sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:20

@ evelli; ja dat is inderdaad de bonus, maar die wordt dan wel weer gewoon boven op je salaris gestort en dus niet extra belast. Het wordt dus zeg maar niet als bonus boven op je salaris gestort.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:24

ik heb zometeen een sollicitatie gesprek... ook heel spannend. wat ook wel moeilijk is is dat de gene die locatiehoofd is iemand is waarmee ik 3 jaar geleden stage heb gelopen Lachen
best lastig dus!

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:38

Sammie schreef:
Nikitah86 schreef:
Ik hoop dat ik niet als net binnenvaller te snel of te veel commentaar lever en ik ben een pietlut dus kijk maar wat je ermee doet!

Lieverzo dan andersom Clown

Gelukkig dat je er zo over denkt Knipoog.
Je zou wat kunnen toevoegen over dat je omdat je net bent afgestudeerd goed op de hoogte bent van de actuele aandachtspunten (als dat zo is natuurlijk!) Verder mis ik inderdaad ook een tikje persoonlijkheid.. Heb je stages gelopen? Werkervaring? (kan in een heel ander gebied zijn maar bijv. in de horeca werk je onder druk dus dat kan je vertellen en erbij zeggen dat je daar het getoond dat je goed tegen druk kan en zo is er voor ieder bijbaantje wel een voordeel te bedenken dat je kan toepassen bij je nieuwe baan!) Als je stage heb gelopen, vertel dan wat je daar gedaan heb en wat je leuk vond! Wat heb je geleerd?
Verder wat over je sterke punten?? Bijvoorbeeld dat je ambiteus bent of betrouwbaar.. Net dat stukje aan jou wat zorgt dat zij zich een beeld van je kunnen vormen!
Maarrr, je moet natuurlijk ook niet meer te lang wachten want voor je het weet ben je te laat met het versturen Knipoog
Succes en mocht je nog vragne hebben hoor ik het wel!!

Groetjes,

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:44

Evelli schreef:
Veel succes morge cowgirl!

Hoever is Hilversum voor jou?

Hilversum is me wel te ver . ik woon zelf in Heerhugowaard (bij Alkmaar).
Weet je iets dan?

Wil eventueel wel verhuizen maar dan heb ik wel 'eisen' Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:46

ha ha, nee als je nou in de buurt had gewoont had ik wel wat geweten

Ik zou er niet voor verhuizen Tong uitsteken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:51

SuperSmurf schreef:
Ook hier even advies gevraagd. Was vandaag op gesprek voor resourcer en op zich was tpositief dat ze veel starters in dienst hebben en dat opleiding niet echt belangrijk is. Morgen hoor ik of ik door ben naar een tweede gesprek, maar nu de vraag:
Ze hebben géén arbeidsvoorwaarden, in principe geen reiskosten vergoeding ( maar je krijgt dan wel 100 euro extra of zo als compensatie, maar dus gewoon boven op je loon ) en je bouwt ook geen pensioen op. Nu is dit wel echt een tijdelijke functie, de meeste stromen na een jaar door of gaan iets anders doen. En als je je targets haalt, krijg je weer een ( vrij riante ) bonus. Dus op zich kan je zelf pensioen sparen.

@ Cowgirl; veel succes!

Thanks,

Dit lijkt wel of jij bij hetzefde bedrijf hebt gesolliciteerd als ik.
dat was bij mij ook niet zo...ik had al genoeg om nee te zeggen omdat er geen contract was. Iemand anders had al die andere vragen ook gesteld en heeft dus ook nee gezegd.

Het voelde alsof er een addertje onder het gras zat en ze hadden het alleen maar over hoeveel geld je wel niet kon verdienen.
Dan maar wat minder geld maar wel de zekerheid dat alles netjes geregeld is.
Want wat als je ziek wordt en een lange tijd niet kan werken?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:51

Evelli schreef:
ha ha, nee als je nou in de buurt had gewoont had ik wel wat geweten

Ik zou er niet voor verhuizen Tong uitsteken

ah...okay.

Ik ga me een beetje optutten...moet zo weg. Spannend maar ik heb wel zin om te gaan. Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:53

veel succes!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:03

kom ook weer is kijken hier.
heb van het weekend met mn tante op werk.nl gekeken, fijne site moet ik zeggen.
heb ook gereageerd op een dierenasiel. Heb strax een mail gekregen dat ze me reactie hebben ontvangen en dat ik via email even een brief moet sturen naar het asiel, is maar voor 20 uur maar dat vind ik nog niet zo erg, lijkt me erg leuk in een dierenasiel.
dat zijn werkzaamheden zowel administratief als de verzorging van de dieren en dat is echt iets voor mij.
hoop dat het iets uitpakt.
heb ook alleen maar opleidingen gedaan met dieren dus goede achtergrond heb ik al.
ben benieuwd of ik op gesprek kan komen.
en natuurlijk dat ik snel treactie heb want zondag ga ik op vakantie Knipoog

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:32

Cowgirl schreef:

Thanks,

Dit lijkt wel of jij bij hetzefde bedrijf hebt gesolliciteerd als ik.
dat was bij mij ook niet zo...ik had al genoeg om nee te zeggen omdat er geen contract was. Iemand anders had al die andere vragen ook gesteld en heeft dus ook nee gezegd.

Het voelde alsof er een addertje onder het gras zat en ze hadden het alleen maar over hoeveel geld je wel niet kon verdienen.
Dan maar wat minder geld maar wel de zekerheid dat alles netjes geregeld is.
Want wat als je ziek wordt en een lange tijd niet kan werken?[/quote]

Dat is dus ook wel een beetje waar ik mee zit. Wat nou als ik ineens ziek wordt.. Dan heb ik dus geen inkomen. Moet zeggen dat ik dat toch niet heel erg fijn vind! Maar heb zo t gevoel dat t toch niets wordt, want ze zouden me uiterlijk vandaag terug bellen en het is inmiddels al half 3. Als ze me echt graag zouden willen hebben zouden ze toch ook wel sneller bellen lijkt mij Lachen

@ hyawatta; misschien even melden dat je op vakantie gaat? Lijkt me een leuke baan!!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:43

ja idd wou het er ook bij vermelden. of dat ik de brief mail en even bel dat ik nog wel met vakantie ben of staat dat raar als ik er achteraan bel?

en het lijkt me idd een hele leuke baan

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:47

nee ik zou inderdaad gewoon even nabellen. Staat wel zo netjes denk ik Lachen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:49

ja idd.
ook zo banketstaaf als ze een brief of mail sturen of bellen en ik geef nergens gehoor op.
laat het ze gewoon nog horen.
strax even een brief maken en doormailen naar het asiel.
ben nog aant werk maar hoef nog maar 45 min Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:49

Zet het ook even in de mail... dan hebben ze het zwart op wit.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:00

idd, gewoon even beide doen dan. Niet in de brief zelf, maar in het mailtje dat je stuurt. En nog even nabellen om er zeker van te zijn dat ze het weten

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:03

ja precies.
de brief moet zowiezo via de mail verzonden worden.
en dan bel ik 15min na de hand gewoon even na.
lijkt me zo raar staan in een brief.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:10

Ik heb het toentertijd wel in de brief gezet. Ik moest voor mijn studie een werkplek zoeken en dat was net in de vakantieperiode. Ik heb toen gewoon in de brief vermeld welke periode ik vanwege vakantie niet bereikbaar was.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:15

ja kan op zich wel, maar vind het niet zo staan.
dan verstuur ik liever de brief en bel 15min later of ze de brief hebben ontvangen en dat ik van die tot die datum niet te bereiken ben

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:14

Maar aan de andere kant: als ze brieven gaan selecteren is het wel prettig als ze je vakantieperiode bij de hand hebben en niet ergens op een los mailtje/notitie. Houdt het wat overzichtelijker. Ik vind het ook helemaal niet gek staan, als je zoiets schrijft als: "ik hoop dat deze brief aanleiding biedt voor een vervolg in de vorm van een gesprek. Graag wijs ik u erop dat ik van dan tot dan telefonisch moeilijk bereikbaar ben vanwege een vakantie".

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:33

dat zou idd ook nog kunnen ja.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:08

Ik zou het doen zoals Soda zegt of het anders in ieder geval in het begleidende emailberichtje vermelden. Dan hebben ze het zwart op wit en mogelijk printen ze die uit om erbij te houden vanwege je opmerking... Toch zou mijn voorkeur uitgaan naar netjes in de brief zetten en dan pas na een paar uur of de volgende dag bellen of ze hem ontvangen hebben en dat je nog wilt aangeven dat je een bepaalde periode afwezig bent. (ik vind na 15 minuten bellen erg snel, die mensen krijgen vast meer brieven binnen en helemaal met dieren zit je vaak lang niet de hele dag achter de computer..)

Succes!

Ik heb vrijdag mijn tweede gesprek. Moet twee testen doen, een intelligentie test met vormenreeksjes ofzoiets, iemand nog ideeën hoe en waar ik dat zou kunnen oefenen? Daarnaast een competentie test, daar maak ik me niet zo heel druk om, sta wel sterk in mijn schoenen Knipoog

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:23

wat voor baan gaat het bij jou om?

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:00

Nikitah, ik weet niet wat voor test je precies gaat krijgen, maar het is handig om de werking van procenten even na te kijken, dat wist ik bij mij test namelijk niet meer Clown Of misschien een IQ test doen?

Ik mag donderdag weer aan de bak, tweede gesprek en ik ben nu al stik zenuwachtig. Heb vandaag even m'n assessment doorgesproken en er moet nog behoorlijk wat aan veranderd worden. Inmiddels wel gedaan, maar ben bang dat ik morgen toch nog in tijdnood ga komen.... Pfff, ik zal blij zijn als het voorbij is Knipoog

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:49

Bij mij ging het gisteren goed.
Even dacht ik dat het niks zou worden omdat het eigenlijk de hele dag staan is in de winkel...en dat kan ik dus niet Boos! .
Nu hebben ze op schiphol diverse winkeltjes en bij sommige staat een krukkie en is het niet altijd even druk. Dat zou dus voor mij.
een plek kunnen zijn. Ze gooieden me dus niet gelijk op de stapel 'wrak personeel' maar vonden het fijn dat ik er zo open over was.
Ik za wel moeten trouwens Tong uitsteken

Volgende week woensdag ga ik een dagje proef draaien om te kijken of het echt is wat ik ervan dacht en of ik het met mijn rug wel kan volhouden.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:06

Hey wat goed joh! Mag ik vragen wat je eigenlijk hebt?

Ik ben ook door naar het 2e gesprek Lachen Volgende week woensdag en moet dan ook meteen anderhalf uur mee draaien. ( stiekum wel beetje eng! )
Heb nog niets gehoord van de andere functies waar het wervingsbureau mijn cv zou neerleggen... Helaas.. vind dat nl een stuk leuker!