Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hoop dat het donderdag ook zo goed gaat.. Ayla schreef:Ik weet nog niet wat ik hierna ga doen.. Wss een jaartje werken.
Ik heb bijna 2 uur over een Duits leesexamen gedaan maar heb wel een 6,7, zo ongeveer het hoogst wat ik ooit heb gehaald hahahoop dat het donderdag ook zo goed gaat..

_Lois_ schreef:Ayla schreef:Ik weet nog niet wat ik hierna ga doen.. Wss een jaartje werken.
Ik heb bijna 2 uur over een Duits leesexamen gedaan maar heb wel een 6,7, zo ongeveer het hoogst wat ik ooit heb gehaald hahahoop dat het donderdag ook zo goed gaat..
Pfoe ik vind al die Duitse examens zoo moeilijk
Ben goed in talen, maar het verschil tussen Frans en Duits is alleen al qua vragen zo groot
Hoogste wat ik nu heb gehaald is 6,2 , ga er morgen nog een doen.
daarna een keer net wel/niet een voldoende, een keer een 5.6 en nu ineens een 6.7
en ik zoek heel veel woorden op in het woordenboek, kost tijd, maar zo begrijp ik zelf de tekst wel beter.
Tumvum schreef:Kan iemand mij helpen met iets dat ik niet begrijp van wiskunde B?
Moet je bij minimaliseren ook differentiëren?? In Samengevat (blz 89) staat van niet maar dat begrijp ik niet goed want dat moet wel bij maximaliseren .. als iemand mij dat uit kan leggen zou dat super zijn!!
En ik begrijp ook de volgordes van transformaties niet goed .. als iemand mij daar wijzer in kan maken![]()
min/max moet je je afgeleide gelijk stellen aan nul toch? dacht ik haha
maar ik moet nog gaan leren
Begrijp je de stof wel dan? DewiRox schreef:Wat bedoel je met minimaliseren en maximaliseren? Gewoon de toppen? Dan moet je de gewone functie gelijkstellen aan 0. De afgeleide is (voor havo) in principe alleen voor de helling (bij opstellen raaklijn bijv).
En die translaties, tja, ik heb ze allemaal in mijn gr gezet. Je moet alleen goed opletten dat de translatie van (a.0) altijd -a is voor naar rechts en +a is naar links (dat gaat een beetje tegen mijn principe in). Dus is het bijv (x+3) dan is de verplaatsing 3 naar links geweest.
Tumvum schreef:Wat heb je precies in je GR gezet dan? Goed idee.
De vraag is bij welke afmetingen een doos en minimale oppervlakte heeft. Ik moet dus alleen de afgeleide gebruiken als ze vragen om een maximale oppervlakte? Dat ik dan dus de afgeleide gelijkstel aan 0 en de top vind ..
Differentiëren begrijp ik wel alleen niet waarom het dus niet bij minimaliseren gebruikt wordt..