Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:01

Ehm de reisafstand is zowiezo een uur en vaak meer en er is practisch altijd nog een belletje of een dingetje dat "ECHT" toch nog even moet gebeuren. Ik werk nu voor 2 directeuren, dus je kunt niet heel makkelijk zeggen "tja dat wordt morgen".
En ik begin doordeweeks nu om half 10 en dan dus op do om 1 uur vrij. Door te zeggen ik ben er op 9 uur, maak ik mijn dag alleen maar langer :P

daffieduck83

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:36

En kan je niet zeggen ik ben bereikbaar, maar thuis. Ik werk momenteel 1 tot 2 dagen in de week thuis en kan thuis alles wat op kantoor ook kan. Korte overleggen kunnen zelfs via Skype. Je moet daar ook echt wel streng in zijn, anders wordt er misbruik van gemaakt en kan je voor een kleine klus alsnog opdraven.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:57

Die afspraak heb ik dus in oktober gemaakt, dat ik in principe op donderdag thuis werk. Maar de 3 heren op mijn werk zorgen er elke keer samen voor dat er niemand aanwezig is op donderdag ochtend dus dat ik aanwezig moet zijn voor "de bezetting" en telefoonaanname.

Zo ik heb het in de groep gegooid bij de leuke directeur. Die gaat het met de rest bespreken.. Hij zag ook wel dat het thuiswerken er niet van kwam. En ik heb vanaf begin aangegeven dat ik die lange dagen en elke dag reizen niet ga trekken.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:40

Dat is dan wel super lastig. Van mijn afdeling hoeft niemand fysiek aanwezig te zijn, zolang er maar iemand telefonisch en per e-mail bereikbaar is, dat maakt het wel een stuk makkelijker. Succes

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:42

Ja dat is het zeker. En eerder zou ik evt nog wel voorgesteld hebben om de telefoon naar mijn mobiel door te schakelen zodat we op die manier bereikbaar zijn, maar dat is wel een beetje een gepasseerd station ;-)

Ik heb nog 10 dagen van vorig jaar over die voor 1 juli op moeten (wettelijk gezien) en dat weet directeur ook, hij vond het niet zo'n slechte methode om ze op te maken op deze manier ;-)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:16

Fargo, dus toch een positief gesprek, fijn! Wel raar dat ze dan niemand regelen, terwijl je thuis mag werken. Kunnen ze de lijn niet doorzetten naar je mobiel? Zodat je vanuit huis je werkzaamheden kunt regelen?
Nu eerst komende tijd even lekker vrij en bijkomen :)

Nou ik ga vandaag of morgen aangeven dat ik me terugtrek uit de sollicitatie ronde.
Mijn gesprekspartner was vrij negatief en hoewel ik daar door heen kijk, was het geen organisatie die me past. Helaas!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 15:16

Idinn.....ik weet helaas precies waar je het over hebt........... -O-

Kwanyin, dat doe ik dus ook! Dat scheelt een hoop gedoe. En iedereen weet wel wat er met DSB Bank is gebeurd dus dat hoef ik vaak niet uit te leggen :P

Fargo, als het kan zou ik de dagen opnemen. Dan behoudt je je recht op 36 urige contract ivm WW uitkering. Wellicht hoef je daar helemaal geen gebruik van te maken, maar je weet maar nooit.
Goed dat je het hebt voorgelegd!

Hier even vandaag nog niks gedaan. Kids hebben vakantie en ik zit nu pas voor het eerst ~~}>

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:17

Na een week nergens op gereageerd te hebben vandaag toch weer een motivatiebrief de deur uit gedaan. Fingers crossed :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 15:23

Ik weer een afwijzing; er wordt gekeken naar relevante (recente) werkervaring........bla bla bla........

Wrijf het er nog maar even in............ -O-

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:24

Wieldop schreef:
Fargo, dus toch een positief gesprek, fijn! Wel raar dat ze dan niemand regelen, terwijl je thuis mag werken. Kunnen ze de lijn niet doorzetten naar je mobiel? Zodat je vanuit huis je werkzaamheden kunt regelen?
Nu eerst komende tijd even lekker vrij en bijkomen :)

Nou ik ga vandaag of morgen aangeven dat ik me terugtrek uit de sollicitatie ronde.
Mijn gesprekspartner was vrij negatief en hoewel ik daar door heen kijk, was het geen organisatie die me past. Helaas!

Jammer dat je gesprek niet was wat je ervan hoopte..

De intentie om mij thuis te laten werken was er de hele tijd al - maar in de praktijk passen ze het absoluut NIET toe en plannen ze zichzelf structureel allemaal toch op de do vol en mag ik op komen draven. Dit gaat dus niet veranderen - ik mag het gewoon lekker opvangen. Tot ik het officieel anders regel - nu dus in principe - en dan kom ik gewoon echt niet meer op de donderdag. En dat wil ik ook echt zo duidelijk maken, want het is mijn lijf dat opgebruikt wordt ..

BAH dimple, weer een afwijzing, kop op!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:26

Dimple schreef:
Ik weer een afwijzing; er wordt gekeken naar relevante (recente) werkervaring........bla bla bla........

Wrijf het er nog maar even in............ -O-

Vervelend zeg :\
Ik krijg eigenlijk alleen maar te horen dat mijn profiel zeker aansluiting op de vacature had, maar dat er sollicitanten waren die er nóg beter op aansloten :') Daar heb je ook werkelijk niets aan.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 15:34

Dat zijn echt van die dooddoeners he Doubtless.......

Kunnen ze niet iets anders gaan verzinnen om ons in ieder geval nog gemotiveerd te houden? :+
Het is zo nietszeggend zo'n mail. Je kunt er niks mee......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:36

Ik kwam pas een startersfunctie tegen waar ze vroegen om minimaal 2 jaar werkervaring. Uhm juist en hoe ga ik dan ooit echt ergens starten?

Ik heb iig de knoop doorgehakt na juni naar NL terug te willen. En toch maar even wachten met een rijbewijs. Dat dalende bedrag op mijn spaarrekening maakt mij namelijk ook heel nerveus. Zeker omdat ik nog een paard heb, mocht er wat mis gaan wil ik een kliniekrekening wel kunnen betalen. En ik weet als student/werkzoekende is hij pure luxe. Maar hij is als veulen gekomen met idee dat ik na 2 jaar ging werken. Liep alleen even heel anders :+

Ben nu eens goed aan bedenken op welke termen ik het beste kan zoeken. Kwam iig een vacature tegen die misschien wel wat is. Heb 'm opgeslagen en ga hem dan straks nog een keer doorlezen. Als het wat is morgen snel een brief schrijven. Want sluitingsdatum is overmorgen.

Ook twijfel ik nog over cursus volgen ja of nee. En zo ja welke. Zou het positief zijn om mijn BHV weer te gaan updaten? Of voegt dat toch niet zo heel veel toe? Ik heb die al tijd terug via de hogeschool gehaald. Maar niet meer jaarlijks cursus gedaan als opfrissing. Heb dat via mijn bijbaan nog geprobeerd, maar was niet nodig. Er was al een BHVer op momenten dat ik werkte (eentje die flauw viel bij het zien van een druppel bloed... heel praktisch als iemand bij versafdeling top van dr vinger er bijna af had gesneden met schoonmaken).

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:51

Dimple; waarschijnlijk is dat de algemene mail. Niet persoonlijk aantrekken, maar wel erg balen! :(:)

Fargo; Dat is een rare regeling van die directeuren. Snap wel dat hun op donderdag gewoon afspraken willen maken, dan moeten ze maar zorgen voor vervanging. Wel goed dat je er in zit dat het hun probleem is en dat je het niet aantrekt!

Functie zelf zag er veelbelovend uit, maar ik vind de cultuur erg belangrijk. Ze gaf aan dat het als je werkt een race tegen de klok is en druk-druk-druk-nu-nu-nu mentaliteit hangt. Manager is er weinig, dus je krijgt veel op je bordje. Dan wordt het puinruimen en daar pas ik voor. :Y)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:53

@ Idin, ik zou persoonlijk geen BHV cursus gaan volgen. Meestal is dat al geregeld in een organisatie en als je de perfecte kandidaat bent, vinden ze het niet erg dat je die cursus ook gaat volgen.
Ik zou dan eerder kiezen voor een kenniscursus, dus een verdieping in je werkgebied. Maar is dat verstandig als je spaarrekening al op gaat?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 16:01

Wieldop, goede keuze! Dat zijn over het algemeen geen omstandigheden of werkgevers waar je gelukkig van wordt. Op naar de volgende.

Idinn, BHV zou ik ook niet doen. Dat verandert zo snel en veel. Je zou ergens online dingen kunnen lezen, volg Webinars etc. Dat zet ik op het moment allemaal op mijn CV om aan te geven dat ik op de hoogte ben gebleven van mijn vakgebied.
Voor jou moet er voldoende te lezen zijn? ;) :+

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:48

Na een druk weekendje heb ik weer even bijgelezen!

Ash; gefeliciteerd met je nieuwe baan!!

Ik vandaag op gesprek geweest, was een fijn gesprek ze merkte heel duidelijk mijn enthousiasme voor het leidinggeven en werd daar zelf ook heel enthousiast van.

Vrijdag of maandag krijgen ze definitief te horen of ze het pand hier in Wageningen krijgen dus ik wordt uiterlijk dinsdag ochtend gebeld hoe/wat :)!

Verder ben ik bij de manege wel het contract op oproepbasis aangegaan en kan deze week al 10uurtjes komen werken. Heerlijk weer even wat lessen verzorgen! Super veel zin in

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:39

Xlaus wat fijn dat je een fijn gesprek hebt gehad, dat is het halve werk!

Ik heb nog maar even via de mail een bevestiging uitgestuurd naar mijn directeur en verzocht om spoedige behandeling/antwoord omdat het nog al impact heeft op mijn gesteldheid/gezondheid.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:46

dat is wel slim om het nog even via de mail te doen fargo! dan heb je het tenminste zwart op wit :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:48

xLaus_ schreef:
dat is wel slim om het nog even via de mail te doen fargo! dan heb je het tenminste zwart op wit :)

ja en het is naar zijn eigen medicijn, hij zit altijd tegen me te zeuren als we iets afgesproken hebben met bijv leverancier ofzo dat het BEVESTIGD moet worden via mail hahaha. Nou dat heb ik dus maar gedaan ;-)

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:49

Sowieso heel slim om te doen :)
Ik doe dat ook met zulk soort dingen. Als het om belangrijke zaken gaat dan wil ik een bevestiging zwart op wit zodat er van beide partijen niet meer omheen gedraait kan worden

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:53

Nee idd en ik heb meteen aan kunnen geven dat ik het dus belangrijk vind (en het me in de weg zit)

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:06

Ik weet niet of je dat gedaan hebt, maar wat ik zelf altijd bij zulk soort mails doe ik een leesbevestiging er aan koppelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:21

Hmmm nog twee hele leuke vacatures gezien, alleen beiden een uur rijden en dus niet echt regio Utrecht. Nog even een nachtje slapen of ik ga reageren. :)

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:29

Dat is inderdaad wel net ver zat Jans, weet niet welke route je dan zou moeten hebben ivm evt files op het traject?.

maar zoals je zegt eventjes rustig over nadenken