sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Esther__

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:11

SuperSmurf schreef:
gefeliciteerd!! Wat was het voor functie? En hoeveel gesprekken had je al gehad?

Ohhw het is helemaal geen super belangrijke baan hoor Bloos
Voor mij wel natuurlijk, dit is voor mij mijn 2de sollicitatie in mijn hele leven geweest.
Ik belde om te solliciteren en werd voor vandaag om 14:00 daar in het call center verwacht. Gesprek was heel fijn.
Met een wat oudere man, voelde me echt meteen op mijn gemak. Zag er ook gezellig uit enzo.

Ik kon kiezen; formeel bellen met directeuren en afdelingschefs. Maar dat is tijdens kantoor uren en dan werk ik niet aangezien ik daarnaast gewoon op school zit. Ik ga dus gewoon de mensen thuis bellen. Voornamelijk voor goede doelen zoals wnf, greenpeace stichting vluchteling etc.

Volgende week krijg ik een training, dan een coach dag zodat ze mij de fijne kneepjes van het vak leren en dan begin ik zelf al met bellen. Het verdiend echt lekker dus ik hoop dat het leuk is én dan ik door mijn proeftijd heen kom Lachen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:18

Gefeliciteerd.
Het is echt niet mijn baan, wordt al helemaal gek als ze mij bellen nav een of andere weet ik veel wattes. Bloos
Maar als het lekker verdiend? Waarom niet?
Hoop alleen dat je mij nooit aan de telefoon krijgt. Nagelbijten / Gniffelen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:12

Ik persoonlijk vind het ook niet fijn als ze bellen Nagelbijten / Gniffelen
Maarja, we zien het wel. Sta wel stevig in mijn schoenen en de mens is nou eenmaal geirriteerd dus als iemand zijn irritatie's over mij heen wilt spuwen. Ga je gang... ROFL

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 09:54

Ach, zolang je ervoor betaald krijgt... Haha!

Ik zou het zelf niet willen doen, omdat ik het vervelend zou vinden mensen te bellen terwijl ik zo goed weet wat voor hekel ze eraan hebben. Maar goed, je belt in elk geval voor goede doelen en niet voor omega 3 capsules, wijnpakketten, internetabonnementen, nieuwe telefoonabonnementen, 'de vakantiekaart' of allerlei andere vage dingen. Knipoog

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:04

Haha nou dan hop ik dat je mij niet hoeft te bellen. Ik kap het altijd direct af Haha! En waarom heeft u geen interesse? Nou daarom niet. Dahag Haha!

Maar in ieder geval gefeliciteerd! Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:26

Belsje: als ze woensdag al de testen doen kunnen ze mss al vrijdag een beslissing maken, zo lang kun je mss nog wel uitstel vragen aan X?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:32

Hey, ik heb mijn gesprek ook achter de rug en het was een heel positief gesprek!
Ze waren zeer onder de indruk van mijn werk, hebben ze ongeveer 3 keer gezegd.... Bloos

Maandag komt de laatste sollicitant en dan hoor ik meer.....verder geen 'lastige' vragen gehad,
ik heb gewoon eerst verteld waarom ik op deze vacture ben afgekomen, waarom het bedrijf me aanpreekt,
waarom ik weg 'wil' bij mij n huidige werk en mijn portfolio doorgebladerd....

En nu gaat het spannend worden!!! Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:33

Wie geeft mij een tip,ik heb een contract en een sollicitatie formulier ingevuld.Het lag op tafel ik wilde het vandaag op sturen,maar in eens laat ik een beker koffie zo maar vallen.Jullie raden het al op het eerste blad zitten allemaal koffie vlekken.Een nieuw formulier uit printen gaat niet want mijn printer is kapot.Gewoon op sturen met een briefje er bij, ik ben al aan genomen maar toch.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:37

Even ergens anders uitprinten? Bibliotheek ofzo?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:38

Dus niet op sturen met die vlekken?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:38

Zou ik in ieder geval niet doen nee Haha!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:56

Ik ook niet, dat komt denk ik wel verkeerd over Nagelbijten / Gniffelen

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:30

Falona schreef:
@ Goldenflower, ik krijg ineens een ingeving waar jij je zoekgebied misschien mee kan uitbreiden.

Ik ben werkzaam op een shared service centre. Wij doen de administratie van alle vestigingen van één bedrijf op een centrale locatie. Je kan het zien als een intern administratiekantoor.

Hoewel wij wel hard op zoek zijn naar nieuwe krachten zitten wij in Goirle (onder Tilburg) dus ik vermoed dat dat voor jou te ver weg is, maar er zijn ook dergelijke kantoren meer in jouw omgeving. Misschien kan je daar eens je licht opsteken.

Ik moet er wel bij zeggen dat een Shared Service Centre internationaal georiënteerd kan zijn, zo werken wij voor verschillende europese vestigingen. Dan is kennis van de Engelse taal wel handig. Maar er zijn ook Shared Service Centra die op Nederlandse bedrijven zijn gericht.

Dat klinkt niet verkeerd. Haha! Goirle is te ver weg voor me. Verdrietig Den bosch is net te doen met de trein, maar tilburg niet echt. Kun je me meer informatie geven over meerdere vestigingen in Nederland?

@Marleen: Als ik jou was, zou ik ergens anders gaan printen zoals bij bibliotheek, school (als je nog leert), je ouders of je vrieden? Zo kom je verkeerd over, ook al is het per ongeluk gebeurd. Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:35

Dat ga ik doen het staat gewoon erg slordig.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:06

Goldenflower schreef:
Dat klinkt niet verkeerd. Haha! Goirle is te ver weg voor me. Verdrietig Den bosch is net te doen met de trein, maar tilburg niet echt. Kun je me meer informatie geven over meerdere vestigingen in Nederland?

Er zijn verschillende bedrijven die een dergelijk bureau hebben, wij zitten alleen in Goirle. Misschien kan je zelf kijken of er ergens bij jou in de omgeving een shared service centre is. Maar je weet nu iig dat wanneer je deze kreet in een vacature ziet dat ook een optie kan zijn.

Trouwens, mocht je eventueel toch richting Goirle af willen reizen, het is bij ons zo geregeld dat voor de mensen die met het openbaar vervoer komen een taxibusje van station Tilburg naar kantoor rijdt en weer terug op twee of drie verschillende tijdstippen.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:12

www.werkenindezorg.nu is een nieuwe vacaturebank voor de gezondheidssector maar zij zoeken ook nog commerciele medewerkers in Nieuwleusen vie bij de vacaturebank willen werken, misschien iets voor jullie?

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:23

Yeah ik ben door naar de tweede ronde!!!!! Hyper! Ik heb nu een assessment toegestuurd gekregen waar ik me vandaag maar eens over ga buigen. Op zich is het redelijk goed te doen, dus dat moet goedkomen! En dan op naar het volgende gesprek Nagelbijten / Gniffelen

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:58

Heel goed Arjette, je moet een assesment maken voor die baan? Apart dat bij sommige sollicitatie's echt een soort test wordt gedaan, hoef ik gelukkig niet!

Ik heb vrijdag mijn nieuwe baan aangenomen en zojuist mijn ontslag ingedient, de baas is een inzinking nabij en vraagt zich af hoe hij nu verder moet.....

...maargoed, ik heb voor mijzelf gekozen!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:39

Bij een vorige sollicitatie moest ik hele twee testen doen waarbij je rekenvermogen werd getest en je kwaliteiten/eigenschappen. Dat is helemaal niet leuk, want dan heb je zelf geen invloed of je wel of niet goed uit die test gaat komen.... Voor deze baan moet ik een paar promotieplannen schrijven. In principe is het voor deze baan wel logisch dat ze een assessment inbouwen, omdat het voor hen best een risico is om iemand aan te nemen die uiteindelijk toch niet zo geschikt blijkt. Met zo'n test kun je dat natuurlijk al wat beter inzien..

Niet zo mooi dat jouw baas een zenuwinzinking nabij is, betekend wel dat je veel betekende voor het bedrijf Knipoog Maar gefeliciteerd met je nieuwe baan!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:46

@ arjette; pfoe dat klinkt ook al zo pittig..!

@ Belsje; heb je al iets gehoord en al een keuze kunnen maken?

@ Rijoco;goed dat je voor jezelf kiest, is ook erg belangrijk!

Ik heb morgen een gesprek bij een wervingsbureau. Had gesolliciteerd voor een functie voor project coördinator en kan morgen kennis maken. Hopen dat ze me voorstellen bij het bedrijf, dan kan ik daar mssn ook weer op gesprek komen. Wel lastig hoor zo. Kost wel echt veel tijd om eerst naar een bureau te moeten en dáárna misschien als je mazzel hebt naar de opdrachtgever..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:28

Ja het is wel heel dubbel eigenlijk, het kwam ook echt heel onverwacht, maarja hoe bereid je zoeits voor? Dat kan eigenlijk niet!

Hij heeft nog wel weer een gesprek met me gehad want hij wil een nieuwe weg inslaan met zijn bedrijf en mij daar onderdeel van maken. Hij vind dat echt een buitenkans voor mij en hoop t dat ik dit nog in overweging neem, of hierdoor toch blijf.

Maar eigenlijk ben ik nog meer bevestigd in mijn keuze, ik wil wel goed worden in mijn werk, maar geen 60 uur werken voor een baas, als ik zoveel wil werken dan voor mezelf Haha!. Daarnaast wil ik niet de hele wereld over vliegen, ik word daar niet gelukkig van. Ik wil 4 dagen voor een baas werken, goed zijn in mijn werk, plezier erin hebben, daarnaast mijn paarden rijden, fotografie studeren, en daarnaast mijn EIGEN bedrijf runnen, en dat steeds verder uitbreiden......

Ja, mijn keuze staat hardstikke vast!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:32

Ben ik helemaal met je eens! Ik heb precies hetzelfde (behalve dan het fotografie studeren Knipoog ) 60 uur werken is ook niet gezond, tenzij het voor je eigen ebdrijf is misschien, dan kan ik het nog snappen..

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:33

Belsje heeft sowieso besloten die ene job niet te nemen. Ik ben er een dagje gaan meelopen en hoe zal ik het zeggen ... Het vaste personeel had GEEN (en ik bedoel echt GEEN) interactie met elkaar. Normaal hoor ik deze week iets of die andere job (die inhoudelijk dus ook leuker was) iets wordt ... Anders begin ik gewoon opnieuw te solliciteren Haha!. Heb vrijdag ook nog ergens een gesprekje staan dus er is wel een backup misschien.

Succes met het assesment! Klinkt wel als een leuke opdracht Lachen

Rijoyco succes!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:41

Ow, nou goed dan dat je er een dagje bent gaan mee lopen!!Weet je in ieder geval direct dat dit t niet is. Hopen dat die andere job wat wordt dan!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:06

Belsje schreef:
Belsje heeft sowieso besloten die ene job niet te nemen. Ik ben er een dagje gaan meelopen en hoe zal ik het zeggen ... Het vaste personeel had GEEN (en ik bedoel echt GEEN) interactie met elkaar. Normaal hoor ik deze week iets of die andere job (die inhoudelijk dus ook leuker was) iets wordt ... Anders begin ik gewoon opnieuw te solliciteren Haha!. Heb vrijdag ook nog ergens een gesprekje staan dus er is wel een backup misschien.

Succes met het assesment! Klinkt wel als een leuke opdracht Lachen

Rijoyco succes!

Leuk dat je ook een dagje meeliep in het bedrijf. Maar het is wel minder dat collega's niet goed met elkaar kunnen opschieten.

Vandaag heb ik een dagdeel meegelopen in het bedrijf en het beviel me wel. De collega's waren aardig en leidinggevende ook die me opdrachten gaf. En zij liet wat dingen zien wat op een dag gedaan wordt. Ik maakte al een paar dagen zorgen over zo'n dag. Bloos Tong uitsteken

Rond lunchtijd gingen we bespreken over een meeloopdag en ik kreeg allerlei vragen over het werk en mijn indruk van het bedrijf, collega's enz.. Verder ook over de uren, dagen en of ik in de toekomst bij hun zou willen werken. Ik heb ook begrepen dat ze ook bezig zijn met andere sollicitant toen ik vroeg of er nog andere sollicitanten waren. Omdat deze week een rare week is, krijg ik vanmiddag al een telefoontje. Haha! Maar ze moeten nog bespreken met de directeur die niet aanwezig was.

Ik hoop dat ik bij hun aan de slag kan! Haha! Mijn ouders en vriend duimen ook voor me.