Dropshipping is absoluut niets voor mij, omdat je dan afhankelijk bent van de service van een andere partij. Ik wil mijn klanten altijd super service bieden en de enige die dat kan garanderen ben ik zelf. Alle spullen die ik verkoop gaan eerst door mijn eigen handen, voordat ze bij de klant terecht komen en dat vind ik een prettig idee. Ik heb teveel verhalen gehoord over dropshipping dat bijv. de spullen niet goed verpakt zaten, er een verkeerd adres op stond, de verkeerde spullen geleverd waren, of dat de bestelling helemaal niet verstuurd werd. Ga dat maar eens uitleggen aan je klant, want die gaat er vaak vanuit dat jij alles zelf op voorraad hebt liggen (of ga je op je site vermelden dat je aan dropshipping doet en wat dat precies inhoud?).
En net als wat Mallootje zegt, mensen kijken ook naar de levertijd. Ze wegen prijs/verzendkosten/levertijd tegen elkaar af, dus vandaar dat ik 90% van mijn producten zelf op voorraad heb liggen. Trouwens, niet alleen voor het snelle leveren, maar ook omdat ik zelf wil zien en voelen wat de kwaliteit van de producten is. Alleen bij die hele dure/exclusieve producten kan ik het financiële risico niet nemen en ook qua inbraken moet je natuurlijk oppassen. Maar wellicht als de boel beter gaat lopen, dat ik ook een paar van die artikelen op voorraad neem, maar voorlopig niet