Pawshake topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:02

Idd :j ik doe in principe ook alles en velen wel :j

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:31

Hoe gaat het met jullie en pawshake? Ik ben nu voor mezelf begonnen als dierenoppas maar werk ook nog met pawshake :D
Heb bijna elke dag 2 tot 3 adressen of een kat in huis te logeren. Superleuk :j
Nu wel een kanarie met een dikke wang, net even overlegd met de baasjes en de dierenarts maar we wachten het even af. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:06

Ik werk al jaren voor mezelf en er komen weer hondjes logeren in februari, maart en april.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:38

Ik krijg wel een hoop aanvragen binnen. Maar in de periode 1-3 tot 1-10 neem ik niets langer dan 2 dagen/ nachten aan ivm anders zélf niet op vakantie kunnen. Ik ben nogal van last minut op de bonnefooi vertrekken en dat gaat natuurlijk niet als je op dat moment een opvanger in huis hebt. (Ik vind één hond mee op vakantie trouwens genoeg, ga géén logé meenemen als ik op vakantie ga)

Verder behoorlijk wat aanvragen die gewoon niet gaan. 3 grote honden in een Fiat Panda is bijvoorbeeld écht geen mogelijkheid.

Hebben jullie dat ook, dat mensen niet lijken te lezen en niet door hebben dat je zélf óók een hond hebt?

Regelmatig aanvragen voor honden die niet oké zijn met andere honden. Dát gaat dus niet aangezien ik een eigen hond in huis heb.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:06

Ja ik krijg ook vaak aanvragen voor grote honden, hier komen alleen kleine. En veel pitbulls terwijl er toch duidelijk staat dat mijn hond daar fel op reageerd.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:03

Ik heb op dit moment weer een 'instroom' van mensen die vragen om op te passen/te wandelen maar dan vervolgens niks meer laten weten. :+ Dat het één keer kan gebeuren, oké. Maar om vervolgens voor overnachting te vragen (vandaag aangevraagd, zou voor morgen zijn) en dan weer niks te laten weten... Terwijl ze wel nog op Pawshake geweest is, dus ze heeft mijn bericht gezien. Dit werkt echt zo hard op mijn zenuwen want ik heb graag een 'overzicht' van mijn (volgende) dag.

Ik had geantwoord dat het zou kunnen mits haar hond met andere huisdieren om kan gaan (en het uur waarop ik die dag de hond kan ontvangen) maar hier heb ik dus nog steeds geen reactie op. Ik weet niet of ik de 'klootzak' zou zijn, moest ze morgen alsnog sturen of het gaat? Anyway, als ik binnen een uur nog geen reactie heb zal ik zelf nog eens sturen. Zo vervelend dit. :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:47

Bij mij loopt het goed. Continue wel enkele adressen voor bezoeken, huisoppas of katje in huis. Heel gezellig! Mijn profiel doet het ook erg goed :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:44

Ik heb 24 uur een ex broodfok hondje gehad, hij kwam wennen om te kijken hoe het gaat.Hij had het echt moeilijk in het begin want hij nooit bij iemand anders geweest, bij het naar bed gaan heb ik een mandje naast mijn bed gelegd en daar heeft hij heerlijk in geslapen. Vanmorgen lag hij in de gang te wachten tot zijn baasje kwam.
Hij is heel rustig maar moet gewoon wennen, dat komt helemaal goed.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 00:26

Er komen steeds weer aanvragen binnen, ik moet ook nee zeggen. Ik heb nooit veel hondjes tegelijk dus zit de opvang snel vol.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 23:36

Al lang stil hier! Hoe loopt het nog?

Ik heb inmiddels een nieuwe baan, en na enkele drukke jaren vond ik het ook wel wat te veel worden, dus heb mijn beschikbaarheden per dag wat terug geschroefd. Ivm Corona blijft het nu wat meer doorlopen en dat is wel lekker.
Verder ga ik het huisoppas bij honden afbouwen voor langere periodes, dat legt eigenlijk echt te veel beslag op ons privé en werkleven voor wat het ‘maar’ opbrengt…

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 01:01

Ik krijg veel aanvragen maar iedereen woont zo ver weg.
Of je wel 2 x 15 minuten wilt rijden, 30 km af wilt leggen en 6 dieren wilt verzorgen voor €10 per keer…

Kan ik dit eigenlijk ergens aanpassen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 08:24

Nee das wel echt een nadeel aan pawshake dat je zo weinig kunt instellen. Hier zit gelukkig enorm veel in de buurt.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:44

lies_sparkle schreef:
Ik krijg veel aanvragen maar iedereen woont zo ver weg.
Of je wel 2 x 15 minuten wilt rijden, 30 km af wilt leggen en 6 dieren wilt verzorgen voor €10 per keer…

Kan ik dit eigenlijk ergens aanpassen?

Je kan je prijs omhoog doen, en in de beschrijving melden dat mensen een korting krijgen als ze in je woonplaats wonen bijvoorbeeld. De korting kan je dan geven tijdens het boekingsproces.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 12:50

Mijn ervaring is dat veel mensen je profiel dan al overslaan. Hier is veel vraag maar ook veel aanbod. Ik kan inmiddels aardig de prijzen zetten die ik wil maar dat was een jaar geleden echt anders.

Overigens zit ik bewust laag, ik doe dit meer voor de community zeg maar dan om er geld aan over te houden.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:31

Ik heb wat verder gezocht op de website, en in de FAQ vind ik het volgende;

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:56

Ja dat hebben ze al jaren als ‘oplossing’. Werkt natuurlijk voor geen meter zo.

Probleem is dat ik dus idd klanten naast de deur heb waar ik letterlijk een bakje voer en water buiten moet neerzetten, tgo. Klanten met 8 binnenkatten op 15min rijden. Omdat mijn prijzen algemeen laag staan, geef ik geen korting maar weiger ik dus steeds vaker de zaken die én ver weg zijn én veel werk.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:26

Nee, ik vind het ook erg onhandig.
Ben net pas begonnen met Pawshake en heb mijn prijzen expres laag staan ten opzichte van de rest in de omgeving, ik hoop daarmee wat klantjes te trekken.
Wat vraag jij er voor Poes? Ik zit nu op 11 euro voor een huisbezoek, daar houd ik 9 euro van over.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:35

Ik vraag ook 11 en ik ben al drie jaar bezig en heb een stevig klantenbestand en veel reviews. Bewust laag dus :D

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:32

Ik heb mijn prijzen juist omhoog gegooid, die benzineprijzen zijn niet grappig meer en ik heb het geluk dat ik bijna geen concurrentie heb. Er is hier 1 meisje via pawshake in de buurt en die vraagt 20 euro voor een huisbezoek. Ik nu 16 euro, via een tikkie is het 14,50. Dat doen eigenlijk alle terugkerende klanten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:13

Ja hier stikt het van het aanbod dus dat werkt hier sowieso echt niet vrees ik. En ik wil het juist goedkoper aan blijven bieden omdat ik het niet echt voor het geld doe maar juist wil dat mensen betaalbaar een leuke oppas hebben.
Als je je kosten er echt uit wil en er een beetje mee verdienen, is het sowieso niet echt de juiste bezigheid :D

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:57

Ik doe alleen adressen die op fietsafstand zijn. (Elektrische fiets, dat dan wel).
Ik hoef dan geen benzineprijs door te rekenen, dat scheelt weer.

Hebben jullie ook wel eens dat het dier waar je voor moet zorgen niet zo goed achter blijft?
Ik heb nu een aanvraag voor een klein Keeshondje, die mag de 10 dagen dat de baasjes op vakantie zijn in een bench zitten met puppypads. Ik moet dan 1 keer per dag komen om hem te voeren en te verschonen. :(
Ik vind het zo sneu voor het beestje.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 23:25

Kanzi schreef:
Ik doe alleen adressen die op fietsafstand zijn. (Elektrische fiets, dat dan wel).

Hebben jullie ook wel eens dat het dier waar je voor moet zorgen niet zo goed achter blijft?
Ik heb nu een aanvraag voor een klein Keeshondje, die mag de 10 dagen dat de baasjes op vakantie zijn in een bench zitten met puppypads. Ik moet dan 1 keer per dag komen om hem te voeren en te verschonen. :(

Pardon? Ik zou de opdracht weigeren en ook absoluut vertellen waarom. Natuurlijk wel op een nette/educatieve manier. Maar dit kan echt niet :n

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 00:34

En de dierenpolitie inschakelen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 00:44

Kanzi schreef:

Ik weiger dit soort zaken principieel en geef ook duidelijk mee: zoek een huisoppas, doe logeren of zoek een pension.

Helaas zit ik compleet onverwacht in net dezelfde situatie en ik ben woest. Geen idee wat te doen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 05:10

Die zou ik idd ook weigeren. Anders ga je iedere keer met een rot gevoel daarheen. Betaal dan wat meer en zorg dat je hondje bij de oppas kan blijven of neem idd iemand in huis. Dat ze het verzonnen krijgen..