De CSE's komen eraan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

N_Quirro

Re: De CSE's komen eraan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:21

Ja, ik kan nog kijken,ook al denk ik niet dat het meer kan.. Maarja deze opleiding is ook leuk en als het niet bevalt kan overstappen altijd :')

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:30

Ik ga fysiotherapie doen op de hogeschool Rotterdam als ik word in geloot. Had wel een negatief studiekeuze-advies dus geeft toch niet echt een lekker gevoel..
Als ik word uitgeloot ga ik mensendieck doen op de hogeschool van Amsterdam, maar dan moet ik ook wel gelijk op kamers en ik weet nog niet zo goed of ik dat zie zitten haha..

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:31

ooh paardenpolitie dat zou ik zo gaaf vinden!! (ik weet niet of daar hbo in is ) maar daar ben ik niet mee verder gegaan omdat blijkbaar heel veel mensen dat willen dus daar kom je niet zomaar bij.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:32

mzara schreef:
ooh paardenpolitie dat zou ik zo gaaf vinden!! (ik weet niet of daar hbo in is ) maar daar ben ik niet mee verder gegaan omdat blijkbaar heel veel mensen dat willen dus daar kom je niet zomaar bij.

je moet toch politie doen? eerst zoveel jaar bij de politie en dan pas ...

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:35

Ja zoiets was het geloof ik wel. daarom. had ik niet zon zin in :')

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:39

Ik weet nog niet wat ik hierna ga doen.. Wss een jaartje werken.

Ik heb bijna 2 uur over een Duits leesexamen gedaan maar heb wel een 6,7, zo ongeveer het hoogst wat ik ooit heb gehaald haha :D hoop dat het donderdag ook zo goed gaat..

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:43

Ayla schreef:

Ik heb bijna 2 uur over een Duits leesexamen gedaan maar heb wel een 6,7, zo ongeveer het hoogst wat ik ooit heb gehaald haha :D hoop dat het donderdag ook zo goed gaat..

Pfoe ik vind al die Duitse examens zoo moeilijk :oo
Ben goed in talen, maar het verschil tussen Frans en Duits is alleen al qua vragen zo groot :+
Hoogste wat ik nu heb gehaald is 6,2 , ga er morgen nog een doen.

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:44

Ik ben zenuwachtig :( iemand hier nog meer ..

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:44

Bereden politie is een minimale kans.
Gewoon agent moet je dan sws 3 jaar zijn maar dT lijkt me geweldig :)

Ben toch wel nerveus voor morgen hihi, hoop dat het een beetje meevalt

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:45

nslove schreef:
Ja, ik kan nog kijken,ook al denk ik niet dat het meer kan.. Maarja deze opleiding is ook leuk en als het niet bevalt kan overstappen altijd :')

Dat is waar :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:46

_Lois_ schreef:
Ayla schreef:

Pfoe ik vind al die Duitse examens zoo moeilijk :oo
Ben goed in talen, maar het verschil tussen Frans en Duits is alleen al qua vragen zo groot :+
Hoogste wat ik nu heb gehaald is 6,2 , ga er morgen nog een doen.

Ik ook hoor.. Tijdens de les haalde ik telkens 3en en 4en := daarna een keer net wel/niet een voldoende, een keer een 5.6 en nu ineens een 6.7 :D

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:51

oke kan iemand me helpen?

bij wiskunde A (havo) als je 2 formules aan elkaar gelijk moet stellen omdat je de datum moet weten dat .... gelijk is, waarom moet er dan 1/2 voor de 2 formule na het = teken en de formule erna tussen haakjes?
opdr 4 de eerste
http://www.wiskunde-examens.nl/ha12/hwa13iant.htm

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:54

Ayla schreef:
Ik ook hoor.. Tijdens de les haalde ik telkens 3en en 4en := daarna een keer net wel/niet een voldoende, een keer een 5.6 en nu ineens een 6.7 :D

Das mooi!
Merk ook wel dat bij teksten oefenen het enigste is wat helpt, je moet het gewoon veel doen :P

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:56

Idd :j en ik zoek heel veel woorden op in het woordenboek, kost tijd, maar zo begrijp ik zelf de tekst wel beter.

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:11

Kan iemand mij helpen met iets dat ik niet begrijp van wiskunde B?
Moet je bij minimaliseren ook differentiëren?? In Samengevat (blz 89) staat van niet maar dat begrijp ik niet goed want dat moet wel bij maximaliseren .. als iemand mij dat uit kan leggen zou dat super zijn!!

En ik begrijp ook de volgordes van transformaties niet goed .. als iemand mij daar wijzer in kan maken :D :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:12

Tumvum schreef:
Kan iemand mij helpen met iets dat ik niet begrijp van wiskunde B?
Moet je bij minimaliseren ook differentiëren?? In Samengevat (blz 89) staat van niet maar dat begrijp ik niet goed want dat moet wel bij maximaliseren .. als iemand mij dat uit kan leggen zou dat super zijn!!

En ik begrijp ook de volgordes van transformaties niet goed .. als iemand mij daar wijzer in kan maken :D :D

ik heb maar wis A haha :+ min/max moet je je afgeleide gelijk stellen aan nul toch? dacht ik haha :P maar ik moet nog gaan leren :+

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:14

@unihorses
Ja klopt! Maar in dacht dus dat dat bij beide moest maar in dat boekje staat dus van niet kom ik net achter -O-
Hahaa, lekker optijd hoor :Y) Begrijp je de stof wel dan?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:15

Wat bedoel je met minimaliseren en maximaliseren? Gewoon de toppen? Dan moet je de gewone functie gelijkstellen aan 0. De afgeleide is (voor havo) in principe alleen voor de helling (bij opstellen raaklijn bijv).

En die translaties, tja, ik heb ze allemaal in mijn gr gezet. Je moet alleen goed opletten dat de translatie van (a.0) altijd -a is voor naar rechts en +a is naar links (dat gaat een beetje tegen mijn principe in). Dus is het bijv (x+3) dan is de verplaatsing 3 naar links geweest.

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:17

DewiRox schreef:
Wat bedoel je met minimaliseren en maximaliseren? Gewoon de toppen? Dan moet je de gewone functie gelijkstellen aan 0. De afgeleide is (voor havo) in principe alleen voor de helling (bij opstellen raaklijn bijv).

En die translaties, tja, ik heb ze allemaal in mijn gr gezet. Je moet alleen goed opletten dat de translatie van (a.0) altijd -a is voor naar rechts en +a is naar links (dat gaat een beetje tegen mijn principe in). Dus is het bijv (x+3) dan is de verplaatsing 3 naar links geweest.

Precies wat ik ook wou gaan zeggen!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:17

Sorry, extreme waarde is afgeleide gelijkstellen aan 0 ;)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:21

Even anders;
Voor de extreme waarde bereken je de x-coordinaat door de afgeleide (=differentiëren) gelijk te stellen aan 0. Deze x vul je in de gewone functie in voor het y coordinaat.

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:23

Wat heb je precies in je GR gezet dan? Goed idee.

De vraag is bij welke afmetingen een doos en minimale oppervlakte heeft. Ik moet dus alleen de afgeleide gebruiken als ze vragen om een maximale oppervlakte? Dat ik dan dus de afgeleide gelijkstel aan 0 en de top vind ..
Differentiëren begrijp ik wel alleen niet waarom het dus niet bij minimaliseren gebruikt wordt..

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:25

Tumvum schreef:
Wat heb je precies in je GR gezet dan? Goed idee.

De vraag is bij welke afmetingen een doos en minimale oppervlakte heeft. Ik moet dus alleen de afgeleide gebruiken als ze vragen om een maximale oppervlakte? Dat ik dan dus de afgeleide gelijkstel aan 0 en de top vind ..
Differentiëren begrijp ik wel alleen niet waarom het dus niet bij minimaliseren gebruikt wordt..

Dan heb je inderdaad de afgeleide nodig ;)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:26

En met de afgeleide vind je de helling van een grafiek (=a). Daar kan je dan weer een raaklijn mee opstellen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:30

Oke, nu ga ik zelf twijfelen. Volgens mij klopt het wel wat ik zeg, maar ik ga nu eerst even slapen.