Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dempsyflaing

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:32

@mallootje Het is zeker niet de bedoeling om webshops tegen elkaar uit te gaan spelen, we willen juist een toegevoegde waarde bieden en op deze manier kun je als 'kleinere' shop ook je assortiment laten zien.

Het zijn toch juist de kleine winkels die vaak net een net iets unieker assortiment/merken hebben en naast de standaard artikelen ook nog de 'snoepjes' of artikelen die bij de grotere allang niet meer te verkrijgen zijn kunnen aanbieden evenals een goede service.

Niet alle consumenten zijn alleen maar op zoek naar kortingen, soms is de reputatie van de webshop, ligging en service ook belangrijk en kun je zo toch laten zien wat jouw pluspunten zijn.

Bij je vermelding komen ook je adresgegevens en producten te staan zodat bezoekers uit jouw regio ook naar de winkel kunnen komen en meteen kunnen zien welke producten je in je shop hebt.

Het is een betaalbare manier om je assortiment te laten zien, met een flink aantal links naar je website,
maar ik zou zeggen kijk het gewoon eens aan en misschien raak je later wel overtuigd....

@Annash Veel succes met je webshop, mooie website en producten, en wie weet.....

dempsyflaing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:46

Ik ben zomaar dit topic komen binnenvallen, maar hierbij wil ik mezelf ook even voorstellen.

Ik ben Miranda en heb ruim 19 jaar een eigen bedrijf genaamd PIXIE Bodywear vof.
Dit is een productiebedrijf waar ik samen met mijn vriend, die 15 jaar geleden ook bij mij in het bedrijf kwam, sport en danskleding maak zoals je ook kunt zien op onze website PIXIE.NL.
Wij produceren onze collectie in eigen atelier in Nederland en maken deze ook op maat waardoor ook de lange en korte dames en heren bij ons sportkleding op lengte kunnen bestellen.

Sinds 1 januari 2013 ben ik ook een nieuw bedrijf gestart Alle Winkels Online.
Door mijn eigen ervaringen met onze webshop wil ik graag Alle Winkels Online hebben zoals de naam al zegt.
Er zijn nu 2 websites online gegaan: Paardensport-shop.nl waarmee ik dit topic ben binnengevallen en Sport-Winkels-Online.nl.
Ik ben ook gevraagd om te gaan coachen voor een organisatie mbt tot webshops en wil dit misschien later ook wat meer gaan uitbreiden.

Ik heb zelf natuurlijk ook een paard genaamd Guapo, een 4,5 jarige PRE waarmee ik mijn tijd buiten mijn bedrijf mee doorbreng.
We hopen komend voorjaar ons debuut onder het zadel te gaan maken in de dressuur en zijn afgelopen week voor het eerst gestart tijdens een men-wedstrijd dressuur/vaardigheid.
Ook maken we wel eens een buitenritje en rijden we zo nu en dan mee in de beginners springles. Ook heb ik een paardenplatform genaamd Ponypraat.nl waar ik ook zelf zo nu en dan
over mijn ervaringen met Guapo blog.

Ik zie dat jullie flink wat geschreven hebben en ga daar eens doorheen lezen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:37

Yucca schreef:
%&(#$*%#(^*#%)^$%)^&$%)^$%&)^&$!!! Frustratie hier.....

Sommige mails die ik verstuur komen blijkbaar niet aan bij klanten. Terwijl ze bij mij gewoon in tussen de verstuurde mails staan. Ik snap er niets van... vorig jaar had ik het ook bij één klant. En nu dus weer, het is dat het een via-via contact is en dat ik dus zo hoor dat ze wachten op een mail van mij, terwijl ik al had gezegd dat ik hun mail beantwoord had.

Frusterend die computers....meteen maar even contact opgenomen met mijn hostingsbedrijf, eens kijken wat hun ervan zeggen.

Herkenbaar. Is dat naar Hotmail/Live en dat soort accounts?
Als ik daar wat heen stuur zet ik er RE: in het onderwerp heen en daarna iets luchtigs. Mijn ervaring is dat als je daarin iets zakelijks zet het vrij snel niet aan komt of in de spam wordt gedumpt door ze. Hoogst irritant.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:45

Welkom Miranda! Jij bent ook druk zo te lezen!
Vergeef me trouwens dat ik zo 'kritisch' naar je website keek, maar inmiddels heb ik al zoveel mogelijkheden gezien/gehoord die conversieverhogend zouden moeten zijn, en daar hangt natuurlijk steeds een kostenplaatje aan vast, dus ik word geloof ik steeds kritischer :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:56

Hilda79 schreef:
Yucca schreef:
%&(#$*%#(^*#%)^$%)^&$%)^$%&)^&$!!! Frustratie hier.....

Sommige mails die ik verstuur komen blijkbaar niet aan bij klanten. Terwijl ze bij mij gewoon in tussen de verstuurde mails staan. Ik snap er niets van... vorig jaar had ik het ook bij één klant. En nu dus weer, het is dat het een via-via contact is en dat ik dus zo hoor dat ze wachten op een mail van mij, terwijl ik al had gezegd dat ik hun mail beantwoord had.

Frusterend die computers....meteen maar even contact opgenomen met mijn hostingsbedrijf, eens kijken wat hun ervan zeggen.

Herkenbaar. Is dat naar Hotmail/Live en dat soort accounts?
Als ik daar wat heen stuur zet ik er RE: in het onderwerp heen en daarna iets luchtigs. Mijn ervaring is dat als je daarin iets zakelijks zet het vrij snel niet aan komt of in de spam wordt gedumpt door ze. Hoogst irritant.

In dit geval gmail.... en bij één bleek het inderdaad in de spam te zitten. Bij de andere niet...dus dat blijft wel raar.
RE: in het onderwerp zetten helpt dus al? Goeie tip!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:23

Hallo iedereen,

Hier een nieuwe bokt ondernemer. Net naar de Kvk geweest en heb een btw nummer en kvk nummer.
Alleen ik had een webhoster voor mijn webwinkel namelijk antagonis. Alleen dit vond ik te lastig...

Nu ben ik dus op zoek naar een webhoster die gemakkelijk is en natuurlijk niet te duur. Ik ken wel mijnwebwinkel, maar vind 19€ per maand wel wat veel.

Hopen dat iemand mij hiermee kan helpen

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:23

Wat zijn je eisen aan een host, Lisa?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:25

Welkom Lisa!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:37

heei heei,

wat een snelle reacties haha.

Ik wil eigen e-mails die makkelijk te koppelen zijn met outlook bijvoorbeeld
Makkelijk en bouwen en onderhouden site.
Niet te duur bijv geen 25 per maand.
Niet een maximaal aantal producten toevoegen
Niet te vaak down
Makkelijk te vinden in vindmachines
Paypal, ideal wil ik ook graag.

Ik zelf zat bij antagonist, super hosting bedrijf maar te moeilijk voor mij. Ik heb prestashop, oscommerce en opencart geprobeerd. Ik vond opencart het makkelijkst.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:17

Welkom Lisa.
Persoonlijk denk ik dat je geen makkelijkere webhosting zult vinden, maar je zou one.com eens kunnen bekijken... Ze hebben wel een live chat, dus dat is iets makkelijker.
Maar als je een webshop wilt hebben, dan zal het wel lastig worden iets gemakkelijkst te vinden dat er ook nog representatief uit ziet.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:19

Vinden jullie mijnwebwinkel ook goed?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:21

LisaFaded schreef:
Vinden jullie mijnwebwinkel ook goed?

Ik ben helemaal tevreden over MWW. Het is prijzig, maar we kunnen alles wat we willen met deze webshop. Bovendien vind ik dat MWW goede service heeft, en het afgelopen jaar is MWW bij ons nog nooit down geweest. Erg fijn!
Bokker Paan heeft ook ervaringen met MWW, als ik het me goed herinner.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:42

Inderdaad. Wij hadden eerst ook MWW. Waren ook zeer tevreden. Enig nadeel vind ik dat je vaak direct ziet dat het een MWW-shop is. Maar in hoeverre dat echt een nadeel is. Om te starten is het een fijne host.

Wat ga je eigenlijk verkopen, Lisa? Of heb ik daar over heen gelezen?

@Mear, ik heb van de week even vlug je site bekeken. Wat mij opviel was dat er een paar taalfoutjes in staan. Verder mis ik je KVK, BTW nummer en je persoonlijke gegevens.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 21:20

Lisa je haalt nu vanalles door elkaar, of ik lees je teksten niet goed, dat kan ook.
Antagonist is een host, terwijl je juist op zoek bent naar een webwinkel?
Zelfde vraag als paan, wat wil je gaan verkopen?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:42

LisaFaded schreef:
heei heei,

wat een snelle reacties haha.

Ik wil eigen e-mails die makkelijk te koppelen zijn met outlook bijvoorbeeld
Makkelijk en bouwen en onderhouden site.
Niet te duur bijv geen 25 per maand.
Niet een maximaal aantal producten toevoegen
Niet te vaak down
Makkelijk te vinden in vindmachines
Paypal, ideal wil ik ook graag.

Ik zelf zat bij antagonist, super hosting bedrijf maar te moeilijk voor mij. Ik heb prestashop, oscommerce en opencart geprobeerd. Ik vond opencart het makkelijkst.

Ik zit nu bij gratiswebshopbeginnen. Daar kan je ook betaalde pakketten aanvragen.
https://www.gratiswebshopbeginnen.nl/p- ... rgelijken/

Het is heel basic, ik ben zelf wel al bezig met overstappen, dit omdat ik gewoon alles zelf wil kunnen aanpassen (bijvoorbeeld layout) en dat kan hier niet. Wel de kleuren etc. Maar niet de gehele opmaak.

Overigens, voor je eisen, is 19 euro per maand absoluut niet duur :n Je kan niet voor een kwartje op de eerste rij zitten :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:44

Ik ben net een like-share&win actie begonnen op FB :) Ben benieuwd of het me wat meer likes op gaat leveren.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:53

Even een vraag aan de kenners hier.
Gisteren ons 4de kwartaal braaf ingevuld, en we willen gewoon naar een jaarlijkse opgave ipv 4 keer per jaar deze rompslomp.
Vooral omdat het gaat om een bedrijfje welke 7 uur per week opvult :+
Vanochtend onze belasting mevrouw viavia gehad en die gaf aan dat we pas volgend jaar dit mogen? Wtf.... We bestaan al meer dan een jaar, en NOG moeten we elk kwartaal invullen???
Wie weet hier meer van? En vooral ( want dat is ons niet duidelijk vanuit de site) welke termijnen of procedures hadden we anders moeten volgen om hier vanaf te komen?
Vorig jaar meteen gebeld, en toen gaven ze aan dat elk startend bedrijf dit moest. Prima.. Maar we zijn niet meer startend nu :=

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:04

Gaat niet om je uren maar je omzet.
Enne "ieder voordeel....."

dempsyflaing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:33

@mallootje Geeft niet hoor, ik kan wel wat hebben en begrijp je gevoel als webshopeigenaar helemaal.
Maar omdat ik zelf met een aantal websites in de fashion goede ervaringen heb, wil ik dit graag in de paardensport ook opzetten.
Voor beiden een win-win situatie creëren, dan heb je ook bestaansrecht.

@LisaFaded Veel succes met het ondernemerschap.
Ik heb zelf een Magento webshop maar dit is een wat ingewikkelder systeem waardoor je zwaardere (duurdere) hosting nodig hebt.
Een goed alternatief is een webshop van mijnwinkel.nl. Zij geven een goede service en de prijs is afhankelijk van het aantal producten.
Het systeem is ook goed te begrijpen zodat je vrij gemakkelijk een aardige webshop kunt bouwen.
Wat hosting betreft om je webshop op te laten draaien heb ik goede ervaringen bij Byte voor een Magento webshop en voor mijn andere
Wordpress sites bij Webreus, zij zijn erg goedkoop in hosting. Maar zoals hier ook eerder werd gezegd, voor een dubbeltje op de eerste rang
is niet altijd de beste oplossing.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:43

Ik heb toch gekozen voor MWW.

@holly ja klopt maar hun hadden apps die je kon downloaden om website's mee te maken. Ik vond het te moeilijk dus wou ik wat makkelijker systeem:) Ik ga o.a. sieraden verkopen en producten waar vraag naar is maar nog niet hier op de markt te koop is. Zoals hebbedingetjes zijn ook erg leuk waarbij je denkt oh wat handig.

Ik heb verder goed geïnformeerd bij de kamer van koophandel :)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:37

Lowara schreef:
Gisteren ons 4de kwartaal braaf ingevuld, en we willen gewoon naar een jaarlijkse opgave ipv 4 keer per jaar deze rompslomp.
Vanochtend onze belasting mevrouw viavia gehad en die gaf aan dat we pas volgend jaar dit mogen? Wtf.... We bestaan al meer dan een jaar, en NOG moeten we elk kwartaal invullen???
Wie weet hier meer van? En vooral ( want dat is ons niet duidelijk vanuit de site) welke termijnen of procedures hadden we anders moeten volgen om hier vanaf te komen?
Vorig jaar meteen gebeld, en toen gaven ze aan dat elk startend bedrijf dit moest. Prima.. Maar we zijn niet meer startend nu :=

Heeft niks met starter zijnde te maken maar met je omzet. Als je binnen bepaalde omzet grenzen valt mag je een jaarlijkse opgave aanvragen, kan gewoon per brief.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:20

Lowara schreef:

Het heeft idd niets met een startend bedrijf te maken, want ik mocht gelijk vanaf het eerste begin 1x per jaar de aangifte doen. Ik heb bij de KVK op moeten geven hoeveel ik dacht te gaan verdienen en ik dacht dat het niet veel zou zijn, dus heeft de belastingdienst me op 1x per jaar gezet.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:00

Welk boekhoudprogramma gebruiken jullie eigenlijk :)?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:46

Mear schreef:
Welk boekhoudprogramma gebruiken jullie eigenlijk :)?

Snelstart uit Texel 8-) het kortste antwoord van 2013 van me :7

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:50

Hilda79 schreef:
Gaat niet om je uren maar je omzet.
Enne "ieder voordeel....."

Dat weet ik ;)
Maar heb een vast tarief, dus reken als als uren en niet als eind totaal bedrag :') is makkelijker

Maaar.... Als het gaat om je volledige omzet, ik val echt ontzettend laag daarmee op jaarbasis -O- en nog elke keer invullen.
Heb serieus de eerste 3 keer gewoon 0 kunnen invullen voor omzet, omdat het bedrijf nog niet echt een prioriteit was op dat moment. Invullen was dus een waste of time :n

Ga toch eens even bellen, als ik hier lees dat anderen dit niet hoeven :j