Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alfi2010

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:14

Alja: het is nog geen donderdag, even geduld nog.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:57

Ik heb ook alweer een paar afwijzingen binnen. Elke keer omdat ik geen administratieve opleiding heb, die 6 jaar ervaring is blijkbaar niet zo belangrijk.
Maar goed ben wel druk met de cursus bezig, dus hopelijk snel in ieder geval daar een diploma van

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:59

Nou, vandaag gaat t rijtje sollicitaties beginnen.. Drie deze week, ben benieuwd.

Rockwitch: dat is wel goed, een cursus! :j

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:17

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:29

Hm, uit het radiobericht begreep ik dat het om spookvacatures zou gaan, maar dit is helderder, thuiswerken enzo.. ja dat zou ik ook niet zomaar vertrouwen..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:31

Dat is niet iets van de laatste tijd, maar wel goed om zo nu en dan weer even te melden :j

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:46

rockwitch schreef:
Ik heb ook alweer een paar afwijzingen binnen. Elke keer omdat ik geen administratieve opleiding heb, die 6 jaar ervaring is blijkbaar niet zo belangrijk.
Maar goed ben wel druk met de cursus bezig, dus hopelijk snel in ieder geval daar een diploma van

En dan heb je de opleiding en kom je nog niet aan het werk.. Ik heb schoevers en 6 jaar werkervaring.. zie dat we uit de zelfde regio komen!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:00

Ja idd, nou ja ik blijf maar gewoon heeeeel hard zoeken en hopen.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:05

ja dat doe ik ook maar :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:35

Ik heb een vacature gezien... en nu een poging om een sollicitatiebrief te schrijven... en dat vind ik echt verschrikkelijk lastig... bedenk me van te voren alle redenen en argumenten waarom ze me toch zullen afwijzen ipv positief te blijven.
Hoe zorgen jullie dat je een positieve brief kan schrijven. Bellen jullie ook altijd naar contactpersoon? Welke vragen stellen jullie daar dan aan? *zucht* krijg nu al stress...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:40

Ik bel nooit (ik haat bellen en zou ook niet weten wat ik moet vragen). Ik ben er van overtuigd dat ik wat te bieden heb en dat benadruk ik in mijn brief.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:41

Je kan bellen om een interessant lijkende vraag te stellen, zodat je naam even blijft hangen :j
Een positieve brief is gewoon schrijven dat je voldoet aan wat ze vragen (beargumenteren) en wat je positieve kwaliteiten zijn (teamplayer, zelfstandig, accuraat etc). Niet te lang ook, en verder verwijzen naar je cv. Zoiets bouw ik meestal..
je kan ook een voorbeeldbrief opzoeken op internet

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:56

Ik gebruik idd vaak voorbeeldbrieven om ideeën op te doen. Verder heb je al wat punten in je hoofd waarom je geschikt bent, want je gaat niet zonder goede reden op een bepaalde vacature solliciteren toch?

Bellen heb ik tot nu toe niet gedaan.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:05

Ik bel eigenlijk ook nooit. Meestal stel ik de brief eerst op en kijk ik er een paar keer na of ik fouten tegen komen etc. Daarna laat ik de brief aan mijn vriend lezen voor op of aanvullingen. Altijd handig als er nog een tweede persoon naar kijkt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:21

De grote gele M heeft me gebeld.
Ik mag opnieuw op gesprek komen!
Zeer netjes dus. Moet er wel rekening mee houden dat het misschien niets word, ze hadden zóveel sollicitanten!

Maar het feit dat ze me deze kans geven zegt heel wat goeds. :j

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:35

Jolligirl: Als ze echt niets in je zien gaan ze je echt niet nogmaals op gesprek laten komen, kost veel te veel tijd. Dus:: succes, we duimen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:36

Jolliegirl schreef:
Zeer netjes dus. Moet er wel rekening mee houden dat het misschien niets word, ze hadden zóveel sollicitanten!

+:)+

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:56

Als iemand nog communicatiefuncties weet in West-Midden-Brabant of Zuid-Holland, tip dan dan even. Dat mag ook voor administratief werk!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:58

Krijg net mail dat de sollicitatieprocedure momenteel niet voorgezet word (horecabedrijf)
Want medewerkers moeten minimaal 1 weekenddag per week beschikbaar zijn...

Maar dat mag volgens de cao helemaal niet. je bent verplicht 1 weekend per maand vrij te hebben.

Mijn schoonvader is nu bezig om duidelijkheid te vinden in de cao.. En dan gaan we t weekend een mailtje opstellen..
Ze hebben wel interesse in me.. en krijg een week de tijd om te beslissen of ik elk weekend wil werken.
Maar ik ga hier niet zomaar mee akkoord...

Ik wil juist niet elk weekend werken omdat mijn vriend chauffeur is en ik hem dus alleen in het weekend kan zien..

Alfi2010 schreef:
Jolligirl: Als ze echt niets in je zien gaan ze je echt niet nogmaals op gesprek laten komen, kost veel te veel tijd. Dus:: succes, we duimen!

Dat dacht ik dus ook!
ben dr blij mee hoor :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:09

Is er dan wel weer een nieuwe horeca cao, jollie? Weet dattie vorig jaar "gevallen" is maar hoe het nu zit heb ik me nog niet in verdiept.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:22

_Sim_ schreef:
Is er dan wel weer een nieuwe horeca cao, jollie? Weet dattie vorig jaar "gevallen" is maar hoe het nu zit heb ik me nog niet in verdiept.

Citaat:
Vrij weekend
In de horeca wordt in het weekend gewerkt en dit hoort ook bij het karakter van de horeca. In Nederland is het wettelijk geregeld dat een medewerker recht heeft op 13 vrije zondagen per jaar. Echter, de werkgever hoeft de medewerker niet perse op de zaterdag ervoor of de maandag erna vrij te geven. Zo kan het voorkomen dat een horecamedewerker nooit een weekend vrij krijgt. Volgens ons ga je op deze manier geen duurzame arbeidsrelatie aan. Door in de cao vast te leggen dat een medewerker het recht heeft op een weekend vrij wordt op een eenvoudige manier de branche aantrekkelijker gemaakt. Wij stellen dan ook voor om de medewerker het recht te geven op een vrij weekend per maand.

Ik weet niet of deze al van toepassing is.
Zo niet, dan houd het gewoon op. Ik wil in het weekend ook een keer weg kunnen met mijn vriend.. hem uberhaupt ff kunnen zien en niet altijd maar aan het werk zijn.. :n

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:27

Jolliegirl: Spannend dus, leuk dat je nog een keer op gesprek mag komen...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:32

Vandaag 3 brieven eruit, waarvan een open sollicitatie. Hoop dat de zorg weer aan trekt. Heb helaas sph gedaan en geen verpleegkunde...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:33

Fijn Jol, dat de grote gele M je nog een kans geeft!

Ik heb mijn CV op vacaturebank gezet en kreeg maandag een berichtje van een callcenter.
Het klinkt wel aantrekkelijk, maar ik zie het mezelf niet voor vast doen :n en ik ben inmiddels wel toe aan vastigheid..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:50

Hallo, ben ik ook weer eens! :wave:
Nog steeds werkloos, helaas. -O-
Wel nog druk aan het solliciteren, vandaag gebeld naar een uitzendbureau dat mensen zocht voor een supermarkt een kwartiertje treinen hier vandaan. Ik heb eerder bij een ander filiaal van hen gewerkt, dus misschien...

Ik zag dat Splashislief de motivatie niet helemaal kon vinden om brieven te schrijven, dat capopjekop wat freelancewerk gaat doen, dat Netam89 350 concurrenten had op een vacature :wow:, dat Leonoor een afwijzing binnen had gekregen :(:), dat er iets heel vervelends was gebeurd bij Alfi2010 op het werk (Jeetje, dat dat zomaar kan... Kan me voorstellen dat je daar een beetje van van slag was. :(:)), dat vuurneon een brief de deur uit had gedaan voor een traineeship en dat Alja een beetje met de zenuwen zat...

rockwitch schreef:

Wat stom zeg. Hopen dat je snel je diploma hebt en dat je kansen dan wat verbeteren!
Hoewel dat berichtje van Ilona eronder dan weer niet zo bemoedigend werkt...

Cer schreef:
Nou, vandaag gaat t rijtje sollicitaties beginnen.. Drie deze week, ben benieuwd.

Succes! +:)+

Ik ben ook erg slecht in brieven schrijven, Evelijn. En nu had ik van de week een superbrief geschreven... Binnen 2 uur al een afwijzing binnen. Nou, dat werkt bemoedigend. :')

Vanmiddag heb ik toevallig wel eerst gebeld, om te vragen of ik treinvergoeding kon krijgen als ik bij die supermarkt ging werken. Normaal bel ik ook niet. :n

Jolliegirl schreef:

Dat is volgens mij heel goed nieuws, ik ben ervan overtuigd dat ze je niet terug laten komen als ze het niet in je zien. :D
(Wat Alfi dus ook al zei.)

eroslover schreef:
Vandaag 3 brieven eruit, waarvan een open sollicitatie. Hoop dat de zorg weer aan trekt. Heb helaas sph gedaan en geen verpleegkunde...

Succes! +:)+

Ontzettend begrijpelijk dat je niet ALLE weekenden wilt werken hoor Jolliegirl, dat is ook wat mij zo tegenstaat aan de horeca... Ik wil wel heel graag avonden werken (ben GEEN ochtendmens :+), maar élk weekend? Nee. :n
Dan gaat mijn sociale leven er compleet aan...

Callcenterwerk lijkt mij ook niets, Dreamy... Zeker outbound niet. :=