Prima, nog minder les haha.Nu maar weer even verder met samenvatten en vanavond weer HNTM kijken
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mijn SO gaat donderdag ook niet door, dus dat is alleen maar heel fijn. Scheelt weer wat.
Vind het ook zooo koud, brr!
Maar goed, ik ben voorlopig tevreden. Eerst maar even boodschappen doen en dan misschien nog even wat lezen voor economie. Ben ook nog niet aan de paarden toegekomen, maar ze staan in volpension en we trainen niet voor wedstrijden dus missen doen ze me niet.

Hoe is je rooster?
Vraag je ouders anders elk begin van de maand of er die maand nog belangrijke dingen gepland staan en zo ja wanneer. Dan maak je elke vrijdagavond een planning voor het weekend en die week erop.
Maar donderdag moet ik van 9:00 - 17:30 werken en vrijdag van 15:30 tot 16:30 dus tentamen. 
En je haalt daardoor echt hogere cijfers.
Je gaat hier anders echt last van krijgen in de rest van het schooljaar.

Berlijn lijkt me zo leuk! 
Laat je niet uit het veld slaan door een slechte start! Ophalen kan nog best lukken, ik heb vorig jaar in Zweden een heel studiejaar in een half jaar kunnen proppen. Je wil niet weten hoe, maar niets is onmogelijk 
daarnaast helpt het om dingen beter op te nemen. En gun jezelf ook wat ontspanningstijd en voldoende slaap, dat is net zo belangrijk
als je het moeilijk vind om met dingen te starten- werk je beter als je bijvoorbeeld bij een van je ouders zit ('toezicht'), of bijv. in een bibliotheek of samen met een vriend? Voor mij is studie echt enorm plaatsgebonden, mijn vrienden en ik zitten heel vaak langer op de universiteit omdat daar meer een 'studiesfeer' hangt
En in weekenden bijwerken idd 
niet zoveel gestudeerd dus. Vandaag enkel de hele dag colleges gehad, en daarna naar een young scientific research society meeting gegaan, we willen met een klein groepje proberen een onderzoeksproject te doen dit semester naast studie
Nu nog even wat kleine dingetjes doorkijken voor morgen, we hebben een meeting met de supervisor voor ons group project dus ik moet even inlezen

Westernfreak schreef:Deetjeeuh schreef:Westernfreak, oke SMART ken ik, maar SMARTI?
SMARTI: Specifiek, Meetbaar, Activerend, Realistisch, Tijdgebonden, Inspirerend.

'Inspiratie' schreef:Het leerdoel moet iets zijn dat je echt wil bereiken. Als je een bepaald leerdoel formuleert, alleen omdat je denkt dat medestudenten of docenten dat graag zullen horen, terwijl jij er zelf eigenlijk niet echt in gelooft of het helemaal niet belangrijk vindt, dan wordt het niks! Het moet voor jou zelf betekenis hebben, anders ga je er geen energie in stoppen. Natuurlijk moet het wel betrekking hebben op gedrag/vaardigheden/kennis die voor je opleiding relevant zijn, al kan het heel goed ook in andere domeinen van je leven spelen.
Nu eerst nog "even" een lesplan voor morgen uitwerken.