1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:48

xlisza schreef:
Oke opzich klinkt dat wel interessant !:)
Dat hebben de leraren bij ons ook wel, iedereen moet zelf maar zien of je 't maakt of naar de les komt.
Iedereen zijn/haar eigen verantwoordelijkheid!

Oke, ik zou dan aan de uni van Tilburg willen gaan studeren volgend jaar als ik mijn P heb gehaald!
Want is het nog zo dat je alleen de togaberoepen kunt uitoefenen met een volledige bachelor opleiding aan de universiteit??

Volgens mij moet je ook je master hebben.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:48

MyHorseGirl schreef:
@ Lindy ik heb zo'n hekel aan twijfel tentamens.. had er dinsdag ook eentje.. niet leuk.

ik geloof dat mijn hele opleiding bestaat uit tentamens met meerkeuzevragen...dus moet er echt mee leren omgaan..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:49

Iedereen mag eigenlijk bij ons bij de colleges zijn.
Maar de vorige periode hadden wij op de maandag 2 colleges van super saaie leraren, die niet te volgen waren en ook de stof eigenlijk niet behandelden (meer over het nieuws etc..) Dus die heb ik n week of 4 geskipt. Ben wel naar de werkcolleges geweest en heb eigenlijk geen stof gemist uiteindelijk (gelukkig!).
Maar dat is dan ook geen probleem hier op school, ze weten niet eens wie er wel/niet bij een college aanwezig is, omdat het zn grote zaal is met 4 klassen en ze controleren niet.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:49

MyHorseGirl schreef:
xlisza schreef:
Oke opzich klinkt dat wel interessant !:)
Dat hebben de leraren bij ons ook wel, iedereen moet zelf maar zien of je 't maakt of naar de les komt.
Iedereen zijn/haar eigen verantwoordelijkheid!

Oke, ik zou dan aan de uni van Tilburg willen gaan studeren volgend jaar als ik mijn P heb gehaald!
Want is het nog zo dat je alleen de togaberoepen kunt uitoefenen met een volledige bachelor opleiding aan de universiteit??

Volgens mij moet je ook je master hebben.

Ja dat sowieso, maar er was iets veranderd ofzo dat je nu ook een HBO bachelor mocht hebben hiervoor.
Maar ik denk dat ik het zekere voor 't onzekere neem en gewoon naar de uni ga volgend jaar! (als ik t allemaal haal natuurlijk :) )

MyHorseGirl

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:51

@lisza aanwezigheid controleren ze bij ons ook totaal niet. Weten inderdaad niet eens dat jij er bent. Je kan eventueel ook als je dit jaar je P niet haalt, in het 2e jaar als je wel je P hebt, alsnog naar de uni.

@ Lindy zo dat is balen..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:53

Ja dat klopt dan kan ik ook nog naar de uni, maar ik wil het gewoon in 1 jaar halen!
Zeker nu dat sociale leenstelsel eraan komt! Dan kan ik er maar alvast beter zitten ;)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:54

xlisza schreef:
Ja dat klopt dan kan ik ook nog naar de uni, maar ik wil het gewoon in 1 jaar halen!
Zeker nu dat sociale leenstelsel eraan komt! Dan kan ik er maar alvast beter zitten ;)

Dat sociale leenstelsel gaat volgens mij al in als wij volgend jaar naar de uni gaan. Maar jullie houden me wel op van het leren. :') Nog even aan m'n privaatrecht! Denk dat dit een hertentamen gaat worden..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:58

MyHorseGirl schreef:
xlisza schreef:

Dat sociale leenstelsel gaat volgens mij al in als wij volgend jaar naar de uni gaan. Maar jullie houden me wel op van het leren. :') Nog even aan m'n privaatrecht! Denk dat dit een hertentamen gaat worden..

Haha, dat wordt eventjes n boktban dan? :Y)
Succes met leren.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:00

Nee dat kan ik niet. :') dat is te pijnlijk. Thanks!!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:03

MyHorseGirl schreef:
Nee dat kan ik niet. :') dat is te pijnlijk. Thanks!!

Ja dat is zo definitief :P Ik zal je niet meer lastig vallen! Ga nu maar goed leren zodat je n mooi tentamencijfer krijgt!! :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:40

MyHorseGirl schreef:
@ xlisza, nee ik ben net nieuw hier in dit topic! :D Ik studeer in Leiden. :) Doe jij ook rechten?

hee, dan zit je bij mij op school! hogeschool van Leiden neem ik aan? :P
Al doe ik geen rechten :P

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:02

@Menino ja! HS Leiden! Welke studie doe jij??

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:03

Nou mijn privaatrecht ging dus, ehm niet zo goed :\ Nu gaan leren voor BSI.. ik wil niet meer.. :(

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:29

Ik heb ook rechten aan de hs leiden gedaan! Haha nu alleen aan de uni!, valen dt je privaat niet zo lekker ging!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:45

MyHorseGirl schreef:
@Menino ja! HS Leiden! Welke studie doe jij??

toegepaste psychologie :P

Als je dus iemand in het mediacentrum in dit topic ziet, ben ik het waarschijnlijk :')
balen dat privaatrecht niet goed ging -O-

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:46

Zo ben net terug van jij JIV toets, volgens mij heb ik een 10 :p haha was ook al super vroeg klaar (na 10 min) ondanks dat 25 minuten voor de toets normaal al kort is!

Mocht lekker met de auto, dus was er zo in n 50 minuten (ipv 2 uur met het OV) :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:54

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:28

Net medisch rekenen gehad, volgens mij heb ik een 10 :D Morgen verpleegkunde dus moet nog veeel leren.
Edit: Cijfers van vaardigheden is ook binnen, een 6.4 :D

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:11

Super zeg een 10 =)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:36

@Madelon mooie cijfers! Hopen dat je dan ook echt een 10 hebt! :)

@lisza, is JIV gewoon zo'n juridische vaardigheden toets??

@Menino hahaha gezellig :') ik zie het al helemaal voor me. :') toegepaste psychologie, is dat leuk??

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:46

Mag ik ook mee komen kletsen?
Ik ben eerste jaars SPH studente in Utrecht. Helaas m'n eerste tentamen flink verpest met een 3.3 -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:48

MyHorseGirl schreef:
@Madelon mooie cijfers! Hopen dat je dan ook echt een 10 hebt! :)

@lisza, is JIV gewoon zo'n juridische vaardigheden toets??

@Menino hahaha gezellig :') ik zie het al helemaal voor me. :') toegepaste psychologie, is dat leuk??

ja heel leuk vind ik, alleen nu met de tentamenweek toch wel minder hihi :') .

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:52

Hahaha ja dat begrijp ik!! Ik vind het nu ook allemaal wat minder leuk.. :') Wat houdt toegepaste psychologie eigenlijk in? Aan wat voor soort banen moet je dan denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:51

ja, is lastig omdat er nog maar één lichting afgestudeerden is. Ik wil eigenlijk naar uni om psychologie te gaan studeren.

iig leer je heel veel theorieën over mentale en gedragsprocessen van mensen.
En ook hoe je bv. mensen kunt beinvloeden en voorlichtingen kunt geven, hoe je mensen moet observeren (hadden we deze periode), hoe mensen zich gedragen in groepen, de rol van de invloed van ouders etc. dat soort dingen
En op de HBO is het dan vooral gericht hoe je dat in praktijk brengt. Laatst hadden we het er bv. over dat een stoplicht waarbij aangegeven wordt hoe lang het duurt tot het weer groen beter werkt dan tegen rood-rijders dan een gewoon stoplicht. Dat vond m'n docent een mooi voorbeeld van toegepaste psychologie :') . Of bv. hoe je een interface van een cockpitt ontwikkelt waarbij je de minste kans hebt dat een piloot een fout maakt. Maar ook bv. je de beste sollicitanten kun selecteren voor een bedrijf ed.

Heel interessant iig :D

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:56

Ah nu heb ik tenminste een beeld als mensen zeggen: 'ik studeer toegepaste psychologie!' Thanks daarvoor! :D Klinkt in iedergeval wel interessant ja. :j Psychologie studeren, weet niet of dat zo'n slim plan is aangezien er een overschot is aan afgestudeerde psychologie studenten. Mijn moeder werkt zelf in de zorg en zegt ook dat er gewoon te weinig werk is op dit moment. Ze krijgt ook heel vaak verzoeken voor een stageplek of eventueel een baan. Helaas kan ze mensen niet verder helpen. :n