[HK] VWO Eindexamen 2010 X: en nu verder...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:02

Wat jammer dat het zo tegenvalt Nueve! :(:) Gelukkig verder veelal positieve berichten! :j

Bij mij bevalt het ook nog steeds goed! :j Heb pas 1 tentamen gehad en daarvan nog geen uitslag dus nog even spannend! Over 2 weken weer tentamens, moet maar eens gaan beginnen met leren... :=

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:26

Ben blij om vooral positieve verhalen te horen! Alleen jammer dat het je zo tegenvalt Nueve!

Ik weet nog niet zo goed wat ik van mijn studie vind, wel oke denk ik.. Heb alleen waarschijnlijk alle 2 mijn tentamens niet gehaald. Ik heb nog niks terug hoor, maar dat denk ik. :=

Lucifer123

Re: [HK] VWO Eindexamen 2010 X: en nu verder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:33

Ik heb zegmaar vier weken lang 1 vak en dan tentamen daarover. Daarna heb ik dat vak nooit meer :D. Gisteren had ik tentamen over de anatomie en fysiologie van het lichaam, erg interessant! Ik weet niet of ik het gehaald heb maar dat zien wel wel weer :P
Nueve, wat jammer zeg! Weet je wel al ongeveer wat je dan wel leuk vind?

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:37

Dat is wel fijn, als een vak dan tegenvalt moet je even een paar weken doorzetten en dan ben je er weer vanaf. :D

Ik heb ook zoiets: 6 weken les in 2 vakken, 1 week studieweek, 1 week tentamenweek.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:02

Ik heb 7 weken les in 3 of 4 vakken, dan 2 tentamenweken. Ik heb dus ook steeds maar 7 weken een bepaald vak en dan sluit je dat af

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:27

Dat is overal wel een beetje hetzelfde denk ik toch?
Wij hebben ook 7 weken 4 vakken ongeveer en dan tentamens, alleen jammer dat we van de poedersuiker nog een versie 1,2,3 of a,b,c,d,e hebben als je denkt van het vak af te zijn. :P

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:35

Leuk om hier (op het verhaal van Nueve na) vooral positieve berichtjes te lezen! Nueve, balen zeg dat het niet is wat je verwachtte, zal zo nog ff je topic lezen!

Bij mij bevalt het tot nu toe heel goed! Het is echt heel leuk, al heel veel praktijk gehad! Daarnaast wel onwijs veel leren, daar gaat wel heel veel tijd in zitten! Een vak is minder leuk, hele droge stof, andere vak is intressanter en leert ook makkelijker! Tot nu toe alle tussentoetsen/practica gehaald en over 2 weken tentamen! Ben benieuwd!! ;)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:39

Veel positieve verhalen, fijn zeg :) Tessa, jammer dat je waarschijnlijk gaat stoppen maar zo'n ramp is het niet toch? Je bent echt niet de enige die stopt en je vind vast wel iets wat je wel leuk vindt :)

Met mij gaat het ook goed. Ben nu lekker nog steeds niet zoveel aan het doen, beetje werken en veel relaxen eigenlijk. Weet nog niet of ik op reis durf alleen :+

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:41

Ik heb op het moment maar 1 vak en 1 project. Project krijgt (bijna) iedereen toch wel een voldoende voor! Voor het vak Cellen (waar ik nu mee bezig ben) moet ik een 6,5 ofzo halen om het af te sluiten. Hoop dat ik dat haal!

Volgende periode 2 vakken, genoom & organismen!

Volgende week practica voor mn VMT. Ben benieuwd :) En over een week oefensymposium en over 2 weken oudersymposium :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:46

Stoppen is geen ramp nee, maar ik moet nu dus wel iets vinden wat ik wél ga afmaken.. :')

En ik twijfel zo. Aan de ene kant wil ik mezelf gaan uitdagen met een moeilijke studie omdat ik weet dat ik best wat aan kan en daarmee ook goede baankansen creëer. Maar aan de andere kant wil ik gewoon iets doen wat ik echt echt leuk vind en gewoon een leuke studententijd hebben en dus niet de hele tijd met je neus in de boeken te zitten. Maar je moet toch kiezen voor je toekomst, I guess. Ik weet alleen niet wat beter voor mij is.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:49

Wij hebben of een fulltime blok van 4 weken, of 2 parttime blokken van 8 weken. Aan het einde van elk blok hebben we een bloktoets. Dit blok was een uitzondering, we hadden nu een fulltime blok van 8 weken.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:51

Nueve, je hebt ook een tijdje getwijfeld over diergeneeskunde toch?
Als je wilt mag je best een x mee een college volgen, je weet nu denk veel beter wat je wel en niet wilt, dan kan je kijken of dat je wie weet wel aan staat.. Je mag sowieso ook wel boeken en dergelijke inkijken!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:51

Joonsel schreef:
Ik heb op het moment maar 1 vak en 1 project. Project krijgt (bijna) iedereen toch wel een voldoende voor! Voor het vak Cellen (waar ik nu mee bezig ben) moet ik een 6,5 ofzo halen om het af te sluiten. Hoop dat ik dat haal!

Volgende week practica voor mn VMT. Ben benieuwd :) En over een week oefensymposium en over 2 weken oudersymposium :oo

Hoezo is een 5.5 niet genoeg bij jou?
Bij ons sluit je blokken gewoon af als je een voldoende hebt...

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:53

AnoukvW schreef:
Joonsel schreef:

Hoezo is een 5.5 niet genoeg bij jou?
Bij ons sluit je blokken gewoon af als je een voldoende hebt...

Jawel, maar ik moet een 6,5 halen voor een 5,5 :P Heb mijn tussentoets echt verkloot (2,4)

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:55

Oh zo ;)
Bij ons zijn tussentoetsen alleen voor bonus! Dat is echt wel beter dan dat het al voor een heel deel meetelt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:59

AnoukvW schreef:
Nueve, je hebt ook een tijdje getwijfeld over diergeneeskunde toch?
Als je wilt mag je best een x mee een college volgen, je weet nu denk veel beter wat je wel en niet wilt, dan kan je kijken of dat je wie weet wel aan staat.. Je mag sowieso ook wel boeken en dergelijke inkijken!

Lief aangeboden. :D

Maar wegens een hoop rationele redenen ga ik dat wss toch niet doen (loting, werkgelegenheid (paarden), etc.).

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:32

Lucifer123 schreef:
Ik heb zegmaar vier weken lang 1 vak en dan tentamen daarover. Daarna heb ik dat vak nooit meer :D. Gisteren had ik tentamen over de anatomie en fysiologie van het lichaam, erg interessant! Ik weet niet of ik het gehaald heb maar dat zien wel wel weer :P

wat deed je ook alweer voor studie? ik heb dat vak volgend kwartiel!

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:28

xFioon schreef:
Lucifer123 schreef:

wat deed je ook alweer voor studie? ik heb dat vak volgend kwartiel!

Gezondheidswetenschappen :P
Heb dat laatste tentamen ook gehaald!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:40

oh vandaar, dat doe ik ook! ;)
Morgen mijn eerste tentamen, ben er nog lang niet klaar voor...!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:00

Anouk, jij deed diergeneeskunde in Utrecht toch? Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe dat nou is. Hoeveel zit je nou op school en hoeveel tijd moet je nog daarnaast besteden aan je studie. Heb je nog een beetje vrije tijd en hoe is het onderwijs zeg maar (qua colleges, practica etc).
Als je er eens iets over zou willen vertellen, graag. Mag per pb

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:48

zo 2 tentamens gehad, morgen de laatste!
heb geen zin meeer

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:56

Ik had gisteren mijn laatste tentamen en heb hem gehaald. Heb er nu 2 van de 3 gehaald. Uitslag van de laatste krijgen we volgende week donderdag

Kan me goed voorstellen dat je geen zin meer hebt. Pep jezelf nog even op en succes!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:58

dat weet je snel!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:59

Ja sommige toetsen weten we dezelfde avond nog.

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:31

xFioon schreef:
oh vandaar, dat doe ik ook! ;)
Morgen mijn eerste tentamen, ben er nog lang niet klaar voor...!

En bevalt het bij jou een beetje?