Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:49

purny schreef:
Is het niet VMBO TL? Verzorgende IG is niveau 3 en verpleegkundige is niveau 4.

Bij de school waar ik me inschrijf is er een combinatie van Verzorgende Ig/ Verpleging niveau 3/4 en wordt er na een jaar bepaald of je uiteindelijk niveau 3 of niveau 4 gaat doen.

Nu is mijn vraag dus welke eindexamenvakken ik van het VMBO nodig heb voro deze opleiding.

purny

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:53

Oh is dat tegenwoordig samen? Dat wist ik niet! Kan de school je dat niet vertellen dan?

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:54

purny schreef:
Oh is dat tegenwoordig samen? Dat wist ik niet! Kan de school je dat niet vertellen dan?

Ja bij deze school wel, ik weet niet of dat bij alle scholen zo is. Maar het antwoord op mijn vraag heb ik nodig voor een opdracht voor school dus vandaar. :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:58

Hee jij woont ook in langedijk ik ook :))

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:06

Jolandaa schreef:
Hee jij woont ook in langedijk ik ook :))

Wat leuk, waar in Langedijk woon je ? Je komt mij zo 1..2..3.. niet bekend voor.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:23

Zuid Scharwoude. Mn Oma woont in oudkarspel.

En ik werk in Buitenzorg ;)

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:26

Jolandaa schreef:
Zuid Scharwoude. Mn Oma woont in oudkarspel.

En ik werk in Buitenzorg ;)

Ik heb van 7 tot 19 oktober stage gelopen in Buitenzorg, en woon ook in Zuid-Scharwoude. Bij het voetbalveld daar. Hoe heet je van je achternaam ?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:08

ik ben geslaagd *\o/*

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:36

gefeliciteerd

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:11

Hallo, ik ga vanavond even het topic doorlezen. Ik wil deze opleiding gaan volgend. Dan wel verkort en deeltijd. Ik werk nu op een Zorgboerderij waar ze enkel met jaarcontracten werken.

Gezien de overheid de wetten wil veranderen helaas. Ipv 3 jaar contracten nu 2 max. En ipv 3 maanden eruit nu een half jaar .

Ik heb mmz gedaan maar zie nu al dat ik veel meer met verzorgende kan als ik er uit moet. Heb een fantastische baan maar als ik iets tegen kom dat wel de vastigheid bied.. Best balen maar andere kant heb ik werk nu..

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:50

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:59

Maandag gesprek wanneer ik praktijkexamen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:01

Ik heb afgelopen mijn EHBO gehaald en alle beroepsproducten van leerjaar 1 gehaald! Ben nu officieel 2dejaars!!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:16

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:24

Wij hebben ook lila paars. Maar ook lime groen, blauw en roze.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:28

Hoi :D

Ik heb een vraag! Ik moet beginnen aan mijn opdracht; begeleiden op psychosociaal gebied. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik heb geen flauw idee wat en hoe ik het moet doen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:09

Ik moet een ethisch dilemma van n klasgenoot uitwerken en ik word gewoon echt gefrustreerd als ik die casus lees. ik zal m ff hier neer zetten wat vinden julie ervan?

Mw C. is een zorgvrager met een CVA
Mw komt oorspronkelijk uit Turkije, de mantelzorg is haar man.
De zorgvrager komt uit een gezin met eigen normen, waarden en geloof.
Het verschil in hun cultuur is dat als de mannen iets zeggen, de vrouwen het moeten het accepteren.
In deze situatie gaat over dat haar man bepaalt wanneer Mw C naar bed wilt en wanneer mw uit bed moet.
Als mw in bed ligt begint mw te kloppen, roepen en bellen. Er zijn afspraken gemaakt voor de toilet ronde en voor naar bed en uit bed gaan, haar echtgenoot is hier mee akkoord.
Ik vind dat de afspraak buiten de wensen van deze zorgvrager is gemaakt.
Het vervelende is dat als mw. uit bed wilt, niemand op de bel reageert omdat deze afspraken met mw zijn gemaakt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:47

Waar woont deze mw. Thuis of op een verpleeghuis/bejaardenhuis.

Als ze niet thuis woont dient hij zich aan te passen aan de regels daar. Ik vind wel dat de normen en waarden belangrijk zijn maar als mevrouw hierdoor overlast gaat geven. Zelfredzaamheid vind ik ook belangrijk. Dwingen werkt niet. Hoop dat deze MW nooit gaat dementeren :=

MW is mijn zorg in dit geval en niet die van mijnheer. Beetje van de zotte dat niemand mag helpen omdat hij dat niet wil. Ze vraagt hulp? Volgende keer ook maar laten liggen op de grond Met een gebroken heup omdat de man dat zo wil?

Zorg thuis dan is dat hen probleem en niet dat van de thuiszorg.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:50

Morgen heb ik mijn verpleegtechnischevaardigheids toets. Spannend. *\o/*

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:56

Jolandaa_ schreef:
Waar woont deze mw. Thuis of op een verpleeghuis/bejaardenhuis.

Als ze niet thuis woont dient hij zich aan te passen aan de regels daar. Ik vind wel dat de normen en waarden belangrijk zijn maar als mevrouw hierdoor overlast gaat geven. Zelfredzaamheid vind ik ook belangrijk. Dwingen werkt niet. Hoop dat deze MW nooit gaat dementeren :=

MW is mijn zorg in dit geval en niet die van mijnheer. Beetje van de zotte dat niemand mag helpen omdat hij dat niet wil. Ze vraagt hulp? Volgende keer ook maar laten liggen op de grond Met een gebroken heup omdat de man dat zo wil?

Zorg thuis dan is dat hen probleem en niet dat van de thuiszorg.

woont in een zorgcentrum.
Ik vond t een beetje een vreemde casus. ze negeren de bel geoown als het niet 'haar tijd' is? hoezo? stel ze belt om 1 uur en afgesproken is dat ze om 3 uur hulpt krijgt, en ze is gevallen om 1 uur? ligt ze daar voor 2 uur op de grond.. >;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:17

Mijn mening is dat jullie toch vraaggerichte zorg leveren? Dus als mw eerder belt en ze wil eruit dan mag dat.
Wij hebben ook een bewoner waar met overleg van haar kinderen ze elke middag naar bed gaat. Maar als mw niet wil dan gaat ze ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:51

purny schreef:
Mijn mening is dat jullie toch vraaggerichte zorg leveren? Dus als mw eerder belt en ze wil eruit dan mag dat.
Wij hebben ook een bewoner waar met overleg van haar kinderen ze elke middag naar bed gaat. Maar als mw niet wil dan gaat ze ook niet.

Hier precies hetzelfde hoor. Ook wij leveren vraaggerichte zorg :j Niet over de casus maar in het algemeen: Ik ga ook niemand dwingen. Als ze niet willen douchen gaan ze toch lekker niet douchen, dan maar gewoon wassen. Ga niet iemand dwingen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 07:25

Ja idd. Ik ben het met julie eens. wilde even weten of ik nou zo vreemd dacht :=
overigens is dit niet op mijn stage hoor.

Ik lever ook vraaggerichte zorg, willen ze het niet dan willen ze het niet ik ga ze niet aanhun armen onder de douche trekken. én daarbij werk ik op een leerafdeling ik heb soms zelfs meer tijd om mensen een extra douchebeurt te geven!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:50

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:31

Ik meld me ook weer even...
Ik ga waarschijnlijk starten met de IG opleiding, ik heb me in ieder geval aangemeld voor een intakegesprek.
Ben benieuwd!