Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

roxiie schreef:Zijn jullie al bezig geweest met het oefenen van samenvatten voor Nederlands??
Zoja, hebben jullie misschien samenvatting op de computer zodat ik dat kan vergelijken met die van mij, ik haal namelijk steeds zo weinig punten. Ben niet zo goed in goedlopende samenvatting schrijven
Narya schreef:De goede samenvattingen staan toch wel op internet ergens, of niet?
Narya schreef:De goede samenvattingen staan toch wel op internet ergens, of niet?
roxiie schreef:Naa alleen de punten die er in verwerkt moeten zitten, niet een gehele samenvatting zeg maar..
fury_berber schreef:roxiie schreef:Naa alleen de punten die er in verwerkt moeten zitten, niet een gehele samenvatting zeg maar..
Die punten moet je er allemaal inzetten, als je dat hebt, dan er een samenlopend verhaal van maken en niet teveel extra wooren opschrijven, kost je alleen maar woorden! En je zit vrij snel over de limiet heen.Ik heb wel wat samenvattingen, niet allemaal perfect. Maar ik kan em uittypen als je wil?

Ik heb net zowaar een samenvatting gemaakt voor een 7,8, dat is voor het eerst dat ik boven de 6,5 uitkom!SplashIsLief schreef:Ja dat weet ik, maar om er dan onzin (in mijn ogen) bij te zetten vind ik dan ook raar), maar probeer het gewoon zo uitgebreid mogelijk te doen allemaal!
Citaat:Ik heb altijd te weinig woorden
Vorige keer mocht je er 180. Kom ik aan met 66. Nog opgetrokken naar 92 maar dat heb ik dus heel vaak

roxiie schreef:K weet niet hoe jij de belangrijkste dingen er uit haalt, maar ik ga altijd in de tekst markeren, dat helpt bij mij echt. Aan de hand van de "vragen/opdrachten" die er bij gegeven zijn kom je al snel bij het limiet. Wisten jullie trouwens dat je er maximaal 10% over heen mag zitten. Is het maximum 180 woorden, dan heb je nog geen aftrek tot 18 woorden extra

* hahahaaa
Sorriso schreef:Ik ga zo M&O doen en heb wat GS gedaan vannacht... M&O wordt echt een ramp denk ik...
Ik ben altijd al slecht geweest in Wiskunde en in rekenen op de basisschool maar ik wil het wel halen, maar zoals het er nu uit ziet heb ik er een zwaar hoofd in
zucht ... ik ga maar weer verder met oefenen ...
diepe zucht ...