Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:20

Wat leuk zeg! Helaas is september voor mij al een drukke maand (sta al in 3 weekenden met een kraam), dus ik kan niet, maar anders had ik zeker interesse gehad!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:29

Jammer.... mss volgend jaar :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:57

Wat een leuk idee van die land goed Fair! Helaas moet ik zelf rijden. anders was het best iets geweest voor het paardenhotel! Is er ook ruimte om bijvoorbeeld een grote poster op te hangen?

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:36

Jammer dat je niet kan, heb volgens mij niet echt plek voor poster maar kan het even navragen...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 14:41

Hebben jullie een programma boekje met mogelijkheden afwasborstel?
Of "bakrand" reclame? Of...?

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:49

Er is mogelijkheid om dit evenement te sponsoren en dan kan je vlaggen o.i.d. ophangen.
Voor sponsoring kan je contact opnemen met sandor@psvwestland.nl zie hier ook voor telefoonnumers: http://www.psvwestland.nl/?page=Contact

Dit evenement is trouwens gratis toegankelijk. :)

Of bedoel je mogelijkheden voor deelname van de landgoedfair? :o

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:40

als ik het goed heb zijn hier een paar mensen die al een keer facebook winacties hebben gedaan.
Nu heb ik een actie opgezet waarbij mensen de pagina moeten liken en vervolgens een foto moeten delen. alleen merk ik nu dat ik wel zie hoeveel de foto gedeeld is, maar ik kan niet zien wié precies gedeeld heeft, omdat enkel de publieke profielen en vrienden in die lijst verschijnen..
Ik kan wel zien wie de nieuwe likers zijn en hou die voorlopig bij in een excel, maar ik merk nu al (na een half uur) dat het aantal nieuwe likes niet overeenstemt met het aantal keer dat de foto gedeeld werd..
Hoe lossen jullie dit op?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 11:25

Dat komt omdat mensen niet lezen Mallootje.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:29

Ja klopt, haha, ik dacht nochtans dat het niet moeilijk was... ;)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:26

Ik kom ook weer kijken :)

Kan niet alles bijlezen (wat gaan jullie snel :P ) maar ga zo wel even terug lezen.

Ik zelf ben al tijdje met iets nieuws bezig en wil graag jullie mening horen zodra het af is! Waarschijnlijk eind deze week. Hoop dat een paar van jullie er naar willen kijken :o

Nu even bijlezen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:39

@Mallootje: Ik gok dat het komt doordat de mensen wel delen maar niet de pagina liken (of wat mensen ook vaak doen, het bericht liken ipv de pagina...) Daarom heb ik tot nu toe ook altijd pas wat verloot als ik een bepaald aantal likes op mijn pagina had, dat vind ik persoonlijk wat makkelijker bij te houden. Maar als iemand hier een goede manier weet hoe je iets kan verloten onder mensen die een actie gedeeld hebben, dan is dat wellicht ook wel eens leuk om te doen.

@floortje: Ik ben benieuwd!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:47

@ mallootje ik denk dat (zoals joyce al aangaf) makkelijker is bij 1 te houden. Weet niet wat je voorkeur heeft? Ik persoonlijk kijk eerder naar een foto dan naar wat andere mensen "leuk" vinden.

Hoop morgen het te kunnen laten zien, anders begin volgende week :)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:20

Lezen is voor sommige mensen, met name op facebook inderdaad wat lastig. Mensen liken dan de foto ipv de pagina of andersom.

Ik denk dat je de volgende keer beter een actie kan maken bij minimaal 50 likes van je foto, of 20 keer de foto/pagina hebben gedeeld. Dan kunnen ook de bestaande mensen die je pagina al eerder hebben geliked meedoen. En niet alleen maar nieuwe "klanten".

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:40

Nu laat ik de bestaande likes ook al deelnemen hoor, die moeten dan alleen de foto delen en dan doen ze ook mee :)

Iemand had hier zo'n website die random een winnaar uitkoos dacht ik? Wat was dat ook alweer?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:29

foxy80 schreef:
Ben hier een tijd niet geweest, maar hoop het antwoord hier te vinden (want word er lichtelijk gek van *\%/* )
Wie heeft er ervaring met foute vermeldingen door zoekmachines op het internet?
Een of andere *!§é#@;! heeft het in zijn hoofd gehaald mijn persoonlijke gegevens onder de categorie 'paardrijden' te plaatsen bij belgium.net
Ik word geregeld gebeld met de vraag voor paardrijles.
Maar ik kan belgium.net niet bereiken, contactformulier werkt niet. |o
Raagh, wie weet de oplossing voor dit soort onbereikbare (maar wel eeuwig bestaand blijvende) websites??? -:(-

domain: belgium.net
status: LOCK
owner-c: banketstaaf-10932806
admin-c: banketstaaf-10932806
tech-c: banketstaaf-10932806
zone-c: banketstaaf-10932806
nserver: dns1.vps.net
nserver: dns2.vps.net
created: 1995-01-15 05:00:00
expire: 2013-01-14 05:00:00 (registry time)
changed: 2011-04-05 10:56:21

[owner-c] handle: 10932806
[owner-c] type: ORG
[owner-c] title: Domain Developers Fund
[owner-c] fname: Michael
[owner-c] lname: Marcovici
[owner-c] org: Domain Developers Fund
[owner-c] address: SH Corporate Services Ltd.
[owner-c] address: 4th Floor Harbour Centre
[owner-c] address: PO Box 61
[owner-c] city: George Town
[owner-c] pcode: 1102
[owner-c] country: KY
[owner-c] state: Grand Cayman
[owner-c] phone: +43-6991-5852848
[owner-c] email:
[owner-c] protection: B
[owner-c] updated: 2012-05-08 15:17:41

[admin-c] handle: 10932806
[admin-c] type: ORG
[admin-c] title: Domain Developers Fund
[admin-c] fname: Michael
[admin-c] lname: Marcovici
[admin-c] org: Domain Developers Fund
[admin-c] address: SH Corporate Services Ltd.
[admin-c] address: 4th Floor Harbour Centre
[admin-c] address: PO Box 61
[admin-c] city: George Town
[admin-c] pcode: 1102
[admin-c] country: KY
[admin-c] state: Grand Cayman
[admin-c] phone: +43-6991-5852848
[admin-c] email:
[admin-c] protection: B
[admin-c] updated: 2012-05-08 15:17:41

[tech-c] handle: 10932806
[tech-c] type: ORG
[tech-c] title: Domain Developers Fund
[tech-c] fname: Michael
[tech-c] lname: Marcovici
[tech-c] org: Domain Developers Fund
[tech-c] address: SH Corporate Services Ltd.
[tech-c] address: 4th Floor Harbour Centre
[tech-c] address: PO Box 61
[tech-c] city: George Town
[tech-c] pcode: 1102
[tech-c] country: KY
[tech-c] state: Grand Cayman
[tech-c] phone: +43-6991-5852848
[tech-c] email:
[tech-c] protection: B
[tech-c] updated: 2012-05-08 15:17:41

[zone-c] handle: 10932806
[zone-c] type: ORG
[zone-c] title: Domain Developers Fund
[zone-c] fname: Michael
[zone-c] lname: Marcovici
[zone-c] org: Domain Developers Fund
[zone-c] address: SH Corporate Services Ltd.
[zone-c] address: 4th Floor Harbour Centre
[zone-c] address: PO Box 61
[zone-c] city: George Town
[zone-c] pcode: 1102
[zone-c] country: KY
[zone-c] state: Grand Cayman
[zone-c] phone: +43-6991-5852848
[zone-c] email:
[zone-c] protection: B
[zone-c] updated: 2012-05-08 15:17:41

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:54

Hoi allemaal,

Mag ik mij hier melden?
Ik zit in een orienterende fase om een webwinkel te beginnen, in eerste instantie als hobby, want ik heb een erg leuke baan van 36 uur ;)
Dinsdag ga ik naar Spoga om daar eens rond te kijken. Verder moet ik vooral nog héél veel uitzoeken...
Of het allemaal gaat lukken, is dus nog maar de vraag. Maar het idee zit al zo lang in mijn hoofd, dat ik het de moeite vind om uit te zoeken.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:11

Hoi Annash!

Ik heb ondervonden, toen ik in mijn oriëntatiefase was, dat veel leveranciers een beetje huiverachtig staan tegen 'alleen' een webshop.
Ik zeg dit zeker niet om je de moed te ontnemen, integendeel, eerder omdat je dan vooraf al kan bedenken welke argumenten je daartegenin wil brengen.
Ik merkte zelf dat veel leveranciers in het begin een beetje aftasten wie je bent en hoe je alles ziet, en als blijkt dat je sterk in je schoenen staat, komen zij ook meer over de brug.

Op welke artikelen wil je je gaan richten? Een algemene webshop, of eerder allemaal A-merken, of gericht op de eventingruiter,.. Ik zeg maar wat ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:24

Specifiek voor de dressuurliefhebber, en waarschijnlijk (maar dat moet zich nog een beetje wijzen) ook het exclusievere spul. Divoza/Ej/etc, daar kun je toch niet tegenop. Dus deze richting zit ik aan te denken. Gehele uitwerking volgt nog. :+

Handig om te weten dat leveranciers wat huiverig zijn tegenover webshops. Benieuwd of ik daar op Spoga ook wat van merk.

Mijn naam is trouwens Shanna - mijn boktnaam heb ik (bij gebrek aan iets beters) gewoon omgedraaid. Wel makkelijk om even mijn naam te weten. :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:29

Ik ga dinsdag ook voor het eerst naar Spoga, zal vast een hele belevenis zijn :D
Heb je ook al afspraken gemaakt of ga je gewoon echt kijken?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:30

Kijken! Ik besloot een paar weken geleden pas dat ik er graag meer mee wilde doen dan 'een idee in mijn hoofd'. Dus alle tips zijn welkom. Sta echt nog helemaal onderaan. :)

Ben nu veel aan het zoeken op internet, pff wat een informatie! %) Zoveel webshopmogelijkheden, al die kleine dingetjes waar je aan moet denken. Eerst maar veel inlezen en van daaruit mijn ondernemersplan etc opzetten. Wat ik wel lastig vind is inschatten hoeveel startkapitaal je nodig hebt. Sommige sites zeggen niets (of bijna niets) mits je het als hobby wil doen, andere sites zeggen 25.000... :x

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 10:45

Hoi Shanna.
Het is niet alleen duur, je gaat er straks ook tegenaan lopen dat sommige leveranciers niet leveren aan webshops.

Wat zijn de verzendkosten naar het buitenland bij jullie? En is dat gelijk voor elk land?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:47

@mallootje: Via http://www.random.org doe ik het altijd (volgens mij nav een tip hier in het topic :D )

@Annash: Welkom! Ook hier de ervaring dat je soms keihard moet knokken om de leveranciers over de streep te trekken. Het wordt nu wel wat makkelijker, omdat mn webshop nu een tijdje draait en ze kunnen zien dat ik er veel tijd en energie in steek.

Qua budget, dat ligt er maar net aan... Het laten bouwen van mn webshop was een flinke investering, maar die was 100% het geld waard. Door mijn shop kan ik me onderscheiden van de rest en dat vond ik heel erg belangrijk. Als je ook zelf een shop gaat bouwen/laat bouwen, ipv een standaard shop te nemen, dan moet je heel goed na gaan denken wat je allemaal voor mogelijkheden wil hebben. Hoe verder je het uit hebt gedacht, hoe beter het is! Maarja, je moet natuurlijk ook kijken hoe je het wil gaan aanpakken qua producten. Ga je die uit eigen voorraad leveren, ga je werken met dropshipping, of bestel jij het bijvoorbeeld pas voor je klant als ze bij jou besteld hebben? Als je met de laatste 2 opties werkt, hoef je natuurlijk zelf niets vooraf in te kopen en dan kan je de kosten super laag houden. Ik werk zelf met een combi: Het meeste heb ik op voorraad, maar de hele exclusieve/dure dingen bestel ik zelf pas als de mensen bij mij de bestelling hebben geplaatst (en mensen weten ook dat er een langere levertijd op zit).

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:49

Startkapitaal, ik kan je verzekeren, daar heb je er véél van nodig om iets in de ruitersport te doen.
Je moet aankopen bij de leveranciers voor je zelf kan beginnen verkopen, consignaties worden in deze branche niet of amper gedaan. Dropshipping heb ik geen idee van..
Grotere leveranciers hebben vaak startorders van 10.000 euro..
Ik open over een paar weekjes een stenen winkel met webshop en ik kan je vertellen dat mijn budget voor handelsgoederen een veelvoud is van die 25.000 die je daar schrijft..

Edit: Ik lees net de post van Joyce. Je kan inderdaad zo werken dat je pas bestelt als jouw klant besteld heeft. Nadeel daarvan is, vind ik, dat er heel veel online ruitersportzaken zijn en dat de klant dan misscihen liever voor een shop kiest waar het product wél meteen op voorraad is.
In het geval val Joyce is dat nog anders denk ik, die hele exclusieve huisdierspullen kan je misschien minder vinden en dan willen de mensen wel even wachten..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:00

joyce2 schreef:
@Annash: Welkom! Ook hier de ervaring dat je soms keihard moet knokken om de leveranciers over de streep te trekken. Het wordt nu wel wat makkelijker, omdat mn webshop nu een tijdje draait en ze kunnen zien dat ik er veel tijd en energie in steek.

Qua budget, dat ligt er maar net aan... Het laten bouwen van mn webshop was een flinke investering, maar die was 100% het geld waard. Door mijn shop kan ik me onderscheiden van de rest en dat vond ik heel erg belangrijk. Als je ook zelf een shop gaat bouwen/laat bouwen, ipv een standaard shop te nemen, dan moet je heel goed na gaan denken wat je allemaal voor mogelijkheden wil hebben. Hoe verder je het uit hebt gedacht, hoe beter het is! Maarja, je moet natuurlijk ook kijken hoe je het wil gaan aanpakken qua producten. Ga je die uit eigen voorraad leveren, ga je werken met dropshipping, of bestel jij het bijvoorbeeld pas voor je klant als ze bij jou besteld hebben? Als je met de laatste 2 opties werkt, hoef je natuurlijk zelf niets vooraf in te kopen en dan kan je de kosten super laag houden. Ik werk zelf met een combi: Het meeste heb ik op voorraad, maar de hele exclusieve/dure dingen bestel ik zelf pas als de mensen bij mij de bestelling hebben geplaatst (en mensen weten ook dat er een langere levertijd op zit).

Een webshop bouwen is inderdaad een flinke investering. Ik neig momenteel naar iets laten bouwen, omdat ik van mening ben dat een goede webshop staat of valt met een goede site. Maar zoals voor alles geldt: ik moet er nog wel verder induiken.

Momenteel neig ik naar dropshipping/bestellen op het moment dat er een bestelling is geplaatst.
Mallootje heeft daar natuurlijk een goed punt: de klant kan ergens anders heen gaan. Maar omdat ik waarschijnlijk wat exclusievere spullen wil gaan leveren, wat niet al bij honderd webshops in Nederland verkrijgbaar is, lukt het misschien wel...

Qua startkapitaal moet ik nog maar eens zien. Als het de kant op gaat dat Mallootje nu zegt, dan moest ik maar eens heel creatief gaan zijn... Maar dan is het denk ik ook geen hobby meer, als het om die bedragen gaat? Zijn jullie fulltime bezig met jullie webshop, of naast een baan? Aangezien ik al 36 uur werk, wil ik het als iets kleins opstarten. Dan zal het nog keihard werken zijn, maar hopelijk is het dat waard. :)

Zijn er hier mensen die aan dropshipping doen?

Het liefst zou ik alles uit voorraad doen, maar dat is denk ik - zeker in het begin - niet mogelijk.

Bedankt voor jullie fijne posts!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:09

Voor mij wordt het mijn fulltime baan. Ik ben actief geweest als vastgoedmakelaar maar speelde net als jij al een hele tijd met het idee om een ruitersportzaak te beginnen. Na een tegenslag in mijn persoonlijke omgeving kwam ik tot het besef dat als dat mijn droom is, ik die maar moest najagen.. En zo ben ik begonnen met een businessplan, gesprekken met boekhouder en bank, en heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en mijn baan opgezegd.
Ik ben sinds mei bezig met de voorbereidingen, ben eind juli met mijn baan gestopt en op 6 oktober gaan we open! :)

Ik hoop dat je hier blijft posten, ik vind het erg leuk om de ervaringen van andere starters te lezen! ;) Succes alvast!