[HK] VWO eindexamen 2010 IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:02

Ik zit me ook serieus af te vragen wat immuniteit inhoudt. :')

Hmm nee snap wel dat je je pony niet liever thuislaat of meeneemt en dan op stal. Het lekkerste voor hem is dan ook gewoon niet vervoeren en in de paddock, want juist op een bepaald punt is wat beweging ook weer goed voor ze. :)

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:03

xFioon schreef:
R_obin schreef:
Ik begin elke dag meer gestresst worden, zo gestresst dat ik liever doe alsof ik helemaal niet moet leren dan dat ik er wat aan ga doen. Fout := :')

:=
Vertoon soms ook wel SOG
Ga zo met mn samengevat ff in bed liggen, kan ik me wel goed concentreren

Ja? Ik val dan altijd in slaap.. :') Ik doe echt een poging om me dan te concentreren, maar mijn ogen vallen vanzelf dicht. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:03

xFioon schreef:
Nueve schreef:
Ik heb nu eindelijk met biologie zoiets van 'dit moet wel lukken :)'.

Heb alles over immuniteit e.d. weer doorgenomen, dissimilatie van glucose en blablabla.. Immuniteit was echt VER weggezakt. Ik vraag me af of ik het überhaupt wel een keer geleerd heb hiervoor. :')

dat moet ik allemaal nog...
moet echt goed dat leren met die Tc en Thelper lymfocyten ofzo, of is dat immuniteit?
en moet de begrippen dissimilatie, assimilatie, osmose diffusie enzo nog ff goed leren, dat vergeet ik altijd!

Met immuniteit bedoel ik de T-lymfocyten en B-lymfocyten en alles wat daar nog maar bij hoort ja. :D

xFioon

Re: [HK] VWO eindexamen 2010 IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:04

:j ongedwongen beweging is goed, dus beweging stimuleren door hooi en water uit elkaar te zetten bijv.
Maargoed, morgen komen ze foto's maken (aan huis, hij hoeft niet in de trailer, kan ook niet, daar liggen 14 balen hooi in :=), en krijg dan maandag of dinsdag de uitslag,d us hoop dat het er goed uitziet, dan verloopt eht proces wat sneller denk ik.
Anders kan je er zo een jaar voor uittrekken...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:05

R_obin schreef:
Ja? Ik val dan altijd in slaap.. :') Ik doe echt een poging om me dan te concentreren, maar mijn ogen vallen vanzelf dicht. :Y)

Ligt eraan of ik heel moe ben ;) Heb net ff staan Wii fitten, dus heb wel weer wat energie gekregen, gister viel ik wel bijna in slaap :j

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:05

Nueve schreef:
Met immuniteit bedoel ik de T-lymfocyten en B-lymfocyten en alles wat daar nog maar bij hoort ja. :D

oh haha :')
Dat vind ik ook lastig dus!

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:06

Hopelijk valt het allemaal wat mee. Houd je ons op de hoogte? :) Mijn exverzorgpony is ook hoefbevangen geweest, echt sneu hoeveel pijn ze dan hebben! Weet alleen niet hoe het nu gaat en hoelang het nog heeft geduurd, want ik ben niet lang daarna gestopt.

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:06

Ik ga ook in bed liggen, maar dan zónder mn samengevat :z :D

Welterusten!

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:07

Slaap lekker :*

Ik ga nog even achter mijn bureau zitten mét samengevat. :D

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:08

:') Tess dat ken ik allemaal echt niet. Globale lijnen en verbanden ben ik wel goed in, maar wat het precies inhoud: Geeeen idee. Dissimilatie van glucose? Euuh :')
Thelper en Bhelper dingen?
Maar als ik t dan opzoek in binas kan ik het meestal wel weer (enigszins) reconstrueren. (ik typte serieus rekontstrueren :x )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:09

Ja ik heb echt paasei veel in mijn kop omdat wij nooit Binas mochten gebruiken he. Best wel chill nu :oo

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:12

Nueve schreef:
Ja ik heb echt paasei veel in mijn kop omdat wij nooit Binas mochten gebruiken he. Best wel chill nu :oo

Ja maar dissimilatie van glucose of wat thelper dingen en bhelper dingen precies zijn staat ook niet in binas hoor, dus dat zijn gewoon mijn hersenen die niks kunnen vasthouden :=
Net alsof alle geleerde stof in mn hersenen gelijk weer naar buiten diffundeert om de concentraties gelijk te houden. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:13

Flowerpull schreef:
Nueve schreef:

Ja maar dissimilatie van glucose of wat thelper dingen en bhelper dingen precies zijn staat ook niet in binas hoor, dus dat zijn gewoon mijn hersenen die niks kunnen vasthouden :=
Net alsof alle geleerde stof in mn hersenen gelijk weer naar buiten diffundeert om de concentraties gelijk te houden. ;(

Eeeeuh jawel. :') Al die plaatjes van de citroenzuurcyclus enzo.. Je moet er alleen wel mee kunnen werken. :')

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:18

Oh dat IS de dissimilatie van glucose? :x
Tsja. Maar wat kan je daarvan uit je hoofd leren dan? Ik snap sowieso nooit zo goed wat ik daar nou exact van moet kennen :=

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:22

Die citroenzuurcyclus, daar snap ik nou niets van :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:24

Voor dat hoofdstuk had ik juist mijn hoogste cijfer ooit voor bio. Maar ik ben dan gewoon heul slecht in de rest. :+

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:44

De citroenzuurcyclus vind ik ook lastig! Maar heel misschien komt Pim zaterdag mee na dansles en dan kan hij het me vast wel even uitleggen O:)
Pfff, ik verlang zo erg naar hem en dat is nu vet irritant en afleidend tijdens het leren := Ik heb gewoon zo'n zin om lekker tegen zn gespierde borstkas aan te kruipen <3 O:)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:57

xFioon schreef:
Nueve schreef:
Ik heb nu eindelijk met biologie zoiets van 'dit moet wel lukken :)'.

Heb alles over immuniteit e.d. weer doorgenomen, dissimilatie van glucose en blablabla.. Immuniteit was echt VER weggezakt. Ik vraag me af of ik het überhaupt wel een keer geleerd heb hiervoor. :')

dat moet ik allemaal nog...
moet echt goed dat leren met die Tc en Thelper lymfocyten ofzo, of is dat immuniteit?
en moet de begrippen dissimilatie, assimilatie, osmose diffusie enzo nog ff goed leren, dat vergeet ik altijd!

Over Thelper enzo staat ook heel veel in binas
Bij afweer
Laatst bijgewerkt door Phylos op 13-05-10 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:02

Flowerpull schreef:
Oh dat IS de dissimilatie van glucose? :x
Tsja. Maar wat kan je daarvan uit je hoofd leren dan? Ik snap sowieso nooit zo goed wat ik daar nou exact van moet kennen :=

jup de afbraak van glucose tot ATP (energie)
En de dissimilatie van glucose bestaat dus uit:
1: glycolyse
2: citroenzuurcyclus
3: ademhalingsketen

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:05

Nou ik ga pitten. Natuurkunde heb ik maar 3 onderdelen kunnen doen ipv 4, nouja dan morgen maar iets harder doorwerken. De laatste 4 zijn gelukkig iets korter en makkelijker.
Ik vind die magnetische inductieprut, elektromagnetisme altijd zo lastig (was ook mijn laagste cijfer voor NA een 5,8) Daar ben ik net een hele tijd mee bezig geweest

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 01:06

Oh help. Stress begint hier nu heel hard op te lopen... Citroenzuurcyclus? :o? Stikstofkringloop???? :o?

Door overlijden van mijn oude oppasmeisje (23 jaar |( ) heb ik echt mn kop er niet naar gehad laatste tijd...

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 01:09

Jongens, jullie gaan zo hard!
Pfff 23 is wel heel jong indeed, sterkte!

Ik heb vandaag heulemaal niets gedaan, dus ik moet morgen echt flink aan de bak. :=

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:10

Woo. 23 pas? Wat is er gebeurd? Dat is echt veel te jong.
Ik ga nu weer beginnen met leren. Heb er nu al genoeg van en eigenlijk moet de ellende nog beginnen

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:27

Wow, 23 is wel heel jong.. Sterkte Y;(

Ik ga even eten en dan weer aan de gang..

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:29

Wie weet of je van de bespiegeling ook hoofdstuk 16 moet leren?? Ik dacht dat we van modern 11 tm 15 moesten doen maar iemand uit een andere klas denkt ook 16