_Nelleke_ schreef:Voor de mensen die al heel lang duolingo gebruiken, beheers je nu ook echt de taal?
Ik heb duolingo in 2016 gebruikt, de oude versie dus met uitgebreide uitleg en forums (véél beter dan nu) na ruim een half jaar was ik door de cursus Deens heen, net voordat ik emigreerde naar Denemarken. Mijn Deens was toen voldoende om niet al te moeilijke teksten te lezen, verstaan lukte met losse woorden. Spreken totaal niet (het werd met de beste wil van de wereld niet verstaan als ik wat zei) en schrijven probeerde ik eerlijk gezegd nog erg weinig omdat Engels dan gewoon makkelijker was. Met de oude versie had ik de grammatica wel aardig goed onder de knie. Ik had dus een erg grote voorsprong toen ik hier op de taalschool begon en daar kwam het luisteren en spreken ook sneller op gang omdat er toch al wel een deel in mijn hoofd zat.
Maar goed, dit is dus totaal niet te vergelijken met hoe slecht duolingo inmiddels geworden is. Ook met Max is het gewoon veel slechter dan de oude versie en is het niet meer als alleenstaande optie om een taal te leren te gebruiken.