Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:04

Sting schreef:
Simayah: Ik zou gaan! Altijd een goede oefening en het kost je niks toch? ;) En als je voldoet aan de eisen, wie weet ben je wel heel geschikt en zijn ze lang niet zo 'eng' als verwacht ;).

true... maar ik neig er toch naar om af te zeggen. Het is niet om de hoek en ik denk dat het moeilijk te combineren is met m'n studie en het nieuwe baantje. Nouja, ik denk er vandaag nog wel even over en dan beslis ik morgen wel. :)

@LiNdA1986 wat voor werk zoek je? :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:05

Many schreef:
Winged, ik heb hetzelfde bericht gekregen, dus ik zit helaas ook niet bij de selectie. Een oud klasgenoot van me wel, maar die heeft ook stage gelopen bij DvhN dus die had natuurlijk al een beetje een ingang. Heb je nog contact met ze gezocht om ze om een motivatie te vragen?

Zijn meerdere oud-stagiairs uitgenodigd heb ik gehoord. Zonde, nodig hen dan direct uit en kijk of er wat tussen zit. Scheelt anderen weer tijd... :+ Hier nog niks gehoord, zal wel ook geen reactie komen.

Ach, denk dat ik mijn netwerk weer eens wat meer ga aanschrijven. Wie weet.

LiNdA1986

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:27

Ik ben op zoek naar administratief werk, maar schoonmaak werk of werk in de winkel maakt niet uit. Het is echt een moeilijke tijd.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:44

_Nancy schreef:
Pff.. Net dus even gebeld en ze zoekt iemand voor full time enzo..
En we hadden het erover dat ik maandag en woensdag proef zou kunnen draaien en ik vroeg of ik dat ook betaald kreeg (want voor niks komt te zon op :=)
En toen zei ze dat ze bij dat vorig meisje (wat niks was omdat ze bang was voor paarden en nog eentje kon niet goed genoeg rijden) alleen benzine geld betaald.
Nu is het zo dat ik maandag dat onbetaald zou werken en woensdag dan wel betaald..

En ze wil dat ik ga rijden en ik ben een beetje bang dat ze mij niet goed genoeg vindt :+
En dus een hele dag sta te ploeteren voor niks. Twijfel twijfel..
Ik weet niet of ik het nu moet doen of niet..
Wat zouden jullie doen??

Niet geschoten is altijd mis :j

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:57

kimberly1995 schreef:
Ik heb zelf wel een (bij)baan, maar ik heb nog wel een goede tip voor jullie.

http://www.pgbwerk.com

Je werkt eigenlijk via de site, ze zijn een bemiddeling. Betaald goed en je kan zo veel werken als dat je zelf aanneemt.

Ik vind deze site ook niet enorm betrouwbaar overkomen, maar zou leuk zijn als dat wel zo is... Vind het vooral raar dat je eerst een machtiging moet invullen en dan pas kunt reageren op werk.
Zijn er meer mensen die positieve ervaringen hebben met werken via deze site?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:58

Renske_M schreef:
kimberly1995 schreef:
Ik heb zelf wel een (bij)baan, maar ik heb nog wel een goede tip voor jullie.

http://www.pgbwerk.com

Je werkt eigenlijk via de site, ze zijn een bemiddeling. Betaald goed en je kan zo veel werken als dat je zelf aanneemt.

Ik vind deze site ook niet enorm betrouwbaar overkomen, maar zou leuk zijn als dat wel zo is... Vind het vooral raar dat je eerst een machtiging moet invullen en dan pas kunt reageren op werk.
Zijn er meer mensen die positieve ervaringen hebben met werken via deze site?

Je krijgt dan in je regio op je account aanvragen enzo.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:59

Ondanks dat iedereen meldt dat ik het zou moeten doen, heb ik mij afgemeld.
Ik voel me er niet vertrouwt mee en het zit me niet lekker :+
Toen ik haar aan de telefoon had klonk ze niet al te vriendelijk en moest ik echt er alles uit trekken zeg maar.
Ik vroeg wat de werkzaamheden zijn, kreeg als antwoord; de algemene stal werkzaamheden.
Ja,, wat?? :+

En ze zei dat haar paarden ook internationaal lopen en ze dus op hoog niveau moeten blijven gereden worden, ik kom met mijn B-L niet ver vrees ik..

Nee, ik heb het afgezegd.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:01

Wijs besluit Nancy. :j

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:09

Als je er niet achter staat, dan moet je het niet doen Nancy!
En Samiyah, jij al besloten wat je doet?

Ik heb me maar aangemeld bij PGB-werk, je weet maar nooit en als ze geld afschrijven voor ik bij ze gewerkt heb dan krijgen ze met mij te maken! :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:16

Nancy sterke beslissing hoor, zijn denk ik mensen die het niet zullen snappen, maar vaak moet je gewoon luisteren naar je gevoel.

Ook maar een sollicitatie gestuurd naar een filliaal verderop, aangezien ze sollicitatie's niet meenemen naar ander fillialen. Hopelijk bij deze meer geluk...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:20

Sting schreef:

Ik heb me maar aangemeld bij PGB-werk, je weet maar nooit en als ze geld afschrijven voor ik bij ze gewerkt heb dan krijgen ze met mij te maken! :P

Hebben ze bij mij niet gedaan in ieder geval, haha. :P

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:24

Heb even gekeken, heb de eerste keer moeten betalen, i.v.m. de machtiging en daarna nog een keer 2,10 euro voor 6 uur werken. :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:33

Sting schreef:

Lief dat je het vraagt! :) Na een gesprek met m'n vriend toch maar besloten het niet te doen. Ik voel me er gewoon niet lekker bij en na nog wat online research over de functie voel ik me (nog) niet zeker genoeg voor het soort werk. Maar ik ben alsnog hartstikke blij met het andere baantje en daar voelde ik me ook gelijk 'thuis', iets wat ik erg belangrijk vind. Dus ik ben dik tevreden :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:01

Je ergens thuis voelen is zeker belangrijk! :) Heb dat met thuiszorg ook bij de een veel meer als bij de ander. Er is zelfs 1 adres waar ik ook buiten werktijd kom en mee afspreek, erg gezellig ;). En bij mn huidige vrijwilligerswerk was het ook gelijk thuiskomen, dat maakt echt verschil!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:36

Nancy, als het niet goed voelt, zeker niet doen :n
als het puur twijfelen is van, lijtk me hartstikke leuk/tof,maar....
dan zeg ik idd, zoals ik al tiepte ;)
"ga gewoon die twee dagen doen en kijk wat je er van vind etc"
maar na je laatste berichtje over het meelopen op stal zeg ik ook, als dat je gevoel is en je inschatting, gewoon niet doen :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 00:22

Bedankt allemaal :) Ik had er geen goed gevoel over en dan zal het ook zeker niet gaan werken.. :n
Leuke kans, maar niet voor mij, maar voor iemand anders..
Het telefoon gesprek liep al stroef.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:56

Vandaag maar inschrijven bij uitzendbureau's. Hebben jullie dat ook gedaan? Levert dat nog werk op? Volgens mij ook een kleine kans.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:58

Ik moest toen ik in de bijstand zat mij verplicht inschrijven bij 5 uitzendbureau's. Maar vanwege mijn vakgebied niet heel erg veel aan gehad. (plus dat sommige UZB's mij niet konden gebruiken vanwege mijn vakgebied, hebben ze geen vacatures voor was het excuus. Zelfs met proberen te overtuigen dat ik ook andere dingen kan dan mijn vakgebied wilden ze mij niet :? Uiteindelijk via internet ingeschreven en toen was het prima.)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:04

Bij uitzendbureaus heeft inschrijven alleen niet heel veel zin. Je moet echt actief achter hun vacatures aan en als je dan eenmaal een beetje in de roulering zit kan het zijn dat ze JOU gaan bellen. Maar anders valt het vaak tegen....

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:57

Goede beslissingen denk ik, Nancy en Samiyah! Als je er van tevoren al zo'n slecht gevoel over hebt, zou ik het inderdaad niet doen, zeker als je een ander baantje hebt.

Ik heb ook nog nooit echt veel gehad aan uzb's. Ondanks dat ik aangaf alles eigenlijk wel te willen doen, kwam ik voor bijna niets in aanmerking.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:41

Ik heb ook niet veel aan uzb gehad..heb ooit gepoetst voor een uitzendbureau en daar bellen ze alleen nog voor op. Ben niet voor niets gestopt vanwege lichamelijke klachten. Ze blijven het wel proberen heb nou eenmaal ervaring daar in.. maar voor iets administratiefs hoor je ze niet.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:42

En hier nog een die weinig aan uzb's heeft gehad :') :=
Ben nog nooit door een uzb aan een baan gekomen..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:49

jeej eindelijk goed nieuws,, kan eindelijk gaan werken als therapeute/psycholoog

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:50

uzb's hebben aangegeven dat ik voor vele te zwaar ben. Ze nemen me wel op, maar zeggen bij voorbaat dat ze niet veel voor me kunnen doen. Een enkele "durft de uitdaging aan". Dit hebben ze letterlijk zo gezegd. Nah, lekker dan... :\

bello, gefeliciteerd!!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:51

agossie,, wat een discriminatie..

succes er mee