Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:18

Ja, daarom ben ik ook niet zo'n fan van UZB's. Ik ben de afgelopen 3,5 jaar UZK geweest, I should know. :\
Ik had wel het geluk dat ik in mijn laatste baan met een lager salaris ben begonnen, maar enorm op ben geklommen. Maar dat krijg ik dus echt niet meer terug als ik weer via een anders UZB ga werken. Niet te vergeten dat ik dan weer in fase A zit, nauwelijks rechten. :(
Maargoed, het lijkt alsof ik dus weer bij een UZB terecht kom, alles waar ik rechtstreeks op solliciteer wordt ik voor afgewezen. Naja, beter iets dan niets, en ik koester de hoop dat ik dan na een tijdje bij goed functioneren vast in dienst wordt genomen door het bedrijf waar ik voor werk (hebben ze bij mijn laatste baan ook 2 jaar volgehouden, maar ach. :') )

kensha

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:24

Je kan natuurlijk wel es via UZB bij een bedrijf komen die je dolgraag in dienst wilt helpen.
1e productie bedrijf was in Bakkersland en na een tijdje wilde ze mij al in vaste dienst hebben. Maar dan krijg je ploegendienst en het werk was al zo geestdodend dat ik al in de avond moeite mee had om te kunnen werken.
Ze wilde mij toen als Chef hebben op werkvloer omdat ik mede uitzendkrachten al begeleide op de afdeling van wat ze moeten doen en ze het ook begrijppen.

En later via ander UZB in de Boekhouding gekomen een bedrijf die wel wilde ik in mijn studie veder groeide(helaas is bedrijf failiet verklaard)

Dus ja je kan een hoop geluk krijgen via UZB dat is wel zo is.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:47

Ik ben helaas afgewezen bij Plus kassiere.
Beetje vaag allemaal. Ze gingen iemand van de broodafdeling achter de kassa zeteen. En ik dan? Hoezo laat je me dan in helsnaam komen als je het intern oplost?

Maarja, maandag weer langs dat uitzendbureau om dat gesprek is te bespreken.

puntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:52

beveiliging schiphol misschien een idee voor sommige hier ?
Je krijgt er een opleiding bij en door de onregelmatige diensten verdient het best leuk.
Bij ons (g4s) zoeken ze momenteel 50 en 75 % ers maar er zijn ook nog andere bedrijven bv Securitas.
Schiphol is goed te bereiken met het openbaar vervoer en bij ons worden de reiskosten ook vergoed !!!
Dus ik zou zeggen probeer het

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:54

bo0tjeee schreef:
En ik dan? Hoezo laat je me dan in helsnaam komen als je het intern oplost?

Heb je dat ook gezegd daar?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:56

kensha schreef:
Ik verdiende €800,- p/m netto full-time via Luba. Bij mij huidige contract is dit €1400,- euro bruto dus ruw geschat zal ik ongv €1200 p/m verdiennen.

Dat klopt ongeveer. Ik dacht bijmezelf, wat verdien je dan weinig...tot ik je leeftijd zag in je profiel :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:04

Ineke2 schreef:
bo0tjeee schreef:
En ik dan? Hoezo laat je me dan in helsnaam komen als je het intern oplost?

Heb je dat ook gezegd daar?

Nee, dit hoorde ik pas tijdens het telefoontje toen ze me nabelde voor het "resultaat". Ben gewoon netjes gebleven, bespreek dit wel bij het uitzendbureau hoe het is gegaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:27

O dat is helemaal lüllig dat ze dat dan niet eens tijdens het gesprek zelf tegen je zeggen, zodat je er niet op in kunt gaan. Nouja dat is dan nu aan het UZB. Succes verder!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:10

Dat intern vervuld verhaal heb ik nu ook al regelmatig gehoord. :Z Erg zonde van mijn tijd, ze hopen zeker dat er een super gemotiveerd iemand reageert, die aanbiedt om gratis te gaan werken.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:19

Op mijn werk ( naschoolse opvang ) zijn we nog op zoek naar iemand, helaas niet full-time, maar voor 3 middagen, ma, di en do en dan de vakanties hele dagen. Het is in Voorburg ( ZH )
Het gaat om een hele nieuwe locatie die net vorige week geopend is. Voor meer info kun je PB sturen!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 07:35

Ineke2 schreef:
lotteElb schreef:
Maar toen ik daar zat ging m'n telefoon.... en dat was een ander groter bedrijf! Daar mag ik volgende week ook op gesprek!!

Ging tijdens het gesprek je telefoon af? Dat word niet positief beschouwd hoor, ik als werkgever zijnde zou daar op afknappen, omdat het niet goed over komt als je gaat telefoneren tijdens een sollicitatie.

Ik had ook weg gedrukt, en nee ga zeker niet zitten bellen als ik ergens op gesprek zit...

Maar hij wilde me voor maandag overdag en dan 4 middagen, kan ik m'n kids alleen maar in de BSO stoppen... NO WAY!
Gelukkig vanavond om 19.00 weer een gesprek, en morgen om 10 uur!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 07:51

Veel succes!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:53

Jaaa!!

Goed nieuws heb een nieuwee baan!
Morgen weer een gesprek om te bespreken hoeveel uur ik krijg en loon etc etc.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:04

@t houvanutopia
Gefeliciteert, en werkse.
Wat voor baan is het trouwens?

Ben zelf nog steeds ongeduldig aan het wachten voor mij Schipholpas.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:52

gefeliciteerd!

Bij de overheid krijg je ook vaak een reactie dat het intern is opgelost..

Ik kom hier ook maar weer aanschuiven.. Ik heb wel een baan, maar het is echt horror.. Dus ik ga mijn best doen om wat leuks te vinden

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:20

Nou, ik ben maandag bij het UZB geweest en die vonden de manier van zaken doen van de Plus onwijs raar.
Ach.. Ik heb nu vrijdag een sollicitatie bij een vleesverwerkingsbedrijf ofzo, als telefoniste/receptioniste.
Lijkt me erg leuk.. Dan is kijken wat het is, balen dat het maar voor 25 uur is en niet fulltime...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:38

In de horeca bij een eetcafe! Voor ongeveer 32 uur in de week.
Dat hoor ik dan morgen precies!

Voor mensen die in de buurt van Den Bosch wonen ik heb eventueel nog wel wat adressen voor te werken.(waar ik zelf eigelijk ook een gesprek had etc)
Moet je maar ff een pb sturen!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:09

gaap; heb nog steeds niks binnen, begin het wachten nu echt ongeduldig te worden wil dolgraag snel mogelijk werken.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:39

Ja, ik zit ook te wachten op een reactie op mijn lopende sollicitaties. Ben uit wanhoop maandag maar allemaal uzb's langs geweest, wil nu echt zsm aan het werk, ook al krijg ik dan maar veel minder loon en is het een lagere functie (tot op zekere hoogte wel hoor, zoek wel werk op minimaal MBO niveau). Moet zeggen dat ik wel erg te spreken ben over hoe Randstad handelt. Ze nemen je serieus en gaan echt voor je aan de slag! +:)+

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:08

Grrr, mag nog een weekje wachten. 14 juni wordt mijn begindatum en in die tussentijd krijg ik nog van alles op gestuurt hier dat ik moet ondertkenen maar heb wel goedkeuring van de screening.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:09

Gefeliciteerd HouVanUtopia!
En Kensha balen joh dat alles zo langzaam gaat!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:25

Twee afwijzingen vandaag. |( Nu al vijf maanden werkloos, wat is dit deprimerend! Zelfs op uitzendbureau-baantjes wordt ik nog afgewezen. ;(

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:21

Hier nog 1 die op alles wordt afgewezen. Wordt er helemaal lijp van. Moet einde van de maand werk hebben, dan stopt m'n studiefinanciering!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:38

Girl In The Mirror schreef:
Twee afwijzingen vandaag. |( Nu al vijf maanden werkloos, wat is dit deprimerend! Zelfs op uitzendbureau-baantjes wordt ik nog afgewezen. ;(

ik zit al 6 maanden thuis. Alleen maar afwijzingen en ook regelmatig helemaal geen bericht (onbeschoft zooitje).

Het enige wat wel goed gaat is mijn opleiding tot administratief medewerker voor de rest leef ik van dag tot dag en ik vind er geen snars meer aan. Iedereen is met vakanties bezig, vriendin heeft vandaag getekend voor haar eerste koophuis, iemand koopt een nieuwe auto en ik vind het al erg om 10 euro uit te geven voor een broek of t-shirt.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:41

@t Cowgirl

Ik weet een deel hoe het voelt. Zelf heb ik nu nog een paard en probeer elke maand zoveel mogelijk te sparen.

Als ik weer vanaf Maandag werkt dan begin ik weer met zoveel mogelijk sparen[voor het geval dat]