Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:46

Ik wil vandaag een aantal brieven schrijven, maar mijn hoofd wil nog niet echt mee werken :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:52

capopjekop schreef:
Dat is balen denise. Wel al andere vacatures op er oog of echt weer verder zoeken?

Spannend Saskia, maar mss heb je door het goede woordje wel een streepje voor.

Zeker positief! En mijn pa is nu voorzitter van de voetbalclub en had daarvoor gebeld met de hoofdredacteur van een plaatselijk blad. Laat zij nu ook bij de Gelderlander gewerkt hebben toen ik daar stage liep. Dus ze zei dat ik moest bellen als ik wat freelancewerk wil doen. Dus dat ga ik van de week even doen. Staat altijd leuk op mijn cv.

Wat heb jij gestudeerd dan? En in welke omgeving zoek je?

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:54

Hoi,

Ik heb nog mensen nodig voor onze Customer service afdeling in het centrum van Eindhoven. Tussen de 20 en 40 uur per week. Het is een klein (9 man) gezellig team, welke alle klantcontacten afhandelen zowel per telefoon als post en email. Bij interesse graag een pb!

Groeten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:03

Winged schreef:
capopjekop schreef:
Dat is balen denise. Wel al andere vacatures op er oog of echt weer verder zoeken?

Spannend Saskia, maar mss heb je door het goede woordje wel een streepje voor.

Zeker positief! En mijn pa is nu voorzitter van de voetbalclub en had daarvoor gebeld met de hoofdredacteur van een plaatselijk blad. Laat zij nu ook bij de Gelderlander gewerkt hebben toen ik daar stage liep. Dus ze zei dat ik moest bellen als ik wat freelancewerk wil doen. Dus dat ga ik van de week even doen. Staat altijd leuk op mijn cv.

Wat heb jij gestudeerd dan? En in welke omgeving zoek je?

Ik ben afgestudeert als televisie journalist, maar ik zoek zelf ook richting communicatie/bedrijfsjournalistiek. Voorkeur omgeving Nijmegen/Tiel, maar verder weg is ook niet zo'n probleem. De functie waar ik gister voor op gesprek was is richting redactie en marketing met nadruk op social media.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:10

Ahh beetje zelfde richting als mij dus. Journalistiek, audiovisueel. Ik zit via een werkervaringsplek (die je gelukkig nog wel een beetje hebt in onze sector) ook op een social media project. Inmiddels contractverlenging van 4 maanden. Heb er wel voor moeten verhuizen, van omgeving Assen naar de Achterhoek. Ik stuur je nog even een pb-tje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:35

Waren er nog mensen met sollicitaties vandaag eigenlijk?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:37

Ik ben vandaag ineens door 2 UZBs gebeld (tijdens het werk haha) over mn geüpdate cv op vaca.turebank! :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:07

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:10

Ik zal mijn cv ook eens op wat sites gaan zetten. Goed idee. (moet er echt nog inkomen) :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:12

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:17

welke regio zit je ookalweer, Suzanne?

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:40

Saskia_ schreef:
Dimple: Wat toevallig dat wij in dezelfde omgeving zoeken! Ik heb even je profiel gespiekt en als ik het me goed herinner hebben jullie jaren geleden bij manege reuring op stal gestaan, of heb ik dat mis? In ieder geval succes met je zoektocht!

Netam89: Dat schiet ook niet op zeg! En wat een aantallen 200 en 350 mensen :O! Naar wat voor baan ben je op zoek als ik vragen mag?

Het schiet inderdaad niet op.
Waar er 350 mensen op hebben gesolliciteerd was een functie als Commercieel administratief medewerker bij een media bedrijf.
Deze houdt zich bezig met tijdschriften over honden,paarden en landbouw voertuigen.
Het andere bedrijf was een bedrijf dat zich bezig houdt met verpakkingen, ik had toen gesolliciteerd naar de functie als Junior HR Adviseur.

Ik ben op zoek naar een baan op het gebied van: P&O, administratief of Commercieel administratief. Maar ik solliciteer ook gewoon op vacatures die ik voorbij zie komen waarvan ik denk, dat is het proberen waard. Omgeving: niet langer als drie kwartier reizen vanuit Apeldoorn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:06

Cer schreef:
welke regio zit je ookalweer, Suzanne?

Midden. :)

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:38

Dimple: Ik denk het niet, ik heb bij reuring gereden toen ze net begonnen waren met de manege, maar dat is dus al jaren terug ;-)

Nog iemand goed nieuws gehad vandaag?

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:11

Ik heb vanmorgen nog een brief de deur uit gedaan en ben er nu nog met één bezig. Moet zeggen 's avonds is de motivatie toch wel weg om er aandachtig naar te kijken. Ga morgenochtend wel weer verder..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:13

Hier 1e afwijzing al binnen, was een interne vacature en ze nemen dus echt niemand van buiten aan -O-

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:19

Hier slecht nieuws.
Vandaag heeft een van onze medewerksters per direct haar baan opgezegd. Ze had er geen zin meer in. Heeft een brief getekend waarin ze haar ontslag neemt. Heeft haar spullen gepakt en is de deur uitgelopen.
Er waren al langer wat spanningen vanwege priveproblemen maar sinds vorige week ging het eigenlijk weer de goede kant op. En dan vandaag dit. er was iets niet helemaal gegaan zoals ik dat graag wilde en zoals het hier ook gebruikelijk is en daar sprak ik haar op aan. Dat ontaarde in een enorme huilbui en haar ontslag aanvraag.
Het goede nieuws voor diegene die nog een baan in de dierverzorging zoeken: we hebben een vacature voor 5 dagen per week, 8 uur per dag.

Ik zal morgen mijn onderschrift even bijwereken. Ben nu wel een beetje van slag van het hele gebeuren vanmiddag.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:24

Wat vervelend Alfi, houdt er wel rekening mee dat werknemers die in hun emotie ontslag nemen daarop terug kunnen komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:26

Alfi, wat vervelend zeg!
Zowel voor jullie als voor haar natuurlijk.

Hier is weer een brief de deur uitgegaan voor een traineeship :) daar maar eens een poging voor wagen :P

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:30

SplashIsLief schreef:
Wat vervelend Alfi, houdt er wel rekening mee dat werknemers die in hun emotie ontslag nemen daarop terug kunnen komen.

Zoiets heb ik in een ver verleden al eens meegemaakt, dat werd bijna een rechtszaak. Daarom nu direct een ontslagbrief laten tekenen (volledig handgeschreven) in het bijzijn van een collega, die ook aanwezig was bij het gesprek als mediator/vertrouwenspersoon.
Heb ook 3 keer gevraagd of ze zeker was van haar zaak. Ze heeft aangegeven er al langer mee rond te lopen, dus was naar mijn idee een wel overwogen beslissing. We hebben trouwens het vermoeden dat ze al een andere baan op het oog heeft.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:32

Alfi, jammer dat het zo gelopen is!
En daarnaast jammer dat je zo ver weg zit ;-)
Voor mij dan ;-)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:34

Alfi, wat jammer dat het zo gelopen is voor jou. Ik kan me voorstellen dat dit een pittig dagje geweest is op deze manier.

En balen voor mij dat je zo ver weg zit... Of dat ik zo ver weg zit, t'is maar net hoe je het ziet natuurlijk.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:46

Alfi2010 schreef:
SplashIsLief schreef:

Zoiets heb ik in een ver verleden al eens meegemaakt, dat werd bijna een rechtszaak. Daarom nu direct een ontslagbrief laten tekenen (volledig handgeschreven) in het bijzijn van een collega, die ook aanwezig was bij het gesprek als mediator/vertrouwenspersoon.
Heb ook 3 keer gevraagd of ze zeker was van haar zaak. Ze heeft aangegeven er al langer mee rond te lopen, dus was naar mijn idee een wel overwogen beslissing. We hebben trouwens het vermoeden dat ze al een andere baan op het oog heeft.

Het laten tekenen in een emotionele toestand zegt helaas niks. Ook het blijven informeren niet.
Hopelijk gebeurt het niet maar houd het in elk geval in je achterhoofd :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:44

wat vervelend alfi!
maar misschien dat sting nu wel interesse heeft?

begin een beetje ongerust te worden ;)
zou voor donderdag wat horen en heb nog niks gehoord is dat een goed of slecht teken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:47

Geen idee alja, voor mij was het een slecht teken :') dus kan nog alle kanten opgaan!