Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke1981

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:30

Je mag het wel bij Dieuwke houden :D
Dank je wel voor de felicitaties.

Mijn ouders hebben ook eigen bedrijf, hebben een assurantiekantoor, en krijg wel steun van hun.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:39

Met een u dus, en zonder 1981 :D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:44

Gefeliciteerd joyce2, echt een leuke naam! :D
Dieuwke ook gefeliciteerd!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:28

Joyce en Dieuwke: gefeliciteerd met het nieuwe ondernemersschap.

En de eerste kerstspullen zijn ook al weer ingekocht. :wow:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik momenteel ook bezig ben de skibrillen en skihelmen in te voeren. :P

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:27

Haha, echt waar, ski en kerst spullen alweer? :P

Oh ja, vinden jullie 'Karaktervol' goed klinken voor een paardenkarakter-analyseer-bedrijfje?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:31

@Dieuwke: Jij ook gefeliciteerd idd! Leuk :D

@Lovepaints: Ik ga maar niet beginnen aan kerstspullen, ga dat denk ik net niet redden! K moet nog wel opzoek naar een kerst-trui formaat labrador, voor mn manager, haha.

@Taartjeh: Karaktervol klinkt opzich wel goed, maar ik moet dan op een of andere manier aan wijn denken... K heb het idee dat het nog pakkender kan! Aan de andere kant, je moet doen wat voor jou goed voelt, dat heb ik ook gedaan...

Edit: waar kan ik het best een domeinnaam registreren? Ik probeer mn broertje te pakken te krijgen, maar hij neemt niet op...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:41

Dieuwke, gefeliciteerd, leuk dat je begonnen bent.
Taartjeh ... ik vind het zeker geen slechte naam maar ik krijg niet iets van "wauw". ;-). Ik vind bv "karakteristiek" dan leuker (maar dat wordt misschien snel "karakteristiekum" hahaha, dat is niet de bedoeling). Of uh ... "karakteristiekjes" of uuuuuhhhh "Characterism" ... maar da's misschien dan weer een beetje verEngelst en te ingewikkeld.

Joyce, de mijne heb ik laten registreren bij Bull's Eye. Een hoe-heet-zo-iemand-ook-weer ... waar je je website ook in beheer kunt geven (uploaden op hun server). Ben de term even kwijt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:42

Maar moet je je website ook hosten bij de gene waar je je naam hebt geregisteerd? Of kan ik nu gewoon lukraak ergens registreren en daarna er voor kiezen om hem waar dan ook te laten hosten als mn website echt online gaat? Ik snap niet veel van dat internet gebeuren...

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:48

Je kunt je domeinnaam op veel plaatsen laten registreren maar je hebt dan wel kans dat als je ergens je website/shop opent je dubbele kosten kan krijgen.
De meeste webdesigners hebben dat in het pakket of weten een goed(koop) adres daarvoor.

Ik vond KarakterVol wel lekker klinken. Heb even een domeinnaamcheck gedaan maar .nl is al bezet. Wel vrij .eu/.com/.nu/.info.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:54

joyce2 schreef:
Maar moet je je website ook hosten bij de gene waar je je naam hebt geregisteerd? Of kan ik nu gewoon lukraak ergens registreren en daarna er voor kiezen om hem waar dan ook te laten hosten als mn website echt online gaat? Ik snap niet veel van dat internet gebeuren...

Ik heb dat wel gedaan omdat ik dat makkelijker vond.
Ik zou trouwens erg uitkijken daarmee, met checken of iets vrij is, misschien komt het erg achterdochtig over, maar ik heb al 2x gezien dat een naam die ik wilde proberen (of die vrij was) de volgende dag opeens NIET meer vrij was en toen kwam er iets in beeld als "domeinnaam kopen?". Het lijkt wel alsof er mensen bezig zijn met kijken welke namen men zou willen registreren, zodat ze die snel kunnen inpikken en dan vervolgens aan je verkopen omdat je'm toch graag voor jezelf wilt hebben. Ik weet het niet hoor, misschien ben ik te argwanend, maar vreemd vond ik het wel.

Zelf ga ik pas kijken of de domeinnaam vrij is als ik 'm ook echt direct wil registreren (ik google het dan wel eerst om te kijken of het bezet is of ga naar het adres en kijk of ik wat hit, maar ik check het niet op een domeinnamenchecker).

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:01

Mag ik ook aanhaken? Heb een plan voor een bedrijfje en daarvoor zoek ik nog een partner.
Die persoon zou manueeltherapeut (voor mensen) of eventueel fysiotherapeut (voor mensen) moeten zijn, en... hij/zij rijdt zelf ook paard.
Zolang ik deze partner niet gevonden heb kan ik nog niet zoveel. Weten jullie misschien iemand (uit de omg. Houten)?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:03

Welkom Heureka!

Kun je niet gewoon eens rond gaan bellen/mailen naar manueel & fysio's in de regio?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:12

Hoi Heureka, welkom!
EDIT: sorry, ik weet even niemand

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:18

HannahFrouk schreef:
Hoi Heureka, welkom!
EDIT: sorry, ik weet even niemand

Dank je. Geeft niet, het is al leuk dat je meedenkt. Wie weet kom je iemand tegen...

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:19

Joyce, ja misschien heb je gelijk dat het nog pakkender kan, maar tot nu toe is dit het beste wat ik heb bedacht :P
Ik weet geen goede domeinhost, zal ik het mijn broertje vragen? :P

Hannahfrouk, bedankt voor het meedenken :) Karakteristiek ga ik onthouden! Haha karakeristiekjes doet me denken aan elastiekjes :P En ik vind het nederlandse naam denk ik het fijnst.

Lovepaints, bedankt voor het checken! :)

Hoi Heureka! Wat is je plan? :)
En wat joyce zei, heb je al rondgebeld in je omgeving naar manueel &fysio therapeuten?

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:35

joyce2 schreef:
Welkom Heureka!

Kun je niet gewoon eens rond gaan bellen/mailen naar manueel & fysio's in de regio?

Ja, denk dat ik ook op de opleiding ga informeren :D

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:35

Dieuwke en Heureka welkom! Heureka, mijn zus is fysio in opleiding, doet dat in Nieuwegein en rijd ook paard, maar volgens mij wil ze geen eigen bedrijf :+

anissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:03

Hebben jullie je allemaal meteen bij de kvk ingeschreven?
Ik ben bezig met mijn eigen reclamestudio"tje". Maar voor alles wat ik aan wil schaffen heb ik een zakelijke rekening nodig en voor een zakelijke rekening heb je weer een kvk nummer nodig.

Maar ik ben nog helemaal niet klaar om een start te maken! Ik heb nog geen huisstijl, website, niet veel klanten, ondernemingsplan nog niet af.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 11:25

@Taartjeh, ondanks dat het minder gaat met de economie, zullen huizen en projecten altijd nodig zijn. Het is alleen moeilijker om je daarin te onderscheiden en op te vallen, zeker als onervaren ondernemer. Ik vind het een simpele, doeltreffende naam ‘karaktervol’, ben alleen bang dat die al in gebruik is.
@Joyce, gefeliciteerd! Gaandeweg kom je idd achter dingen dat je denkt oooohhh moet dat ook nog.
@HF, die dingen gebeuren zeker!
@Heureka, ik zou je plan eerst wat uitwerken en ondertussen wat gesprekken aangaan met anderen.
Welkom nieuwe mensen!
@Anissa, je bent niet verplicht om een zakelijke rekening te openen, het maakt het alleen makkelijker om je administratie bij te houden en privé en zakelijk gescheiden te houden. Het is verstandig om veel dingen al van tevoren af te hebben, zeker als reclamestudio is je huisstijl en website een waar marketingitem. Met je ondernemingsplan kun je een rode draad voor je bedrijf schrijven, ik vind het zelf altijd belangrijk, omdat je dan gedwongen wordt om erover na te denken. Pas daarna zou ik bij de KvK inschrijven. Je kunt trouwens niet verwachten dat je voor je inschrijving bij de KvK al veel klanten hebt, want dan ben je eigenlijk nog geen ondernemer ;-)

Las net iets over kerstspullen, wist je dat er ook winkels zijn die het hele jaar kerstspullen verkopen. En wist je ook dat er bedrijven zijn die het hele jaar bezig zijn om kerstartikelen in te kopen om daarmee kerstpakken te kunnen maken?

Over hostingsites, ik ben zelf heel tevreden over hosting2go.

anissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:02

Bedankt voor je antwoord. Maar je moet op je website toch ook je kvk nummer gelijk vermelden?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 12:24

Je website hoeft toch ook niet direct online te staan, je kunt hem evengoed 'af' hebben.

Ik zou beginnen met het schrijven van een ondernemingsplan, vandaar uit een actieplan icm een tijdsplan opstellen, zodat je ziet wat er nog moet gebeuren en wat er al af is. Mocht je daarbij hulp nodig hebben of meer info. willen hebben, mag je mij altijd een PB sturen.

Mijn punt met jouw website is, dat jij als reclamestudio daar direct je portfolio mee kunt showen. Voor mij is een website ook wel belangrijk, maar op een andere manier.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:31

Alle nieuwe mensen: Welkom.
Iedereen die nu officieel gestart is: Gefeliciteerd.

Het gaat wel hard hier. Leuk om al die enthousiaste verhalen te lezen. Ben momenteel nog steeds druk met allerlei andere zaken. Maar vrijdag heb ik lekker een vrije dag en dan hoop ik m'n administratie bij te kunnen werken, foto's te kunnen maken van de nieuwe spullen etc. En weer wat te kunnen reageren in dit topic.

HannahFrouk schreef:
Dat is toch wel raar Paan, van dat klikken op die advertentie. Het zal toch niet zo zijn dat ....... hm :x

Tja, wat zal ik er van zeggen. Helaas heeft een kennis van mij de zelfde ervaring.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:53

Ik ben ook al met kerst bezig, staat bij mij altijd op de kalender in september. Dus mijn kerstkaarten van de zaak zijn al besteld en de kerstmutsen liggen hier al 2 maanden, heb net dit weekend het rendiergewei op pony gezet en gefotografeerd.
Nu nog een verkooptopic maken in oktober.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 12:57

Wel grappig eigenlijk dat iedereen al zo vroeg met kerst bezig is, maar aan de andere kant ook wel logisch, als ondernemer moet je vooruit kunnen denken. Doen jullie nog iets bijzonders met de kerstdagen voor jullie klanten?

Zelf heb ik wel een leuk ideetje voor mijn kerstkaart :-)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 12:58