Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
CastaMickey schreef:In mijn boek staat dat in Holland en Zeeland alleen het calvinisme toegestaan was, en dat in de andere gewesten gewetensvrijheid was. Wat jij zegt kan dus niet EskeGirl.. Amsterdam kan idd wel buiten die regel vallen. Bedankt!

Imke1998 schreef:Weet iemand of we voor economie ook geldschepping en monetair beleid moeten kennen? Ik heb de syllabus doorgelezen, maar ik wordt niet echt wijs uit wat ik nu wel en niet hoef te kennen. Bij ons zijn hoofdstukken in het boek namelijk heel anders ingedeeld. En moeten we Europa en de organen van de Europese Unie ook kennen?
EskeGirl schreef:Imke1998 schreef:Weet iemand of we voor economie ook geldschepping en monetair beleid moeten kennen? Ik heb de syllabus doorgelezen, maar ik wordt niet echt wijs uit wat ik nu wel en niet hoef te kennen. Bij ons zijn hoofdstukken in het boek namelijk heel anders ingedeeld. En moeten we Europa en de organen van de Europese Unie ook kennen?
Die laatste staan wel in samemgevat. Weet niet welke methode jij hebt? Vraag me af hoeveel we over de EU moeten weten, of ze daar echt diep op ingaan.
Monetair beleid en geldschepping weet ik niet zeker. Bedoel je met revaluatie en devaluatie enzo?
EskeGirl schreef:CastaMickey schreef:In mijn boek staat dat in Holland en Zeeland alleen het calvinisme toegestaan was, en dat in de andere gewesten gewetensvrijheid was. Wat jij zegt kan dus niet EskeGirl.. Amsterdam kan idd wel buiten die regel vallen. Bedankt!
Zeker weten? Dan heb ik het verkeerd
Er was op een gegeven moment wel overal gewetensvrijheid met overheersend calvinisme.
Edit: in de pacificatie bleef in de zuidelijke NL katholicisme gehandhaafd. In de gouden eeuw kwam overal gewetensvrijheid. Volgens samengevat
jasmijnxlady schreef:Jeetje 51 punten, knap zeg! Ik kwam uit op 33 :'(
Weet iemand welke hoofdstukken we NIET hoeven te leren voor bio? Mijn leraar zei gedrag en zintuigen, maar nu hoor ik mensen ook over seksualiteit en planten...

Ik heb Engels echt onderschat. Lees veel engelse boeken etc maar heb blijkbaar geen nut gehad want haalde op een oefenexamen maar een 5.2. Ik hoop maar dat het morgen toch nog goed gaat.
EskeGirl schreef:Iedereen in m'n omgeving zegt 'het komt wel goed' en 'jij kan dit'. Ben momenteel 1 brok spanning en stress, zat er vanmiddag helemaal doorheen. Dus ik probeer mezelf in te praten wat iedereen zegt

jasmijnxlady schreef:Maar soms word ik er ook zo moe van dat iedereen dat zegt. Want dan denk ik van ja misschien komt het wel gewoon niet goed, maar iedereen gelooft er zo erg in dat het dan dubbel zo pijnlijk zal zijn om te zakken