Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:15

Ik had een vraag; ik ga morgen meelopen op de o.k om te kijken of die hele wereld iets voor mij is maar ben vergeten te vragen; mag je als toeschouwer gewoon sieraden om hebben en make-up dragen?

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:37

Nee, de kledingvoorschriften gelden voor iedereen die het OKC betreedt :) Dus ook als toeschouwer de sieraden e.d. af laten. In sommige ziekenhuizen is het overigens wel toegestaan om knopjes en mascara/oogpotlood te dragen. Veel plezier morgen!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:44

Is het in sommige ziekenhuizen verboden om make-up te dragen? Daar heb ik in die 10 jaar dat ik op de ok werk echt nog nooit van gehoord!! Mochten ze dat hier ooit in gaan voeren, dan weet ik nu al dat ik me aan die regel niet ga houden... Sieraden zijn hier overigens (en in mijn vorige ziekenhuis) wel verboden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:47

Oké :) dan haal ik gelijk al mijn oorbellen eruit. Wel lichte make-up; zit vroeg in de auto dus moet wel een beetje opgelapt worden haha
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-04-13 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:50

Hoi! Ik zag dit topic voorbij komen en ik vind het leuk om te volgen. Ik ben eerste jaars en wordt opgeleidt door UMC Utrecht. Heb op het moment stage in het Wilhelmina kinderziekenhuis.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:51

Zover ik weet zijn make-up en sieraden door de inspectie verboden, maar hanteren sommige ziekenhuizen hierin een gedoogbeleid. Kan zijn dat ik het mis heb en dat het slechts een beleid is bij ons in het ziekenhuis, maar dacht dat het gewoon een algemeen iets was gezien wij het er ook in de lessen op school over hebben gehad.

Vuurneon, ze zullen je sieraden niet innemen hoor, maar slechts verzoeken om ze af te doen en in je locker op te bergen. Wat is BB cream? := Denk ook aan nagellak en lange nagels, dit is ook niet toegestaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:52

Potver, net mijn nagels gelakt :')

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:53

Ja helaas... echt heel sexy zal je dr toch niet rond lopen :')

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:54

hihi die nagellak zou ik toch zeker wel afhalen :o Daar zijn ze bij ons wel heel streng in (met kom je echt de afdeling niet op := ) en natuurlijk ook voor je eigen hygiëne wel fijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:54

Teennagellak mag wel blijven?

Gelukkig dat ik het toch even navraag; anders is het ook een lekkere binnenkomer!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:55

vuurneon schreef:
Teennagellak mag wel blijven?

Ehh... ik neem aan van wel := Niemand die dat gaat controleren :P haha

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:55

AnoukvW schreef:
Ja helaas... echt heel sexy zal je dr toch niet rond lopen :')

Sommigen staat zo'n OK-pakkie heel goed ^^

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:57

Mooi blauw is niet lelijk! :)

Die man zei ook; ik herken je echt niet meer hoor als je omgekleed bent! Dus stel je gerust weer voor :')

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:58

Make-up heb ik altijd op, mijn collega's ook. Heb er ook nog nooit van gehoord dat je dat niet mag dragen. Inderdaad geen nagellak en sieraden!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:59

Hoe zit het met schoenen, ik neem aan dat ik gewoon van die mooie blauwe plastic slofjes erom krijg? Of staat er een rij reserve schoenen?

(Ik hoop echt dat ik niet de hele tijd denk bij bepaalde geluiden 'haal mij hier weg!!!' :') )

Maar ik ben vooral erg benieuwd en nieuwsgierig :)

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:06

hihi dat is echt := Doorheen het ziekenhuis kom ik weleens mensen tegen welke ik in eerste instantie echt niet herken en er later pas een lampje gaat branden. En heeeel vaak zien mensen er zonder pakkie zoooo anders uit dan je dacht :o

Bij ons in het ziekenhuis zijn er gastenklompen aanwezig. Daar is vast wel aan gedacht :) Ik zou dan eerder denken aan bepaalde geurtjes. 's Ochtends goed ontbijten en duidelijk aangeven als je je niet lekker voelt :)

Ik heb ook altijd make-up op hoor. Wel slechts mascara en een potloodje, maar ik heb ook weleens hele poederdozen rond zien lopen en dat is dan toch echt weer net niet de bedoeling dacht ik zo := Zou er als patiënt ook niet heel vrolijk van worden als er een poederdoos boven mijn wond staat te dwarrelen :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:11

O geuren kan ik wel hebben; bijbaan bij de bejaarden dus ik heb geloof ik alles al geroken (het vieste is toch echt de geur van ontbinding). Krakende geluiden is een ander verhaal haha

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:48

Helaas ... Als laatste 2 overgebleven van 98 kandidaten. Gisteren meegelopen op de OK maar ik ben het niet geworden. Ze hebben toch gekozen voor de kandidaat met hbo v op zak, heel zuur. Ben een slechte verliezer en ben er doodziek van...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:57

Dat is zuur! Zo ver gekomen en dan net voor de finish eruit... Jammer! Sterkte :(:)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:02

Zo dichtbij maar ook zo ver weg.... En mijn wijn en comfort food werken ook niet :+

Ga nog wel een ander zh aanschrijven maar ik ben wel al erg laat, dit komt doordat ik mijn zinnen had gezet op die ene plek. Heel dom..... Maar ja. En anders ga ik met goede moed door voor de rondes in maart.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:37

Bij ons is make-up ook echt niet verboden hoor... Poederdozen kan ik inderdaad wel begrijpen, die lopen bij ons ook niet rond. Zelf heb ik inderdaad ook gewoon mascara en oogpotlood op. Wij mogen qua oorbellen wel knopjes in, alhoewel sommigen ook gewoon met kleine ronde oorbellen rondlopen. Kettingen e.d. zijn wel verboden. En ook wij hebben inderdaad gewoon gastenklompen.

Even wat anders, zijn er hier mensen die in het MCH werken? Antoniushove of Westeinde?

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:23

Bij ons mogen knopoorbelletjes wel, hangers zijn per 1 april verboden (het schuren tegen de huid veroorzaakt schilfering, die dan in het operatieveld terechtkomen.... )
Verplicht om disposable mutsen te gebruiken, stoffen OK-mutsjes zijn verboden :(
Nagellak mag niet, maar make-up wel....

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:27

Bij ons geen sierraden en geen make up.
Heel handig, ik knoop mn haar in een staart smorgens, stap in de auto, zet een muts op en aan het werk.

Er zijn veel collegas's met knopjes oorbellen en make up op..
Het wordt gedoogd..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:29

Bloembloem, oh wat balen!!! ;( Dat is wel echt zuur, gaat het nu een beetje?

Ik denk dat veel ziekenhuizen hun eerste selectieronde al hebben gehad, maar je kunt altijd proberen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 14:07

Achteraf had ik wel knopjes mogen dragen, maar had ze uit.

Het was leuk en interessant :) nog wat kleine hand en span diensten mogen doen en het hele proces van begin tot eind meegemaakt. Wel een hele andere wereld voor iemand die geen medische achtergrond heeft! Maar of ik de opleiding A.M wil doen? Daar ben ik nog niet over uit. Veel om over na te denken!

De ervaring was sowieso al uniek!