Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:58

Het heeft z'n voors en tegens.

Voor commerciële advertenties vind ik het wel handig want dan heb je niet van die oneliners en zullen alleen mensen die echt interesse hebben de moeite nemen een pb te sturen.

Voor verkoop van bijvoorbeeld een dekje vind ik dit niet handig omdat er dan voor niemand meer overzicht is qua biedingen.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:22

Ik vind het niks, vooral het pb'en niet. Voor mij heeft EA redelijk afgedaan zo, ik zal vrijwel niet meer op iets reageren. :n Commercieel is het naar mijn idee minder erg, omdat het dan toch minder over bieden gaat en meer over of je iets wil of niet.

*eens met Hilda dus eigenlijk* :+

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:55

voorzichtig neem ik dan ook maar de stap me hier te melden.
Hopelijk mijn ''partner in crime 'ook :-)
Wij zitten momenteel nog erg in de brainstorm orienterende fase, het zal gaan om het aanbieden van diensten etc.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:03

timokyana schreef:
voorzichtig neem ik dan ook maar de stap me hier te melden.
Hopelijk mijn ''partner in crime 'ook :-)
Wij zitten momenteel nog erg in de brainstorm orienterende fase, het zal gaan om het aanbieden van diensten etc.

dat was mijn tekst! _-:(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:28

welkom :))
ik reageerde eigenlijk altijd al via pb, maar vind eht voor biedingen etc niet echt handig :n

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:36

Ik vind het nieuwe EA systeem ook niks. Zelf ben ik ook een pb-er. Het is gewoon niet handig.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:38

Poe daar ben ik ook weer eens, vorige week op wintersportvakantie geweest en daarvoor en daarna eigenlijk best heel erg druk geweest!

Met mijn bedrijf gaat het goed, ik heb mij ingeschreven bij de KvK en heb op 2 dagen na, mijn eerste klus er al opzitten! Verder druk bezig met de laatste puntjes op de i wat betreft logo/visitekaartjes/enveloppen ect. Daarna moet ik snel verder met de website....dat blijft maar liggen!

Verder is het ik-start-smart traject erg leuk, afgelopen maandag een leuke bijeenkomst gehad met een kleine cursus 'netwerken'. Erg leuk en leerzaam, leuk ook om andere jonge ondernemers te spreken, al willen sommige wel erg graag over HUN onderneming/product praten (vooral de mannen).....en terwijl we net 'geleerd' hadden dat juist niet te doen...haha!

Net nog een leuk telefoontje van mijn coach gehad, hij gaat me doortippen aan de redacteur van de Gelderlander (krant), voor een artikel in de ondernemersbijlage. Hij tipt wel vaker leuke mensen en ondernemers en had mij 'de victor & rolf van het groenontwerp' genoemd, whahaha ff lekker de lat hoog leggen :+

Adverteren op bokt ben ik trouwens niet van plan, hou het lekker voor privé!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:08

Welkom nieuwelingen!

Altijd fijn op vakantie, nietwaar Yucca?
En je gaat lekker; altijd goede reclame in de krant en zo kom je er mooi tussen. Heb je laatst het rtl4 journaal van 19.30 gezien waarin Woopaa zo goed in beeld is gekomen. dat is pas reclame!!

Adverteren op Bokt levert toch echt wel heel veel kijkers op. En ja, kijkers zijn geen kopers maar kunnen dat wel worden. Af en toe een advertentie kan echt geen kwaad. Ik zou willen dat ik bij commericeel mocht, zeg.

Vanmiddag een account bij Facebook aangemaakt. Later maar uitzoeken hoe dat werkt.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:25

Welkom nieuwe mensen! :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:29

Ik vind het nieuwe EA systeem wel handig, maar dat is vast niet verrassend :+
Zo opende ik vorige week een advertentie en dan ben ik toch echt niet blij met de reacties hoor :n Wat dat betreft zijn we veel te gewend geraakt aan adverteren in forumstijl en ik vind dat persoonlijk onhandig. Een advertentie plaats ik niet om over te discusseren immers.

Qua bieden, ik denk dat het een kwestie van wennen is. Als TS kun je alle biedingen gewoon in het topic vermelden en nu de PM box van alle gebruikers is vergroot lijkt dat me ook geen probleem meer.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:33

Dank je wel voor de welkompjes!

Ik kan nog niet heel veel vertellen/vragen, maar klets toch graag mee. Want ik weet zeker dat die verhalen/vragen zullen gaan komen :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:16

Ja het is gelukt!
Het was iets heel simpels, wat stom....

nou dit is mijn site, heb m nog niet gecheckt op spelfouten en gekke dingen hoor.
http://zoetspul.nl/

Maar er staat hier een gillende peuter voor me en een beeb die in haar bedje ligt te huilen...
Dus even andere prioriteiten. ;)

Commentaar is welkom, GRAAG zelfs!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:53

Nou wil ik niet heel vervelend zijn, want ik weet hoeveel werk het je zover al heeft gekost, maar fotografeer de spulletjes op een witte ondergrond.
dat trekt het oog zoiezo al meteen naar het product ipv overal en nergens.
en daarnaast zie je het product ook beter op de kleine foto's.
de foto's zijn ook iets aan de donkere kant.
teksten en prijzen heb ook niet bekeken, ook hier een kinddie mijn handen in beslag heeft.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:59

Ik denk dat holly gelijk heeft qua achtergrond mbt de foto's. Ik vind de achtergrond (roze/wit geruid) wel heel leuk! Ik denk dat goede foto's, erg belangrijk is, hiermee verkoop je, je product.
Ik weet niet of het mogelijk is? De zwarte letters, zwarte balk etc. in een andere kleur? Donker roze of paars? Misschien als ik het zie, denk ik nee... zwart(of is het donkergrijs?), toch beter!

Verder ziet het er goed uit! En zeker een orgineel product!

Ik heb niet inhoudelijk naar de tekst gekeken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:08

Nuage schreef:
Ik vind het nieuwe EA systeem wel handig, maar dat is vast niet verrassend :+
Zo opende ik vorige week een advertentie en dan ben ik toch echt niet blij met de reacties hoor :n Wat dat betreft zijn we veel te gewend geraakt aan adverteren in forumstijl en ik vind dat persoonlijk onhandig. Een advertentie plaats ik niet om over te discusseren immers.

Qua bieden, ik denk dat het een kwestie van wennen is. Als TS kun je alle biedingen gewoon in het topic vermelden en nu de PM box van alle gebruikers is vergroot lijkt dat me ook geen probleem meer.

Nuage, dat zou leuk zijn als iedereen dat wist.
De aankondiging heeft alleen in een klein hoekje gestaan, ipv op de nieuwspagina, waar het mijns inziens thuis hoort.
Fait divers a la BBB en BNB kunnen wel op de homepagina bij het topnieuws, en dit niet?
Verkopers reageren zelf hoogst verbaasd in hun eigen topics, en houden geen berichten bij over de biedingen die ze per pb krijgen.
We kregen amper de tijd om onze oude topics via pb te redden.
Er was geen gestructureerd plan van aanpak, toen het gemopper begon over de pb box is halverweg het topic over de verandering op EA gauwgauw aangekondigd dat je pb box vergroot werd en dat je nu 5 mappen kan maken ipv 3.
Nogmaals, 95% van de bokkers is blissfully unaware

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:33

Foxy, 't is dat het nu door jou in dit topic is gezet. Anders had ik het helemaal niet geweten.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:41

En, blij met de aanpassingen? }>

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:49

Ik vond het gisteravond al zo raar dat ik niet kon reageren in de advertentie die mijn vriend geplaatst had :+
Weet nog niet of ik het wel zo handig vindt.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:52

Ik ben er niet blij mee. Vind het raar en onhandig.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:22

Goed punt :j
Ik zal eens navragen waarom dit niet uitgebreider is gecommuniceerd.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:52

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 09:06

Joh dat is toch prima! Je laat mensen weten dat er weer nieuwe dingen zijn, hebt er foto's bij gezet en de link naar je webshop staat er ook duidelijk bij. Denk dat ik het ook zo ongeveer zou doen!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 09:07

Mensen hier toevallig de Paard & Spul gezien? :D
Mijn paard stond op de voorkant en er stond een 3 pagina's artikel in over vrijheidsdressuur :j

Wel weer mooie reclame op deze manier :)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:06

Dat is hartstikke mooie reclame zo. Goed hoor.
Heb wel nog nooit van Paard &Spul gehoord dus zal even googlen.
(mijn avatar is foetsie?)

Joyce, hoe gaat het met het vullen van de shop??

Samantha; leuke creaspeldjes en vrolijke kleuren! Je site is verder erg summier en voldoet niet echt aan de wettelijke eisen voor een shop. (Voor mij hoeft dat ook niet hoor, maar daar zijn ook regels voor). Veel succes met de verkoop, ik zal mijn dochtertje ( 5 jaar) ook eens laten kijken.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:55

Bojangles schreef:
Mensen hier toevallig de Paard & Spul gezien? :D
Mijn paard stond op de voorkant en er stond een 3 pagina's artikel in over vrijheidsdressuur :j

Wel weer mooie reclame op deze manier :)

Zal eens kijken als ik in de dierenwinkel ben.