't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:54

Nee dan krijg je die 7 euro wat je per uur verdient als je 1 overuur hebt.
Dus je krijgt dan alsnog een maand geld .. :) Dus je zit niet zonder inkomsten (mocht je een maand overuren hebben)

Jolliegirl

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:55

Nouja zeg ik volg jullie niet meer hoor :n :n

Ze worden NIET uitbetaald..
Heb ook een 0 uren contract... dus als ik niet werk... (30 vakantiedagen ivm over-uren) krijg ik geen geld....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:04

Zou toch mooi zijn...............
Wel meer uren maken, maar niet uitbetaald krijgen, en dan ook nog eens niet op mogen nemen.
Nee, dat kan niet hoor!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:06

En dáár ligt nu even het probleem..

Of ik heb het verkeerd begrepen tijdens het gesprek..
of er klopt iets niet :+

Dus vanmiddag als ik moet werken ga ik het even navragen :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:08

Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt, niemand werkt voor niets :D

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:12

Dit heb je echt verkeerd begrepen, Jolliegirl.

Overuren kun je op twee manier omgezet krijgen in beloning;
* Extra geld, dus uitbetaalde uren, vaak extra tarief
* Omzetten in vrije dagen, die doorbetaald worden tegen normaal tarief
Je kunt niet EN geen geld krijgen EN geen vrije dagen mogen opnemen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:17

als jij tijd voor tijd uren krijgt, dus uren boven de max van je contract en jij krijgt die in vrije uren terug, dan zullen ze die uitbetaaldMOETEN geven als jij ze opneemt.
dus als jij dalijk 40 uur tijd voor tijd hebt staan en jij neemt deze op zul jij tijdens die opgenomen tijd voor tijd uren gewoon een inkomen behouden, jij hebt die uren namelijk bij elkaar gewerkt, dus zullen ze ze MOETEN betalen

hoewel ik niet helemaal begrijp dat je met een 0 uren contract tijd voor tijd opbouwt...is volgend mij handiger om uit te betalen voor ene bedrijf ...ze spreiden nu hooguit de koosten wat meer )overuren niet direct uit betalen, maar strakjes pas op een rustiger moment...

wacht, ik snap het wel, jij kunt nu doorbetaald vrij nemen-krijgen op een moment waarop het rustiger is waarbij ze geen vervanger voor jou hoeven te zoeken omdat ze het met minder personeel ook af kunnen ...
dus ze betalen jou dan wel door maar hebben niet ook nog eens de kosten van vervangend personeel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:20

De reden waarom ze vaak deze regeling aanhouden is waarschijnlijk omdat je in bepaalde branches veel overuren opbouwt, als ze dat allemaal moeten gaan uitbetalen kost het bedrijf dat veel geld en betaal jij je scheel aan belasting (en hou je er dus niks aan over).

Op deze manier kunnen ze de kosten gelijkmatig verdelen over het jaar en kunnen ze jou in het hoogseizoen volop inzetten en in het laagseizoen verlof laten opnemen als er minder werk is. Betaald dus :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:25

Britt, als je op mijn post reageert, ik snap het concept tijd voor tijd wel, maar met een 0 uren contract is het een raar iets , daarmee kun je zo veel vrij vragen of gegeven worden als jij -werkgever wil in principe, ivm ' uren contract
tenzij je structureel bijvoorbeeld 40 uur per week werkt)vanaf 3 maanden', dan word het weer een ander verhaal

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:31

Ik ga het vanavond vragen! :)

Zolang mijn over-uren tijdens mn vakantiedagen maar tegen normaal tarief worden betaald vind ik het allemaal best! :)
Ofterwijl gewoon per vakantiedag 8 uur betaald krijgen(max 38 uur per week) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:38

Volgens mij maak jij het veels te ingewikkeld :D en krijg je in ruil voor je overuren dus betaald verlof. Dus: vrij met behoud van je geld. Dat is wat ik eerder al uitlegde voor het bedrijf indirect geld, dus voor hun goedkoper én makkelijker. En voor jou levert het hetzelfde op. Want je krijgt dat uur gewoon uitbetaald maar pas in een later stadium (als je dat uur vrij neemt). Snappie?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:48

Sonja, ik reageerde niet op jou, we zeiden toevallig ongeveer hetzelfde :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:57

Ik heb een tijdelijke baan! Jeej!! Vanuit hier weer lekker verder zoeken :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:07

-O-
ruitje schreef:
Ik heb een tijdelijke baan! Jeej!! Vanuit hier weer lekker verder zoeken :)

Super!!!
Wat ga je doen?

Momenteel bezig een brief te schrijven, maar het ontbreekt me even aan inspiratie.....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:00

Hoeveel brieven schrijven jullie per week eigenlijk? Ik zit pas net thuis, maar zit nu op ongeveer 3 of 4 per week. Maar blijf toch echt meer zien wat me verschrikkelijk lijkt als baan, dan wat me wel leuk lijkt.. :\

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:31

Kijken jullie alleen bij vacatures waar je interesse ook ligt of reageren jullie ook op vakkenvuller enzo?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:37

Britt schreef:
Sonja, ik reageerde niet op jou, we zeiden toevallig ongeveer hetzelfde :)

ik denk sjek even ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:39

het idee maar te blijven hangen waar ik hang en dan via thuisstudie havo met daarna hbo te gaan komt steeds sterker boven ...of een 21+ test en dan hbo....word ik misschien toch nog juf :+

blijf wel op bijbaantjes solliciteren denk ik , maar echt een baan is toch wel erg lastig hier in de regio met mijn cv

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 16:30

Je werkt met + en - uren. Jij wertk 38 uur in de week en alles wat je erboven werkt worden + uren. Stel in een maand heb jij 38 uren + staan. Dat betekent dat jij een week al gewerkt hebt, maar die uren krijg jij niet in geld, maar in vrije tijd, je hebt ze namelijk al gewerkt, die uren. Je vakantie die je dan misschien "verplicht' moet opnemen heb je al gewerkt. Die uren heb je al gemaakt namelijk. Elk uur wat jij overwerkt krijg je terug, maar in vrije tijd die doorbetaald wordt want je hebt die uren al is gewerkt. Je vakanties worden dus gewoon doorbetaald, want het zijn uren die je al gewerkt hebt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:07

lifaya schreef:
Kijken jullie alleen bij vacatures waar je interesse ook ligt of reageren jullie ook op vakkenvuller enzo?

Nee hoor, die tijd heb ik gehad. Ik heb gelukkig nog wat, en van daaruit kijk ik weer verder, maar ga niet weer terug de supermarkt in.

Sonja_vR schreef:
het idee maar te blijven hangen waar ik hang en dan via thuisstudie havo met daarna hbo te gaan komt steeds sterker boven ...of een 21+ test en dan hbo....word ik misschien toch nog juf :+

blijf wel op bijbaantjes solliciteren denk ik , maar echt een baan is toch wel erg lastig hier in de regio met mijn cv

Ben even kwijt wat je precies gedaan hebt hiervoor....
Heb je wel een papiertje dan?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:07

mijn ouders vinden mij letterlijk verwend als ik niet de rest van mijn leven wil vakkenvullen als ik daar word aangenomen 8)7

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:11

Haha ojee.. :+ Omdat het nu sowieso al moeilijk is om banen te vinden, of waarom?
Nee, ik geloof dat mijn ouders toch meer van me verwachten :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:14

@ Annastasia, ik heb Mbo Agrarisch gedaan , veehouderij, hatstikke leuk, maar geen werk in te vinden en inmiddeks ak zo lang niets met die opleiding gedaan (gehaald in 2001) daarna nog 1ste jaar verpleegkunde(mbo) en met die certificaten heb ik een aantal jaar in de bejaardenzorg en daarna woonbegeleiding verstandelijk gehandicapten gewerkt .
maar zorg is lichamelijk en door de wisselende diensten niet meer haalbaar en de woonbegeleiding ook niet , deels door de diensten en deels dat dat ook werk is waar je echt voor de volle 100% achter moet staan anders breekt het je op...althans, mij wel ;)
ook nog twee keer een hbo gestart maar vroegtijdig beeindigd door omstandigheden, het hele verhaal zou erg lang worden, maar het komt er op neer dat ik eigenlijk nooit echt heb gedaan wat ik had gekund wat betreft niveau en ik ben het beu om vmbo en mbo1 a 2 baantjes te doen kwa niveau omdat ik weet dat ik zo onwijs veel meer zou kunnen en willen en ik gewoon echt een uitdaging nodig heb

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:18

Lifaya, ik solliciteer op vanalles en nog wat , werk is werk , maar er zit voor mij wle degelijk onderscheid tussen een baan en werk om maar iets te hebben en vanuit verder te zoeken zeg maar

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:19

We kunnen elkaar de hand geven. Ook hier MBO veehouderij, maar geen passend werk. AB wil je wel graag hebben voor het melken, maar dat ga ik dus echt niet doen. Wel ben ik afgelopen week gebeld of ik niet met een quad voor gemeenten wou spuiten (maar licentie is inmiddels verlopen).
HBO is 'm helaas ook niet helemaal geworden en tegenwoordig vragen ze overal HBO voor....
De zorg wil ik niet in, dat past niet bij me, maar daar is tenminste wel wat in te vinden.

Sonja_vR schreef:
@ Annastasia, ik heb Mbo Agrarisch gedaan , veehouderij, hatstikke leuk, maar geen werk in te vinden en inmiddeks ak zo lang niets met die opleiding gedaan (gehaald in 2001) daarna nog 1ste jaar verpleegkunde(mbo) en met die certificaten heb ik een aantal jaar in de bejaardenzorg en daarna woonbegeleiding verstandelijk gehandicapten gewerkt .
maar zorg is lichamelijk en door de wisselende diensten niet meer haalbaar en de woonbegeleiding ook niet , deels door de diensten en deels dat dat ook werk is waar je echt voor de volle 100% achter moet staan anders breekt het je op...althans, mij wel ;)
ook nog twee keer een hbo gestart maar vroegtijdig beeindigd door omstandigheden, het hele verhaal zou erg lang worden, maar het komt er op neer dat ik eigenlijk nooit echt heb gedaan wat ik had gekund wat betreft niveau en ik ben het beu om vmbo en mbo1 a 2 baantjes te doen kwa niveau omdat ik weet dat ik zo onwijs veel meer zou kunnen en willen en ik gewoon echt een uitdaging nodig heb