Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:47

Ik kan Windesheim persoonlijk niet aanraden :o

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:49

WiancaR schreef:

Waarom niet? Als ik je mag vragen. Ik studeer daar op het moment Bedrijfseconomie :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:49

Ik hoorde bij mij op school dat het eerste kwartaal het zwaarst is, omdat dat een soort van "test" is of je het echt wilt.
Tot nu toe houdt iedereen stellig vol, al zijn er op sommige dagen een boel verbeten gezichtjes in de klas :)

Zooitje ongeregeld is het wel maar ik had ook niet anders verwacht van de kunstacademie :')
Vind het in ieder geval nog ontzettend leuk, al is het soms wel echt zwaar.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:51

Mijn school is echt verbazingwekkend duidelijk en gestructureerd, ben ik wel blij mee!
Tot nu toe is het goed te doen, wel veel, maar het is echt een kwestie van goed bijblijven
dan is het te doen. De stof is verder nog niet heel moeilijk.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:55

Oh beter! Zou ik wel fijn vinden.
We hebben nog steeds geen rooster. We hebben een soort blog, een elektronische leeromgeving waar -als je geluk hebt- op zondagavond de weekplanning opstaat, die vaak ook niet klopt. Soms vergeet die man het wel eens :')

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:57

Mijn school is ook gelukkig goed geregeld :)
Alleen wel bakken vol huiswerk, kan me er op het moment echt niet toe zetten.
En ik heb in de 2 weken dat we toetsweek hebben 1 toets op de dinsdag (22ste) en 2 toetsen op de woensdag (23ste) en daarna ben ik dus vrij.. Heel fijn geplant! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:58

Goldwynn schreef:
[paard] schreef:

Waarom niet? Als ik je mag vragen. Ik studeer daar op het moment Bedrijfseconomie :P

Dat staat o.a. op de vorige pagina. Een van de andere dingen waar ik van baal is dat wij al wel 2 lessen in een bepaald vak hebben gehad, dit omdat die vrouw elke keer niet op komt dagen. En nu mag ik bijvoorbeeld a.s. donderdag voor 1 uur naar school, voor haar les.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:59

Ik heb volgende week tentamenweek. :oo

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:00

Oh serieus.. Dat werkt zeker niet prettig..
Mijn rooster staat wel duidelijk online, al is het welk elke dag even checken of hij niet veranderd is..

Voor de rest is het meeste hier wel duidelijk, met een uitzondering voor het tentamen rooster. Like, really, ik snap er echt niets van, dus maar hopen dat ik straks op t juiste moment op de juiste locatie ben..
Daarnaast zijn we ook wel een beetje 'blind' in het project gegooid..

Uh, maar drie toetsen over twee weken..?
Bij mij heb ik in de eerste tentamen week op maandag dinsdag en woensdag een tentamen en in de tweede week op maandag en dinsdag.. Die tweede week dus wel lekker vroeg klaar en een 'half weekje vakantie' tussendoor..

@WiancaR:
Oh, dan kijk ik even terug. Wat studeer je...? Ik heb zelf geen van dat soort capriolen gehad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:04

Ik studeer Communicatie. Echt een zooitje ongeregeld. Maken jullie ook een externe bedrijfsanalyse?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:08

WiancaR schreef:
Ik studeer Communicatie. Echt een zooitje ongeregeld. Maken jullie ook een externe bedrijfsanalyse?

Nee, die heb ik volgend blok, ik moet de interne analyse nu. Dus echt alles aan de hand van de stof van organisatiekunde, als je dat ook krijgt. Dat is een vak dat ik nog wel mee vind vallen.
Moet zeggen dat ik dat wat jij heb meegemaakt geen last van heb, al heb ik twee jaar geleden (na mijn havo examen) ook een botsing gehad met school. Dat was echt ongeregeld en ook echt niet netjes, vraag me niet waarom ik er nu wel voor gekozen heb ipv naar Utrecht te gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:10

Ohja dan heb jij nu blok 1.1, ik doe nu 1.2. Krijg volgend blok inderdaad organisatiekunde etc.

Ik vind het ronduit belachelijk. Die oefentoets/tussentoets die we nu moeten maken he.. Daar kan ik ook niet in en mijn SLB'er + ICT reageren gewoon niet.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:12

Op de middelbare was ik de klager over de school, nu gelukkig eens niet. Al vanaf het begin kan ik voor dit gehele blok dus t/m een week na de herfstvakantie ofzo precies per week zien/aanklikken hoe mijn rooster dan is. Heb het tot nu toe nog niet meegemaakt dat er plots wijzigingen in waren.

Heb vandaag voor het eerst hoorcollege geskipt, anders was het van half 10 tot half 6 inclusief de nodige tussenuren, nu half 1 tot half 6 met wat tussenuren. Flink hoofdpijn nu maar wel een 8 voor de presentatie en het verslag wat daarbij hoort. Straks verder met de volgende opdracht van het project, dat project bezorgd mij de meeste hoofdpijn :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:19

Ik heb in 1 week 6 tentamens! *\o/*

Moet zeggen dat alles wel goed geregeld is bij ons op school. Weinig problemen tot nu toe...
Zelfs tentamens inschrijven werd goed uitgelegd terwijl dat best lastig vinden was _O-

De projecten zijn inderdaad een stuk minder gestructureerd dan op de havo,
er moet veel meer initiatief vanuit jezelf komen, even wennen... maar prima te doen :)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:20

WiancaR schreef:
Ohja dan heb jij nu blok 1.1, ik doe nu 1.2. Krijg volgend blok inderdaad organisatiekunde etc.

Ik vind het ronduit belachelijk. Die oefentoets/tussentoets die we nu moeten maken he.. Daar kan ik ook niet in en mijn SLB'er + ICT reageren gewoon niet.

Echt niet? Ik heb wel mailtjes gehad dat ze het eerst niet deden, en dan nu weer wel. Dinsdag is mijn vrije dag, dus ik had in de planning zitten er morgen naar te kijken.. Maar fantastich, dan stellen ze een termijn aan die toetsen en dan kun je er niet in. Heb je het ook aan gegeven in een gesprek? Mijn SLB docent begon erover tijdens het kennismakings gesprek dat ik vandaag had..

Met de mijne kan ik trouwens niet echt.. In principe een goede docent hoor, maar ik heb het idee alsof ze me niet begrijpt, dat ze zich niet in me kan verplaatsen. Alsof het raar is dat ik met mezelf in de knoop zit.. Gesprek met de decaan was wel weer fijn in de eerste week..

Hoe zijn de vakken in blok 1.2 dan? Ik vind hetgeen wat ik nu heb best wel taai, en dan vooral Management Accounting. Maar ook recht en onderzoek, damn, hoe ga k dat in mijn hoofd stampen..?

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:37

Whaaaaat Sannee. In een week 6 tentamens? Ik heb over mn hele eerste jaar verspreid maar 6 tentamens. Verder veel projecten en praktijk :)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 19:38

Veeeeel twijfelaars hier dus. Ben blij dat ik dus niet de enige ben..

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:39

Ik heb 10 vakken deze periode,
1 zonder toetsing,
1 tentamen krijg ik tijdens de les (Excel)
6 gewone tentamens (idd in 1 week dus)
2 projecten die ik moet presenteren en op papier/blog moet inleveren.

En dit heb ik elke periode haha! Dus 4x 9 toetsingen ongeveer in het jaar.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:42

Zo, en dan dacht ik dat ik er veel had..

Ik heb na de herfstvakantie (voor mij de week van 21 oktober) twee weken tentamens. Over twee weken verspreid 5 vakken, ik heb er afgelopen week een gehaald voor Boekhouden en hier krijg ik ook een excel opdracht van, en dan nog mijn project..

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:44

Ik heb van deze vakken tentamens: Marketing, Bedrijfskunde, Rechten, Engels, Communicatie en Rekenvaardigheden...

Ik heb wel pas 4 november tentamenweek, heb nu nog: lesweek 6, herfstvakantie, lesweek 7, collegevrije week en dan tentamenweek.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:58

Ik heb deze tentamenweek maar 1 tentamen gelukkig..

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:11

xLoki schreef:
Ik zit ook ontzettend te twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt..
Maar als ik stop heb ik geen idee wat ik dan moet doen: heb geen baan en geen andere studie.
SPH lijkt me wel leuk, maar ik kan nergens (behalve Windesheim) vinden waar je in februari in kan stromen...

Nijmegen kan ook :) Ik studeer SPH aan de HAN en daar is ook een februari-route van.

Ik heb officieel 2 tentamens deze tentamenweek, waarvan ik er 1 niet hoef te maken omdat ik vrijstelling krijg.
En dan verder nog een groot verslag inleveren waar we al de hele periode mee bezig zijn.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:14

goldenarrow schreef:
xLoki schreef:
Ik zit ook ontzettend te twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt..
Maar als ik stop heb ik geen idee wat ik dan moet doen: heb geen baan en geen andere studie.
SPH lijkt me wel leuk, maar ik kan nergens (behalve Windesheim) vinden waar je in februari in kan stromen...

Nijmegen kan ook :) Ik studeer SPH aan de HAN en daar is ook een februari-route van.

Ik heb officieel 2 tentamens deze tentamenweek, waarvan ik er 1 niet hoef te maken omdat ik vrijstelling krijg.
En dan verder nog een groot verslag inleveren waar we al de hele periode mee bezig zijn.

Jaaaa Caro kom naar Nijmegen :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:49

Ik heb deze periode tentamens van chemie, recht, ethologie en MDR (mens-dierrelaties). :j

Veel twijfelaars hier zeg! Ik heb het echt super naar m'n zin op VHL gelukkig, het is echt precies wat ik ervan gehoopt/gedacht had :j

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:06

Ik heb alle vakken in 1 toets, om t maar ff makkelijk te maken, 1 vak onvoldoende = hele toets onvoldoende dus 0 studiepunten..