Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rockwitch schreef:Ik heb ook alweer een paar afwijzingen binnen. Elke keer omdat ik geen administratieve opleiding heb, die 6 jaar ervaring is blijkbaar niet zo belangrijk.
Maar goed ben wel druk met de cursus bezig, dus hopelijk snel in ieder geval daar een diploma van
Alfi2010 schreef:Jolligirl: Als ze echt niets in je zien gaan ze je echt niet nogmaals op gesprek laten komen, kost veel te veel tijd. Dus:: succes, we duimen!
_Sim_ schreef:Is er dan wel weer een nieuwe horeca cao, jollie? Weet dattie vorig jaar "gevallen" is maar hoe het nu zit heb ik me nog niet in verdiept.
Citaat:Vrij weekend
In de horeca wordt in het weekend gewerkt en dit hoort ook bij het karakter van de horeca. In Nederland is het wettelijk geregeld dat een medewerker recht heeft op 13 vrije zondagen per jaar. Echter, de werkgever hoeft de medewerker niet perse op de zaterdag ervoor of de maandag erna vrij te geven. Zo kan het voorkomen dat een horecamedewerker nooit een weekend vrij krijgt. Volgens ons ga je op deze manier geen duurzame arbeidsrelatie aan. Door in de cao vast te leggen dat een medewerker het recht heeft op een weekend vrij wordt op een eenvoudige manier de branche aantrekkelijker gemaakt. Wij stellen dan ook voor om de medewerker het recht te geven op een vrij weekend per maand.
rockwitch schreef:Ik heb ook alweer een paar afwijzingen binnen. Elke keer omdat ik geen administratieve opleiding heb, die 6 jaar ervaring is blijkbaar niet zo belangrijk.
Maar goed ben wel druk met de cursus bezig, dus hopelijk snel in ieder geval daar een diploma van
Cer schreef:Nou, vandaag gaat t rijtje sollicitaties beginnen.. Drie deze week, ben benieuwd.
Jolliegirl schreef:De grote gele M heeft me gebeld.
Ik mag opnieuw op gesprek komen!
Zeer netjes dus. Moet er wel rekening mee houden dat het misschien niets word, ze hadden zóveel sollicitanten!
Maar het feit dat ze me deze kans geven zegt heel wat goeds.
eroslover schreef:Vandaag 3 brieven eruit, waarvan een open sollicitatie. Hoop dat de zorg weer aan trekt. Heb helaas sph gedaan en geen verpleegkunde...