Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Tsplendid schreef:Ik kom hier eigenlijk binnenvallen, ik ben nu al bezig met mijn 2e opleiding op een ROC. Het is mij aangeraden op te stoppen vanwege motivatie over deze opleiding. Ik heb altijd al iets met paarden gewilt en heb ervaring met paardenhouderij van het AOC, heb zelf VMBO gedaan op AOC en op een springstal stage gelopen, kon het alleen niet aan met mijn rug om als ''slaaf'' daar behandelt te worden zeg maar
. Nou heb ik heeeeel erg veel interesse in de paardensport opleiding. Wat leer je precies en wat zijn eisen om toegelaten te worden, behalve eigen paard, vmbo diploma? En wat is een aanrader BOL of BBL? En hoe doen jullie het op kamers of? En hoe gaat het met stages?
Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen want dat ROC ben ik nou wel zo zat!
Mii_Jessica schreef:Tsplendid schreef:Ik kom hier eigenlijk binnenvallen, ik ben nu al bezig met mijn 2e opleiding op een ROC. Het is mij aangeraden op te stoppen vanwege motivatie over deze opleiding. Ik heb altijd al iets met paarden gewilt en heb ervaring met paardenhouderij van het AOC, heb zelf VMBO gedaan op AOC en op een springstal stage gelopen, kon het alleen niet aan met mijn rug om als ''slaaf'' daar behandelt te worden zeg maar
. Nou heb ik heeeeel erg veel interesse in de paardensport opleiding. Wat leer je precies en wat zijn eisen om toegelaten te worden, behalve eigen paard, vmbo diploma? En wat is een aanrader BOL of BBL? En hoe doen jullie het op kamers of? En hoe gaat het met stages?
Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen want dat ROC ben ik nou wel zo zat!
Toelatingseisen zijn alleen een paard van minimaal 1,60 of 1,65 was t geloof ik.. That's it
millennium schreef:En ook daar kijken ze niet op, ik heb met mijn E-pony van 1.56 ook gewoon de opleiding gedaan.
_Veronique_ schreef:millennium schreef:En ook daar kijken ze niet op, ik heb met mijn E-pony van 1.56 ook gewoon de opleiding gedaan.
Hmm die van mij kwam er toen niet in. Enkel voor het dressuurexamen (nadat de smid mn paard kreupel beslagen had). Verder mocht tijdens het dressuurexamen geen medeleerling op de pony, van school uit.
vera_pino schreef:Verschild gewoon heel erg de een mag het wel de ander niet en dan kijken ze nog niet eens naar de maat van het beestje. Ken verschillende E's die de opleiding gelopen hebben en ook die niet toegelaten werden en waarom de een wel en de ander niet, god mag het weten. Heb zelf gekozen om geen examen met de pony te rijden maar die mogelijkheid had ik dan ook.(millenium, mijne was ook hoger dan petit pukdacht alleen altijd dat die van jou een enorme schoft had)
Verder is het voor jezelf gewoon veel gemakkelijker als je nog een paard voor de opleiding moet kopen om dan een schoolboek te kopen. Een paard die alles kent en waar je op mee kunt rijden heb je de meeste kans op begeleiding tijdens de schoolperiode.
En denk eraan dat je hierbij ook stage moet lopen en ze je daar ok niet altijd sparen, zeker belangrijk om dan bij het eerste gesprek al aan te geven dat je een zwakke rug hebt en kijken welk stage bedrijf daar het beste rekening mee houd.
_Veronique_ schreef:Ik heb altijd braaf gezegd dat Moreno te klein was. Liep in ieder geval niet als een pony. Schreuder ging gelukkig akkoordWas immers hun eigen schuld van het paard.
Denk dat er met de meeste stageplaatsen best goed te overleggen valt inderdaad!