Maar op internet vind ik eigenlijk vrij weinig klachten.. en dat vind ik toch wel zorgwekkend. Nu.nl heeft zelfs een artikel geschreven die zegt dat het een prima examen was
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

aeckker03 schreef:Bij onze hele jaarlaag ging het idd ook super slecht wat betreft scheikunde.. velen (inclusief mezelf) hadden het niet eens een heel klein beetje af...
Maar op internet vind ik eigenlijk vrij weinig klachten.. en dat vind ik toch wel zorgwekkend. Nu.nl heeft zelfs een artikel geschreven die zegt dat het een prima examen was

Tumvum schreef:Hoi, ook ik heb vanmiddag het examen scheikunde gemaakt en het ging zacht uitgedrukt rampzalig.. ik vond de vragen heel erg over 1 onderwerp gaan en bij de berekeningen was ik het vaak gewoon even helemaal kwijt.. kan iemand mij vertellen waarom er volgens het correctiemodel bij vraag 1 een asymmetrisch koolstofatoom in de structuurformule aanwezig is? Aan de C waar de CH3 aan vast zit, zit toch 2 maal CH2 aan vast? Dus niet asymmetrisch?
) dat jullie het ook zo moeilijk vonden. Ik schrok een beetje van dat artikel want ik vond het echt heel lastig net zoals de rest van mijn klas. Totaal niet representatief vergeleken met de pilot examens.
CastaMickey schreef:Heeft er iemand met gs hier een idee hoe je de stof kunt leren waar geen HC bij is? Voornamelijk dus de tijdvakken 1 t/m 5 ongeveer.. Ik heb alleen een boek met de HC's enzo erin maar daar staat niks over die eerdere periodes in, alleen de KA's ervan..
Marrie_L schreef:Ik dacht dat scheikunde bij mij best goed ging, tot ik ging nakijken
ik heb ergens tussen de 37 en 43 punten gok ik (ik heb op geheugen moeten nakijken want ik had geen tijd om antwoorden over te schrijven) en dat wordt dus tussen de 4,8 en 7,6. Ik hoop dus op een leuke n-term
CastaMickey schreef:Nog een gs vraag hier.. Weet iemand hoe het kan dat er bij de de Pacificatie van Gent (1576) werd afgesproken dat in Holland en Zeeland alleen het calvinisme toegestaan was en dat bij de Alteratie van Amsterdam 2 jaar later de katholieke regering afgezet werd?![]()
Hoe kan daar een katholieke regering zitten als alleen het calvinisme toegestaan was
CastaMickey schreef:Nog een gs vraag hier.. Weet iemand hoe het kan dat er bij de de Pacificatie van Gent (1576) werd afgesproken dat in Holland en Zeeland alleen het calvinisme toegestaan was en dat bij de Alteratie van Amsterdam 2 jaar later de katholieke regering afgezet werd?![]()
Hoe kan daar een katholieke regering zitten als alleen het calvinisme toegestaan was