Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenn

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:15

Ik weet dat je voor ostheopathie eerst fysiotherapie moet studeren. Denk met chiropractor ook zoiets, of dierenarts.. Bij Divoza kan je wel een opleiding in Leek volgen tot zadelpasser/maker

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:01

dat is ook wel leuk. Ik kwam al op de site van Tinley terecht. Opleiding paardengedrag. lijkt me ook erg leuuk

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:00

Goedemorgen...
Wat zouden jullie zeggen als een werkgever vraagt wat je van een gesprek vond als je het een gesprek vond met een heel negatieve bijsmaak. Werd continue omlaag gehaald. Foto was anders (nah was het toch echt), mocht mezelf geen vlotte jonge meid noemen.. Dan leek ik wild en ontembaar. Nah ik ben het tegenovergestelde.. Ga nooit stappen, drink niet. Ben serieus. Blijven doorhameren op je tijdelijke werk. Heb nou eenmaal veel via detachering gewerkt. Tja soms heb je niet zo makkelijk keus voor een vaste baan. En je moet toch geld verdienen alleen met koophuis en paard.
Blijven doorhameren op uit wat voor nest je kwam. Enigst kind, ouders gescheiden, vader overleden.

De hele functie kwam nauwelijks tot niet aan bod.

Ze bellen zo en ze vraagt vast wat ik ervan vond. Vond t zeer negatief.. Maar hoe geef ik dat netjes maar wel eerlijk aan...

Het leek of ze echt een totaal verkeerd beeld van me had en kreeg haar niet overtuigd.. Was ook wat overdonderd. Normaal gaan ze niet gelijk in de aanval en stellen ze je eerst op je gemak.. Hierdoor heb ik mezelf helaas niet genoeg neer kunnen zetten hoe ik werkelijk ben.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:03

Wat voor functie was het Qizz?
Het kan best zijn dat het hun manier is om te kijken of je stressbestendig bent, stevig in je schoenen staat en goed kunt omgaan met negatieve kritiek.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:29

ja dat hoopte ik ook ;-) (anders vind ik het wel een vervelende manier), en het kan maar zo,..
was voor managementassistente. Ik ben wel gewoon mezelf gebleven tijdens het gesprek,.. beetje de humor geprobeerd erin gehouden (niet te) (alleen achteraf voelde het wel heel banketstaaf).

Als jullie bij vorige werkgevers taken verricht hebben van een secretaresse, maar bij die baas werd de functie bijvoorbeeld telefoniste/adm. medewerker genoemd, en je reageert op een functie voor bijvoorbeeld secretaresse, zetten jullie dan wel bij werkervaring secretaresse neer? (omdat je wel al die taken had en om je cv wat aan te passen naar de functie?) of toch telefoniste/adm. medewerker met de taakomschrijving? Ik heb het gevoel dat ik het aan moet passen naar secretaresse, maar weet het niet zeker,..

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:37

Qizz schreef:
Goedemorgen...
Wat zouden jullie zeggen als een werkgever vraagt wat je van een gesprek vond als je het een gesprek vond met een heel negatieve bijsmaak. Werd continue omlaag gehaald. Foto was anders (nah was het toch echt), mocht mezelf geen vlotte jonge meid noemen.. Dan leek ik wild en ontembaar. Nah ik ben het tegenovergestelde.. Ga nooit stappen, drink niet. Ben serieus. Blijven doorhameren op je tijdelijke werk. Heb nou eenmaal veel via detachering gewerkt. Tja soms heb je niet zo makkelijk keus voor een vaste baan. En je moet toch geld verdienen alleen met koophuis en paard.
Blijven doorhameren op uit wat voor nest je kwam. Enigst kind, ouders gescheiden, vader overleden.

De hele functie kwam nauwelijks tot niet aan bod.

Ze bellen zo en ze vraagt vast wat ik ervan vond. Vond t zeer negatief.. Maar hoe geef ik dat netjes maar wel eerlijk aan...

Het leek of ze echt een totaal verkeerd beeld van me had en kreeg haar niet overtuigd.. Was ook wat overdonderd. Normaal gaan ze niet gelijk in de aanval en stellen ze je eerst op je gemak.. Hierdoor heb ik mezelf helaas niet genoeg neer kunnen zetten hoe ik werkelijk ben.

Lijkt het sollicitatiegesprek van mij wel van afgelopen week... Ik zou het absoluut eerlijk zeggen! Ik voelde mij ook ontzettend in hokjes gestopt, ik had er echt een rotdag van!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:02

Typisch een gesprek voor een functie van management assistente! Ik heb ook gewerkt als man.ass. en dan krijg je echt wel het nodige voor je kiezen in die functie. Vooral bij een vrouwelijke manager is mijn ervaring. Die zijn echt harder want die moeten zich bewijzen. Ook de "collega's" waar je mee te maken krijgt (vooral telefonisch) hebben haar op hun tanden. De jaren dat ik als man.ass. heb gewerkt zijn zeker niet altijd de leukste geweest.

Ik zou het idd ook aangeven. Beetje van je afbijten, waarschijnlijk was het een test.
En je cv aanpassen naar secretaresse. Als die functie officieel die titel had, moet je die ook gebruiken.

Succes met het gesprek!!!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:44

haha dankjullie ;-) ja inderdaad was het een VROUW!

Had er ook de balen van gisteren Kieffer,..
ben lekker gaan paardrijden, had springles, en heb me prima vermaakt, was even alles vergeten tijden de les. Heb jij het ze gezegd? En was het een test bij jou? (hier vast wel),.. of wat zeiden ze?

Heb het gevoel dat ik me niet goed genoeg heb kunnen voorbereiden, ik wist s'avonds dat ik de volgende ochtend moest komen terwijl ik ook nog een andere afspraak had. Maar weet nu gewoon dat ik me met zo'n functie(titel) anders moet voorbereiden. Ik vond het overigens geen echte taken voor een managementassistent, als je het adm/secr medewerker had genoemd had het ook gekund.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:54

Qizz, wat waren de taken dan? Meestal is het post, agendabeheer, notuleren, archiveren, telefoon en alle voorkomende werkzaamheden. Man.ass. is een "dure" titel voor secretaresse. Voorheen waren er gewoon chefs met een secretaresse, tegenwoordig zijn het managers met een management assistente. Maar de functie-inhoud is niet veranderd, het beestje heeft gewoon een andere naam gekregen <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:58

Qizz, dat lijkt me een heel naar gesprek. Idd kun je wel aangeven dat je het geen fijn gesprek vond. Ik ga weer rustig verder zoeken op vacatures lalalalalala...

Krijg trouwens volgende week wel mn uitkering, eindelijk! Ben erg benieuwd hoeveel het gaat worden...

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:34

Qizz schreef:
haha dankjullie ;-) ja inderdaad was het een VROUW!

Had er ook de balen van gisteren Kieffer,..
ben lekker gaan paardrijden, had springles, en heb me prima vermaakt, was even alles vergeten tijden de les. Heb jij het ze gezegd? En was het een test bij jou? (hier vast wel),.. of wat zeiden ze?

Heb het gevoel dat ik me niet goed genoeg heb kunnen voorbereiden, ik wist s'avonds dat ik de volgende ochtend moest komen terwijl ik ook nog een andere afspraak had. Maar weet nu gewoon dat ik me met zo'n functie(titel) anders moet voorbereiden. Ik vond het overigens geen echte taken voor een managementassistent, als je het adm/secr medewerker had genoemd had het ook gekund.

Gelijk heb je hoor, even je gedachten op 0 zetten na zo'n gesprek. Je kunt er op dat moment toch niks meer aan veranderen.

Eerst dacht ik zeker dat het een test was. Ook omdat ze me 20 minuten alleen an een tafel hebben laten wachten, terwijl ik netjes op tijd was (5 minuten voor de afgesproken tijd was ik er). Gaandeweg het gesprek vond ik het erg pittig en ik voelde me ook ongemakkelijk. Ik heb me sterk gehouden omdat ik begrijp dat je in een commerciele functie je vrouwtje moet staan en ook moet kunnen overtuigen en incasseren. Na het gesprek voelde ik me rot omdat ik me in een hokje gestopt voelde, een hokje waarin ik mijzelf helemaal niet vind horen zelfs. En mijn naasten trouwens ook niet.

Nadat ik per mail moest horen dat ik niet binnen de functie paste omdat ik geen raakvlakken had met het commerciele deel werd alles mij duidelijk. Het was geen test, ze waren daar gewoon zo. Daarom vond ik het ook niet erg dat ze niet verder gingen met mij, want ik pas daar gewoon niet tussen en dat voelde ik meteen. Vaak klopt dat gevoel wel, een soort intuitie. Bij mijn huidige bijbaantje voelde het meteen goed. Leuk gesprek gehad en nu werk ik al bijna 2,5 jaar met veel plezier.

Zie je het nu zelf nog wel zitten bij die organisatie?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:45

Ik heb vorig jaar ook zo'n #&$(*$&@#* gesprek gehad. Ging om assistent afdelingschef. Vroegen me later aan de telefoon wat ik er van vond. Nou ehm.. ik vond het wel goed gaan... Ja, ik ook! 8)7 Ben er toen ook aangenomen, na 2 maanden wel zelf weer ontslag genomen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:07

euhhhhhhm. ik ben ook aangenomen!! Ze belden net, krijg een halfjaarcontract,..
Nog geen idee qua salaris, arbeidsvoorwaarden etc,.. maar goed krijg een voorstel en daarna een gesprek en dan evt maandag beginnen (16e).

Jee ik bibber er nog van, totaal niet verwacht,..
En ook zeker mixed feelings,.. ging allemaal zo raar,..

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:18

Jee! Nou gefeliciteerd!! Het is iig een begin. Hopelijk was het gewoon een test en blijkt het bedrijf zelf anders te zijn. En je kan ook nog snel beginnen zeg

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:27

Gefeliciteerd Qizz *\o/*
Lekker vlot gereageerd door de werkgever. Wrs ben je dus geschikter dan je zelf had verwacht en was het toch een test die je glansrijk hebt doorstaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:37

Qizz schreef:
euhhhhhhm. ik ben ook aangenomen!! Ze belden net, krijg een halfjaarcontract,..
Nog geen idee qua salaris, arbeidsvoorwaarden etc,.. maar goed krijg een voorstel en daarna een gesprek en dan evt maandag beginnen (16e).

Jee ik bibber er nog van, totaal niet verwacht,..
En ook zeker mixed feelings,.. ging allemaal zo raar,..

Gefeliciteerd! Misschien als je daar een beetje gesettled bent dat je het eens kunt aankaarten? Lijkt me fijn om toch eens te horen hoe het nou zat.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:41

bedankt :-)

hahah ja inderdaad,... schijnbaar toch goed die test doorstaan (waar ik zelf dacht dat het zo slecht ging),.. en het ging heeeeeel snel...
binnen 2 dagen van vacature tot aanname. Ze wilde eigenlijk dat ik nu maandag al zou beginnen maar ik heb nog wat dingen die ik moet regelen voor die tijd, dus dat wordt eventueel dan de 16e, weekje later.
hoop zeer zeker ook dat het wel een leuk bedrijf is om voor te werken, met leuke collega's,.. en het zijn allemaal vrouwen, help !!! even weer wennen als je uit een mannencultuur komt.

Maar goed,.. salaris afwachten en dan maar hopen op het beste qua sfeer en inhoud functie,.. weet al dat ik gelijk aan mn lot wordt overgelaten waaschijnlijk, inwerken deden ze anders dan ik graag zie,.. moest het gelijk maar doen.

Ga zo even wat drinken en/of een ijsje eten met de medebokster die me aan deze baan heeft geholpen en die daar ook werkt ;-)

Joolien: inderdaad, denk dat ik daar later nog wel een keer naar vraag,..
weet inmiddels dat dat andere meisje ook vrij vervelende vragen heeft gehad met haar gesprek dus zal wel normaal zijn daar,..

Kirstennn ben jij al op je 2e gesprek geweest? Of moet je nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:44

Vind het toch wel een wat rare procedure :')

Ik heb vandaag gesolliciteerd op een vacature van een lijst die ik van het UWV heb gekregen. Heb die lijst vorige week al gehad maar dacht dat er niks nuttigs op stond dus vandaar dat ik die vandaag pas heb doorgekeken. MAar er stond er toch wel een op die ik interessant vond :P

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:04

Citaat:
Godzijdank wel een mail terug en ik heb volgende week dinsdag een afspraak met iemand van het uwv die in de branche zorg en welzijn zit. Ik verwacht niks ga met een open mind heen.

Afspraak is alweer verzet naar een week later :(

Citaat:
Maar toch kom ik dat zo vaak tegen, mensen met een cv wat werkelijk niet aanlsuit bij de vraag, maar zelf wel overtuigd zijn dat het wel aansluit (bedoel dit niet persoonlijk hoor )

Mijn cv sluit idd niet aan bij de sollicitaties die ik doe. Ik zit ook niet voor niets al 1,5 jaar thuis ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:58

Gister gereageerd op een leuke vacature als "organisatorische gastvrouw op flexibele basis". Helaas stond er niet zo'n uitgebreide omschrijving bij, dus om hoeveel uur het precies gaat weet ik niet, maar het loopt via een uitzendbureau en ze gaan me in elk geval voorstellen. Hopelijk wordt het wat, maar ik gok van niet... Ze vroegen namelijk om een salaris indicatie en mijn huidige loon ligt een stuk hoger, dan wat ze bij dat bedrijf voor ogen hadden. Maarja, wie weet valt er wat te onderhandelen! Straks nog maar eens even de kranten doorspitten, wie wat staat daar ook nog wat leuks tussen...

@Qizz: gefeliciteerd met je nieuwe baan!!

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:02

Ik geloof dat ik me hier ook weer mag melden.......
Heb vanmorgen te horen gekregen dat morgen mijn laatste dag is op het werk.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:05

Zo dat is lekker bijtijds Eefke!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:06

huh, hoe kan dat? Je werkgever heeft toch ook een opzegtermijn?

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:11

Tja, uitzendkracht he. Zegt genoeg waarschijnlijk.
Het is nou ook niet zo dat ik dit werk geweldig vond (productiewerk) maar de centjes zijn toch wel meer dan welkom......

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:53

Eefke85 schreef:
Ik geloof dat ik me hier ook weer mag melden.......
Heb vanmorgen te horen gekregen dat morgen mijn laatste dag is op het werk.

Werkt dat zo als je uitzendkracht bent......
Lekker menselijk is de maatschappij tegenwoordig.

En nu snel op zoek naar wat anders?