Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:29

We wilden niet voor gratis filmpjes gaan, omdat klanten nu met hun gekregen credits meteen het onderwerp van hun interesse kunnen kiezen, uit het volledige aanbod. Anders kan je maar 1 of 2 onderwerpen aanbieden die misschien maar voor 10% van de kijkers interessant kunnen zijn.

Verder werken we ook aan een Youtubekanaal waar van elk filmpje de eerste minuut te zien zal zijn :)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:21

Druk hier en niks bijzonders te melden, behalve dat ik iedereen een leuke, gezellige jaarwisseling wens.
Op naar een succesvol 2012! +:)+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:49

Hier ook niks te melden, ik wens jullie ook allemaal een fijne jaarwisseling en een productief ondernemend 2012!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:41

Gelukkig Nieuwjaar! Dat al jullie dromen mogen uitkomen, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:53

Op naar een gezond, gelukkig en sportief 2012! Dat al jullie wensen en doelen maar uit mogen komen.

En... over doelen gesproken... ik ben nog op zoek naar 2 wedstrijdruiters om te begeleiden om hún doelen in 2012 waar te maken. :) Omdat ik er een scriptie over ga schrijven is het laag tarief.

Het gaat om een traject mentale training: je leert technieken/vaardigheden aan zodat je beter kunt presteren. Het gaat om doelen stellen en de juiste doelen stellen, ontspanningstechnieken, energiemanagement, focussen (concentratie richten), visualiseren, opstellen van wedstrijd- en trainingsplannen. Je leert omgaan met zaken als stress en (wedstrijd)spanning, je krijgt meer zelfvertrouwen en je resultaten gaan omhoog.

Het gaat om een serie gesprekken waarbij je heel praktisch aan het werk gaat; indien nodig kijk ik te paard mee (bijv. bij spanning/angst). Het is dus handig als je (of iemand die jullie kennen die mogelijk interesse hebben) bereid zijn een aantal keren (zo'n 8 keer) naar omg. Arnhem te komen. Bij het meekijken te paard kom ik naar de ruiter toe.

Tarief is 10,- per uur; op die manier kan ik er mijn supervisie van betalen. (Normaal kost coaching ca. €50,- per uur, en mentale training is vaak nog duurder.)

Interesse of iemand die je kent die mogelijk geïnteresseerd is? Neem even per pb contact met me op. Als je steeds weer tegen bepaalde problemen/blokkades aan loopt is dit een goede kans om ermee aan de slag te gaan!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:02

Jammer dat het zo ver is Kay, anders was ik wel geïnteresseerd geweest :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:21

Gelukkig nieuwjaar iedereen! Maak er een topjaar van!

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:28

Beste wensen allemaal!!
Hoe gaat het met de ondernemers die in het nieuwe jaar wilden starten?
Ik loop wat vertraging op, het heeft even stilgestaan, ik ben nog steeds aan het schrijven aan mijn ondernemingsplan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:37

Gelukkig en succesvol nieuwjaar allemaal!!

Ik kan ook niet zoveel doen, mn laptop heeft het begeven... Met een beetje mazzel kan het gerepareerd worden en ben ik geen gegevens kwijt, maar ze kunnen niets garanderen! Dus goede voornemens voor 2012: ik ga meer back ups maken en outlook koppelen aan gmail zodat ik mijn contacten en mails niet kwijt kan raken. Door schade en schande word ik wijs ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:12

Iedereen de beste wensen! En dat we maar heeeeeeeeeeeeeeeeel veel winst mogen gaan maken in 2012 :D .

Ik ben vandaag bezig om een advertentie te maken voor het dorpsblad. Zwart/wit 12,5x4,5cm. Ik vind het wel leuk dat dan iedereen in het dorp echt kan zien dat ik een bedrijfje heb :D . Kost ook geen drol trouwens, 30 euro per jaar, en het blad komt 12x uit :)) .

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:15

Hé Rinske, zag je net nog voorbij komen op het forum van Luondo. Leuk hoor.

Iedereen de beste wensen voor 2012!!
Sterkte Joyce.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:17

Ja dat klopt! Ik dacht, ik zal me daar ook eens voorstellen, had er eigenlijk nog nooit iets meer gedaan met het forum.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:22

Rinske schreef:
Iedereen de beste wensen! En dat we maar heeeeeeeeeeeeeeeeel veel winst mogen gaan maken in 2012 :D .

Ik ben vandaag bezig om een advertentie te maken voor het dorpsblad. Zwart/wit 12,5x4,5cm. Ik vind het wel leuk dat dan iedereen in het dorp echt kan zien dat ik een bedrijfje heb :D . Kost ook geen drol trouwens, 30 euro per jaar, en het blad komt 12x uit :)) .

Joew das wel heel goedkoop!

Sterkte met de computer Joyce! Da's het nadeel van een internetbedrijf he, als de pc het niet meer doet sta je mooi te blinken :D

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:46

Balen Joyce!
Zelf heb ik backup online van KPN voor de pc en laptop voor dit soort gevallen. Eerst deed ik regelmatig backups met een externe hdd maar dat vergat ik wel eens dus daarom nu automatisch :).

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:38

beste wensen iedereen! mijn voornemen voor 2012 is om eens we verhuisd zijn toch iets gestructureerder te werk te gaan ( :o ). en uiteraard om wat meer te verkopen zodat al dat werk toch wat gaat lonen!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:02

Iedereen de beste wensen!
Het topic was weer eens uit mijn berichtenlijst.

Bedankt voor de tip op facebook Joyce van doggo. Ik heb gewonnen :-)
Balen van je laptop.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:32

Mallootje schreef:
@ Karen: Bedankt voor de feedback!
De prijs van credits staat normaalgezien op de bestelpagina, er zijn verschillende "packs" verkrijgbaar en credits kosten tussen 22en 25 cent per stuk, afhankelijk van je bestelling. Er zijn geen gratis filmpjes, maar wie registreert krijgt meteen 4 credits gratis dus je kan wel al een en ander uitproberen!

De filmpjes zijn specifiek voor de middelbare school (en vooral voor Belgie), ze zijn afgestemd op onze belgische leerplannen en vooral "moeilijke" onderwerpen komen aan bod.

Ik zit nog steeds in de lappen mand dus nog even een goed bedoelde maar miss wat late reactie :)
dat je 4 gratis credits krijgt naar aanmelding en dat je daarmee 4 filmpjes naar keuze kunt kijken zou ik duidelijk en groot vermelden :)
ook komt het voor mij nog helemaal niet over als een site voor middelbare scholieren.
niet dat het meteen dit: http://www2.digischool.nl/leerling/vo moet worden.. maar iets vlotter mag denk ik wel ;-)

Hoop dat je er nog wat aan hebt! Succes igg.

@kynshiri lijkt me een goed voornemen haha :D
@Joyce: sterkte :(:) toch balen als je laptop het niet meer doet!

Mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar is een nieuwe computer kopen! :D
Ik heb hem ondertussen wel 'verdient' ;)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:10

Hallo, ik kom ook even in dit topic kijken. En direct ook wat vragen stellen.

De afgelopen maanden heb ik als particulier proef gedraaid met een kleine webwinkel in aardewerk. http://www.punkturshop.nl
Dit loopt steeds beter, en eigenlijk wil ik het groter aan gaan pakken o.a. door een nieuwe website, maar ik zit nog een beetje met de bedrijfskosten, het moet uiteindelijk wel wat op gaan leveren. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Ik wil me binnenkort in gaan schrijven bij de KVK, maar moet daarvoor uiteraard ook inschrijven bij het hoofdbedrijfschap detailhandel. Beide kostenposten, die weinig voordeel opleveren, maar wel verplicht zijn.
Bij de KVK kan je je direct aanmelden bij de belastingdienst. Mag je zelf je boekhouding doen en aangifte van doen of moet dit verplicht via een boekhouder?

Is het voor een webwinkel verplicht om een zakelijke bankrekening te openen of kan dit ook via een extra particuliere bankrekening? Deze vraag ook ivm IDEAL.

Op dit moment koop ik mijn produkten in Polen in bij een fabriek, ik betaal hier gewoon BTW over. Kan ik dit zo blijven doen of moet ik dat met BTW in Polen en in Nederland gaan doen? Dit lijkt me lastig, maar er is hier vast iemand die hier meer over weet?

Jullie lezen, ik ben me vooral aan het orienteren naar de mogelijkheden en onmogelijkheden. Ik ben erg blij met opbouwend advies.

Groetjes,
Mascha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:40

Allemaal nog de beste wensen als ik dat nog niet gedaan had !

Even een snelle vraag : vriendlief is penningmeester geworden van zijn muziekvereniging en heeft met spoed hun KvK uittreksel bedrijven / handelsregister nodig , om een subsidie aan te vragen waarvan de aanvraag deze week weg MOET zijn.....

Kan 1 van jullie snel zo'n uittreksel opvragen misschien ? Hij moet zelf eerst nog een toegangscode aanvragen , ik doe niks met de KvK dus zit in hetzelfde schuitje...

Nu heeft hij een tijdje terug een toegangscode aangevraagd maar hij kreeg vandaag een brief dat ze eerst nog iets van andere gegevens nodig hebben , raar ouderwets gedoe ! Dat gaat dus nooit meer op tijd lukken :=

Kan iemand misschien helpen ?

Geen idee hoe dat verder in zijn werk gaat hoor , zou je zo'n uittreksel via de mail krijgen of ook weer over de post :=

Marsu : ik zou als ik jou was even contact opnemen met een goede boekhouder , die kan in de BTW-vragen sowieso adviseren en je helpen om een fijne boekhouding op te zetten. Je kunt gewoon zelf je gegevens doorgeven aan de BD hoor , maar kan ook via een boekhouder natuurlijk :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:44

Volgens mij krijg je het per PDF. Of dat zo snel kan, weet ik eerlijk gezegd niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:45

Ik weet ook niet precies hoe het gaat , of je , als je dus wel kunt inloggen , het direct de volgende dag ontvangt ofzo :=

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:25

Ik wil wel even kijken of het kan. PB maar als het nog nodig is.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:16

Marsu schreef:
Hallo, ik kom ook even in dit topic kijken. En direct ook wat vragen stellen.
Bij de KVK kan je je direct aanmelden bij de belastingdienst. Mag je zelf je boekhouding doen en aangifte van doen of moet dit verplicht via een boekhouder?
Is het voor een webwinkel verplicht om een zakelijke bankrekening te openen of kan dit ook via een extra particuliere bankrekening? Deze vraag ook ivm IDEAL.
Op dit moment koop ik mijn produkten in Polen in bij een fabriek, ik betaal hier gewoon BTW over. Kan ik dit zo blijven doen of moet ik dat met BTW in Polen en in Nederland gaan doen? Dit lijkt me lastig, maar er is hier vast iemand die hier meer over weet?
Groetjes,
Mascha

Die belasting aangifte kun je gewoon zelf doen. Normaal gesproken ben je niet verplicht een zakelijke rekening te openen.
maar ik weet niet hoe dat zit met IDEAL. Volgens mij hoef het niet altijd zie: http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=3640
En dit vond ik nog over de btw: http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1z11fd.pdf

Als je er niet uit komt kun je dacht ik ook voor advies bellen met de belasting telefoon :)

Succes!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:30

Ik maak gebruik van iDeal via Sisow en ik had geen zakelijke rekening nodig!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:39

Hallo allemaal! Beste wensen nog voor het nieuwe jaar! Ik heb mijn jaarwisseling doorgebracht op de plek waar mijn passie ligt, werkend in de horeca op Ameland.

Mallootje: Nette site, heb me eens even aangemeld om een filmpje te bekijken, jammer alleen dat het geluid niet super is... (ik ben trouwens als ik zoiets zoek, wel in staat om me inderdaad eerst aan te melden om zo het een en ander te proberen, dus dat zou voor mij geen probleem zijn) Ga je trouwens nieuwsbrieven versturen naar de mensen de geregistreerd staan? En nog iets wat ik me af vroeg, als je een filmpje eenmaal gekeken hebt, kan je hem dan nog vaker gratis terugkijken, of kost dat weer een credit? En zijn je filmpjes niet makkelijk van je site af te halen zodat ze doorgestuurd kunnen worden naar vriendjes e.d.?
Oh nu ik eenmaal bezig ben, komen er steeds meer vragen naar boven :P. Hoe ga je promoten? Alleen online, of ook offline door studiebeurzen te bezoeken of bij scholen te netwerken o.i.d.? (puur nieuwsgierigheid hoor ;) )

@ joyce, ik ben ook van plan om in eerste instantie alleen online te promoten i.v.m. budget... Dus hoop dat dat bij mij ook gaat lukken.

Oke, na een weekendje (werk)vakantie is het nu weer tijd voor mijn marketingplan en ondernemingsplan!