Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weissjee

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:32

Oh anne dat is ook een naar systeem.

Ik heb donderdagavond mn eerste tentamen. En ik moet van deel A 80% goed hebben anders wordt deel B niet nagekeken. Daar schijt ik hem het hardst voor..

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:37

In februari instromen in Vlissingen of Nijmegen kan niet voor mij, dat is allebei minimaal 2 uur reizen en op kamers gaan is geen mogelijkheid. :(

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:41

Ik heb maar 1 grote integrale kennis toets van alle vakken. Een stellingen toets met 150 stellingen die je moet beantwoorden met ja, nee of vraagteken. Fout antwoord is 1 punt er af, goed antwoord 1 punt er bij en bij een vraagteken gebeurt er niets. Je moet 30% halen. Klinkt makkelijk en weinig, maar voor een voldoende moet je dus 45 punten behalen (als je dus ik zeg 30 fout beantwoord, moet je 75 goed beantwoorden, dat zijn al 105 vragen en heb je net een zesje). Aparte manier van toetsen en hoe verder in het jaar hoe hoger percentage je moet gaan behalen. Ben wel erg benieuwd hoe het daadwerkelijk gaat, we hebben nu wel 1 oefen toets, welke ik overigens goed te doen vond... Maar toch, wanneer vul je iets in ja of nee en wanneer een vraagteken. Vraagteken als je iets echt niet weet, maar wat als je twijfelt? Fout beantwoorden is toch 1 punt er af... Zijn er meer die zo getoetst gaan worden??

We hebben 8 vakken die dus in één toets zitten. Vooral anatomie/pathologie is veel (heel veel) en lastig, nucleaire geneeskunde en radiotherapie is ook wel pittig, maar goed te doen. De rest is wel heel goed te doen (stralingsdeskundigheid, radiodiagnostiek, echografie en interpersoonlijke vaardigheden), verder hebben we PGO welke in de toets ook terug komt.

We kunnen deze onderwijs periode ook maar 8 studiepunten behalen, 2 voor een presentatie en 6 voor de kennis toets. Hoeveel studiepunten moeten jullie halen om geen negatief BSA te krijgen? We moeten minimaal 55 punten halen en 60 voor propedeuse.

Jammer dat er zoveel twijfelen, toch altijd zonde. Maar ik herken het wel, niet nu overigens. Dit is de beste keuze die ik ooit heb kunnen maken! Maar het is niet mijn eerste studie en ben ook alweer bijna halverwege de 20...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:57

Oh ja Dat is lastig Carolien... :(
Heel vervelend dat er zo veel twijfelen idd. In mijn persoonlijke omgeving hoor ik dat helemaal niet, dus best opvallend!

Dat is inderdaad een hele aparte manier van toetsen. Wij hebben wel meerkeuzetoetsen maar niet op deze manier!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:00

Voor m'n P moet ik er 60, om over te gaan 45.
Maar ik heb telkens blokken van 4 a 5 vakken. Die moeten allemaal voldoende zijn voor 7,5 studiepunt. Heb ik 1 onvoldoende(of meer) dan heb ik meteen 0 studiepunten.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 07:34

Zelfde, 45 om over te gaan en 60 voor m'n P. Echter kunnen wij van het eerste blok niks herkansen dus als je hiervan een onderdeel niet haalt kun je zwaaien naar je P .. :')

Waar ik me momenteel vooral aan stoor zijn de groepsopdrachten. Wij hebben nu bijvoorbeeld een opdracht die telt voor 50% van je eindcijfer als groepsopdracht. Ik heb al m'n groepsleden al 2x gezegd hoe of wat, hadden we een datum afgesproken om alles over te kijken was het gister ineens 'Nee, ik kan morgen niet'. Dus ik ben ontzettend boos geworden, want ik heb nog meer projecten lopen (hun ook) waar ik voor moet zitten, als we dan dingen inplannen hebben ze zich er maar mooi aan te houden. Kan daar zo slecht tegen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 08:01

Bij mij precies hetzelfde. Alles moet maar in groepen en je bent zo afhankelijk van elkaar..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:59

Ik weet wel dat ik zo mijn Macbook het raam uitsmijt als ik nog 1 HTML code moet schrijven :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:09

Ah ja projectgroepen... Ik ben gezegend met een superfijne groep.
Zijn met zijn 6en en het loopt echt top. Iedereen levert op tijd in. We lopen dik voor op andere groepen (zodat we de herfstvakantie lekker vrij houden), iedereen denkt goed mee EN we kunnen et super met elkaar vinden. Kan met ze lachen gieren brullen en tegelijk heel hard werken. Helemaal top.

Snap dat nietmeewerkende projectgroepen ontzettend frustrerend kunnen zijn. Zou daar zelf ook heel boos om worden.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:22

Een goede project groep doet wonderen ja.. Ik hoop ook echt van harte dat ik in de volgende periode bij de andere twee meiden uit mijn klas kan, met de jongens in mijn huidige groep kan ik gewoon géén contact krijgen. Telefoon wordt niet opgenoemen, appjes neit beantwoord. Er wordt zelfs niet eens naar mijn mailtjes gekeken.. Dus dat heb ik maar aangegeven tijdens mijn SLB gesprek gisteren, grote kans dat mijn groep wordt opgeheven..

Om over te gaan moet ik 54 punten halen, P is idd ook 60..
Maar goed, ik heb dan ook veel vakken met iedere keer lage punten. Het meeste wat ik voor een vak kan halen is 4, en dat is ook enkel voor een project in de laatste periode..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:37

45 punten is volgens mij vrij standaard dan?
Wij hebben 55 en hebben 4 kennis toetsen van elk 7 punten, behalve de eerste, die is 6 punten. Als je één kennis toets dus niet haalt, ga je niet over naar het tweede jaar en krijg je een negatief bindend studieadvies (mag in principe zonder goede reden ook niet het eerste jaar overnieuw doen, numerus fixus opleiding).

Wij hebben nog geen projecten, enige wat we met de onderwijs groep doen is PGO begeleid (taken maken, etc) en PGO onbegeleid, dan bespreek je taken die je individueel voor elk vak moet maken. We hebben een beetje een gemengde klas, aantal die heel fanatiek zijn maar (stom gezegd) niets snappen, aantal die er goed mee bezig zijn en het wel goed snappen. Verder aantal die niks doen en ook geen inbreng hebben. Soms ook wel frustrerend, echter is vrijwel altijd iedereen aanwezig en nemen practica ook vrij serieus gelukkig (is ook wel echt een must in de richting natuurlijk, je kan niet lopen grappen tijdens onderzoeken bij patiënten)...

Maar gelukkig nog geen frustraties van project groepen die niet werken... Moeten alleen een presentatie met 3 houden, maar mag je zelf uit kiezen met wie en heb nu wel een fijn groepje tot nu toe. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:46

Courses schreef:
Ik weet wel dat ik zo mijn Macbook het raam uitsmijt als ik nog 1 HTML code moet schrijven :D

Ik zit er nog midden in _O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:02

Ik zit er ook nog midden in hoor :P We hebben nu als eindopdracht een website in elkaar draaien in DreamWeaver met HTML en CSS sheet. Vanmiddag mee bezig geweest, om vervolgens de spatie uit het basis mapje te halen en alles deed 't ineens niet meer. Heb bijna m'n Macbook een enkeltje raam gegeven en uiteindelijk heeft een klasgenootje me geholpen, om vervolgens zelf het probleem te vinden dus ik moet soms nog even wat langer doortellen dan 30 :') Grinnik. Maar m'n website gaat opzich wel goed, heb zelfs een scrollbalk!

(OMG WTF BBQ :):) :):) :):) :):) =:) =:) =:) ) Hahahaha.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:10

Dreamweaver? Klinkt leuk :+ Wij moeten een website in elkaar draaien in Sublime Text :P Ook met HTML en CSS inderdaad. Dat vind ik opzich best heel leuk.

We zitten nu weer met 293 post-its en flip overs. Aaaargh. Echt serieus, ik kan geen verdomde post-its meer zien.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:19

Pff. Dacht eerst dat ik wel aardig creatief was, maar nu ik jullie zo hoor (of mijn beste vriendin thuis zie) ben ik toch blij neit voor een creatieve studie te zijn gegaan xD niets voor mij en ben daar ook écht niet handig mee :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:21

Goldwynn schreef:
Pff. Dacht eerst dat ik wel aardig creatief was, maar nu ik jullie zo hoor (of mijn beste vriendin thuis zie) ben ik toch blij neit voor een creatieve studie te zijn gegaan xD niets voor mij en ben daar ook écht niet handig mee :P

Hier nog 1 _O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:29

Ik zit momenteel druk te tekenen op de huistafel voor m'n Schouw over 3 weken :P
Super leuk, kuch.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:59

Hier vanmiddag even een kleine inzinking :+
Heb erg last van migraine (pas sinds april) en echt hele erge hoofdpijn, dus soms mis ik een dagje school of kan ik gewoon niet tot diep in de nacht doorwerken... Dat trekt m'n hoofd gewoon niet.
Maar omdat het pas sinds april is en pas sinds een paar weken zo extreem heb ik nog geen passende medicijnen (loop wel bij de dokter)
Maar vandaag werd er dus een docent een beetje boos omdat ik niet alles gedaan had (150 nieuwe schetsen).
Heb met een pruillipje z'n uitbarsting aangehoord, heb me ge-excuseerd en heb even heel hard gehuild buiten het lokaal :+
Vriendinnetje kwam me troosten, ben het lokaal weer ingegaan en heb wel verder gewerkt maar voelde me wel even heel naar.

Het is gewoon allemaal zo veel, het lijkt wel alsof we niks anders MOGEN doen.
Wéér 200 beelden verzamelen, wéér 150 schetsen en een anti-boek, 3 anti-spreads, en een achtergrond voor een blog.
Daarnaast nog een uittreksel van een ingewikkeld boek, een verslag voor algemene theorie en een extra verplicht keuze vak.

Zo en nu weer aan het werk :)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:21

De uitspraak hier is altijd dat de studie een fulltime job is, dus ze verwachten volgens mij inderdaad dat je steeds maar met school bezig bent.
Kan me dat gevoel wel voorstellen, ik trek die dingen die jij noemt zonder migraine nieteens.

Hoorde dat er weer iemand gestopt zou zijn, dat zou de 4e van mijn klas zijn :=

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:13

Hm, de vierde al? Toch aardig wat dan. Bij mij op het moment nog slechts eentje, die bleek in september zijn herkansing van zijn mbo niet gehaald te hebben. Geen diploma dus uitschrijving..

Maar damn, van de groep die vorig jaar begonnen is heeft voglens mij ongeveer 50% jaar twee gehaald.. Ik hou mijn hart echt vast..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:33

Marielle_93 schreef:
De uitspraak hier is altijd dat de studie een fulltime job is, dus ze verwachten volgens mij inderdaad dat je steeds maar met school bezig bent.
Kan me dat gevoel wel voorstellen, ik trek die dingen die jij noemt zonder migraine nieteens.

Hoorde dat er weer iemand gestopt zou zijn, dat zou de 4e van mijn klas zijn :=

Dat merk ik hier ook hoor. Ze kijken raar op als je zegt dat je ook nog een leven hebt. Komen ze tijdens je laatste les om 6 uur 's avonds; "Ja, voor morgenochtend even al je teksten herschrijven en inleveren". Euh, wat als ik vanavond sport heb? Voor zoiets heb je minstens een paar uur nodig, voor ik thuis ben is het al half 8 :+
Ze doen inderdaad echt alsof we buiten school geen leven hebben en we niets meer mogen. Maar studeren is de leukste tijd van je leven hoor! }:0

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:35

Vind het echt absurt veel hoor .. Krijg ook het idee dat mijn docenten denken dat we geen slaap nodig meer hebben ofzo .. De hoeveelheid huiswerk is niet te doen. Ik sport verder al niet meer, ben vorig jaar gestopt met paardrijden en zie m'n vrienden nog amper. Enigste wat ik doe is 1 a 2 avonden (vrijdag + zaterdag) werken .. Rest is fulltime school.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:03

Inderdaad, balen he.. Werken heb ik af moeten zeggen want dat ging niet meer. Paarden maak ik op zaterdag tijd voor, zodat ik in elk geval 1 dag per week iets kan doen, al is het maar een uurtje. En woensdagavond van 9 tot 10 sport ik een uurtje. Dat wil ik per se. Ik vind dat ruimte voor ontspanning heel erg belangrijk is. Als ik alleen maar door ga raak ik heel erg gestressed en daar kan ik heel slecht mee om gaan :+

Dus af en toe denk ik gewoon 'krijg de klere' en doe ik dingen niet :+ En als ze me vragen waarom ik het niet gedaan heb vertel ik eerlijk dat er gewoon te weinig minuten in een dag zitten.
Ik kies dan natuurlijk wel de goede dingen uit om niet te doen. Dingen die mijn groepje niet schaden en die niet van levensbelang zijn.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:10

Well, ik werd bij de eerste en beste docent die ik zei dat ik te weinig uren had in een dag bijna meteen naar de decaan doorgestuurd .. :') Eh, okee, ja erg logisch.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:19

Ik ben ook gestopt met paardrijden :j
Ach verder vind ik het onwijs leuk dus het valt wel mee hou ik dan maar vol :')