Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:53

Deze ochtend zat ik in de les bij rekenen.. Ik haat rekenen maar de docent vind ik overigens best grappig.
ze is een jong meisje van 22 die het altijd over Hockey heeft en ze heeft er een hekel aan als ik door de les heen aan het roepen ben.

Vandaag was ik aan mijn klasgenoten aan het uitleggen dat ik een voorbeeldige leerling ben. Ik rook niet en drik niet (uhum) en dat ik sport en daardoor krijg ik mijn rijbewijs.
Heel mijn klas lag in een scheur van het lachen want de docent was net iets aan het uitleggen over rekenen en over het huiswerk. En ik had daar niet zoveel intresse in..
Opeens schreeuwt ze door de klas: EEJ VOORBEELDIGE LEERLING, ZUL JE OOK NIET EENS JE HUISWERK GAAN MAKEN EN OPLETTEN? :roll:

Nou eh juffrouw, ik heb alles al af daarom ben ik ik jou leukste leerling! O:)
Kijkt ze me vervolgens letterlijk zo aan: >;)
Waarop ik reageer: Oke dan niet, maar dan heb ik ook nooit mijn huiswerk af. En kijk ik voortaan altijd bij iemand anders.. We hebben vervolgens een hele discussie gehad waarom dat ik echt haar geweldige leerling was _O- _O- _O-

Amandavd

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:00

Nogal respectloos als je het mij vraagt.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:01

xx_Horsiex schreef:

Vind ik ook.
Kan er ook niet echt om lachen.

Ze staat daar om je iets te leren. En niet om uitgekafferd of in de zeik te worden genomen.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:02

xx_Horsiex schreef:

Ach joh, je moet toch ook lol hebben in je saaie schooltijd? *\%/*

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:04

inderdaad erg respectloos.
heb zo'n gesprekken met docenten dan op de gang... als ze er zelf zin in hebben maar niet in een klas waar andere leerlingen er last van hebben.

gisteren was ouderavond...
mentor heeft toen een verhaal verteld over samenwerken ( ze verzint altijd verhalen die ze dan verteld aan de klas en dus nu ook aan de ouders)
' aah kom op, even allemaal lachen bij het woord trekker. dadelijk verleer ik het lesgeven aan pubers nog!'

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:05

nikkialex schreef:
xx_Horsiex schreef:

Ach joh, je moet toch ook lol hebben in je saaie schooltijd? *\%/*

Ja!! Absoluut, ben ik helemaal mee eens! Maar je moet wel je plek weten. Een docent moet je respecteren, dan krijg je dat respect ook terug. Vind die best onbeschoft overkomen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:17

Vandaag tijdens de les Duits.
Iedereen praat door elkaar heen.
'JODY, STOP!' Ik draai me om.
Heeft ze werkelijk haar neus bijna tegen die van mij aan;
'Zo, dan vergeet je mijn hoofd niet en zie je me vannacht nog voor je.'
Dan ligt een hele klas vol pubers toch wel helemaal in een deuk.
Ik heb alleen nu het hoofd van een enge Duitsdocente voor me.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:45

vandaag de eerste les geschiedenis:

docent: 'iedereen die mij eerder heeft gehad weet dat op mijn bureaubladachtergrond mijn grootste fan staat, toch?'
*blijft stil*
docent: 'nou, jij *wijst jongen aan* jij weet het toch wel? nee? oke, dan zal ik het maar zeggen: PIM!'
*klas begint te lachen*
leerling: 'wie is Pim?'
docent: 'dat is mijn hondje, ik ben gek op hem en hij op mij, we hebben ook een puppy, Lisa, dat is een vrouwtje, maar dat dacht je vast al'
*klas lacht nog wat harder*
docent: 'dus elke ochtend als jij uit je bed stapt moet je maar aan mij denken terwijl ik mijn liefde mijn hondjes aan het uitlaten ben, en daarna hartstochtelijk afscheid van ze neem!'
*klas ligt in een deuk*
leerling: 'dat hartstochtelijk afscheidnemen moet u toch bij u vrouw doen?'
docent: 'ja, dat doe ik ook wel, en als ik thuis kom wordt ik van alle kanten weer hartelijk belikt'
*klas heeft het niet meer*
docent: 'oke, nu stop ik, pak allemaal je boeken erbij'

maar les geven wilde niet echt meer toen _O- _O-

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:50

vandaag eerste les duits van het jaar. we hadden vorig jaar een andere docent voor duits.
er was een meisje nogal veel aan het praten waardoor hij zo zei:"ga jij maar even vooraan bij het bord zitten." meisje:"maar waar dan? die tafel bij de prullenbak staat vol met woordenboeken." docent:"ga toch maar bij de prullenbak zitten, in jouw geval vind ik het wel iets symbolisch hebben :j ."

en bij frans:
docente: "ik heb dus echt een hekel aan justin bieber. denken jullie er ook zo over?"
meisje:'" nee natuurlijk niet! hij is echt sexy! waarom zou je een hekel hebben aan hem?! :oo "
docente: "sexy? nou, ik dacht het even niet!"
meisje:"heeft u dan ooit al op youtube of zo naar een liedje van hem geluisterd?"
docente:" nee natuurlijk niet! dat hoofd van hem is niet om ááááááááááááááááááááááááááááááááááán te zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
meisje:"dan kijkt u toch niet en luistert u alleen?"
docente:"luisteren? z'n stem is nog véééééééééééél lelijker dan zijn hoofd! :oo "
meisje:"maar hij heeft nu een ander kapsel en zijn nieuwe album is heel anders dan de voorgaanden!"'
docente:"oh, en hoe klinkt het dan nu?"
meisje:"umh , tja... beetje moeilijk voor te doen... zal ik maar een liedje opzetten?"
docente:"NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!! luister is, áls ik het al ga doen, doe ik het thuis! jullie hoeven me niet allemaal te zien huilen!"

dat was zó komisch bij frans... :')

en gewoon een beetje dubbel op genoemd bij nederlands: "en dan gaan we ons het tweede uur bezig houden met de so's, proefwerken en repetities."
:=

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 23:50

Heb sowieso het idee dat er in deze tijd minder respect voor de docenten is dan dat wij vroeger hadden.
Daarom voelde ik me laatst zo oud. _O- Ben pas 26!
Mijn eigen docenten zijn echt soms gewoon bijna leeftijdgenoten, in ieder geval in gedrag.
De andere helft is dan weer super oud... := Maar net zo grappig.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:09

vanmorgen kon je me dus echt oprapen.
Mijn docent lichamelijke opvoeding haalde voor een slechtziend meisje uit mijn klas een stift voor de scores.
Ze zag niet echt waar hij mee aan kwam lopen en riep toen verbaasd; 'WAT?! Een zwangerschapstest? Wat is dit hé?' Ik rolde ondertussen van de kast af van het lachen en de docent stond vaag te kijken.
'Dat wil zeggen dat jij zwanger van mij bent?' vraagt de Michael, de docent verbaasd aan het meisje terwijl een andere docent binnenkomt.
'Michael, What the fiets?!' Vraagt die docent.
Ik kon niet meer stoppen, lach echt in een stuip.
Laatst bijgewerkt door Chiave op 06-09-12 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:16

xxJodyC schreef:
vanmorgen kon je me dus echt oprapen.
Mijn docent lichamelijke opvoeding haalde voor een slechtziend meisje uit mijn klas een stift voor de scores.
Ze zag niet echt waar hij mee aan kwam lopen en riep toen verbaasd; 'WAT?! Een zwangerschapstest? Wat is dit hé?' Ik rolde ondertussen van de kast af van het lachen en de docent stond vaag te kijken.
'Dat wil zeggen dat jij zwanger van mij bent?'
Andere docent komt binnen.
'Michael, What the fiets?!'
Ik kon niet meer stoppen, lach echt in een stuip.

Ik snap em niet..

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:28

Ik ook niet :o

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:33

Zo, even gewijzigd. Nu wel? ;o

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:33

Nemurin schreef:
Heb sowieso het idee dat er in deze tijd minder respect voor de docenten is dan dat wij vroeger hadden.
Daarom voelde ik me laatst zo oud. _O- Ben pas 26!
Mijn eigen docenten zijn echt soms gewoon bijna leeftijdgenoten, in ieder geval in gedrag.
De andere helft is dan weer super oud... := Maar net zo grappig.

Haha ik ben 23 maar moest dingen hier ook niet zeggen tegen docenten hoor, want mocht ik toch echt een weekje wat uurtjes langer op school blijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:47

Zo ging het ongeveer (ben het weer vergeten door heel veel gelachen te hebben bij Duits) :P ;

Biologie docent, het klinkt misschien niet zo grappig maar je had sommige jongens moeten zien ;o

Docente ; "Jaa ik hoor het alweer! We gaan het dit jaar over seks hebben :D Alleen nu nog niet'
Ik ; "O nee hé" (denkend aan al die jongens die dan de hele tijd lopen te lachen waardoor je niet veel meer hoort)
Docente ; "En we hebben het er 12 weken over! Dat is leeeeuuuk! *\o/* "
De klas ; _O- _O-
Docente ; "o o kijk die jonguuuhs! kijk kijk kijk, haha die zitten plaatjes te bekijken zie zie. *gaat hard praten* Hey kunnen jullie het vinden??"

Dat semester, zie er nu al tegen op want dat kunnen gewoon geen serieuze lessen worden met de mensen in mijn klasje :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:54

Oh jawel hoor, daar hebben docenten standaard grapjes en acties voor. De eerste les is een circus, daarna heb je daar geen last meer van. :)

Ik vind het altijd de leukste lessen om te geven!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:15

Wij moesten gisteren een parcours doen, maar ik ben niet echt zo'n type voor dat soort dingen dus ik stond een beetje met de docent te teuten. Zegt hij:
'Het leukste aan docent zijn is dat je leerlingen dit soort dingen kunt laten doen, maar je zelf helemaal niks hoeft te doen!' :D

Trouwens, ik probeer altijd zoveel mogelijk respect te tonen, erger me er zelf ook aan als mensen een grote mond opzetten tegen een leraar of de hele les bij elkaar teuten. -O-

Char96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:19

Docent: 'Een mannetjespier beet een vrouwtjespier in d'r kont. Vrouwtjelief vond het oneerlijk en beet mannetje in z'n kont. Dus de omtrek van een cirkel is 2pi-kwadraat!'

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:17

Vorige week maandag was de eerste dag na de vakantie dat ik weer naar school moest (rooster ophalen, klas zien etc.) en toen moesten we onze naam, telefoonnummer en vertrektijd opschrijven want dan zou onze tutor een belboom maken.
Vandaag in de les: 'Jullie weten nog dat ik vorige week maandag jullie gegevens heeft heb gevraagd voor de belboom?'
Klas: 'Ja'
Hij: 'Mooi. Die lijst was ik een uur daarna alweer kwijt. Daarom stuur ik nu een nieuw papier rond waar je het nog een keer op kan zetten.'

Fijn zo'n nette tutor. :D

En ohja, vorige week had ik KCV, voor het eerst (dat vak heb ik alleen dit schooljaar) en bovendien met een leraar die wij allemaal niet kenden. Maar wat bleek, hij kende al onze namen! Oo''
Dat was eigenlijk gewoon eng! :') (Hij heeft dus in de vakantie m.b.v. onze schoolfoto's onze namen geleerd...)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:39

Mijn docent Economie is echt geweldig!
Krijgt met 1x zijn vingers knippen de hele klas stil, iedereen luistert naar hem en hij is nog aardig ook.
En hij geeft geen huiswerk op.
Wij op het einde van de les vragen "Meneer, krijgen we geen huiswerk?" (We hadden al 3 lessen geen huiswerk)
Docent "Nee, daar doe ik niet aan. Er is altijd wel iemand ziek, zwak, misselijk of ongesteld dus het wordt toch niet gemaakt."
Hmmm... Ergens heeft hij een punt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:41

Kaus, klinkt als mijn oude eco docent meneer van Antwerpen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:47

Doanique schreef:
Kaus, klinkt als mijn oude eco docent meneer van Antwerpen.

Hmm, nee zo heet die van mij niet. Wel toevallig dat ze dat allebei zeggen! Ken niet veel docent die geen huiwerk geven, helaas... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:51

_O- Ik heb economie laten vallen...

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:54

Wij hebben nu nieuwe pauzes, waardoor een bel midden tijdens het 5e uur gaat. Een jongen uit mijn klas moest net een vraag beantwoorden, die hij niet wist. Hij was dus ook erg blij dat de bel ging.. :D
'Ho ho ho, dat is NIET jullie bel! You're not saved by the bell!' :D
Ik weet niet welke gezichtsuitdrukking leuker was, die van de leraar of die van de jongen. :P