Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:09

Vandaag dus weer een dag geskipt en op mijn gemak naar Amsterdam gegaan. Boodschappen gedaan en vervolgens college samengevat. Zie ik net op blackboard dat ochtendcollege morgen niet doorgaat _O- Prima, nog minder les haha.
Nu maar weer even verder met samenvatten en vanavond weer HNTM kijken :))

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:12

Hahaha chil Britt! :)) Mijn SO gaat donderdag ook niet door, dus dat is alleen maar heel fijn. Scheelt weer wat.

Hmpf, begin net de motivatie te krijgen te gaan hardlopen maar dan heb ik zo weinig tijd voor mijn huiswerk. Morgen maar doen dan :') Vind het ook zooo koud, brr!

Mijn kleding komt pas over 2-3 werkdagen aan -nocheer- Maar zaterdag laatste inkopen doen voor Berlijn (hopelijk een of twee truien, pyjama, dikke handschoenen, muts, wel allemaal bij de primark) en zondag nog naar een vriendin toe en dan ma-vrij met school naar Berlijn. Dus voor mij nu laatste weekje knallen voor de vakantie :P

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:14

Iedereen meteen weer vol aan de bak zo na het weekend? Behalve Britt dan. :P

Ik heb zondag altijd een studie- en paardvrije dag. Geen religieuze overwegingen, maar dat is één van de weinige dagen dat vriend en ik echt samen dingen kunnen ondernemen.

Vandaag ben ik de hele middag druk bezig geweest met het opstellen van een concept stageplan. Alle leerdoelen SMARTI formuleren. >;) Maar goed, ik ben voorlopig tevreden. Eerst maar even boodschappen doen en dan misschien nog even wat lezen voor economie. Ben ook nog niet aan de paarden toegekomen, maar ze staan in volpension en we trainen niet voor wedstrijden dus missen doen ze me niet.

Anna, verstandig om even een stapje terug te doen! Tijd voor jezelf is wel erg belangrijk hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:21

Westernfreak, oke SMART ken ik, maar SMARTI? :')

Ik moet zaterdag enkel even winkelen en naar de paarden, zondagochtend heel misschien maar moet ik nog even kijken. Wil ook nog wat tijd overhouden. :+

Sycces!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:21

Mag ik me ook melden hier? :o

Ik kan nooit de motivatie vinden om te leren, niks helpt dan ook. Af en toe moet ik mezelf een klap geven en mezelf verschrikkelijk rot toespreken, omdat ik anders niks doe. Dat helpt nog niet eens altijd.

Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn [***] waar ik ontzettend aan gehecht ben in 1 jaar tijd aan het eind van deze maand ingeslapen word. Dus beginnen met leren is nu nog lastiger.

Meestal als ik ga leren en huiswerk ga maken ben ik bezig van wanneer ik thuis ben tot half 10 s'avonds en dan heb ik nergens anders meer tijd voor, dat helpt natuurlijk niet mee!

Huiswerk maken doe ik gewoon niet meer en leren midden in de nacht de dag van tevoren, dat werkt gewoon niet meer in 3 [***] en ik hoop dus dat jullie kunnen helpen.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:27

3 gymnasium vond ik ook niet altijd makkelijk, maar vaak wel redelijk te doen. :P Hoe is je rooster?

Wat ik namelijk altijd alvast probeer te doen is in het weekend ál het maakwerk maken voor de hele week wat je al hebt opgekregen/wat je al weet. Daarbij in het weekend ook alvast leerwerk doornemen en/of samenvatten. Doordeweeks scheelt je dat heel veel tijd. Plan doordeweeks dan dat je om half 9 stopt tot half 10, en ga dan slapen. Dan heb je een uurtje om te relaxen. Meer krijg je helaas toch niet voor elkaar. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:33

Rooster is:
maandag 8:30-16:00
dinsdag 8:30-15:10
woensdag 8:30-14:20
donderdag 8:30-15:10
vrijdag 9:20-16:00

Maar hoe ga ik het maken, op zich vind ik het best te doen, maarja met een half uurtje leren is het logisch dat ik niet zulke top cijfers haal en er dus ook onvoldoendes vallen. Plannen kan helpen, maar dan denk ik oh dat kan later en oh ik moet naar een verjaardag van mijn opa.. hele planning verpest. Dat soort dingen, het is niet het leren of maken zelf maar meer het aan het werk gaan en gaan leren. :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:36

Daarom moet je dus plannen en zo veel mogelijk in het weekend proberen te doen. :') Vraag je ouders anders elk begin van de maand of er die maand nog belangrijke dingen gepland staan en zo ja wanneer. Dan maak je elke vrijdagavond een planning voor het weekend en die week erop.

Dat werkt veel beter, zorgt voor minder stress etc. Ik splits leren namelijk op in meerdere delen, dan zie ik er minder tegenop om te beginnen. Zo heb ik a.s vrijdag een proefwerk economie van 5 hoofdstukken. Blijkt onwijs moeilijk te zijn. Doe vandaag een hoofdstuk, morgen 2, woensdag 2 en donderdag kan ik dus mooi alles herhalen. ;)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:37

Ik maak op mn laptop altijd to-do lijstjes op mn bureaublad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:38

Kijk ik in mn agenda...

Oeps... Deadline... Vandaag |o

Dus straks maar even aan de bak, mailtje versturen en hopen dat mijn stagebegeleider woensdag tijd heeft om af te tekenen 8)7

Was iets te druk bezig met stage zelf zeg maar :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:40

Ik doe niet meer aan plannen, heb het jaren geprobeerd op de middelbare school maar uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik hartstikke goed kan plannen, maar uitvoeren? Damn. Dat kan ik dus echt niet.
Zo heb ik vrijdag een tentamen, wat ook veel stof is. Daarvan ben ik nu net met het 3e college bezig met samenvatten (van de 7 colleges volgens mij?).. Meestal doe ik alles alsnog een dag van tevoren :+ Maar donderdag moet ik van 9:00 - 17:30 werken en vrijdag van 15:30 tot 16:30 dus tentamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:42

knip
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-25 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:07

Gabi, bij mij komt dan vaak het gevoel van "oliebol, ik moet nog super veel doen!" en dan raak ik vanzelf gestresst genoeg om te beginnen. :')

En als je weinig hoeft te doen heb je de motivatie: even snel dit doen en dan lekker de hele tijd relaxen :P En je haalt daardoor echt hogere cijfers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:09

knip
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-25 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:12

Het begin is zó belangrijk, echt waar! Je had nu een 8 of 9 gemiddeld 'moeten' staan, zodat het geen ramp is als je wat lagere cijfers haalt. :P Je gaat hier anders echt last van krijgen in de rest van het schooljaar.

Eerste periode = fantastische cijfers
Tweede en derde periode = normale cijfers
Vierde periode kan je stukken rustiger aan doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:13

knip
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-25 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:53

Vind je het niet vervelend dat zoveel uitvalt, Britt? Ik wil altijd graag dat alles doorgaat, want je moet toch dezelfde hoeveelheid stof doen :+

Desiree, ik zou zeggen, ga hardlopen als je daar zin in hebt! Sporten is belangrijk en goed voor je :j Berlijn lijkt me zo leuk!

Westernfreak, wat is smarti? :+

Welkom Gabi (?) :) Laat je niet uit het veld slaan door een slechte start! Ophalen kan nog best lukken, ik heb vorig jaar in Zweden een heel studiejaar in een half jaar kunnen proppen. Je wil niet weten hoe, maar niets is onmogelijk :))
Heb je tussenuren op school, of tijd om in lessen te werken? Zoveel mogelijk op school doen scheelt misschien al iets. Waar ben je het meeste tijd mee kwijt? Ik plan zelf niet heel veel behalve 'vaste' activiteiten (sport/colleges/societies), verder doe ik elke dag iets- als het maar iets is. Plannen kan ik niet want soms wil ik gewoon de halve dag vak x doen en niets anders, en dan wil ik dat mogen :+
Voor mij werkt het heel goed om ruim van tevoren in elk geval een start te maken met problem sheets voor elk vak- dan kan ik beter inschatten hoe lang het gaat duren, en ik zie er minder tegenop iets weer op te pakken als ik al wat af heb :) daarnaast helpt het om dingen beter op te nemen. En gun jezelf ook wat ontspanningstijd en voldoende slaap, dat is net zo belangrijk :j als je het moeilijk vind om met dingen te starten- werk je beter als je bijvoorbeeld bij een van je ouders zit ('toezicht'), of bijv. in een bibliotheek of samen met een vriend? Voor mij is studie echt enorm plaatsgebonden, mijn vrienden en ik zitten heel vaak langer op de universiteit omdat daar meer een 'studiesfeer' hangt :) En in weekenden bijwerken idd :P

Ik heb gisteren heerlijk gewandeld in de bergen :D niet zoveel gestudeerd dus. Vandaag enkel de hele dag colleges gehad, en daarna naar een young scientific research society meeting gegaan, we willen met een klein groepje proberen een onderzoeksproject te doen dit semester naast studie :) Nu nog even wat kleine dingetjes doorkijken voor morgen, we hebben een meeting met de supervisor voor ons group project dus ik moet even inlezen :))

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 23:02

Hoi! Ik kom ook weer even binnenspringen! School is ondertussen ook al drie weken voor mij begonnen, tot nu toe gaat alles vlotjes. Statistiek, waar ik vorig jaar een 1/20 voor haalde gaat tot nu toe nog erg goed. Ik doe echt moeite om actief mee te doen in de les en voor én na elke les voor te bereiden en te herhalen. De oefeningen van de practica gaan wel wat moeizamer, maar uiteindelijk kloppen mijn oplossingen wel steeds, we gaan dus in de goede richting. Ik moet tegen december ook een paper schrijven over slaapstoornissen, daar moet ik maandag al een eerste opzet van inleveren, dus vanaf morgen ga ik me alleen daar mee bezig houden. Na volgende week maandag zal het terug naar statistiek en functieleer gaan.
Schema voor morgen:
9u: opstaan, ontbijten, aankleden etc.
10u - 13u: artikels paper analyseren
13u: eten en relaxen
14u - 16u: practicum statistiek
16u - 18u: hoorcollege statistiek
18u: eten en relaxen
19u- 22u: artikels paper verder analyseren

Ohja, ik voortaan ga ik ook meer dit topic proberen mee te volgen, want dat heb ik de laatste tijd ook verwaarloosd :')

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:08

Deetjeeuh schreef:

SMARTI: Specifiek, Meetbaar, Activerend, Realistisch, Tijdgebonden, Inspirerend.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:12

Druk dagje vandaag SG! Succes!

Hier vanmiddag presentatie over Cushing en verder vooral veel luisteren...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:21

Nou ik moet er weer aan geloven na 5 dagen weekend :+

11:30 - 12:30 bonuspuntentoets (heb maar 3 vd 7 colleges gedaan haha)
12:30 - 13:30 gastcollege
13:30 - 17:00 practicum -> snel afmaken en dan eerder weggaan :))
Tussen 17:00 - 18:15 eten en relaxen
18:15 - 19:00 samenvatten
19:00 - 19:15 pauze en dan van 19:15 - 20:00 weer samenvatten.
Daarna zie ik wel..

Totaal geen motivatie! Maar vandaag is verplicht dus kan helaas niet nog een dag thuisblijven. Ben wel van plan om vanavond echt verder te gaan met samenvatten, vrijdagmiddag dus tentamen en donderdag heb ik bijna geen tijd. Morgen hele dag practicum (laatste dag gelukkig), mag wel eerder weg als ik het af heb maar zo'n beetje iedereen heeft tijd te kort dus dat wordt weer van 9:30 - 17:00 bikkelen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:30

Succes vandaag SG en Britt.

Ik blijf vandaag een dagje thuis om even bij te slapen en uit te rusten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:49

Westernfreak schreef:
Deetjeeuh schreef:

SMARTI: Specifiek, Meetbaar, Activerend, Realistisch, Tijdgebonden, Inspirerend.

Insprirend? Wat moet ik me in dit geval hierbij dan voorstellen? Iets wta je inspireert?
Ik dacht, ik ga naar school om aan mn school te werken, maar ik vind het toch heel lastig om me goed te concentreren hoor. Vooral overdag. Zit hier maar een beetje te klooien. En net niks te doen. Schiet niet op dit, en ik krijg mezelf moeilijk aan de praat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:51

SMARTI. :')

Ik moet wel werken met SMART haha.

Ik heb een huiswerkdagje gepland, ga nu een bouwplan maken voor een uiteenzetting. En mezelf een uur bannen haha.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:14

Komt 'ie hoor! Even het stuk uit de beschrijving gekopieerd en geplakt. :+

'Inspiratie' schreef:
Het leerdoel moet iets zijn dat je echt wil bereiken. Als je een bepaald leerdoel formuleert, alleen omdat je denkt dat medestudenten of docenten dat graag zullen horen, terwijl jij er zelf eigenlijk niet echt in gelooft of het helemaal niet belangrijk vindt, dan wordt het niks! Het moet voor jou zelf betekenis hebben, anders ga je er geen energie in stoppen. Natuurlijk moet het wel betrekking hebben op gedrag/vaardigheden/kennis die voor je opleiding relevant zijn, al kan het heel goed ook in andere domeinen van je leven spelen.

Anna, heel verstandig! +:)+

Britt een verlengd weekend. Gingen die college's niet over het tentamen van vrijdag? Dan is het toch wel minder dat ze ook nog eens uitvallen.

Joolien, wel een goed idee van je om naar school te gaan om te werken! Jammer dat het vandaag alleen niet werkt. Niet het jezelf kwalijk gaan nemen dat je nu niks hebt gedaan hoor (daar was ik altijd heel erg goed in; 'kijk eens wat ik allemaal niet heb gedaan' in plaats van 'kijk eens wat ik wèl heb gedaan!'). Je hebt het geprobeerd en het zit er nog even niet in. Weer fijn naar huis gaan en iets oppakken waar je positieve energie van krijgt? Of met jezelf afspreken dat je een half uurtje iets voor school doet en dan weer iets leuks? Zo heb ik het opgepakt, met een half uurtje per dag en in het begin ook dat maar een paar dagen in de week.

Ik heb vanmorgen kennis gemaakt met mijn stagebegeleider. Ik geloof dat het wel goed gaat komen en heb er zin in! *\o/* Nu eerst nog "even" een lesplan voor morgen uitwerken.