.flyeralarm.nl drukt geloof ik ook op duurzaam papier of zoiets.

Wie weet wat de stelregel is als je iets inkoopt hoeveel druk je daar dan bij verkoop bovenop?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:19

dat is niet waar hoor joyce.
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ ... P250_41861

timodinges denk hierbij bv aan rekeningen die je al kunt krijgen zonder uberhaupt nog maar iets te hebben gedaan. hbd is er daar bv een van 9voor ondernemers in die branche)
maar ook bv de kosten van een zakelijke rekening gaan gewoon al van start etc.
zou je dan pas na weken van start gaan, zijn dit bv nadelen van het erg vroege inschrijven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:27

oohw, huh, wat stom... Naja, daar heb ik nu toch niets meer aan, alle bonnen heb ik al weggedaan en de uren niet bijgehouden. Rare vent dan daar bij de KVK, die mij heeft voorgelicht *grrr*