Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:40

Amanda_T schreef:
Ik kom me hier na een aantal weken weer even melden..Met een beetje geluk heb ik een baaan!

Heb vanmorgen kennismakingsgesprek gehad op een wedstrijdstal in Hoogstraten (Belgie), Heb een ochtendje meegelopen en ga donderdag nog een dag meelopen. En als ze qua loon "genoeg" willen betalen, dan gaat het door! Reden dat ik het loon even af wil wachten is omdat ik iedere dag in totaal 110 km moet reizen, en dit toch aardig aan tikt! Maar het werk spreekt me erg aan en ook de personen voor wie ik ga groomen lijken me erg leuke mensen! En het is een parttime baan! Maar het is dus even afwachten :D

*word vervolgd!

Gaaf joh! Hoop dat jullie er over uit komen, 110 km per dag is niet niks :wow:

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:45

@aafje87
Het zijn 3 pagina's. Dat is echt te veel. CV hoort eigenlijk maar 1 pagina te zijn.

Kieffer

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:53

Mijn CV is ook drie pagina's, daar heb ik nog nooit een opmerking over gehad. Alleen dat hij heel duidelijk en compleet is. Ik heb hem samengesteld met een docent HBO Communicatie (tijdens mijn studie), die was ook van mening dat een CV langer mocht zijn dan één pagina.

Je CV is een bijlage van je brief, ik heb altijd geleerd dat je je motivatiebrief kort moet houden, dus 1 A4'tje en je CV mag uitgebreider. Juist omdat ze daar details vandaan kunnen halen. Ik heb wel alles overzichtelijk onder elkaar gezet, geen hele lange verhalen. Alles wat relevant kan zijn staat op mijn CV, je hebt immers maar één kans om een eerste indruk te maken. Dingen weglaten omdat er een regel zou zijn dat je CV maar één pagina mag bevatten is natuurlijk jezelf in de vingers snijden.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:57

patpen schreef:
@aafje87
Het zijn 3 pagina's. Dat is echt te veel. CV hoort eigenlijk maar 1 pagina te zijn.

één pagina vind ik ook wel erg weinig (ik krijg als starter zelfs het nodige maar net op twee blz geperst). Op één blz krijg ik net mijn persoonlijke gegevens en mijn opleidingen :+.
Maar verder heb je wel gelijk hoor, het is véél te uitgebreid. @Aafje: als ik van jou was, zou ik de hééééle uitleg echt proberen te vermijden. Een CV moet kort, beknopt en overzichtelijk zijn. In één minuut tijd moet alles duidelijk zijn. Als je jou hele CV moet lezen, ben je minstens 5minuten bezig. Doen zoals Wendy eerder al zei: gewoon kort en bondig je kerntaken neerschrijven, puntsgewijs, niet in volzinnen. Ook bijvoorbeeld bij je hobby, je mag er gerust bijzetten wat je als hobby doet, maar gewoon "hobby: Paardrijden" is meer als voldoende :j

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:37

Mijn cv is 1 A4. Dat is inclusief volledige personalia, 7 werkgevers, 6 opleidingen. Door een beetje te spelen met de lay-out kan het vaak al flink ingekort worden.
Als vuistregel heb ik altijd geleerd: brief 1 A4 en cv 1 A4.
Probeer bijvoorbeeld eens een ander lettertype (niet te klein natuurlijk; ik heb 20, 12 en 10 Book Antiqua), maak een koptekst waar je curriculum vitae neerzet (scheelt weer een regel) en een bescheiden kleurtje (ik gebruik donkerblauw) zodat je iets meer opvalt.

Dankzij >;) de laatste werkgever werd ik een tijd begeleid door een outplacementbureau waar het opstellen van het CV een belangrijk onderdeel was. Mijn CV was uitstekend in orde; beknopt maar helder. Ik heb tot nu toe ook bij sollicitaties alleen maar positieve reacties ontvangen op mijn CV.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:42

Ik denk dat het weinig uitmaakt of je dezelfde informatie nou op 1 of op 2 pagina's zet.. Het gaat er (lijkt mij) meer om dat je concreet en duidelijk bent en je ervaringen e.d. duidelijk worden

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:47

Concreet en duidelijk, is waar. Maar het is natuurlijk zonde als je voor 2 of 3 regels een 2e pagina moet beginnen. Dan kun je beter kijken of je het niet in elkaar kunt passen.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:49

That's true :)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:51

patpen schreef:
@aafje87

Het is 2x A4(tekst komt tot iets onder helft 2e pagina), maar mijn lay-out en lettertype komt hier niet echt naar voren.
Ik zal proberen het zooitje nogmaals in te korten.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:34

Mijn cv is ook 2 kantjes,... Past er NET op :o .
Brief max. 1 kantje,..

Weet iemand hoe het zit met het evt. mogelijkheden tot het volgen van opleidingen als je een WW hebt?
Hoelang moet je dan al WW hebben en wat mag zo'n opleiding kosten etc?

Mn werkcoach is op vakantie tot half mei,.. anders wist hij het vast...
Anders maar even een collega van hem proberen te benaderen,..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:59

WW kun je ook nakijken op de site van het UWV. Daar staat van alles op, ook over een opleiding.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:53

Oke kon laatst niet zoveel vinden. Ga nog een keertje lijken ;-) thanx

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:25

Cowgirl schreef:
Ik doe weer even mee :D Het gaat gelukkig weer iets beter, niet zo depressief meer en begin weer wat zin te krijgen om iets te ondernemen (al dan niet werk gerelateerd). Maar nog wel even in de ziektewet en nog even geen soll. plicht.

Ondanks alle stress en depri ben ik wel gewoon min 3x per week naar stal gegaan om te helpen. Mijn stal is tevens zorgboerderij en ik loop al een tijdje te zeggen dat ik de omgang met de mensen best wel leuk vind. Ik heb ook wel het gevoel dat ik er iets mee wil gaan doen. Na lang nadenken omdat ik me dan volledig moet omscholen toch eens gaan kijken naar de mogenlijk heden.

Die vond ik en ik heb vandaag gesolliciteerd en ik wil gaan voor medewerker gehandicaptenzorg. Ik heb het formulier ingevuld, expres geen cv erbij alleen mijn laatst genoten opleiding omdat ik eeuwig en altijd word afgewezen op mijn werkverleden.
Wat mij betreft schone lei. We zullen zien :o .

Helaas , ik kreeg afgelopen week een afwijzing voor deze baan/opleiding.
Ik heb net een mail gestuurd naar mijn contactpersoon bij het UWV met o.a hoe het nu gaat (nog wel wisselend) en of hij me misschien de goede richting op kan helpen.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:29

Helaas , ik kreeg afgelopen week een afwijzing voor deze baan/opleiding.
Ik heb net een mail gestuurd naar mijn contactpersoon bij het UWV met o.a hoe het nu gaat (nog wel wisselend) en of hij me misschien de goede richting op kan helpen.[/quote]

Niet de moed opgeven hoor, het komt vanzelf goed :j Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar gewoon blijven zoeken en kijken wat je echt wilt.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:38

Het uitzendbureau vertelde mij dat je beter een overzichtelijke c.v. kan hebben op 2 pagina's dan een c.v. waar alles kort op elkaar staat op een pagina.

Verder belde een bureau op waar ik al eerder voor gewerkt heb. Ze hebben weer een enorm 'leuke' baan voor me. Het is bij een bedrijf facturen invoeren, en dat dan de hele dag. Is eigenlijk helemaal niet wat ik zoek en heb ook echt om de hele zomer binnen te zitten op m'n kont. Dan heb ik het ook echt helemaal gehad aan het eind van de dag. MAAR... het is bij een bedrijf met een distributiecentrum en ook met transport. Misschien als ik eenmaal werk bij het bedrijf kan ik de kans om bij het distributiecentrum aan de slag te gaan en vanzelf een keer mijn vrachtwagenrijbewijs te halen.
Ik vind het moeilijk of ik er moet gaan werken, ik heb nu een baan waar ik eerst fulltime op kantoor werkte en ben blij dat ik dat nu parttime doen.
Ik leefde bij fulltime op kantoor echt naar 5 uur toe, dat hele dag in een kantoor op m'n kont zitten kan ik eigenlijk ook gewoon niet meer tegen. :D
Ik vind het echt moeilijk wat ik moet doen. Denk dat ik maar terugemail dat ik interesse heb, kan het altijd nog afwijzen. Ik moet waarschijnlijk toch eerst nog op gesprek bij dat bedrijf en dan kan ik gelijk eens informeren welke mogelijkheden ze hebben.
Bedrijf heeft al wel aangegeven dat de functie tijdelijk is, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:42

dark_moon schreef:
Bedrijf heeft al wel aangegeven dat de functie tijdelijk is, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.

En je hebt nu iets voor onbepaalde tijd?
Dan zou ik het niet doen.
Maar goed,dat is natuurlijk altijd persoonlijk.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:58

annastasia schreef:
dark_moon schreef:

En je hebt nu iets voor onbepaalde tijd?
Dan zou ik het niet doen.
Maar goed,dat is natuurlijk altijd persoonlijk.

Nee, ik heb nu ook een baan voor bepaalde tijd. Hoor deze week van het bedrijf waar ik nu werk of ik weer verlenging krijg,
als ik verlenging krijg dan blijf ik gewoon daar 's ochtends werken en zoek ik in die tijd rustig verder. Kan het wel gewoon per dag
opzeggen dus dat is op zich ook wel luxe als je naar ander werk zoekende bent.

Ik heb nu gemaild naar het bureau dat ik interesse heb, maar wil wel eerst op gesprek bij dat bedrijf voor ik er op inga.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:57

Morgen krijg ik waarschijnlijk te horen of de tijdelijke functie (t/m december) bij Defensie doorgaat. De voorkeur gaat uit naar 1 persoon, mocht dat echt niet lukken dan mogelijk 2 parttimers. Ik verwacht er maar niet al te veel van. Het bureau heeft mij wel als 1e benaderd maar waren teleurgesteld dat ik niet voor die 32 uur wilde komen werken (terwijl ze weten dat ik iets zoek voor maximaal 20 uur). 1,5 uur later werd de vacature verspreid over de medezoekers. Eerst voor een medisch secretaresse en weer een paar uur later voor een doktersassistente. Uit de email bleek wel dat er dus nog geen gegadigde is voor de 32 uur. Volgende week moet er al begonnen worden dus veel tijd is er ook niet meer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:53

De paasei ik ben me toch een briljante sollicitatiebrief aan het schrijven, het is ongelooflijk! Ik heb de juiste inspiratie gevonden jeuj!!!! Wie de brief wilt lezen mag deze per pb ontvangen :D :')

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:26

Ik kreeg net het bericht Defensie de vacature (alweer) heeft ingetrokken. Ja, alweer, want ditzelfde "grapje" hebben ze rond Kerst ook geflikt. Eerst was er niemand intern te vinden en plotseling op het laatste moment was er wel iemand intern. Nu weet ik niet of deze vacature ook intern is ingevuld maar in ieder geval heb ik dus nog steeds niets. Ook weinig/niets te vinden voor de uren die ik wil in de juiste sector. Beetje een baaldag vandaag!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:54

Dat is balen patpen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:25

Begrijpelijk van die baaldag Patpen!

Ik heb trouwens een sollicitatiegesprek te pakken voor die functie in Praag! Gisteren de brief verstuurd, vandaag telefoon gekregen, binnen twee weken gesprek! Spaaaaaaaaannend

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:07

Kreeg nog wel te horen dat Defensie binnenkort met een soortgelijke vacature komt. Nou, ik bedank bij voorbaat al! Of zou 3 maal scheepsrecht zijn :?

@tantjeuh
Helemaal naar Praag? Wat voor functie is het? Wel lekkere vlotte reactie! Ik zal voor je duimen :j

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:12

Balen zeg! heb het een bij een winkel gehad, 2x op gesprek geweest, daarna nooit meer iets gehoord:S

Mag morgen na 3 maanden thuis zitten eindelijk weer een keer op gesprek komen! Voor 30 uur in een hotel als housekeeping! Hoop echt dat het wat wordt dan kan ik eindelijk weer aan de slag.

Jeetje praag!! Zelfde vragen als patpen ;)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:26

Balen petpen!!

Ik heb vandaag uitnodiging gekregen voor een 2e gesprek :)