NHB Deurne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:56

Ik heb nog boeken voor de Horse&Health liggen :)

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 22:41

Ik doe me boeken niet weg :P

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:48

Ik heb bepaalde boeken die ik niet wegdoe maar anderen ach die kan ik wel missen

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:04

Ik heb ook nog boeken van het MBO te koop

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:41

Als iemand Anatomie van het Paard van de hand wil doen... pb dan even!

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:27

ff een domme vraag weet iemand tot wanneer we vakantie hebben?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:49

kels volgensmij moeten we de 1e week van september weer naar school!

iedereen hier ook over?

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:53

o super haha
nou ik hoor maar niks over me engels die ik moet herkansen

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:16

Pony_Arie schreef:
o super haha
nou ik hoor maar niks over me engels die ik moet herkansen

Ik moet engels 2 of 15 sept herkansen.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 21:00

oh en ik weet wanneer de introweek is: 30 augustus tm 2 september :D

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:13

Ik kom hier eigenlijk binnenvallen, ik ben nu al bezig met mijn 2e opleiding op een ROC. Het is mij aangeraden op te stoppen vanwege motivatie over deze opleiding :o . Ik heb altijd al iets met paarden gewilt en heb ervaring met paardenhouderij van het AOC, heb zelf VMBO gedaan op AOC en op een springstal stage gelopen, kon het alleen niet aan met mijn rug om als ''slaaf'' daar behandelt te worden zeg maar :P. Nou heb ik heeeeel erg veel interesse in de paardensport opleiding. Wat leer je precies en wat zijn eisen om toegelaten te worden, behalve eigen paard, vmbo diploma? En wat is een aanrader BOL of BBL? En hoe doen jullie het op kamers of? En hoe gaat het met stages?

Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen want dat ROC ben ik nou wel zo zat!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:40

Tsplendid schreef:
Ik kom hier eigenlijk binnenvallen, ik ben nu al bezig met mijn 2e opleiding op een ROC. Het is mij aangeraden op te stoppen vanwege motivatie over deze opleiding :o . Ik heb altijd al iets met paarden gewilt en heb ervaring met paardenhouderij van het AOC, heb zelf VMBO gedaan op AOC en op een springstal stage gelopen, kon het alleen niet aan met mijn rug om als ''slaaf'' daar behandelt te worden zeg maar :P. Nou heb ik heeeeel erg veel interesse in de paardensport opleiding. Wat leer je precies en wat zijn eisen om toegelaten te worden, behalve eigen paard, vmbo diploma? En wat is een aanrader BOL of BBL? En hoe doen jullie het op kamers of? En hoe gaat het met stages?

Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen want dat ROC ben ik nou wel zo zat!

Toelatingseisen zijn alleen een paard van minimaal 1,60 of 1,65 was t geloof ik.. That's it :+

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 15:58

Verder zou ik BOL doen, tenzij je al een baan in de paarden hebt en je papiertje nog wil halen. Je doet een half jaar stagen en een half jaar school, waarbij je slaapt op de flat (hoort bij de school).

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:09

Oke heel erg bedankt! En zitten daar nog aparte kosten aan verbonden? of zit dit bij schoolgeld in?

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:06

Zit bij schoolgeld in

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:00

Mii_Jessica schreef:
Tsplendid schreef:

Toelatingseisen zijn alleen een paard van minimaal 1,60 of 1,65 was t geloof ik.. That's it :+

En ook daar kijken ze niet op, ik heb met mijn E-pony van 1.56 ook gewoon de opleiding gedaan.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:43

En een paard is geen eis, alleen wordt 't wel aangeraden. Je kan ook een schoolpaard huren.

Ik twijfel nog steeds voor de HBO, doe nu H&H en vind het veeeeeel te makkelijk. Wel maak ik m'n laatste jaar wel even af (naja, 1,5 jaar school :') ), maar twijfel om daarna alsnog HBO paardensport te doen. Hmpf.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:25

millennium schreef:
En ook daar kijken ze niet op, ik heb met mijn E-pony van 1.56 ook gewoon de opleiding gedaan.

Hmm die van mij kwam er toen niet in. Enkel voor het dressuurexamen (nadat de smid mn paard kreupel beslagen had). Verder mocht tijdens het dressuurexamen geen medeleerling op de pony, van school uit.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:32

_Veronique_ schreef:
millennium schreef:

Hmm die van mij kwam er toen niet in. Enkel voor het dressuurexamen (nadat de smid mn paard kreupel beslagen had). Verder mocht tijdens het dressuurexamen geen medeleerling op de pony, van school uit.

Hm oke .. heb op het inschrijfformulier altijd gewoon opgeschreven dat ze 1.60 was :Y) , en 1 x heeft Wim haar nagemeten en die zag het door de vingers. Verder nooit commentaar op gehad, al was moet het wel duidelijk zijn geweest dat ze niet aan de 1.60 kwam. (klasgenoten maakten ook altijd grapjes over Puk de Pony :') en er waren zelfs een aantal instructeurs die wel eens vroegen hoe het met m'n pony ging) Ach, die 4 centimeters ...

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:41

Verschild gewoon heel erg de een mag het wel de ander niet en dan kijken ze nog niet eens naar de maat van het beestje. Ken verschillende E's die de opleiding gelopen hebben en ook die niet toegelaten werden en waarom de een wel en de ander niet, god mag het weten. Heb zelf gekozen om geen examen met de pony te rijden maar die mogelijkheid had ik dan ook.(millenium, mijne was ook hoger dan petit puk ;) dacht alleen altijd dat die van jou een enorme schoft had)

Verder is het voor jezelf gewoon veel gemakkelijker als je nog een paard voor de opleiding moet kopen om dan een schoolboek te kopen. Een paard die alles kent en waar je op mee kunt rijden heb je de meeste kans op begeleiding tijdens de schoolperiode.

En denk eraan dat je hierbij ook stage moet lopen en ze je daar ok niet altijd sparen, zeker belangrijk om dan bij het eerste gesprek al aan te geven dat je een zwakke rug hebt en kijken welk stage bedrijf daar het beste rekening mee houd.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:46

Ik heb altijd braaf gezegd dat Moreno te klein was. Liep in ieder geval niet als een pony. Schreuder ging gelukkig akkoord :P Was immers hun eigen schuld van het paard.

Dit was 'm:

Afbeelding
(ben zelf niet de kleinste) :+

Denk dat er met de meeste stageplaatsen best goed te overleggen valt inderdaad!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:57

vera_pino schreef:
Verschild gewoon heel erg de een mag het wel de ander niet en dan kijken ze nog niet eens naar de maat van het beestje. Ken verschillende E's die de opleiding gelopen hebben en ook die niet toegelaten werden en waarom de een wel en de ander niet, god mag het weten. Heb zelf gekozen om geen examen met de pony te rijden maar die mogelijkheid had ik dan ook.(millenium, mijne was ook hoger dan petit puk ;) dacht alleen altijd dat die van jou een enorme schoft had)

Verder is het voor jezelf gewoon veel gemakkelijker als je nog een paard voor de opleiding moet kopen om dan een schoolboek te kopen. Een paard die alles kent en waar je op mee kunt rijden heb je de meeste kans op begeleiding tijdens de schoolperiode.

En denk eraan dat je hierbij ook stage moet lopen en ze je daar ok niet altijd sparen, zeker belangrijk om dan bij het eerste gesprek al aan te geven dat je een zwakke rug hebt en kijken welk stage bedrijf daar het beste rekening mee houd.

Ze heeft ook een hoge schoft, haha, als dat niet het geval was geweest dan was het ook denk ik een ander verhaal geworden :P

Zie hier:
Afbeelding

Maargoed, ik denk ook dat het er niet zo raar uitzag omdat ik er qua lengte wel aardig op pas (zie profiel). Als m'n benen nou een km onder d'r buik afstaken ... tsja :+

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:58

_Veronique_ schreef:
Ik heb altijd braaf gezegd dat Moreno te klein was. Liep in ieder geval niet als een pony. Schreuder ging gelukkig akkoord :P Was immers hun eigen schuld van het paard.

Denk dat er met de meeste stageplaatsen best goed te overleggen valt inderdaad!

Hoe groot was Moreno?

Ik heb nooit braaf gezegt dat Puk te klein was want had verder ook geen tweede paard mee.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:28

Heb extra een paard gekocht omdat Moreno niet mee mocht, stond dus doordeweeks te verpieteren op stal ipv mee naar school. Hij was 1.54/1.55

Die van jou heeft idd een hoge schoft.

Bij zn baasje na mij oogde Moreno ook een stuk groter dan bij mij:
Afbeelding

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:49

Ach, het ligt er gewoon aan of je "kleine paardje" goed genoeg is. Klasgenoot van haar kon het eerste jaar met haar pony rijden, nu is ze op zoek naar een andere omdat deze de opleiding simpelweg niet ging halen.