Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cooper

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:56

Hey allemaal

Ik ben sinds drie weken gestart met de opleiding Bachelor in de Orthopedagogie aan de unief in Diepenbeek. Ik moet elke donderdagavond naar de les, acht u per week stage lopen en de rest is zelfstudie. Momenteel combineer ik het eerste met vakken van het tweede jaar, hierdoor moet ik steeds schipperen tussen lessen, welke volg ik, en welke doe ik op eigen basis?
Best allemaal nieuw voor mij.
Ik heb laatst een samenvatting gemaakt van vijf hoofdstukken voor pedagogie, in november heb ik examen. Ik ben daar 6,5u mee bezig geweest!! Ik schrok dat er zoveel tijd kruipt in het samenvatten, en moet dus op zoek naar een manier om dat in te korten, anders ga ik school nooit kunnen combineren met werk.

Was het voor jullie ook allemaal chinees in het begin? Ik wist helemaal niets van studiepunten, ISP's, intranet.... noem maar op.
Gelukkig begint er eindelijk een beetje duidelijkheid te komen. Maar eerlijk gezegd had ik de eerste moment zoiets van: Oei, als dit me maar gaat lukken!

Nu, de opleiding is voor mensen met een gezin die werken, dus normaal gezien moet dat voor mij te doen zijn. Ik woon nog thuis, heb geen gezin en geen vast werk.
Dus, we doen ons best! :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:09

Welkom Cooper!
Voor mij was het geen chinees gelukkig, maar het eerste jaar is me wel zwaar gevallen, nu in het 2e jaar bereid ik alles veel beter voor en heb ik voor t eerst nog geen stress voor mn tentamens... maar dat kost wel tijd ja, veel tijd...

Gister presentatie afgemaakt, vanavond even naar de stad en daarna ook nog voor school verder...

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:52

Loes inderdaad (:
Ik denk dat ik sowieso een 5 heb gehaald, dat was het minimale, maar ik vond hem wel lastig. Ach ja, anders is er altijd nog een her. In ieder geval geen dikke 1 ofzo gehaald :P.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:50

Welkom Cooper! Voor mij ook geen Chinees. Het schijnt hier ook tijdens een introductiedag uitgelegd te zijn, maar die heb ik gemist, omdat ik later ben ingestroomd.

Succes spottedponie!

Ik heb vandaag een goed gesprek gehad en ga vanaf november 4 maanden stagelopen! *\o/*
Daarna boodschappen gehaald, huisgehouden en een stelling bedacht voor mijn activerende leervorm wat nog best moeite kostte. Niet iedereen heeft een achtergrond in de economie of leest de krant, maar hopelijk hebben mijn medecursisten wel ooit eens iets meegekregen over TTIP.
Straks eten koken en vanavond naar stal. Even paarden knuffelen en alles laten bezinken. Misschien dat ik daarna nog even het economieboek in kan duiken.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:23

Heeee dat is goed nieuws Westernfreak! Ik krijg nog steeds nergens reacties op :')

Ik heb vandaag een onderwerp gekozen voor m'n bachelorscriptie, iedereen moest om half 9 inschrijven dus dat was echt gigantische stress :') Heb het vooral druk en moet echt aan m'n onderzoek gaan werken.. Vanmiddag maar even lekker een dutje gedaan op de bank :+

Heeft iemand hier trouwens ervaring met SPSS draaien op een mac?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:29

Nee sorry Steef!

Ik heb morgen filosofie proefwerk, dus ga ik ga daar zo maar eens voor aan de slag. :+ Gelukkig wel al samengevat, en naar mijn idee begrijp ik het wel best wel goed! Hopen dat dat dan ook echt zo is. Morgen eerste twee uur vrij dus kan ik het nog wel even herhalen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:50

Hoe is filo als vak Deetjeeuh? Ik wilde het gaan studeren dit jaar maar heb me bedacht een dag voor m'n lessen begonnen _O-

Ik heb net wel een mail gehad dat ik op gesprek mag komen voor de opleidingscommissie :)) Super blij! Krijg wel al lichte stress, want heb zoveel lopen.. 2 studies, rechtswinkel, moet stageplek vinden, werk nog, rij paarden en lig nog bij een advocatenkantoor ter voorstel voor 1 dag id week, wordt aardig druk als dit er ook nog bijkomt, maar ach ik zie het wel :)

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:50

Wat gaaf Steef! Leuk juist :)

Desiree, succes met je proefwerk morgen!

Fijn nieuws westernfreak!

Welkom Cooper!

De rest weet ik niet meer := gisteren en vandaag lange dagen gehad, donderdag hebben we van 9-18 vrijwel zonder pauze :') de laatste uren waren best zwaar. Morgen gelukkig maar 1 uurtje, daarna huisarts en lekker weekend/zelf studeren *\o/* En zaterdag met mijn groepsgenoten meeten voor ons project maar dat gaat hopelijk gezellig worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:27

Steef, whahhaa, dat is wel echt laat _O- Denk dat het verder wel verschilt met HBO/Universitaire opleiding gezien ik het als keuzevak op school heb. Maar ik vind het wel erg leuk! Zal er later wel wat meer over vertellen, nu even leren. :')

DAnkje Lien! Pfoe, dat zijn lange dagen zonder pauze! Fijn dat je vandaag maar een uurtje hebt.. Enne... Succes met die zelfstudie! :P

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:27

Haha, vandaag had mijn studievereniging een uitje naar de efteling gepland, maar omdat ik vorige week vrijdag al een dagje uit had gehad ben ik vandaag braaf naar college gegaan. Had alleen maar van 8:45 tot 10:45 dus nu aan de zelfstudie, in m'n eentje, want íedereen is weg :').
Niet zo motiverend dus haha, helemaal in je eentje zitten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:30

Ah Loes arme jij :')

Hoe gaat het verder met iedereen? Hier echt enorm studieontwijkend gedrag, gisteren wel de eerste powerpoint helemaal samengevat. Nu de rest nog, misschien dat ik zo nog even een half uurtje bezig ga.

[FK] [FOTO] Eerste poging tot levitation O:)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:05

Ik ben deze week best goed bezig geweest al zeg ik het zelf. Alleen vandaag lukte het niet (hallo zon!!!), dus moet ik maandag en dinsdag weer meer doen dan gepland. :')

Loes, is het gisteren nog een beetje gelukt?

Elien, is het inderdaad een gezellige projectmiddag geworden?

Steef, houd je nog wel tijd voor jezelf over zo? :oo

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:20

Lange dagen Elien, maar hup, even doorbikkelen, je bent slim zat dus je kan het volgens mij allemaal wel prima :))

Loes :oo WAAROM? De efteling is zo leuk! Had graag in je plaats gegaan :))

En Westernfreak en Ghost, af en toe chillen is ook niet erg :) En western, uuuuhm nee :') maar druk hebben is wel goed voor me, presteer altijd beter onder druk dan met weinig druk :+ Haal nu ik het rustiger heb ook slechtere cijfers _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:28

Leuk Britt! :))

Pffft, had vanavond nog wat huiswerk willen maken. Ik heb gewoon écht geen motivatie en/of zin want ben hartstikke moe. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:29

Ik heb maar een zak chips gepakt.. Telt dat ook? :') Totaal niet in de stemming om college samen te vatten, maar het moet eigenlijk wel echt gebeuren. Misschien straks dan maar :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:44

Soms denk ik ook boeieeeeee, komt ooit wel goed, herkans anders wel lekker :') Gewoon lekker chips eten en tv kijken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:56

Hahaha, dat is precies wat ik nu ga doen. :)) Behalve de chips dan lol. Maar inderdaad, als ik nu iets zou doen zou ik toch niet veel presteren, en dan kan ik beter genieten van de vrije tijd haha.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:10

Ik ga zo ook lekker met mn vriend op de bank... heb vandaag wel een paar brieven eruit gedaan voor stage, en voorbereidende autobiografie geschreven, SWOT-analyse, dus best aardig bezig geweest...
Morgen weer een dag :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:26

Haha ja uiteidelijk echt nog 3 uur bezig gewees met programmeren en toen mooi m'n spul gepakt en de koffie van 3 uur nog gehaald haha :D
Ja efteling was ook wel leuk geweest hoor! Maar kon beter even focussen, vorig weekend al genoeg leuke dingen gedaan haha. Even bijwerken!

Ik heb zo'n boekje gekregen van m'n studie waar ook in staat 'je kunt beter in een constant tempo studeren dan steeds sprintjes trekken'. Dat vond ik wel een mooie, beter elke dag een beetje dan aan het einde zoveel hoofdstukken in 1x

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:27

Af en toe pauze is goed hoor! Ik heb vaak 1 dag in het weekend dat ik echt geen inspiratie heb om iets te doen, dan ruim ik wat op en doe ik andere dingen.

Efteling is leuk! En heel lang geleden haha :')

Voor project hebben we wat dingen op papier gelukkig. Een van mijn groepsgenoten is alleen echt een kneus := :o voelt echt gemeen om dat te zeggen want we zijn alle vier natuurkundekneuzen :') maar alles duurde uren, heeft email uit het jaar nul, gebruikt z'n telefoon amper en we moesten alles 5x herhalen :') maar ik ken die jongen langer en er zijn dingen gebeurd waardoor ik hem niet zo mag :=

Verder wat wiskunde gedaan, nu ga ik zo lekker naar een vriend, en morgen waarschijnlijk met een andere vriend wandelen in de bergen. Hopelijk daarna nog wat tijd voor studie :))

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:20

Iedereen aan de studie hier?? :D

Ik net mn concept onderzoeksverslag naar mn docent gestuurd, hopelijk komende week terug met feedback zodat ik het af kan ronden in de kantelweek...
Nu nog even met biologisch rekenen aan de slag, morgen laatste dingen voor presentatie van dinsdag bekijken...

Vind dat ik best goed bezig ben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:22

Ik heb 4 hoofdstukken economie samengevat, nu ga ik latijn vertaling even afmaken en dan nog een engels mail schrijven, heeel misschien nog economie doen.

Wilde eerst gaan hardlopen maar toch te moe voor :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:23

Ik heb vanmiddag wel even een stuk gewandeld, moet echt meer gaan bewegen en was nu heerlijk weer, moest toch even achter mijn pc vandaan...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:23

Goedzo spottedponie!

Hier nog niks gedaan, alleen naar het bos geweest voor foto's ( https://www.facebook.com/fotografiebritt ) en daarna paard rondjes geslingerd en toen had ik geen zin meer (en paard ook niet) :+

Ik ga zo wel even wat samenvatten en morgen waarschijnlijk wéér college skippen. Anders moet ik om 6:30 opstaan en daar heb ik niet echt behoefte aan, dus beter uurtje later opstaan en thuis alles samenvatten. Kan ik ook op mijn dooie gemakje buiten de spits naar Amsterdam reizen met al mijn zooi.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:48

Ik heb alles bijgelezen, maar er is niet veel blijven hangen om eerlijk te zijn. De volgende keer maak ik weer een mooie bijleespost.

Ik heb vrijdag echt een off-day gehad door oververmoeidheid. Ik werd er wel even door wakker geschut dat ik iets in mijn planningen moet aanpassen en toch iets meer aan mezelf moet denken, dus dat gaan we maar proberen.

Vrijdag een whiteboard-planner gekocht bij de Hema en rustig aan een planning gemaakt. Gisteren heb ik me er aardig aan gehouden en ook vandaag gaat het goed. Ik heb meer rust in m'n hoofd, dus ik hoop dat ik het door kan zetten.

Vanavond wil ik mijn biologie afmaken, wat lezen in mijn Engels boekje en wiskunde paragraaf 13.2 en 13.3 doornemen en samenvatten. Daarnaast ook even een planning voor aankomende week maken.

Succes allemaal met jullie schoolwerk. :)