Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:42

Vooral gezien hoe kort je eigenlijk nog maar bezig bent en de (tot nu toe) slechte winter. Denk dat je zeker niet mag klagen :D Echt zo leuk voor je!!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:05

Denk dat je helemaal niet mag klagen Rinske! Heel leuk! :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:06

joyce2 schreef:
... en de (tot nu toe) slechte winter.

Ik hoop nog steeds op die horrorwinter }> }> }> }> }> }> .

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:43

Wat goed Rinske! :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:50

Thanks! Ik ben er ook wel blij mee, alhoewel ik wel hoop op wat meer inkomen in verhouding tot mijn inkopen, maar dat zal even duren :) .
Ben alleen wel op zoek naar een baan voor erbij, omdat de hypotheek toch betaald moet worden, maar helaas nog niks gevonden. En eigenlijk wil ik ook wel iets dat bij me past, iets creatiefs, of in de gehandicaptenzorg, maar daar heb ik helaas nog niks in kunnen vinden :\ . Vrees dat het achter de kassa zitten bij de supermarkt zal gaan worden.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:29

Goed bezig Rinske! Tja, ik snap inderdaad wel dat je er een baantje bij wil hebben.. Hoe zoek je? Op zoek naar vacatures of ook echt gewoon brieven droppen hier en daar? En wat zie je onder iets creatiefs? Hoeveel uur per week?

Pfff, nou ik ga weer typen aan mijn marketingplan en ondernemingsplan....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:31

18-20 uur per week, zodat ik wel aan de 1200+ uur van de belasting kan voldoen. Ik zoek voornamelijk op vacatures, maar soms stuur ik ook open sollicitaties. Onder iets creatiefs zie ik bijvoorbeeld werken bij Pipoos of De Kwast oid, of als decorateur bij een grote winkel, of heel anders: een baan in de gehandicaptenzorg als assistent begeleider, en dan het liefst op dagbesteding. Maar dat is er bijna niet helaas.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:26

Niet erg netjes van mij. Ik heb me voorgesteld maar heb daarna niks meer geschreven. Ik ben momenteel veel onderweg en met de telefoon, zoals nu, reageert het niet zo makkelijk. Vanaf volgende week zit ik weer meer op kantoor om opdrachten af te maken. Dan heb ik ook wel even tijd om te reageren. Alvast een goede jaarwisseling gewenst!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 21:40

Nee, foei, dat kan inderdaad niet Kitty >;)
:D

Ik kom momenteel ook handjes te kort, dus ook wat stilletjes.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:15

Betekent dat jullie veel werk hebben en da's positief!

Morgen komt onze IT'er langs om de laatste dingen van de site te bespreken en vrijdag gaan we online, spanneend!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:19

Oeh spannend Mallootje!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:32

Ik ben jaloers , wil ook online :(

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:04

@ joyce: Hoe lang heeft het ongeveer geduurd voordat je je 100 likes op FB had (vanaf dat je de pagina online zette) en hoeveel werk heb je hier aan besteed? (uren per week oid.)

Anderen die nog dit soort info voor mij hebben O:), ben bezig met het schrijven van mijn marketingplan en wil even kijken of mijn online doelstellingen een beetje realistisch zijn...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:19

@Susanne: Uuuhm, mijn eerste bericht was op 4 september (goh, ik dacht eigenlijk dat ik al langer een "zakelijke" Fuzzylicious pagina had) en op 9 december heb ik toen de 100 likes gehaald! Dus eigenlijk is het best heel snel gegaan, al dacht ik zelf dat ik er super lang mee bezig ben geweest, haha. Maar dat komt misschien omdat ik gestart ben met een "prive" Facebook pagina.

Uuuhm, dus ik heb er 3 maanden over gedaan en ik denk dat ik er gemiddeld zo'n 1 a 2 uur per week aan besteed. Soms doe ik een paar dagen helemaal niets met de pagina en soms ben ik er echt druk mee bezig, natuurlijk in het begin met het maken van de pagina en nu voornamelijk druk met promoten op Bokt, Twitter, in de nieuwsbrief en op FB zelf.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:35

Thans, dat is inderdaad best snel ja! Doe jij ook nog offline promotie zoals advertenties, of eigenlijk alleen maar online?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:35

In principe alleen online, maar offline gebeurt er ook wel e.e.a. Ik ken bijv. een paar mensen die met heel veel passie fokken en die hebben kaartjes van mij en als ze een nestje hebben zorg ik altijd voor een leuke actie voor de toekomstige puppy eigenaren. Zowel mijn moeder als ik doen aan hondensport, dus bij mij op de club hangt een advertentie en soms neem ik koekjes mee met een kaartje eraan, waar een leuke actie op staat en die deelt mijn moeder ook uit bij haar op de club. Laatst was de dierenarts ook heel enthousiast over de webshop, dus die heeft ook gelijk een berg "actie koekjes" gekregen, die hij uit heeft gedeeld aan zijn patiënten.

Ik promoot dus wel, maar niet in bladen oid en het is allemaal vrij low budget.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:32

Hier is het ook mega druk, laatste dingen van dit jaar aan het afsluiten en bezig met plannen voor volgend jaar. Ik ga onder andere aan de slag met een nieuwe tak binnen m'n bedrijf, gericht op de zakelijke fotografie.
Daar komt dus ook meteen een nieuwe website voor, dus ik vroeg me af of jullie voorbeelden hebben van websites die zakelijk hee goed aanspreken. Ik ben nog op zoek naar wat inspiratie namelijk ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:10

Teken van leven.
Heb mezelf vakantie gegund. Meer dan het strikt noodzakelijke doe ik dus niet. Heerlijk.

Sorry Maris, geen inspiratie hier op het moment.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:14

Hier ook geen inspiratie..
Wilde vandaag al mijn administratie bijwerken, ben ik de hele dag al zo ziek dat ik niets heb kunnen doen :(
Pff ziek zijn komt ook echt altijd ongelegen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:01

Hmm een zakelijke site moet vooral strak en eenvoudig zijn, maar kan niet meteen een concreet voorbeeld geven :)

Grrr waarom zijn websites zo moeilijk! De IT'er was hier in de namiddag en toen werkte alles perfect, en nu we zelf content aan het uploaden zijn gaat het fout!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:11

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:51

ik heb even snel gekeken :)

Over het algemeen een duidelijke strakke opmaak, ziet er betrouwbaar uit.
Doelgroep zijn denk ik meer 18+ studenten en volwassenen die credits kopen voor hun kind?
Voor middelbare scholieren ziet het er minder aantrekkelijk uit, maar ik kan de filmpjes niet bekijken dus geen idee of deze meer op hen zijn afgestemd?

ik kan nergens zien hoeveel credits kosten.

op de index staat 'het is heel eenvoudig', vervolgens moet je wel 5 stappen doorlopen die met veel woorden zijn opgeschreven. Let er op, op internet kort en bondig schrijven omdat mensen niet graag lezen van schermen.

1. Registreer je bij Watch & Learn
2. Bestel je credits
3. Na betaling word jou credit saldo aangepast
4. Start met kijken van filmpjes en leren!

( ik ben ook geen taal wonder maar je snapt wat ik bedoel hoop ik ;) )

Als je klikt op curssussen kom je in een keer op een hele andere pagina.
Ik zou hier nog een stap tussen zetten. Eerst een curssus uitleg pagina op jullie eigen site.
Of igg zorgen dat deze link in een nieuw scherm opent want nu ben ik jullie eigenlijke site kwijt, of ik kan niet zien hoe ik weer snel terug kan.

Ook een idee is misschien een paar test filmpjes online te zetten zodat mensen een idee krijgen van wat het is.
dan geven ze er misschien eerder geld aan uit.

Want op het moment zijn er ook nog erg weinig filmpjes!
Jullie hebben vast al rond gekeken maar http://www.spellingjuf.nl/ is een goed lopende website!
Misschien goede inspiratie bron :D

Nou het is al een heel waslijst :P hoop dat jullie er wat aan hebben!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:15

11AFotograaf schreef:
Hier is het ook mega druk, laatste dingen van dit jaar aan het afsluiten en bezig met plannen voor volgend jaar. Ik ga onder andere aan de slag met een nieuwe tak binnen m'n bedrijf, gericht op de zakelijke fotografie.
Daar komt dus ook meteen een nieuwe website voor, dus ik vroeg me af of jullie voorbeelden hebben van websites die zakelijk hee goed aanspreken. Ik ben nog op zoek naar wat inspiratie namelijk ;)

hummm paar websites:

http://www.rosanneolson.com/
http://www.marticocelli.com/
http://www.mosa.nl/nl/
http://www.silktravel.nl/

Misschien kun je er wat kleine dingen uit halen,
Als ik jou was zou ik eens kijken op websites van je doelgroep. Wie wil je gaan fotograferen?

http://www.heijmans.nl/ ?:P
http://www.wvdb.nl/
http://www.gardeluxe.com/

Hoop dat het al wat beter gesteld is met je inspiratie ;-)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:14

@ Karen: Bedankt voor de feedback!

De cursussen site is de site waar cursussen op papier besteld kunnen worden, maar we kijken nog of we daarmee verdergaan of gaan opzeggen.

De prijs van credits staat normaalgezien op de bestelpagina, er zijn verschillende "packs" verkrijgbaar en credits kosten tussen 22en 25 cent per stuk, afhankelijk van je bestelling. Er zijn geen gratis filmpjes, maar wie registreert krijgt meteen 4 credits gratis dus je kan wel al een en ander uitproberen!

Wat het aantal filmpjes betreft, er komen er in de loop van vandaag nog een tiental bij en dan moeten we ook nog steeds nieuwe filmpjs bijmaken uiteraard, we hopen na de opstart toch wekelijks 2 nieuwe onderwerpen te hebben.

De filmpjes zijn specifiek voor de middelbare school (en vooral voor Belgie), ze zijn afgestemd op onze belgische leerplannen en vooral "moeilijke" onderwerpen komen aan bod.

Over het "eenvoudige" stappenplan heb je gelijk, dat hebben we aangepast!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:21

Waarom niet een gratis filmpje om te laten zien wat jullie aanbieden? Registeren geeft toch een drempel en als klanten alvast kunnen zien hoe zo'n filmpje eruit zou zien, dan zijn ze eerder over om zich te registeren!

@Kaaaren: Bedankt voor de tips! Het is niet zo zeer dat ik geen inspiratie heb, maar ik ga voor deze website een webdesigner in de arm nemen, dus moet ik wel ff kijken wat ik ongeveer heb, zodat ik dat makkelijker naar hem kan verwoorden/laten zien.