Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:08

turquoises schreef:
Uitzendbureaus doen helemaal niets voor je.
Wanneer je een vacature bij hen ziet staan moet je daar zelf achteraan gaan. En steeds weer je gezicht laten zien bij een uitzenbureau. Er zelf achteraan gaan. Dan heb je de meeste kans.

Check bijna elke dag op nieuwe vacatures en ja, daar ga ik dan inderdaad ook zelf achteraan...

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:27

SuSem schreef:
Dat lijkt me vanzelfsprekend? :=
Als je dat nirt doet moet je ook miet zeggen dat je geen werk kan vinden.

Er zei van de week ook iemand dat KPN te min was? Vreselijke instelling. Is ook niet mijn droombaan maar ik zou het direct aanpakken, al heb ik daar niet 4 jaar voor geknokt om een HBO papiertje voor te halen..

Dat was ik en ik vind niet dat je zomaar kan zeggen dat dat een vreselijke instelling is zonder dat je meer informatie hebt.
Ik ben 'pas' een maand aan het solliciteren en ik doe nog mijn best om werk te vinden wat ik graag doe dan dat ik alles aanpak. Hoewel ik mijn eisen intussen steeds meer omlaag aan het bijstellen ben. Ik bedoel niet dat de organisatie KPN te min is, maar dat ik in mijn ogen niet erg geschikt ben voor verkoopmedewerker bij de KPN, omdat ik niet erg commercieel ben en weinig met internet/telefonie producten heb. En omdat het niet bij mij past wil ik het werk liever niet doen. Maar als ik niets anders kan vinden de komende tijd, zal ik er zeker solliciteren. In mijn ogen is het niet verkeerd om eerst te kijken naar banen die beter bij je passen en is dat ook voor een werkgever fijner.
Je bent zelf de enige die kan beslissen over de termijn waarna je besluit om elk baantje wat je kan krijgen aan te pakken en ik ben nog niet op dat punt.

Ik zou het fijn vinden als je in het vervolg niet zo snel conclusies trekt :)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:54

Ik zou ook elke baan direct aanpakken, werk nu ook 'onder mijn niveau'. Maar zelfs dat klinkt makkelijker dan het lijkt. Heb al zo vaak te horen gekregen dat ik overgekwalificeerd ben, dat ze iemand willen die een passende opleiding heeft gedaan of dat ze me niet willen aannemen, omdat ik toch weg ben zodra ik een kans krijg binnen m'n eigen vakgebied. Dus ik kan die baan wel willen (zo heb ik ook gesolliciteerd bij de HEMA als verkoopmedewerker, heb ik 10 jaar ervaring in als bijbaan) maar ik krijg het alsnog niet.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:55

Ik mag toch een mening hebben? Ik blijf ook gewoon bij die mening ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:56

In deze tijd kun je beter alles aanpakken, banenmarkt is verschrikkelijk.. Echt 100-en reacties op 1 vacature is nu normaal..

De vriendin van een collega van mij is ook werkloos, ze is 44 en komt gewoonweg niet aan een baan. Het UWV helpt haar nu, maar pfft..
Zij zou álles aanpakken nu.. Ze heeft trouwens ook geen hoge opleiding oid.

De stal van van Grunsven heeft mij een berichtje gestuurd op facebook of ik ze wil bellen :')
Heel apart! Zullen er wel nood bij hebben, vanavond even bellen dan.. Ben wel benieuwd!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:58

Renske_M schreef:
Hoi allemaal,
Ik ben even 1,5 week weg geweest en meld me ook weer omdat het banen zoeken gewoon doorgaat!
In de tussentijd ook weer een aantal afwijzingen binnen helaas... ben ondertussen ook op zoek naar een 'simpel' baantje, om toch ergens van te kunnen leven, maar zelfs dat lukt niet :( ben afgewezen als hulp in de huishouding in de thuiszorg (terwijl ik daar ruime ervaring in heb en ook veel met ouderen heb gewerkt) en ook bij de post willen ze me niet... en dat terwijl ik echt gek word van het thuis zitten! |o
Nou ja, tot zover de negatieve berichten :+ Lees ook van een aantal mensen dat ze een baan hebben gevonden, gefeliciteerd! *\o/*

Je zou eens kunnen kijken op pgbwerk.com

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:21

Ben benieuwd Nancy wat ze je te vragen hebben! :)

Ik pak echt niet alles aan wat mij aangeboden zou worden (niet dat mij iets is aangeboden hoor) :n heb wel een paar eisen; geen schoonmaak (of ander fysiek inspannend werk; gezondheid heb ik helaas geen keuze in itt werk) en ik niet iets heel commercieels zoals bij een callcenter producenten verkopen (ik heb veel talenten, maar verkopen? Nee. Ik durfde zelfs geen 10tje meer te vragen voor mijn oude fiets toen ik een nieuwe kocht. Heb daar de spreekwoordelijke ballen niet voor :o ). Maar verder vind ik het geen enkel probleem om op hbo niveau eerst te werken, graag zelfs. Als ik maar eerst ergens binnen ben :j
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-03-13 20:25, in het totaal 2 keer bewerkt

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:21

Eilish schreef:
Ik vind het vooral moeilijk dat ik nu bereid ben om (bijna) alle baantjes aan te pakken (KP.N en Prima.rk gaat alleen nog te ver). Maar dat ik weinig banen zie waar ik überhaupt aan de functie eisen voldoe en als ik dan toch reageer, hoor ik vaak niets. Ik word gek van sommige vacature beschrijvingen, al die eisen. Je moet maar flexibel, op oproepbasis enz zijn, maar wel eerst fulltime ingewerkt worden voor je part time baan enz. Zelfs voor callcenter werk en magazijn werk (orders picken enz) moet je ervaring hebben :Y)
Het werkt iig wel erg motiverend om verder te studeren in september.
Nu wilde ik al niet jarenlang dierenartsassistente zijn, maar ik zou graag een eigen hondenpension willen oprichten. Nu ga ik wss eerst iets anders studeren, misschien onderwijskunde.
Want mijn VWO-diploma lijkt op dit moment ook nauwelijks iets waard.

mijn vmbo diploma is al helemaal niets waard,,, maar ik ben altijd opzoek na een nieuwe baan, ik moet zegge daar waar ik nu zit, zit ik goed
kan lekker mijn uren maken en leuke collega's ( op een paar na), maar dat heb je overal..
en toch ben ik opzoek na iets beter.
soms had ik gehoopt dat ik een hoger niveau had, maar ik weet zeker dat als ik er echt voor wil gaan dat ik het haal..
maar vertel dat een opleiding maar eens waar je alleen een toelating krijgt als je havo of vwo hebt gedaan..:S
een opleiding beginnen heeft tegenwoordig ( en vroeger ok wel al )ook al geen zin meer.. ook al te veel eisen aan verbonden

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:28

Vuurneon, ja ik ook,, zeker omdat ze nu ook via facebook contact opneemt..
En logisch dat je niet álles aanpakt als het niet kan met de gezondheid :j

Bello, ja het is bijna nooit dat ál je collegas leuk zijn.. Dat heb ik ook niet..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:30

Ik zeg maar zo; je hoeft je collega's niet mee naar huis te nemen :P gewoon een gedoogbeleid voeren :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:32

Precies, :j Maar het is wel bepalend voor de sfeer.
Als het meerendeel niet leuk is, dan zou ik het werk niet lang volhouden.. Zeker omdat samenwerken zo groot ding is in de horeca (en andere branches).

Toen ik in het ziekenhuis werkte na mijn stage, vond ik bijna al mijn collegas niet meer leuk.. :n
Dus was blij toen ik weg kon en mijn zwangerschapsverlof overname erop zat..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:38

Je kan zeker pech hebben met collega's :j

Ik heb wel samen moeten werken met mensen waarvan ik dacht: als je 10 van haar/hem hebt als directe collega ben je er maar mooi klaar mee :+ 1 is nog te gedogen, 10 is een stuk lastiger om dan nog fluitend je werk te doen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:39

Haha, inderdaad en dat maakt het werken ook niet leuker.
Collega's is imo toch wel veel bepalend, zolang je een paar goede ertussen hebt is het wel te doen :)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:48

Mocht er iemand in de omgeving van Utrecht nog iets zoeken..
Uitzendbureau T.iming heeft nog een flink aantal mensen nodig
om dagelijks een aantal uur vakken te vullen in een J.umbo filiaal..

Je wordt daar in de J.umbo trouwens wel als een stuk vuil behandeld door
de chefs etc. maar er zijn leuke collega's, het werk is prima te doen en
toch een uur of 20-30 per week!

Enneh, geef vooral mijn naam door als je je aanmeld xD
Als mensen via mij daar aan het werk gaan, krijg ik als ze 120!! uur
gewerkt hebben €20,- :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:48

Oke.. Ik ga zo dus bellen met mijn misschien wel toekomstige werkgever..
Wat zal ik allemaal moeten vragen, misschien vergeet ik iets, ik heb nu deze vragen;
-Wat zijn de werkzaamheden
-Werkdagen en werktijden
-Eventueel al salaris bespreken
-Hoe zit het met de live-it positie

Zijn er, belangrijke, vragen die ik vergeet.. Kom zo 1, 2, 3 niet verder dan ditt..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:50

EliseBrouwer schreef:
Mocht er iemand in de omgeving van Utrecht nog iets zoeken..
Uitzendbureau T.iming heeft nog een flink aantal mensen nodig
om dagelijks een aantal uur vakken te vullen in een J.umbo filiaal..

Je wordt daar in de J.umbo trouwens wel als een stuk vuil behandeld door
de chefs etc. maar er zijn leuke collega's, het werk is prima te doen en
toch een uur of 20-30 per week!

Enneh, geef vooral mijn naam door als je je aanmeld xD
Als mensen via mij daar aan het werk gaan, krijg ik als ze 120!! uur
gewerkt hebben €20,- :')

Van vakkenvuller naar jouw zakken vullen? :D
Slim bedacht van de j.umbo :j ik vind het een handig plan.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:09

Heeft de Jumbo niet bedacht ;-) Dat heeft het uitzendbureau gedaan ;-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:10

Ah! Oké , alsnog slim bedacht :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:17

Hmm dus de Jumbo neemt nog wel 20plussers aan? :+

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:19

Nee.. Maar het uitzendbureau wel ;-)
Lopen er ook bij van eind 30 ;-)

Edit: Deze J.umbo werkt met personeel (de vakkenvullers dan)
via een UZB, dit is tijdelijk (kan nog 1 week zijn, maar ook een half jaar) en voor de rest met
zwakbegaafden/geestelijk gehandicapten. Omdat er van de laatste veel te weinig zijn,
hebben ze een groot tekort aan personeel dat ze aanvullen met uitzendkrachten/flexwerkers.

Mocht je dus nog iets zoeken in de omgeving Utrecht, meld je dan aan bij T.iming..
Je kunt de volgende werkdag meteen aan de slag!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:36

Pff.. Net dus even gebeld en ze zoekt iemand voor full time enzo..
En we hadden het erover dat ik maandag en woensdag proef zou kunnen draaien en ik vroeg of ik dat ook betaald kreeg (want voor niks komt te zon op :=)
En toen zei ze dat ze bij dat vorig meisje (wat niks was omdat ze bang was voor paarden en nog eentje kon niet goed genoeg rijden) alleen benzine geld betaald.
Nu is het zo dat ik maandag dat onbetaald zou werken en woensdag dan wel betaald..

En ze wil dat ik ga rijden en ik ben een beetje bang dat ze mij niet goed genoeg vindt :+
En dus een hele dag sta te ploeteren voor niks. Twijfel twijfel..
Ik weet niet of ik het nu moet doen of niet..
Wat zouden jullie doen??

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:37

_Nancy schreef:
Oke.. Ik ga zo dus bellen met mijn misschien wel toekomstige werkgever..
Wat zal ik allemaal moeten vragen, misschien vergeet ik iets, ik heb nu deze vragen;
-Wat zijn de werkzaamheden
-Werkdagen en werktijden
-Eventueel al salaris bespreken
-Hoe zit het met de live-it positie

Zijn er, belangrijke, vragen die ik vergeet.. Kom zo 1, 2, 3 niet verder dan ditt..

Ik denk dat je zo al een heel eind komt hoor. Succes met bellen!
Edit. je had net tegelijk gepost...
Tja, je kan het altijd proberen. Het is dan maar 1 dag die je verliest en misschien vind je het wel helemaal super? :)
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 09-03-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:39

Ik zou het niet doen. Ik ken iemand die er een hele poos heeft gewerkt maar er wel een kater aan over gehouden heeft.
Je bent hun sloofje.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:40

Turquoises, heb je daar misschien meer toelichting van?? Hoezo hun sloofje en is het wel bij het zelfde adres? :+ Ff checken hoor.

Ik twijfel wel al en het gaat meer uit naar nee dan naar ja.. Maar toch lijkt mij paardenwerk wel geweldig om te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:40

Anky toch?