Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:58

Iets anders! :-)

Variaties op wat in de 'dressuurwereld' reeds te krijgen is, maar imo betere kwaliteit en in heel veel leuke kleuren. Ik vond het zelf erg leuk dus ik dacht: ik doe het gewoon. Kan het zo in de shop zetten en als het verkocht wordt kan ik het in de buurt bij die vrouw zo ophalen, zij heeft een heel groot bedrijf en groothandel.

En ben nog bezig met iets in de leersectie, maar dat heb ik eerst zelf besteld omdat ik de kwaliteit ervan wil zien en voelen.

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:15

Wat fijn! Jij koopt dus niets Zelf aan? Dat geeft je idd wel meer ruimte om een keer wat nieuws te proberen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:21

Klopt, ik werk op bestelling! De blousjes en jasjes omdat er ontzettend veel mogelijk is... dat is bijna niet te doen om alle kleuren én maten op voorraad te hebben. Maar er wordt snel geleverd en kan het alsnog met 2-4 weken bij de klant hebben.

Het meeste van wat nieuw in de shop is, is wel op voorraad, alleen niet bij mij maar 20 minuutjes verderop! Dus als het besteld wordt kan ik het daar zo kopen, inpakken en versturen. Qua lederwaren is het nog even afwachten, als dat doorgaat zit daar een langere levertijd op, dat komt namelijk vanuit Amerika en wordt met de hand gemaakt. Ik kan dan met die groothandel meeshippen en zij hebben ongeveer iedere 6/7 weken een shipping.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:06

Klinkt goed allemaal! Fijn dat je op zondag open kan Mallootje en tof dat jij weer nieuwe dingen voor in je shop hebt gevonden Annash!

Even een vraagje aan de speurneuzen: Ik zie in Analytics dat ik veel bezoekers heb gehad via "coqtailslider.com" en ik vraag me af wat voor site dat is... Jullie enig idee? Ik kan er niets over vinden!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:11

Deed je niet iets met Flavouzine, Joyce? Want die kom ik wel in combi tegen. Kijk hier maar http://www.pagesinventory.com/domain/ww ... com.html#3 en dan onder Inbound links. Anders zou ik het ook niet weten.

@Annash, fijn dat die leverancier zo wat om de hoek zit. Dat maakt het toch weer wat makkelijker om extra artikelen op te nemen.

@Mallootje, mogen jullie iedere zondag open zijn? Of een bepaald aantal per jaar?
Laatst bijgewerkt door Paan op 20-01-13 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:39

We mogen elke zondag open zijn, mits je een andere wekelijkse rustdag hebt. Aangezien ik ook op maandag gesloten ben, is er geen probleem :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:33

Hey wat goed! Ze hebben laatst een artikel van mij in Flavourzine geplaatst, dus dan is het mysterie opgelost :D thanks!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:52

Als je weer een keer een detective nodig hebt, ik ben in te huren. Haha

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:13

Wat fijn Mallootje dat je iemand hebt gevonden voor de zondag! Dat moet vast wat rust geven, nu je en een dag extra open kan en een goede kracht hebt gevonden. Hopelijk valt het straks in de praktijk niet tegen. Ook een goed idee van de zadels! Zoiezo denk ik dat er best markt is voor 2de hands spullen verkopen in een winkel (ook bv 2de hands rijlaarzen). Op deze manier kun je toch passen, zonder dat je bv via marktplaats heel NL af moet rijden en je hebt toch nog voor een mooi budget goede rijlaarzen kunnen kopen.

Shanna gaat haar assortiment uitbreiden, tof! Ga je ons ook al vertellen met wat precies of is dat nog een verassing?

Wij hebben over anderhalve week een afspraak staan met een fabriek over een assortimentsuitbreiding, ook erg spannend en veel zin in. We moeten ook echt proberen om de shop uit te breiden naar minder weersafhankelijke producten (mag ook een nieuwe shop zijn), dus als iemand nog ideeën heeft, dan hou ik me aanbevolen. Maar vaak loop je er gewoon tegen aan en moet ik me er niet al te druk over maken. Ik heb ook zoveel zin in het voorjaar, ben zo benieuwd hoe zandcompleet het dan gaat doen, dat is echt “ons seizoen”.

Vandaag ook een jubileum, www.angstenpaard.nl bestaat precies 1 jaar. Deze website bestaat pas sinds mei vorig jaar, maar op 21 januari 2012 ben ik gestart met bloggen op blogspot en later zo uitgebreid en over 2 weken komt de Hoefslag al!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:10

Melis: verschillende dingen, van supergoede groomingspullen tot haaraccessoires met bling, handige opbergtassen en beenbescherming in allerlei kleurtjes. Een aantal producten staat al in de shop, de rest volgt.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:45

Die haarstiekjes vind ik wel erg leuk. Alleen ik begrijp het niet helemaal hoe je het vastmaakt. Is het echt een normaal haarstiekje met de versiering? Of is het nog zo’n netje waar in het midden het bling bling zit?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:10

Leuk dat je weer uitbreiding hebt Shanna. Niet helemaal mijn smaak, maar bij veel dressuur-ruiters zal het zeker wél in de smaak vallen.

Mellis, moet het dan wel een beetje te maken hebben met zand? Of... want teveel verschillende dingen is best moeilijk te bolwerken merk ik zelf best vaak.

Deze week weer een druk voor mij... veel afspraken, vergaderingen en overleggen over projecten. Deze week dat allemaal afmaken en dan kan ik me vanaf volgende week op valentijnsdag richten!

dempsyflaing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:32

Ik ben een online paardensport zoekmachine gestart: http://www.paardensport-shop.nl.

Webshops zijn er ten overvloede. Zie jij ook soms door de bomen het bos niet meer? PaardenSport-shop.nl biedt de oplossing. Online paardensport artikelen kopen doe je vanaf nu op PaardenSport-shop.nl.

Paardensportartikelen van Harry’s Horse, BR, Anky, HV Polo, noem maar op. Je vindt ze allemaal op PaardenSport-shop.nl – dé online paardensport zoekmachine van Nederland. Om ervoor te zorgen dat jij gemakkelijk naar producten, winkels of merken kunt zoeken, bundelen wij de rubrieken en producteigenschappen van Nederlands grootste ruitersport webshops. Zo kun je zoeken op prijs, kleur, merk en webshop maar ook op ras, zodat je sneller vind wat je zoekt.
Uiteraard hebben wij de bekende paardesport winkels als Divoza, Medhorses, Paardenzorg. Het bijzondere aan PaardenSport-shop.nl is dat je bij ons juist ook de kleinere, exclusievere webshops vindt zoals bijvoorbeeld Atorka en de HorseBarn.

PaardenSport-shop.nl laat jou producten zien van paardensport webshops, wij leveren zelf geen producten. Op onze site vind je op dit moment meer dan 7000 ruitersport artikelen, van verschillende webshops. Via ons kom je direct op de juiste website en op de juiste pagina terecht, waar jij je bestelling en betaling zelf af kunt handelen. En uiteraard begint jouw volgende zoektocht naar paardensport artikelen weer bij PaardenSport-shop.nl.

Het is dus vooral om ook de kleinere exclusievere webshops erbij te gaan plaatsen zodat het assortiment ook exclusief wordt en niet bijv. 10x dezelfde hoevenvet tegen dezelfde prijs.

Wat vind jij van dit initiatief en heb je zelf ook ideeën voor leuke webshops die niet in ons overzicht mogen ontbreken? Of heb je nog suggesties voor het zoeken zoals bijvoorbeeld op ras?

Het is dus vooral om ook de kleinere exclusievere webshops erbij te gaan plaatsen zodat het assortiment ook exclusief wordt en niet bijv. 10x dezelfde hoevenvet tegen dezelfde prijs. Ook de webshops die zelf leuke, exclusieve producten maken wil ik graag in dit overzicht gaan plaatsen zodat je alles gemakkelijk kan vinden.

Ik hoor het graag van jullie!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:36

Ik vind het nogal een promotiepraatje... Vraag me ook af of je bij ons in de goede hoek zit om te vragen 'wat we vinden', dan ben je beter terecht bij je klant(en) denk ik zo. Verder denk ik dat Annash hier in dit topic mogelijk wel wat heeft aan je site.

Wel een goed initiatief voor mensen die paardenspullen zoeken in een exclusiever segment..

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:45

@ Yucca het hoeft niet perse in exact hetzelfde segment te zitten, maar wel in de lijn der verwachting. Ofwel ik ben niet op zoek naar nog 20 soorten zand, maar wel aanverwante producten, bv voor hoveniers, of stenen e.d. Ik wil voorlopig nog niet de ‘kruiwagen, schepjes’ markt in gaan. Nu met de sneeuw ligt het zo goed als stil (wat prijsaanvragen en wel nog aardig wat bezoekers), maar echte bestellingen hoeven we nu natuurlijk niet te verwachten. Het zou leuk zijn als we ons assortiment kunnen uitbreiden naar iets stabielers voor een heel jaar door.

Iets volledigs anders sta ik ook voor open, maar dat wordt dan gewoon een volledige nieuwe shop natuurlijk. Gezien ik zelf mijn websites bouw is dat ook geen probleem. Angst & Paard en Zandcompleet is ook volledig anders, maar toch goed te combineren.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:46

Ik vind het vooral duur voor een dienst zonder garanties.. 89 euro voor 25 producten, ik weet het niet, spreekt mij niet echt aan op die manier. Ik werk dan liever met een soort commissie, per product dat via jullie verkocht wordt, een zeker percentage voor jullie. Zo betaal ik pas als het effectief iets oplevert..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:49

Ik merk dat gebonden grind soorten best in trek zijn, of lokaal gewonnen grondstoffen. Al weet ik niet of dat in jullie omgeving gewonnen wordt natuurlijk. Grind/split soorten zou ik ook wel passend vinden bij zand. Ik kan zelf altijd moeilijk de wat bijzondere materialen vinden, zoals diverse schelpensoorten, pebbles, ect. Als is dat natuurlijk nog steeds wel seizoensgebonden. Of je moet strooizout gaan verkopen ;-) of strooizout gemengd met zand!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:58

Goede tips yucca! Bedankt. Dat strooizout hebben we al weleens bekeken, maar was niet interessant gezien de vele concurrenten. Gemengd met zand misschien wel, thx! Grind & Split hebben we al, zijn we ook aan het uitbreiden, maar wordt nu ook al verkocht door, evanals Schelpen.

dempsyflaing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:14

@Ier Het is niet de bedoeling om over te komen als promotiepraatje maar ik wilde het wel zo goed mogelijk uitleggen en ben benieuwd of jullie ook leuke webshops weten die nog niet iedereen kent en wel in het webshop overzicht passen.

@mallootje Als je bij een affiliate netwerk bent aangesloten dan kunnen we met een commissie werken maar omdat daar vaak hoge aansluittarieven aan zitten en hoge commissies is dit niet voor iedereen mogelijk helaas.

Voor 89 euro (69 euro als je je voor 31/01/2013 aanmeldt) krijg je dan een vermelding in het webshop overzicht, wordt er een blog over je webshop geschreven, promotie in social media én 25 producten in het shopping overzicht. Dit zijn dan ook weer 27 links naar je website wat ook goed is voor je Google ranking.

Ik heb zelf vanuit mijn bedrijf in fashion ook op deze manier geadverteerd (tegen een iets hoger tarief overigens) maar daar betaal ik naast een vast tarief ook per click. Hier heb ik wel goede resultaten mee maar het is altijd een verrassing achteraf wat de kosten zijn. Dat wil ik graag beter doen voor PaardenSport-Shop.nl.

Ik wil graag een volledig overzicht van álle ruitersport artikelen aanbieden van álle ruitersport webshops!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:55

@ Demspsy, op zich een goed initiatief alleen wat ik altijd jammer vind aan deze websites is dat het geen vergelijkingswebsite is (of het komt nog?). Alle artikelen staan namelijk gewoon onder elkaar per webshop vermeld. Dus als ik een specifieke rijbroek zoek zie ik gewoon 10 artikelen (ik noem maar wat) met 10x diezelfde rijbroek uit 10 webshops. Liever zou ik de rijbroek 1 keer zien en dan de diverse prijzen of USP. Zoals een ‘echte’ vergelijkingssite werkt. Voor mij werkt de huidige site enkel als ‘door de bomen het bos niet meer zien’, er staan zoveel artikelen, enkel opsommingen van assortimenten. Waar zit namelijk het echte vergelijken?

Je zou bv een ‘vergelijkingsmandje’ kunnen maken. Waarin klanten hun artikelen in stoppen en ze zo kunnen vergelijken. Nu moet ik de dingen die ik interessant vindt zelf onthouden en kan ik eigenlijk net zo goed zelf de webwinkels afgaan. Verder lijkt het me nogmaals een goed initiatief met name voor de kleinere webwinkels, maar ik zou nog verder werken aan het echte waarde aspect van de website.

dempsyflaing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:21

@Mellis86 Je kunt nu door de naam van het product of bijv. type rijbroek alle zoekresultaten op 1 pagina zien zodat je kunt zien wie het product levert en wat de prijs ervan is. Ook kun je bijvoorbeeld zoeken op kleur en ras, dit zal ook verder worden uitgebreid.

Het is ook de bedoeling om het vergelijken in de toekomst verder uit te breiden zoals ook op beslist enz. kan. Hiervoor moeten er eerst meer webshops zijn vermeld zodat het een groter overzicht gaat worden.

Bedankt voor je reactie en over het vergelijkingsmandje gaan we zeker nadenken.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:32

Ik begrijp het nut voor de consument, van zo'n vergelijkingsfunctie. Maar als ondernemer vind ik het dan zeker niet meer interessant, want dan betaal ik om uitgespeeld te worden tegen andere webshops? Webshops die misschien de policy voeren dat ze niet de adviesverkoopprijs hanteren, maar daar standaard 10 of 15% onder gaan? Ik denk niet dat kleine webshops zullen intekenen, want zij hebben zelden artikelen die de grote shops niet hebben (behalve bijvoorbeeld de shop van Shanna, maar dat is echt een uitzondering) én moeten de adviesverkoopprijs gebruiken om uit de kosten te komen. Qua prijs kunnen zij meestal niet opboksen tegen de superstores, en ik denk dat ook niet dat ze zullen willen betalen om dat duidelijk te laten maken.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:35

Nog een aanvulling: Shops zoals Divoza geven bijvoorbeeld al in november kortingen op kleding. Een kleinere shop kan dat niet maken.. Bovendien hebben wij in Belgie een sperperiode waarin geen kortingen gegeven mogen worden. Dat betekent dat, mocht ik intekenen, ik gedurende de hele maand november en december geen verkoop zou kunnen genereren via jullie, omdat Divoza, Medhorses, EJ,.. standaard goedkoper zullen zijn.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:29

Mijn shop is inderdaad een uitzondering, maar momenteel heb ik er nog geen interesse in. Ik heb een plan gemaakt voor 2013 en dit past daar niet zo mooi in. Maar wie weet verander ik nog van gedachten.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:15

%&(#$*%#(^*#%)^$%)^&$%)^$%&)^&$!!! Frustratie hier.....

Sommige mails die ik verstuur komen blijkbaar niet aan bij klanten. Terwijl ze bij mij gewoon in tussen de verstuurde mails staan. Ik snap er niets van... vorig jaar had ik het ook bij één klant. En nu dus weer, het is dat het een via-via contact is en dat ik dus zo hoor dat ze wachten op een mail van mij, terwijl ik al had gezegd dat ik hun mail beantwoord had.

Frusterend die computers....meteen maar even contact opgenomen met mijn hostingsbedrijf, eens kijken wat hun ervan zeggen.