Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:30

Ik zou niet weten waar ik hier de Paard & Spul kan krijgen. Maar het is in ieder geval weer leuke reclame.

Zat net even op LindekIn en ik heb al 12 Connections!! Net allemaal collega's uitgenodigd dus hopelijk zijn het er binnenkort veel meer. Ik doe er verder niks mee, want ik weet helemaal niet hoe en wat je er allemaal nog mee kunt. Maar ik heb van een collega al wel een leuke reactie gehad. Die wist niet dat ik sieraden en horloges verkocht. Nu moet ik maandag alle horloges mee nemen naar het werk en heeft hij een paar mannen gek gemaakt die in de pauze even bij me langs komen om ze te bekijken en misschien te kopen. Dus wie weet wat het me nog oplevert.

Nog mensen hier die ik kan uitnodigen of mij willen uitnodigen? :D

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:42

Lovepaints schreef:
Samantha; leuke creaspeldjes en vrolijke kleuren! Je site is verder erg summier en voldoet niet echt aan de wettelijke eisen voor een shop. (Voor mij hoeft dat ook niet hoor, maar daar zijn ook regels voor). Veel succes met de verkoop, ik zal mijn dochtertje ( 5 jaar) ook eens laten kijken.

:j klopt
Misschien heb je hier iets aan
Citaat:
Verkoop via internet: de webwinkel
Iedereen koopt tegenwoordig via internet. Het is gemakkelijk en snel en webshops bieden vaak lagere prijzen of een ruimer assortiment. Maar de overheid stelt wel eisen aan de veiligheid en betrouwbaarheid. Hier leest u alles over de regels waarmee u als eigenaar van een webwinkel rekening moet houden.

Informatieplicht webwinkel
Zorg voor begrijpelijke en ondubbelzinnige informatie op uw website. De identiteit van uw bedrijf moet volledig duidelijk zijn voor uw klanten. Dat doet u door uitgebreide bedrijfsgegevens en uw KvK-nummer te vermelden. Deze zaken zijn verplicht.

Daarnaast moeten prijs, kenmerken van het product, betalingswijze, garantie en levering helder zijn. Bij de prijs geeft u ook aan:

of deze in- of exclusief btw is;
wat het btw-percentage is;
of overige kosten, zoals verzendkosten, zijn inbegrepen.
U stuurt de klant een schriftelijke bevestiging (of e-mail) van de bestelling met daarin uw voorwaarden, garantiebepalingen en adresgegevens. Dit doet u uiterlijk bij de levering.

Bedenktijd en terugzending
Klanten van webwinkels hebben een bedenktijd van minstens 7 werkdagen. Binnen deze periode mogen zij het product terugsturen zonder dat zij hoeven te betalen. Voor bepaalde producten geldt deze termijn niet, bijvoorbeeld bij etenswaren, reizen en tijdschriften. De verzendkosten van het terugsturen zijn voor de klant.

Algemene voorwaarden webwinkel
Het is handig om algemene voorwaarden te hebben als u een webwinkel heeft. Hierin staan regels die gelden voor al uw overeenkomsten, zoals leveringsvoorwaarden, contractduur, betalingstermijn en garanties. Zorg dat uw klant in uw webwinkel:

uw algemene voorwaarden kan lezen, downloaden en printen;
op de hoogte is van uw algemene voorwaarden, bijvoorbeeld door deze te laten lezen en accepteren voordat ze iets bestellen.
Download de modelvoorwaarden webwinkel.

Bescherming persoonsgegevens
Op uw site moet u aangeven welke persoonsgegevens u van uw klanten gebruikt en waarvoor. Zonder toestemming van de klant mag u deze gegevens niet aan derden doorgeven. Ook bent u verplicht om de persoonsgegevens te beveiligen tegen misbruik door werknemers of hackers. Download voor meer informatie de handleiding voor verwerkers van persoonsgegevens van het CBP of het ministerie van Justitie.

Betaalsystemen bij de webwinkel
Er zijn verschillende betaalsystemen op internet. Naast traditionele methoden (zoals overboeking, machtiging of betaling onder rembours) kan een klant op internet ook betalen met een creditcard, paypal of iDEAL. De keuze voor een systeem hangt af van zaken als veiligheid, toepasbaarheid bij betalingen van verschillende grootte en de wensen van de klant. Het inrichten van een betalingssysteem is kostbaar. U kunt uw betaaltransacties ook uitbesteden aan Collecting Payment Service Provider (CPSP). Voorwaarde is dat het bedrijf bekend is bij de Nederlandse Bank en Autoriteit Financiële Markten. Meestal meldt de CPSP dit zelf op de website. Als u uw internetbetalingen via de bank laat verlopen, dan is alles goed geregeld.

Tips voor de webwinkel:

Laat u een webwinkel bouwen door een bureau, dan kunt u deze pas zelf wijzigen als u het auteursrecht heeft. Zorg dat het bureau dit officieel aan u overdraagt en dat de ontwerper verklaart geen gebruik te maken van zijn persoonlijkheidsrechten.
Als u verkoopt aan klanten buiten Nederland, krijgt u te maken met de regels voor verkoop over de grens. Zoals importregels, btw en leverings- en verkoopvoorwaarden. Meer over internationale handel.
Voor uw website kiest u een domeinnaam: uw internetadres. Lees alles over het registreren van een domeinnaam.

BRON: http://www.kvk.nl/wetten_en_regels/cont ... webwinkel/

joyce2

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:04

@Samantha: ik ga mee met lovepaints, je webshop is nog vrij leeg en om het "officieel" te maken, ontbreekt er nog het een en't ander, maar zie hierboven al een informatief stuk staan.

@Lovepaints: Het vullen van mn shop gaat nog voor geen meter, elke keer als ik er aan begin denk ik weer, pfff, ik moet het gewoon ff een keertje uitgelegd krijgen want waar moet ik in hemelsnaam beginnen?! Ik wacht nu ff de afspraak met de webbouwer af en ga nu alvast mn producten proberen te fotograferen (ipv de standaard foto's gebruiken).

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:45

Thanks, daar heb ik zeker wat aan!

Ik heb de instellingen wat veranderd. Ga nog nieuwe foto's maken maar kom daar nu echt niet aan toe. Heb wel een pagina header gemaakt.

Verder wil ik nog wat meer andere dingen erin zetten. Maar goed moet dan eerst aan de freubel he. De bedoeling is om knipjesborden erin te zetten, waar de speldjes en alles dus op kunnen. En lakentjes met naam enzo.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:01

Komt goed Sam, lekker freubelen en zo beetje bij beetje uitbreiden. Als je het goed aanpakt....

Ik heb net een twitter account aan gemaakt. Snap er geen drol van nog maar...ik heb al wel de knop weten te vinden om te volgen. Heb op follow geklikt bij Hilda, Joyce en Anouk.
Nog meer twitteraars hier?

Nu nog uitvinden hoe het werkt hihi.

Dat linkedIn, moet je je daar nu perse eerst voor aanmelden voordat je een kijkje kunt nemen?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:40

Hoeveel sociale media moet/kan men hebben? Straks nog even naar mijn facebook account, dan naar Hyves en twitter. Zo ben je weer een uurtje verder. Laten we hopen dat het, behalve het terugzien van vrienden *\o/* , wel oplevert.
o ja, linkedin zou ook nog kunnen!! Help!

Joyce: komt allemaal goed.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:00

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:08

Ik doe alleen hyves, twitter en facebook, dat vind ik voor nu wel even genoeg! K heb ook het idee dat dit de populairste pagina's zijn. Laatst zeiden er al een paar mensen dat ik geen tijd meer in Hyves moest stoppen, omdat Facebook dat overneemt, maar daar ben ik het zelf niet mee eens.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:23

Daar geloof ik ook niet in joyce...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:24

Er zijn genoeg mensen die helemaal geen zin hebben om die overstap te maken, die vinden het wel best op Hyves. Ze weten hoe het werkt en zijn daar al hartstikke blij om, haha. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik Hyves en Facebook totaal verschillend vind!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:36

Zijn ook niet te vergelijken inderdaad. Facebook vind ik veel zakelijker dan hyves en misschien ook wel onpersoonlijker, bij mij wel tenminste. Ik heb er heeeel veel paardenvolk als 'vriend'. Leuk voor onderlinge contacten, zeker omdat je veel europeanen wel leert kennen op de grote Europese wedstrijden. Op hyves heb ik eigenlijk voornamelijk persoonlijke contacten zitten.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:04

Hoi, lees lekker even mee. Staan toch een hoop goeie reacties in. +:)+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:25

Gelukkig wel na 65 pagina's :))

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 09:59

Ben ik dan 1 van de weinige die zich wel kan vinden in het nieuwe EA systeem? O:)

@ Bojangels: Gisteren zag ik heel even snel Paard & Spul voorbij komen en dacht jou al te zien idd! Hartstikke leuk!

Social media: Ook ik hou het alleen bij Hyves/Facebook/Twitter. Op Facebook zit zo'n beetje het hele minipaarden netwerk en is vooral voor mij internationale contacten. Hyves voor m'n Nederlandse (en vooral lokale) contacten en Twitter, tsja dat ben ik nog aan het opzetten :')

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:35

Heeft iemand ooit nog iets gehoord over de cursus productfotografie via Nouks? Een aantal weken geleden heb ik haar een pb gestuurd, maar tot op heden heb ik geen enkele reactie gehad en hier komt ze ook niet meer.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:04

Nee niks gehoord van Nouks... Mocht er interesse zijn kan ik misschien ook wel wat met een fotograaf regelen voor een cursus productfotografie. Vind het alleen een beetje 'banketstaaf' om daar al naar te gaan informeren zolang we niet officieel van Nouks hebben gehoord of dat van haar nog wat wordt.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:18

Facebook is ook niet zo mijn ding. Hyves vind ik leuker en Twitter ben ik net mee begonnen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:23

Wat is er met Nouks dan?

Hoe steekt twitter in elkaar?
Ik zie bv dat jij ook andere fotograven als followers hebt Hilda.
Zit je elkaar dan niet in de weg, of hoe werkt dat?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:25

Geen idee Holly, zover strekt mijn kennis van Twitter ook nog niet.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:33

Verder als de mijne iig want ik zit echt naar mijnm scherm te turen van, what the....
Hihi.
Ik opende zojuist mijn twitter en die staat compleet vol met tweets van Nouks en daartussen een verdwaalde van jou Hilda.
Moet dat allemaal gelezen worden telkens? Dat alleen al kost je toch een dagtaak?
Hoe werkt dat dan weer?

Hebben jullie ook dat magazine binnen gehad?
Ben de naam ervan even kwijt. Die met Tom Coronel op de cover iig.
Deze keer stonden er 3 stukken in over de website.
Vind dat toch wel interessant om te lezen elke keer, omdat je wanneer je zelf bezig bent, zoveel over het hoofd ziet, zoveel vergeet, zoveel gewoon niet aan denkt etc.

Sam dat roze past zo goed bij je gekozen naam :9
Uhm wat wilde ik nou zeggen?
Je mist contact gegevens op je site, of kijk ik daar over heen?
Oh ja, je hebt in je algemene voorwaarden de zin opgenomen dat alle prijzen incl BTW, maar hebt jezelf niet als bedrijf ingeschreven bij de KVK en belastingdienst?
Dat betekend dat je hiermee een zakelijke klant doet geloven dat hij BTW aan je betaald en dus mag terug vragen bij de belastingdienst en dat kan een probleem veroorzaken.
Dit moet je dus even aanpassen. ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:51

Die van de KVK. Ja die heb ik ook gehad.

Anouk twitterd echt ontzettend veel. Ik zet er alleen iets neer als ik iets echt te melden heb.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:53

Same here, twitter alleen als ik iets te melden heb :j (of een vraag heb oid :) )

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:21

Ook ik Twitter alleen als ik wat te melden heb (updates over de site, als ik weer wat leuke nieuwe producten heb ontdekt, etc.)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:23

Maar het is toch de bedoeling dat hetgeen wat je schrijft, ook gelezen wordt toch?
Maar hoe wil iemand jouw ene berichtje dan lezen, als er 10 man zo fanatiek als Nouks 60 berichten op een dag kladden? Dan sneeuwt alles toch onder bij elkaar, of snap ik het nu helemaal verkeerd?

Heeft twitter voor jullie al wat opgeleverd?
Interessante volgers, nieuwe klanten, uitbreiding van je werk.....

Hilda ik vind de voorkant(?) erg mooi hoor, maar de achterkant (met de liggende beeb) is idd niet helemaal lekker zo.
Wat ik me wel af zat te vragen, mag je zomaar deze mensen gebruiken op je kaartjes?

Ik vind er toch wel af en toe interessante verhalen in staan.
Die van hotelkamerveiling over de nieuwsbrieven vind ik bv wel boeiend. Zet je toch weer aan het denken dat het bij jezelf ook beter kan allemaal.
Gebruiken jullie de nieuwsbrief?
Laatst bijgewerkt door holly op 20-02-11 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:26

Ik heb geen twitter.

Holly thanks voor de tips! Ik heb meteen eea aangepast. Leer echt veel hier, thanks!