Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pivione

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:11

Ash succes vandaag :D Iedereen nog steeds druk met solliciteren, ik lees veel mee maar reageer niet zovaak.

Ik ben het solliciteren echt een beetje beu omdat er eigenlijk al een tijdje niks uitkomt, niet eens een gesprek ofzo, of er belt iemand die heel enthousiast is over mn cv en daarna hoor je er niks meer van. -O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 12:15

Cool Wieldop! Ik heb vanmiddag meer tijd en ga meteen er even goed voor zitten.......

Ash, succes vandaag. Al geweest of niet?

Pivione......heel herkenbaar. Heb gister echt een hele behoorlijke dip gehad en mijn zelfvertrouwen is echt gedaald tot het nulpunt.......Dat is absoluut geen goede basis om te solliciteren. :o

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:39

Ik vind het echt liggen aan de omstandigheden waaronder je solliciteert. (Nouja, dat houd ik mezelf voor! :D)

Mijn vriend wordt door organisaties benaderd voor een andere baan en ik ben al blij als ik een positieve reactie ontvang op een sollicitatie. Eigenlijk zou ik dus moeten gaan leren voor zijn baan, want dan ben ik van het probleem af... Maar of ik daar gelukkig van wordt... -O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:52

Dat had ik dus ook bij mijn ex. Ik lag me suf te zoeken en was bereid om alle meest laagbetaalde en vervelende baantjes aan te nemen als het maar werk was. Hij was zijn werkplaats kotsbeu geworden en nam maar even ontslag. Ik was al pissed, hoe kan je nu je werk opzeggen als je nog niets anders hebt?
Hij heeft een weekje of twee vakantie gevierd. Toen is hij achter de computer gekropen. Heeft gewoon op de vdab-website waar alle vacatures samenstaan in zijn sector gesolliciteed op alles waarvan hij dacht dat hij kon geraken. En het enige wat hij deed was op solliciteren klikken, iets erbij voegen als "geachte, ik wil graag op deze functie solliciteren. U vindt mijn cv in de bijlage." en overal dezelfde cv. Solliciteerde zo op misschien 20 bedrijven in een uurtje.

's anderendaags stond zijn telefoon dus roodgloeiend :+ . Week erop had hij al gesprek en drie weken later was hij weer aan het werk.

En dan sta jij ernaast al te juichen als je gewoon op gesprek mag komen op een van de 50 sollicitaties -O-

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:18

Kwanyin, Wat is dat frustrerend zeg! %)

Mijn vriend zou (gelukkig) nooit zijn baan opzeggen als hij het even niet meer naar zijn zin had. Hij is pas bij een nieuwe werkgever begonnen en heeft het nu gelukkig weer naar zijn zin. Hij heeft al twee salarisverhogingen gehad binnen korte tijd en krijgt ook ' unieke ' projecten, die hij heel leuk vindt om te doen naast zijn dagelijkse werkzaamheden. Al met al was het een goede weloverwogen keuze met doorgroeimogelijkheden naar de toekomst toe.

Maar zoiets gun ik ons/mezelf ook wel :') .

Ik denk ook dat het te maken heeft naar welke functie je solliciteert. Als je voor een administratieve functie solliciteert, heb je zo 100-400 kandidaten. In dat geval mag/kan je zelfs al bij de schifting een stuk kieskeuriger zijn. Bijvoorbeeld maakt iemand spelfouten, waar is iemand naar op zoek, past de brief bij de organisatie en natuurlijk even googlen (wat voor informatie komt er naar boven). Maar daarnaast kun je ook meer selecteren op een junior/ervaren type, soorten organisaties waar iemand al gewerkt heeft en kennis van bepaalde systemen.
Bij de gesprekken zit je er ook heel anders in. Dan wordt er meer gekeken naar de persoon dan naar wat hij/zij kan (want ze kunnen allemaal vrijwel hetzelfde). Dus past iemand binnen een team/organisatie en brengt diegene wat ' extra's ' mee? En bij een twijfel zoeken ze gewoon weer verder.

Daarom denk ik dat jullie niet zo streng voor jezelf moeten zijn. Natuurlijk mag je flink balen en van een afwijzing een kater hebben. Maar dat betekent niet dat je als persoon aan jezelf moet gaan twijfelen!

Probeerde even iedereen een positieve vibe te geven voor het weekend.. Hoewel ik het dondersgoed begrijp en soms ook twijfel. We zitten in helaas allemaal in hetzelfde schuitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:32

Omg dat is echt te frustrerend! Maar sommige functies zijn zoveel kandidaten en voor andere blijkbaar toch niet.

Maar het is inderdaad zoals wieldop ook zegt. Van al die afwijzingen (of gewoon geen reacties) ga je zo over jezelf zitten twijfelen. Terwijl dat helemaal nergens voor nodig is! Het is gewoon een rot periode om te moeten solliciteren. Want met jou nog 100en anderen voor die ene leuke sollicitatie. Dan is het gewoon puur geluk hebben dat je op gesprek mag komen. Misschien moeten we ook gewoon wat staatsloten kopen. Evenveel kans om miljonair te worden als het vinden van een baan :')

Interimbureau ondertussen terug gemaild voor een afspraak maandag of dinsdagmiddag. Vanavond nog even ergens naartoe mailen voor info (weekendbaantje, maar of ze tijdelijk voor geen idee tot wanneer ok vinden of liever iemand zoeken die zeker weten nog 3 jaar jobstudent is). En een sollicitatiebrief sturen totaal niet in mijn studierichting, maar chocola verkopen kan ik wel! Voordeel is het aantal uren per week (+- 30 uur), dan hou ik genoeg vrije tijd over voor paardlief, examens van juni leren en mijn cursus Zweeds. En het is op fietsafstand vanaf waar ik op kot zit.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:39

Oh ja interims, breek me de bek niet open :+ . Dat had ik dus ook wel aan de hand, stuur je een vraag en krijg je terug dat je niet weerhouden bent. Dat vroeg ik helemaal niet :') .
Of ze bellen je op dat je langs mag komen. Kom je daar, vertellen ze iets over een interessante vacature. Je moet je wel even bij hun inschrijven en dan bellen nog wel.
Uiteindelijk bel je zelf maar terug, weet daar voor de rest van het personeel niemand iets en als je dan uiteindelijk toch je contactpersoon hebt kunnen bereiken zijn ze het nog aan het bekijken en hoor je achteraf gewoon niets meer of is de job plots al ingevuld :+ .

En toch uiteindelijk dankzij een interimkantoor mijn droomjob gevonden :+: .
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 20-02-15 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:50

Ja ik heb er ook niet echt hoge verwachtingen van... maar je weet het maar nooit. Daarbij kunnen ze misschien nog even extra bevestigen hoe het zit voor mij om in België te werken. Als ze daar tenminste wat kennis over in huis hebben :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 15:00

Ik heb er weer een paar uitgeknald vandaag, we wachten weer vrolijk af. :D

Het is ook een lastige tijd en ik ben helaas wel zo'n type die aan zich zelf gaat twijfelen. Ik ben er natuurlijk ook al behoorlijk lang uit.........en dat maakt het er niet makkelijker op.

Maar ik denk ook wel dat via via ergens binnen komen.......een kruiwagentje of zo, je echt kan helpen.
Jammer genoeg is mijn netwerk niet heel erg breed al doe ik mijn best daar wat aan te doen. :Y)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:06

Ik zat op een dag echt bij mijn moeder te janken. Echt tranen met tuiten, ik was het zó kotsbeu! Waarom krijgen anderen een job en ik niet! Ik zat te jammeren dat dit mijn leven ging zijn, altijd maar op wanhopig op zoek om hier en daar een paar maanden rotklusjes te kunnen gaan doen.

Exact een week later kreeg ik telefoon en nu heb ik dus vast werk. Of hoe het soms kan verkeren :) .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:01

*meelezer meldt zich even voor positieve energie*
Ik zat op een gegeven moment ook jankend thuis en ben zelfs bij de dokter geweest omdat ik bijna letterlijk tegen de muren opkroop omdat ik me kapot verveelde thuis en zo graag aan het werk wilde. De dokter was bang voor een depressie. Precies dezelfde middag werd ik gebeld door mijn huidige werkgever (waar ik nooit had gesolliciteerd trouwens). Zo kan het dus ook! Toeval bestaat niet..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 16:04

Nou...........dan hoop ik dat ik ook 1 dezer dagen gebeld wordt want jullie beschrijven wel een beetje mijn gevoel/situatie van de laatste dagen........... :o

Thx Cayenne, lief van je!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:17

@ Idinn, ik wil ook in België gaan werken, dus ik moet me daar binnenkort ook maar eens in verdiepen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:27

Dimple schreef:
Nou...........dan hoop ik dat ik ook 1 dezer dagen gebeld wordt want jullie beschrijven wel een beetje mijn gevoel/situatie van de laatste dagen........... :o

Thx Cayenne, lief van je!

Nou inderdaad, je wordt toch wel een beetje wanhopig van deze markt. Zit in indeed vacatures door te nemen en een bepaalde functie komt gewoon zo al 5 a 10 keer langs bij allerlei uitzendbureaus. Tja dan is het niet raar dat er honderden reacties komen, elke functie wordt zo vaak uitgezet ..

Heb net ook maar even een berichtje gestuurd naar die leuke functie dicht bij huis wat de status is. Niets gehoord, maar hij is wel van hun site af nu... -O- -O- -O- Balen hoor deze markt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:36

@Fangio, ik heb dinsdagmiddag een afspraak. Als ik veel wijzer ben geworden zal ik wat laten weten! Wat ik tot nu toe gevonden heb moet het allemaal niet zo'n probleem zijn om hier te gaan werken (lang leve de EU :D ). Enkel qua wonen zit ik misschien een beetje. Zit nu op een kot waar ik mij niet officieel kan inschrijven. Verder weinig nuttigs gevonden, sommige sites verwijzen doodleuk naar andere sites die dan niet meer bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:38

Hier helaas een afwijzing op het gesprek waar ik geweest ben drie weken terug. Allemaal niet zo netjes gelopen vanuit de potentiele werkgever helaas. Zowel tussenpersoon als ik balen flink :x nouja, had vandaag weer een gesprek elders wat goed ging. Ben benieuwd :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:43

Update: gebeld over de part-time vacature (verpleegkundige) i.v.m. dat ik niet altijd beschikbaar zou zijn door school, dit was geen direct probleem en mocht zeker een sollicitatie versturen, maar nu moet ik dus een brief schrijven... Ik heb echt het idee dat ik enorm saai en niet gemotiveerd over kom in m'n brief :(
Dus als mensen nog tips hebben over hoe leuk over te komen en jezelf aan te prijzen, fire away!
(En mensen die het leuk vinden om mijn brief en cv eventueel eens na te kijken zijn ook zeer welkom)

@ Idinn, ja, die verwijzingen naar niet bestaande sites had ik ook al ondervonden xD Op grensinfo.nl staat wel wat, maar ik kan niet zo duidelijk vinden hoe dat dan ook zit met pension bijvoorbeeld. Heb wel al wat opgebouwd in Nederland (niet inmens veel, is maar van m'n weekendbaantje) maar hoe dat nu zit als je echt in België werkt enzo... Geen idee nog xD
En inderdaad hoe dat zit met domicilie e.d. Ik zou het kot van een vriendin die op buitenlandse stage vertrekt kunnen overnemen vanaf half maart, maar daar mag je geen domicilie hebben enzo :s Moeilijk moeilijk

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:53

Fangio, PB maar hoor, Ik kijk wel met je mee.

Fargo.....het is echt vreselijk. De manier waarop ze met sollicitanten omgaan, ik kan er echt niet over uit. We worden gewoon behandeld als uit vuil. Ik had een pittig stuk geschreven op FB wat door veel mensen is gedeeld en daar reageert een recruiter (denk ik zo aan zijn reactie te zien :') ) dat mensen eerst de vacature beter moeten lezen en niet alleen moeten reageren omdat het moet van UWV.
En dan denk ik.........misschien moet jij beter je werk doen en betere teksten opstellen dat niet iedereen zich aangesproken voelt dumb ass........ }:0

Echt creatief zijn ze niet met de teksten hoor, niemand durft anders te doen, dat mis ik echt in de vacatures.

Weet je wat het domme is..........ik wéét dat ik goed ben in wat ik doe en een echte aanwinst kan zijn voor een bedrijf, maar ja..........dan moeten ze me wel eerst uitnodigen.

Zitten er nog mensen hier op LinkedIn? Dan kunnen we elkaar toevoegen en zo misschien helpen?

Jans, niet echt netjes verlopen zo te horen zeg. Maar wel weer super dat je binnenkort weer een gesprek hebt!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:51

Gesprek gehad ging voor mijn gevoel redelijk. Had op alle vragen een antwoord. Volgende week hoorde ik meer. Waren 98 reacties op de sollicitatie. 8 mensen uitgenodigd.

Word ik zojuist gebeld. Ik heb de baan. Ben zo ontzettend blij!! Andere baan eerder opzeggen dus, contract verloopt 30 juni. 1 april beginnen. :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:53

Gefeliciteerd!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 19:15

Leuk Ash, wat ga je precies doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:18

Dimple schreef:
[***], niet echt netjes verlopen zo te horen zeg. Maar wel weer super dat je binnenkort weer een gesprek hebt!

Ja ik vond het alles behalve netjes := gelukkig houdt de tussenpersoon haar ogen ook nog open, als die wat tegenkomt dan laat ze het weten. Gelukkig heb ik niet de grootste haast met het vinden van iets nieuws. Idealiter zou ik per oktober (na verlof) ergens anders aan de slag willen, en als ik boventallig word dan er nog voor. :+

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:33

Wauw, gefeliciteerd Ash!
@ Dimple, ik ga je zo een pb sturen! Zit nog even te spelen met woorden en zinnen :P
@ Jans, vervelend zeg, op die manier afgewezen worden -O-

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:35

Bedankt, ik ga handhaven bij de gemeente. Surveillance :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:39

BOA zeer waarschijnlijk dan.

Zit eigenlijk ook heel hard te twijfelen om BOA erbij te gaan doen. Word werkgebied nog groter om in te werken.